3 LATKI
I. W przedszkolu
– rozwijanie mowy
– rozwijanie koncentracji uwagi
– porównywanie liczebności zbiorów
– poznawanie zasad panujących w przedszkolu
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek wokół siebie
II. Oto ja
– utrwalanie informacji o sobie
– rozwijanie mowy
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
– poznawanie nazw części ciała
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie umiejętności tworzenia koła
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
III. Moja droga do przedszkola
– zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
– doskonalenie dykcji i artykulacji
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie znaczenia pierwszej pomocy
– rozwijanie sprawności manualnej
IV. Jesień w parku, w lesie
– rozwijanie koncentracji uwagi
– rozwijanie mowy
– przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek
Piosenka do utrwalenia
,,Maszeruje mała Ania”
1. Maszeruje mała Ania
razem z rodzicami,
głośno śpiewa im piosenkę
z wiatrem i ptakami.
Ref. La la la śpiewaj też,
la la la jeśli chcesz.
2. Opowiada o przedszkolu
i o miłej pani,
o zabawkach i o swojej
przyjaciółce Hani.
Ref. La la la śpiewaj też,
la la la jeśli chcesz.
4 LATKI
I. W przedszkolu:
– rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu
– rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
– kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi
II. Oto ja:
– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, poznawanie nazw części ciała
– ilustrowanie piosenki ruchem, usprawnianie aparatu artykulacyjnego
– wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy
III. Moja droga do przedszkola:
– rozwijanie mowy, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur, rozwijanie umiejętności układania rytmów
– doskonalenie techniki ruchu, nawiązywanie relacji rówieśniczych
– rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy, rozwijanie sprawności manualnej
IV. Jesień w parku, w lesie:
– rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania
– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie zainteresowań czytelniczych
– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
– kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań sztuką
Piosenka do utrwalenia
„ Powitanie”
( sł. Danuta Zawadzka , muz. Stefan Gąsieniec)
Nowy dzień się zaczął.
Witaj! Cześć, przedszkole!
Chwyćmy się za ręce,
stańmy razem w kole.
Dzień dobry,
dzień dobry,
przywitajmy się.
Grzecznym powitaniem
rozpocznijmy dzień.
Dzień dobry,
dzień dobry,
przywitajmy się .
Grzecznym powitaniem
rozpocznijmy dzień.
5 LATKI
I. W przedszkolu:
– rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu
– rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
– kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi
II. Oto ja:
– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, poznawanie nazw części ciała
– ilustrowanie piosenki ruchem, usprawnianie aparatu artykulacyjnego
– wyrabianie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy
III. Moja droga do przedszkola:
– rozwijanie mowy, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur, rozwijanie umiejętności układania rytmów
– doskonalenie techniki ruchu, nawiązywanie relacji rówieśniczych
– rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy, rozwijanie sprawności manualnej
IV. Jesień w parku, w lesie:
– rozwijanie mowy, zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania
– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie zainteresowań czytelniczych
– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
– kształtowanie prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań sztuką
Piosenka do utrwalenia
„ Powitanie”
( sł. Danuta Zawadzka , muz. Stefan Gąsieniec)
Nowy dzień się zaczął.
Witaj! Cześć, przedszkole!
Chwyćmy się za ręce,
stańmy razem w kole.
Dzień dobry,
dzień dobry,
przywitajmy się.
Grzecznym powitaniem
rozpocznijmy dzień.
Dzień dobry,
dzień dobry,
przywitajmy się .
Grzecznym powitaniem
rozpocznijmy dzień.
6 LATKI
I ,, W przedszkolu”
-
rozwijanie mowy,
-
poszerzanie wiadomości o Polsce,
-
rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
doskonalenie poczucia rytmu,
-
zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu,
-
poznanie miejsc znajdujących się w przedszkolu,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie koncentracji uwagi i logicznego myślenia,
II ,, Oto ja”
-
rozwijanie mowy,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania,
-
rozwijanie orientacji przestrzennej,
-
rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
doskonalenie umiejętności przeliczania,
III ,, Moja droga do przedszkola”
-
rozwijanie mowy,
-
poznawanie zasad ruchu drogowego,
-
zapoznanie z figurą geometryczną – kołem,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie słuchu muzycznego,
-
rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
IV ,, Jesień w parku, w lesie”
-
rozwijanie mowy,
-
rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i badawczych,
-
zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest kwadrat,
-
rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie wyobraźni i logicznego myślenia.
Piosenka do utrwalenia
,,Znowu w przedszkolu”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)