ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

ZAMIERZENIA NA STYCZEŃ

Created with Sketch.

3 LATKI

I W świecie baśni

− słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

− odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

− recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy

− oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki

II Dokarmiamy ptaki

− dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach

− nazywanie ptaków odwiedzających karmnik

 − zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami

− rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu

III Moja babcia i mój dziadek

− nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

− podawanie powiązań między członkami rodziny, np. Babcia to mama mamy lub mama taty

IV Zabawy na śniegu

− ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku

− przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach

− poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.

Piosenka do utrwalenia

Walczyk dla babci i dziadka

(sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak)

1.Tańczymy dla babci walczyka,

niech niesie się wkoło muzyka.

 Ref.: Niech płynie muzyka na cały świat.

Żyj, babciu, żyj nam sto lat!

2.Tańczymy dla dziadka walczyka,

 niech niesie się wkoło muzyka.

 Ref.: Niech płynie muzyka na cały świat.

 Żyj, dziadku, żyj nam sto lat!

 

4 LATKI

I. Ptaki zimą

– dokarmianie i dopajanie  zwierząt  w trudnych ,zimowych warunkach

– nazywanie ptaków odwiedzających karmnik

– zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami

– rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.

II. Zimo baw się z nami

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie

– poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie

– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: bawienie się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie

III. Moja babcia i mój dziadek

– nazywanie członków bliższej i dalszej ro­dziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

– podawanie powiazań między członkami rodziny, np.  babcia to mama mamy lub mama taty.

IV. Tak mija czas

– dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy

– nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc.

Piosenka do utrwalenia

,,Babcia ma święto”

(sł. i muz. K. Bożek-Gowik)

Babcia ma święto, to babci dzień,
a ja pamiętam o tym.
Kwiatki jej dam, buzi jej dam,
słonko zaświeci złote.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma. 2x

Babcia ma święto, to babci dzień,
obrazek jej namaluj.
Weź w rączkę swą jej starą dłoń.
Serdecznie ją ucałuj.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma. 2x

Babcia ma święto, to babci dzień,
śmiejmy się więc wesoło.
A babcia choć ma lat ze sto,
to tańczy z nami w koło.

Babcia moja la la la la la
Babcia moja święto ma. 2x

5 LATKI

I. Mijają dni, miesiące lata:

– Zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy.

– Poznawanie nazw miesięcy.

– Utrwalanie oznak pór roku.

– Obserwowanie wzrostu roślin.

– Rozwijanie sprawności fizycznej.

II. Bezpieczeństwo zimą:

– Zapoznanie z zimowymi sportami.

– Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych.

– Dostosowanie ubioru do warunków pogodowych.

– Odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych.

– Poznawanie elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy.

III. Babcia i dziadek:

– Wzbudzanie szacunku dla osób starszych.

– Rozwijanie umiejętności liczenia.

– Zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom.

-Docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków.

– Obserwowanie swoich możliwości na tle innych.

IV. Zima i zwierzęta:

– Poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce.

– Rozwijanie orientacji przestrzennej.

– Poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej.

– Utrwalanie nazw zwierząt leśnych.

Piosenka do utrwalenia

” Biegnie miesiąc za miesiącem”

( sł. i muz. Jolanta Kucharczyk”

 1.Biegnie miesiąc za miesiącem,

styczeń, luty, marzec.

W styczniu, lutym zimno,

marzec więc o wiośnie marzy.

I przychodzi wiosna.

Kwiecień zakwita kwiatami,

tańczy z majem, tańczy z czerwcem,

razem z motylami.

2. Latem, w lipcu, lipy kwitną

miododajnym kwieciem.

W sierpniu żniwa, więc od sierpa

miesiąc ten tak zwie się.

A we wrześniu  kwitną wrzosy.

W sadach i ogrodach

mnóstwo warzyw i owoców

ma dla nas przyroda.

3.W październiku zwykle bywa

piękna złota jesień.

Z drzew listopad zrywa liście,

deszcze, słoty niesie.

Grudzień jest miesiącem,

który przychodzi wraz z zimą,

ukochanym Mikołajem,

choineczką miłą.

6 LATKI

 

I ,,Zwierzęta są głodne”

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie z literą s małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • zapoznanie z nazwami dni tygodnia,

  • rozwijanie sprawności manualnych,

II ,,Zabawy na śniegu”

  • rozwijanie aktywności twórczej,

  • zapoznanie z literą n małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • poznanie niebezpieczeństwa zabaw na śniegu,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • kształtowanie poczucie rytmu,

  • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,

  • ukazywanie konsekwencji nieprzestrzegania zasad dotyczących zimowych zabaw,

  • rysowanie do wysłuchanego tekstu,

III ,,Odwiedzili nas babcia i dziadziuś”

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie z literą b małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • przeliczanie w zakresie siedmiu,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie pamięci słuchowej,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

IV ,,Jestem samodzielny w kuchni”

  • zapoznanie z wyposażeniem przedszkolnej kuchni,

  • zapoznanie z literą g małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • poznanie pór dnia,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie mowy,

Piosenka do utrwalenia

PTASI BAR

Przyszła zima, otwieramy ptasi bar, ptasi bar,
w którym zawsze jest wesoło, zawsze gwar.
Pan wróbelek jest kelnerem, woła głośno tak:
Zaproszenie tutaj ma każdy ptak!

Ref. Ptasi bar czynny jest cały dzień.
Można dostać tu śniadanko i obiadek też.
Nie odleci zimą stąd żaden głodny ptak.
Karmnik to jest ptasi bar, tak, tak!

W ptasim barze pełno gości, dziobią tu, dziobią tam,
ziarno, chlebek i słodkości dla nich mam.
Dwie sikorki już czekają na słoninki smak.
Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref. Ptasi bar czynny jest cały dzień…

 

Miło tutaj i wesoło, gwiżdże kos, ćwierka gil,
lubię spędzać tu codziennie kilka chwil.
I choć wicher śnieg przywiewa – mroźny znak,
zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref. Ptasi bar czynny jest cały dzień…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *