ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

ZAMIERZENIA NA MAJ

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Polska mój dom:

określanie miejsca zamieszkania ( miasto, wieś)

– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu

– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski

– Warszawy jej herbu i ważniejszych miejsc

II. Muzyka jest wszędzie:

słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela

– nauka prostych piosenek

– śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą

– uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych

– rytmiczne poruszanie się przy muzyce

III. Łąka wiosną:

oglądanie kwitnących roślin: zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno

– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych w bezpośredniej obserwacji

– określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt

IV. Święto rodziców:

podawanie informacji: jak mają na imię mama, tata

– dzielenie się informacjami na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodziny

– uczestniczenie w krótkim programie artystycznym

Piosenka do utrwalenia

Tulipany”

( sł. i muz. B. Forma)

I. Urosły w ogrodzie

piękne tulipany.

Bukiet z nich zrobimy

specjalnie dla mamy.

Raz, dwa, trzy,

raz, dwa, trzy.

Żółte i czerwone,

każdy z nich ciekawie

zerka w mamy stronę.

 

4 LATKI

I. Moja miejscowość, mój kraj

– określanie miejsca zamieszkania ( miasto, wieś)

– nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków

– poznawanie ważniejszych regionów naszego kraju, znajdujących się tam bogactw naturalnych

– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu

– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc.

II. Wiosna na łące

– oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno

obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie

– poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek

III. Na moim podwórku

– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:

  • bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie

  • zabaw różnymi źródłami ognia, które mogą być przyczyną pożaru

  • rozmawiania z obcymi ludźmi, odchodzenia z nimi

  • zbliżania się do nieznanych zwierząt, zwłaszcza psów

– bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zabaw.

IV. Moi rodzice

– określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

– dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. sposobów wspólnego spędzania czasu, pojawienia się nowego potomka

– wykonywanie upominków

– wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny.

Piosenka do utrwalenia

,,Koncert”

( sł. i muz. J. Kucharczyk)

I. Żabka żabce zakumkała

na zielonej łące,

że za chwilę się rozpocznie

pierwszy żabi koncert.

Ref. Kum, kum, kuma

rech, rechu, rech,

ile tu żabek zielonych jest?

Kum, kum, kuma

rech, rechu, rech,

wszędzie tu słychać żabi śpiew.(2razy)

II. Skaczą żabki i w zielone

bawią się wesoło,

rechotają i kumkają,

wszędzie słychać wkoło.

Ref: Kum, kum, kuma

 

5 LATKI

I. Moja miejscowość, mój region:

– wskazywanie różnic między miastem a wsią

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– poznanie nazw wybranych, ginących zawodów

– rozwijanie sprawności fizycznej

II. Moja ojczyzna:

poznanie historii powstania Warszawy

– poznawanie miary płynów

– zapoznanie z wyglądem mapy Polski

– określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy

III. Łąka w maju:

dostrzeganie piękna majowej przyrody

– zapoznanie z sześcianem

– poznawanie budowy biedronki

– obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku

– rozwijanie zainteresowania przyrodą

IV. Święto rodziców:

zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności

– porównywanie wzrostu dzieci

– kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami

Piosenka do utrwalenia

Wiosna na łące”

( sł. I muz. Jolanta Kucharczyk)

I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna

w kwiecistej sukience,

budzi maki i stokrotki,

jaskry i kaczeńce.

Ref: Ptaki trele wyśpiewują,

świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki.

Wiosna już na łące!

II. Świerszcz zielony stroi skrzypce,

da dziś pierwszy koncert.

Tańczą pszczoły i motyle,

żabki i chrabąszcze.

Ref: Ptaki……

III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,

tańczą i śpiewają,

nawet krecik wyszedł z norki,

z myszką pląsa żwawo.

Ref: Ptaki……

 

6 LATKI

I ,,Nowinki z wiejskiego podwórka”

  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku,

  • utrwalanie nazw kolorów,

  • rozróżnianie i naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta hodowane na wsi,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z rodzinami zwierząt; nazywanie rodziców i ich dzieci.

  • kształtowanie poczucia rytmu i muzykalności,

  • określanie korzyści wynikających z hodowli zwierząt,

  • podkreślanie wartości zdrowego odżywiania się,

  • poznawanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku,

  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,

II ,,Wiosna na łące”

  • zapoznanie z cyklem rozwojowym żaby,

  • zachęcanie do poruszania się,

  • poznawanie życia pszczół i mrówek,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla,

  • rozwijanie umiejętności współpracy,

  • kształtowanie prawidłowych relacji w grupie rówieśniczej,

  • kształtowanie poczucia rytmu,

  • zwracanie uwagi na przystosowanie zwierząt do życia w danym środowisku,

III ,,Poznajemy różne zawody ”

  • przybliżanie wiadomości na temat wybranych zawodów,

  • uświadamianie znaczenia pracy dla ludzi,

  • zapoznanie z pracą krawcowej,

  • rozwijanie sprawności fizyczne,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • kształtowanie poczucia rytmu,

  • zapoznanie z etapami powstawania chleba,

  • zachęcanie do wypowiedzi na temat przyszłości,

  • zapoznanie z działaniem magnesu,

IV ,,Nasi kochani rodzice”

  • stwarzanie sytuacji do dzielenia się opiniami na temat swoich rodziców,

  • rozwijanie myślenia,

  • wypowiadanie się na temat spędzania wolnego czasu z rodzicami,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności fizyczne,

  • wypowiadanie się na temat mamy i taty,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • prezentowanie własnych możliwości,

Piosenka do utrwalenia

,,Karuzela na łące”

I

Dzień radosny dziś na łące,

mocno i gorąco świeci majowe słońce.

Dobry humor się udziela,

przyjechała karuzela, będzie wielki bal!

Ref.:

Na majowej łące karuzela

dla biedronki, osy i dla trzmiela.

I mrówka jedzie z chrząszczem,

i żaba, i chrabąszcze,

i konik polny wskoczył,

i żuczek się przytoczył.

A karuzela wiruje w koło,

muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam!

II

Kwiaty cieszą się z pogody

i sukienki zakładają – to pokaz mody!

Maki, chabry, fiołki, dzwonki.

Na nich muszki i biedronki uśmiech w koło ślą!

Ref.:

Na majowej łące karuzela

dla biedronki, osy i dla trzmiela.

I mrówka jedzie z chrząszczem,

i żaba, i chrabąszcze,

i konik polny wskoczył,

i żuczek się przytoczył.

A karuzela wiruje w koło,

muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam!

III.

Pająk nad porządkiem czuwa,

a motylek wraz z rodzinką wysoko fruwa.

Pszczoła miód rozdaje wszystkim,

pachną trawy, zioła, listki i tak cudnie jest!

Ref.:

Na majowej łące karuzela

dla biedronki, osy i dla trzmiela.

I mrówka jedzie z chrząszczem,

i żaba, i chrabąszcze,

i konik polny wskoczył,

i żuczek się przytoczył.

A karuzela wiruje w koło,

muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *