3 LATKI
I. Jesień w sadzie:
– rozwijanie orientacji przestrzennej
– kształtowanie poczucia rytmu
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– prezentowanie swoich umiejętności
II. Smaczne warzywa:
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– utrwalenie wyglądu i nazw wybranych kolorów
– instrumentacja piosenki
– rozwijanie umiejętności liczenia
III. Jaki jestem:
– poznawanie i nazywanie wybranych części ciała
– podkreślanie znaczenia owoców i warzyw w zdrowym odżywianiu
– wyrażanie muzyki ruchem
-rozwijanie sprawności manualnych
– rozwijanie mowy
IV. Moje zmysły:
– rozwijanie zmysłów
– umuzykalnianie dzieci
-rozwijanie zmysłu węchu
-rozwijanie mowy
Piosenka do utrwalenia
„ Warzywa”
( sł. i muz. Bożena Forma)
1. Dla Oli marchewka,
buraczki dla Krzysia,
pomidora chętnie
zaraz zje Marysia.
Ref: Warzywa, warzywa,
w nich witamin wiele,
zjadaj je codziennie,
nie tylko w niedziele.
2. A dzieci codziennie
warzywa zjadają.
Warzywa są zdrowe,
dużo siły dają.
Ref: Warzywa……
3.Ogórek dla Tomka,
cebula dla Tadka,
zieloną sałatę
chętnie zje Agatka.
Ref: Warzywa…..
4 LATKI
I. Jesień w sadzie.
– rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad
– dostrzeganie rytmicznej organizacji w przestrzeni
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– rozwijanie umiejętności wycinania
II. Dary ogrodu.
– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozpoznawanie ich za pomocą wzroku dotyku, smaku, zapachu
– nazywanie przetworów z owoców warzyw
– rozwijanie mowy
– kształtowanie poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie sprawności manualnej
III. Nasze rodziny.
– podawanie informacji, jak mają na imię mama i tata
– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny
– podawanie informacji: jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują
– opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech
– rozwijanie mowy
– rozwijanie orientacji przestrzennej
IV. Domowi ulubieńcy.
– poznanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen wychodzenie na spacer
– nazywanie młodych i dorosłych zwierząt
– naśladowanie sposobów poruszania się hodowlanych w domu, ich odgłosów.
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania
– kształtowanie reakcji ruchowych na różny charakter muzyki
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
Piosenka do utrwalenia.
I. Popatrzcie na jamniczka!
Wyturlał się z koszyczka,
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie.
Ref.: A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał!
II. Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże,
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę.
Ref.: A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał!
III. A teraz gdzieś ucieka
i szczeka, szczeka, szczeka.
Łapiemy więc jamniczka,
niech wraca do koszyczka.
Ref.: A jak spał…
IV. Pod stołem jest koszyczek,
w koszyczku śpi jamniczek.
Jamniczek sobie śpi (pss…).
Jak się zbudzi, będzie zły!!!
5 LATKI
I. ,, Jesień w sadzie”
-
rozpoznawanie i nazywanie drzew owocowych oraz owoców,
-
zapoznanie z literą o: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów,
-
zapoznanie z wyglądem sklepu z owocami,
-
rozwijanie umiejętności malowania,
-
zachęcanie do wymyślania i przestrzegania prawideł gry matematycznej,
-
zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb 1 i 2,
-
zapoznanie ze sposobem wykonania sałatki owocowej,
-
rozwijanie mowy,
-
klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie,
II. ,, Jesień na działce”
-
rozwijanie umiejętności obserwacji,
-
rozpoznawanie i nazywanie warzyw,
-
rozwijanie mowy; zapoznanie z literą a: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
dostrzeganie rytmiczności dnia oraz następstwa czasowego,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
określanie jadalnych części warzyw; zapoznanie ze sposobem kiszenia ogórków i kapusty,
-
zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu,
-
zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,
III. ,, Nasze rodziny”
-
rozwijanie mowy i myślenia; zapoznanie z literą m: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
określanie relacji między członkami rodziny,
-
usprawnianie narządów artykulacyjnych,
-
wyrabianie spostrzegawczości,
-
rozwijanie wrażliwości muzycznej,
-
rozwijanie zainteresowań domowymi czynnościami,
-
rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
-
rozwijanie zainteresowania pracą rodziców,
-
zapoznanie z wpływem wiatru na środowisko przyrodnicze,
IV.,, Nasi domowi ulubieńcy”
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
-
stymulowanie rozwoju mowy; zapoznanie z literą e: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
umuzykalnienie dzieci,
-
porównywanie zbiorów równolicznych,
-
zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
Piosenka do utrwalenia
,,Pomidorek”
sł. H. Łochocka, muz. M. Sawa
I. Wyrósł pomidorek mały i zielony,
pięknie się rozejrzał na obie strony.
Tam czerwony goździk, tutaj różę widzi,
więc się zieloności swojej zawstydził.
Ref.: Pomi, pomi, pomidorek
krasnym okrył się kolorem,
płaszczyk włożył gładki, nowy
pomi, pomi, pomidorowy.
A ten pomidorek
dobrze jest nam znany,
dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.
Bo i kolor ładny, i potrawa zdrowa
zupa lub sałatka pomidorowa.
Ref.: Pomi, pomi, pomidorek
krasnym okrył się kolorem,
płaszczyk włożył gładki, nowy
pomi, pomi, pomidorowy.