ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na styczeń

Created with Sketch.

3 LATKI

1. Tak mija nam czas

– rozwijanie mowy

– budzenie zainteresowania upływem czasu

– zapoznanie z zawodem zegarmistrza

– dostrzeganie upływu czasu

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– zapoznanie z porami roku

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności koncentracji

2.Zwierzęta zimą

– zdobywanie informacji na temat prawidłowego dokarmiania ptaków

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– rozwijanie zdolności łączenia ruchu z dźwiękiem instrumentu

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej

3.Kim są rodzice moich rodziców?

– nauka wierszyka na pamięć

– rozwijanie mowy

– przeliczanie elementów

– klasyfikowanie przedmiotów ze względu na daną cechę

– rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas działania

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie prawidłowej postawy ciała

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– pobudzanie kreatywności

4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalanie nazw zawodów

– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów

– rozwijanie mowy

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie prawidłowej postawy ciała

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

Piosenka do utrwalenia

,,Głodny wróbelek”

( sł. i muz. Bożena Forma)

1. Przekrzywia główkę,

wesoło ćwierka.

Czy macie może

coś dla wróbelka?

Ref: Ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir,

la, la, la, la.

Kto dla wróbelka

ziarenka ma?

2. Wołają dzieci:

„Pewnie, że mamy!

Przez całą zimę

o ptaki dbamy!”

Ref: Ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir,

la, la, la, la.

Kto dla wróbelka

ziarenka ma?

4 LATKI

I. Tak mija nam czas:

– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania upływem czasu

– zapoznanie z różnymi przyrządami służącymi do pomiaru czasu, zapoznanie z zawodem zegarmistrza

– rozwijanie poczucia rytmu, zapoznanie z porami roku

– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności koncentracji

II. Zwierzęta zimą:

– rozwijanie mowy, zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków

– rozwijanie umiejętności przeliczania, utrwalenie określeń najkrótszy, najdłuższy

– rozbudzanie naturalnej kreatywności, budzenie zainteresowania muzyką

– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej

-rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi

III. Kim są rodzice moich rodziców:

– rozwijanie mowy, kształtowanie uczucia przywiązania do osób starszych i szacunku dla nich

– rozwijanie umiejętności matematycznych, rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej

– rozwijanie umiejętności wyrażania ruchem muzyki, rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych, wzmacnianie przywiązania do najbliższej rodziny

IV. Fryzjer, weterynarz czy lekarz:

– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej

-utrwalenie nazw zawodów, zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów

– ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie poczucia rytmu

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy

Piosenka do utrwalenia

„ Dokarmiamy ptaki „

( sł i muz. Bożena Forma)

1. W przedszkolnym ogrodzie

wielkie zamieszanie,

do karmnika przyfrunęły

ptaszki na śniadanie.

Ref: Hu, hu, ha, zima zła.

Kto nam dziś ziarenka da?

Hu, hu, ha, zima zła.

Pusty brzuszek każdy ma.

2. Dzieci dnia każdego

ptaki dokarmiają,

ziarno niosą i słoninkę

w karmniku wieszają.

Ref: Hu, hu ha………..

5 LATKI

I Tak mija nam czas

– rozwijanie mowy

– wzbogacanie wiedzy na temat zegarów

– budzenie zainteresowania literami

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– zapoznanie z zawodem zegarmistrza

– zapoznanie z zegarem

– rozwijanie sprawności ruchowej

– kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń

– rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni

– rozwijanie poczucia rytmu

– zapoznanie z porami roku

– rozwijanie logicznego myślenia

– poznawanie nazw dni tygodnia

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o estetykę pracy

– utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia i pór dnia

II Zwierzęta zimą

– wzbogacenie wiedzy o ptakach

– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby

– wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– umiejętne łączenie ruchu z muzyką

– doskonalenie poczucia rytmu

– zdobywanie wiedzy o pracy leśniczego

– rozwijanie kreatywności

– wzbogacenie wiedzy z zwierzętach

– rozwijanie umiejętności weryfikowania poprawności wykonanego zadania

III Kim są rodzice moich rodziców

– uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych

– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby

– rozwijanie umiejętności dodawania

– przeliczanie elementów

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy piosenką

– rozwijanie zainteresowania muzyką i tańcem

– rozwijanie myślenia i spostrzegawczości

– poznanie sposobów na spędzanie wolnego czasu z babcią i dziadkiem

– integracja grupy

– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej

– rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi

IV Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

– poznanie pracy projektanta

– rozwijanie wyobraźni

– utrwalenie nazw zawodów

– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów

– rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowej

– rozwijanie poczucia rytmu

– wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych

– rozwijanie umiejętności tworzenia pytań

– obserwacja surowców mineralnych przez lupę

– poznanie pracy archeologa

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– rozwijanie umiejętności przewidywania

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

Piosenka do utrwalenia

,,Niezwykli dziadkowie”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

 

1. Niezwykli dziadkowie

mają dobre zdrowie

i zamiast w domu siedzieć,

co robią? Chcecie wiedzieć?

Ref.: Babcia biega w maratonie.

Dziadek skacze na spadochronie.

Babcia chętnie sambę tańczy.

Dziadek skacze na bungee.

A poza tym mają dom na głowie.

Niezwykli ci dziadkowie!

I dla wnuczków mają czas,

bo najbardziej to kochają nas.

 

2. Niezwykli dziadkowie –

każdy wam to powie –

do sportu i nauki

wciąż namawiają wnuki.

Ref.: Babcia biega…

6 LATKI

I ,, Tak mija nam czas”

  • rozwijanie mowy, zapoznanie z nazwami miesięcy.

  • rozpoznawanie i nazywanie litery s, S: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

  • zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara, zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,

  • rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,

  • kształtowanie swobody ruchu w metrum ¾, rozwijanie poczucia rytmu,

  • zapoznanie z porami roku, rozwijanie myślenia logicznego,

  • poznawanie nazw dni tygodnia,

  • rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o estetykę wykonywanej pracy,

II ,, Zwierzęta zimą”

  • rozwijanie mowy, wzbogacanie wiedzy o zimowych potrzebach ptaków,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery n, N: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

  • wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów, zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,

  • rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,

  • rozwijanie swobody ruchów podczas tańca z rekwizytem, ćwiczenie dykcji,

  • poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego, rozwijanie kreatywności,

  • poznawanie tropów zwierząt, wzbogacanie informacji przyrodniczych,

  • rozwijanie sprawności manualnej, budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,

  • rozwijanie umiejętności odczytywania kodu,

III ,, Kim są rodzice moich rodziców?

  • rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery b, B: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

  • utrwalanie umiejętności przeliczania w zakresie 7, rozwiązywanie zadań tekstowych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,

  • zapoznanie z drzewem genealogicznym,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,

IV ,, Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

  • rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej,

  • poznanie pracy groomera, tworzenie modelu psa z surowców pochodzących z recyklingu,

  • utrwalenie nazw wybranych zawodów, zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie koordynacji ruchowej,

  • wyrabianie umiejętności swobodnego ilustrowania ruchem muzyki, rozwijanie poczucia rytmu,

  • wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych, rozwijanie umiejętności tworzenia pytań,

  • rozwijanie zainteresowań badawczych, zapoznanie z pracą oceanologa,

Piosenka do utrwalenia

,, Pomóżmy ptakom”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Kiedy śnieg zasypie pola,

kiedy śnieg zasypie lasy,

dla sikorek i dla wróbli

przyjdą trudne, ciężkie czasy.

Ref.: Karolinka, Julek, Staś

robią już dla ptaków karmnik,

a w karmniku będzie dużo

smacznych i pożywnych ziarnek.

Stuk-puk-puk! Stuk-puk-puk!

Karmnik już gotowy jest!

Tutaj ptaki będą mogły

smaczne ziarno jeść.

2. Ciężko przetrwać dni zimowe,

kiedy mróz siarczysty trzyma,

gdy wiatr wieje i śnieg pada,

gdy jest długa, sroga zima.

Ref.: Karolinka, Julek, Staś…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *