ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na wrzesień

Created with Sketch.

3 LATKI

I. W przedszkolu

– rozwijanie mowy

– rozwijanie koncentracji uwagi

– porównywanie liczebności zbiorów

– poznawanie zasad panujących w przedszkolu

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek wokół siebie

II. Oto ja

– utrwalanie informacji o sobie

– rozwijanie mowy

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– poznawanie nazw części ciała

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie umiejętności tworzenia koła

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką

III. Moja droga do przedszkola

– zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur

– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

– doskonalenie dykcji i artykulacji

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie znaczenia pierwszej pomocy

– rozwijanie sprawności manualnej

IV. Jesień w parku, w lesie

– rozwijanie koncentracji uwagi

– rozwijanie mowy

– przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go

– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek

Piosenka do utrwalenia

,,Maszeruje mała Ania”

1. Maszeruje mała Ania
razem z rodzicami,
głośno śpiewa im piosenkę
z wiatrem i ptakami.

Ref. La la la śpiewaj też,
la la la jeśli chcesz.

2. Opowiada o przedszkolu
i o miłej pani,
o zabawkach i o swojej
przyjaciółce Hani.

Ref. La la la śpiewaj też,
la la la jeśli chcesz.

4 LATKI

I. W przedszkolu:

– rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu

– rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania

– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

– kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi

II. Oto ja:

– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, poznawanie nazw części ciała

– ilustrowanie piosenki ruchem, usprawnianie aparatu artykulacyjnego

– wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką

– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy

III. Moja droga do przedszkola:

– rozwijanie mowy, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur, rozwijanie umiejętności układania rytmów

– doskonalenie techniki ruchu, nawiązywanie relacji rówieśniczych

– rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy, rozwijanie sprawności manualnej

IV. Jesień w parku, w lesie:

– rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania

– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie zainteresowań czytelniczych

– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

– kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań sztuką

Piosenka do utrwalenia

„ Powitanie”

( sł. Danuta Zawadzka , muz. Stefan Gąsieniec)

Nowy dzień się zaczął.

Witaj! Cześć, przedszkole!

Chwyćmy się za ręce,

stańmy razem w kole.

Dzień dobry,

dzień dobry,

przywitajmy się.

Grzecznym powitaniem

rozpocznijmy dzień.

Dzień dobry,

dzień dobry,

przywitajmy się .

Grzecznym powitaniem

rozpocznijmy dzień.

5 LATKI

I. W przedszkolu:

– rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu

– rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania

– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

– kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi

II. Oto ja:

– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, poznawanie nazw części ciała

– ilustrowanie piosenki ruchem, usprawnianie aparatu artykulacyjnego

– wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką

– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy

III. Moja droga do przedszkola:

– rozwijanie mowy, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur, rozwijanie umiejętności układania rytmów

– doskonalenie techniki ruchu, nawiązywanie relacji rówieśniczych

– rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy, rozwijanie sprawności manualnej

IV. Jesień w parku, w lesie:

– rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania

– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie zainteresowań czytelniczych

– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

– kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań sztuką

Piosenka do utrwalenia

„ Powitanie”

( sł. Danuta Zawadzka , muz. Stefan Gąsieniec)

Nowy dzień się zaczął.

Witaj! Cześć, przedszkole!

Chwyćmy się za ręce,

stańmy razem w kole.

Dzień dobry,

dzień dobry,

przywitajmy się.

Grzecznym powitaniem

rozpocznijmy dzień.

Dzień dobry,

dzień dobry,

przywitajmy się .

Grzecznym powitaniem

rozpocznijmy dzień.

6 LATKI

I ,, W przedszkolu”

  • rozwijanie mowy,

  • poszerzanie wiadomości o Polsce,

  • rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • doskonalenie poczucia rytmu,

  • zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,

  • poznanie miejsc znajdujących się w przedszkolu,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie koncentracji uwagi i logicznego myślenia,

II ,, Oto ja”

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania,

  • rozwijanie orientacji przestrzennej,

  • rozpoznawanie podstawowych zmysłów,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • doskonalenie umiejętności przeliczania,

III ,, Moja droga do przedszkola”

  • rozwijanie mowy,

  • poznawanie zasad ruchu drogowego,

  • zapoznanie z figurą geometryczną – kołem,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie słuchu muzycznego,

  • rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

IV ,, Jesień w parku, w lesie”

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i badawczych,

  • zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest kwadrat,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie wyobraźni i logicznego myślenia.

Piosenka do utrwalenia

,,Znowu w przedszkolu”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

 

1. Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato

i wakacje już skończą się,

wrócą dzieci do przedszkola,

bo w przedszkolu fajnie jest.

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,

w naszym przedszkolu miło płynie czas.

Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,

więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

2. Poznajemy literki i cyferki

i wierszyków uczymy się.

I śpiewamy, i tańczymy,

Tu jest piękny każdy dzień

Ref.: W naszym…

3. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki

tak radośnie witają mnie.

Co dzień świetnie się bawimy.

Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!

Ref.: W naszym…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *