ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na październik

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Jesień w sadzie:

– rozwijanie orientacji przestrzennej

– kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– prezentowanie swoich umiejętności

II. Smaczne warzywa:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalenie wyglądu i nazw wybranych kolorów

– instrumentacja piosenki

– rozwijanie umiejętności liczenia

III. Jaki jestem:

– poznawanie i nazywanie wybranych części ciała

– podkreślanie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym odżywianiu

– wyrażanie muzyki ruchem

-rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie mowy

IV. Moje zmysły:

– rozwijanie zmysłów

– umuzykalnianie dzieci

-rozwijanie zmysłu węchu

-rozwijanie mowy

Piosenka do utrwalenia

„ Warzywa”

( sł. i muz. Bożena Forma)

1. Dla Oli marchewka,

buraczki dla Krzysia,

pomidora chętnie

zaraz zje Marysia.

Ref: Warzywa, warzywa,

w nich witamin wiele,

zjadaj je codziennie,

nie tylko w niedziele.

2. A dzieci codziennie

warzywa zjadają.

Warzywa są zdrowe,

dużo siły dają.

Ref: Warzywa……

3.Ogórek dla Tomka,

cebula dla Tadka,

zieloną sałatę

chętnie zje Agatka.

Ref: Warzywa…..

 

4 LATKI

 

I. Jesień w sadzie.

– rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku

– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad

– dostrzeganie rytmicznej organizacji w przestrzeni

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– rozwijanie umiejętności wycinania

II. Dary ogrodu.

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozpoznawanie ich za pomocą wzroku dotyku, smaku, zapachu

– nazywanie przetworów z owoców warzyw

– rozwijanie mowy

– kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności manualnej

III. Nasze rodziny.

– podawanie informacji, jak mają na imię mama i tata

– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny

– podawanie informacji: jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują

– opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech

– rozwijanie mowy

– rozwijanie orientacji przestrzennej

IV. Domowi ulubieńcy.

– poznanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen wychodzenie na spacer

– nazywanie młodych i dorosłych zwierząt

– naśladowanie sposobów poruszania się hodowlanych w domu, ich odgłosów.

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– kształtowanie reakcji ruchowych na różny charakter muzyki

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

Piosenka do utrwalenia.

I. Popatrzcie na jamniczka!

Wyturlał się z koszyczka,

zaczaił się na babcię

i porwał babci kapcie.

Ref.: A jak spał, a jak spał,

taką grzeczną minę miał!

II. Poszarpał chustkę w róże

i zrobił dwie kałuże,

i moją nową lalkę

zaciągnął pod wersalkę.

Ref.: A jak spał, a jak spał,

taką grzeczną minę miał!

III. A teraz gdzieś ucieka

i szczeka, szczeka, szczeka.

Łapiemy więc jamniczka,

niech wraca do koszyczka.

Ref.: A jak spał…

IV. Pod stołem jest koszyczek,

w koszyczku śpi jamniczek.

Jamniczek sobie śpi (pss…).

Jak się zbudzi, będzie zły!!!

 

5 LATKI

I. ,, Jesień w sadzie”

  • rozpoznawanie i nazywanie drzew owocowych oraz owoców,

  • zapoznanie z literą o: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów,

  • zapoznanie z wyglądem sklepu z owocami,

  • rozwijanie umiejętności malowania,

  • zachęcanie do wymyślania i przestrzegania prawideł gry matematycznej,

  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb 1 i 2,

  • zapoznanie ze sposobem wykonania sałatki owocowej,

  • rozwijanie mowy,

  • klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie,

II. ,, Jesień na działce”

  • rozwijanie umiejętności obserwacji,

  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw,

  • rozwijanie mowy; zapoznanie z literą a: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • dostrzeganie rytmiczności dnia oraz następstwa czasowego,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • określanie jadalnych części warzyw; zapoznanie ze sposobem kiszenia ogórków i kapusty,

  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu,

  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,

III. ,, Nasze rodziny”

  • rozwijanie mowy i myślenia; zapoznanie z literą m: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • określanie relacji między członkami rodziny,

  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,

  • wyrabianie spostrzegawczości,

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,

  • rozwijanie zainteresowań domowymi czynnościami,

  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,

  • rozwijanie zainteresowania pracą rodziców,

  • zapoznanie z wpływem wiatru na środowisko przyrodnicze,

IV.,, Nasi domowi ulubieńcy”

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,

  • stymulowanie rozwoju mowy; zapoznanie z literą e: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • umuzykalnienie dzieci,

  • porównywanie zbiorów równolicznych,

  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,

Piosenka do utrwalenia

,,Pomidorek”

sł. H. Łochocka, muz. M. Sawa

I. Wyrósł pomidorek mały i zielony,
pięknie się rozejrzał na obie strony.

Tam czerwony goździk, tutaj różę widzi,
więc się zieloności swojej zawstydził.

Ref.: Pomi, pomi, pomidorek
krasnym okrył się kolorem,
płaszczyk włożył gładki, nowy
pomi, pomi, pomidorowy.

A ten pomidorek
dobrze jest nam znany,
dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.
Bo i kolor ładny, i potrawa zdrowa
zupa lub sałatka pomidorowa.

Ref.: Pomi, pomi, pomidorek
krasnym okrył się kolorem,
płaszczyk włożył gładki, nowy
pomi, pomi, pomidorowy.

 

6 LATKI

I. Jesienią w sadzie

– zapoznanie z owocami z polskich sadów

– wyjaśnianie znaczenia słowa ,,sad”

– nazywanie przetworów z owoców i warzyw ( dżemy, soki, kiszonki, kompoty)

– poznawanie wybranych owoców egzotycznych

– zapoznanie z literą o – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb: 1,2

– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego

II. Warzywa znane i lubiane

– zapoznanie z literą a – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, po smaku, zapachu

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– rozwijanie sprawności fizycznej

III. Moja rodzina

– zapoznanie z literą m – małą i wielką , drukowaną i pisaną

– utrwalanie poznanych liter

– zapoznanie z figurą geometryczną – kwadratem

– zapoznanie z historią własnej rodziny

– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich- tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości

– określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

– podawanie powiązań między członkami rodziny, np. Babcia to mama mamy lub mama taty

– wyjaśnianie wieloznaczności słowa dom

IV. Zwierzęta domowe

– zapoznanie z literą e – małą i wielką, drukowaną i pisaną

-zapoznanie z wyglądem cyfry 4

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnienia odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen , wychodzenia na spacer

– nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

– nazywanie figur geometrycznych.

Piosenka do utrwalenia

,,Idą witaminki”

( sł. i muz. K. Gowik)

I. Zapukała raz marchewka do przedszkola,
za marchewką idą groszek i fasola.
Z tyłu się cebulka toczy i przeciera złote oczy.
Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

II. Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek,
a za drzwiami stoją warzywa spóźnione:
pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek.
Do przedszkola dzisiaj chcemy wejść!

Ref. Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

III. Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach,
a kalafior wskoczył prosto do garnuszka.
Dzieci szybko myją ręce i czekają, by czym prędzej
z jarzynkami przy stolikach spotkać się!

Ref. Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!
Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *