3 LATKI
1. Tak mija nam czas
– rozwijanie mowy
– budzenie zainteresowania upływem czasu
– zapoznanie z zawodem zegarmistrza
– dostrzeganie upływu czasu
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– zapoznanie z porami roku
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności koncentracji
2.Zwierzęta zimą
– zdobywanie informacji na temat prawidłowego dokarmiania ptaków
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– rozwijanie zdolności łączenia ruchu z dźwiękiem instrumentu
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej
3.Kim są rodzice moich rodziców?
– nauka wierszyka na pamięć
– rozwijanie mowy
– przeliczanie elementów
– klasyfikowanie przedmiotów ze względu na daną cechę
– rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas działania
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie prawidłowej postawy ciała
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– pobudzanie kreatywności
4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
– rozwijanie sprawności manualnej
– utrwalanie nazw zawodów
– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów
– rozwijanie mowy
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie prawidłowej postawy ciała
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
Piosenka do utrwalenia
,,Głodny wróbelek”
( sł. i muz. Bożena Forma)
1. Przekrzywia główkę,
wesoło ćwierka.
Czy macie może
coś dla wróbelka?
Ref: Ćwir, ćwir, ćwir,
ćwir,
la, la, la, la.
Kto dla wróbelka
ziarenka ma?
2. Wołają dzieci:
„Pewnie, że mamy!
Przez całą zimę
o ptaki dbamy!”
Ref: Ćwir, ćwir, ćwir,
ćwir,
la, la, la, la.
Kto dla wróbelka
ziarenka ma?
4 LATKI
I. Tak mija nam czas:
– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania upływem czasu
– zapoznanie z różnymi przyrządami służącymi do pomiaru czasu, zapoznanie z zawodem zegarmistrza
– rozwijanie poczucia rytmu, zapoznanie z porami roku
– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności koncentracji
II. Zwierzęta zimą:
– rozwijanie mowy, zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków
– rozwijanie umiejętności przeliczania, utrwalenie określeń najkrótszy, najdłuższy
– rozbudzanie naturalnej kreatywności, budzenie zainteresowania muzyką
– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
-rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi
III. Kim są rodzice moich rodziców:
– rozwijanie mowy, kształtowanie uczucia przywiązania do osób starszych i szacunku dla nich
– rozwijanie umiejętności matematycznych, rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej
– rozwijanie umiejętności wyrażania ruchem muzyki, rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności plastycznych, wzmacnianie przywiązania do najbliższej rodziny
IV. Fryzjer, weterynarz czy lekarz:
– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej
-utrwalenie nazw zawodów, zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów
– ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie poczucia rytmu
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy
Piosenka do utrwalenia
„ Dokarmiamy ptaki „
( sł i muz. Bożena Forma)
1. W przedszkolnym ogrodzie
wielkie zamieszanie,
do karmnika przyfrunęły
ptaszki na śniadanie.
Ref: Hu, hu, ha, zima zła.
Kto nam dziś ziarenka da?
Hu, hu, ha, zima zła.
Pusty brzuszek każdy ma.
2. Dzieci dnia każdego
ptaki dokarmiają,
ziarno niosą i słoninkę
w karmniku wieszają.
Ref: Hu, hu ha………..
5 LATKI
I Tak mija nam czas
– rozwijanie mowy
– wzbogacanie wiedzy na temat zegarów
– budzenie zainteresowania literami
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– zapoznanie z zawodem zegarmistrza
– zapoznanie z zegarem
– rozwijanie sprawności ruchowej
– kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń
– rozwijanie zdolności swobodnego poruszania się w przestrzeni
– rozwijanie poczucia rytmu
– zapoznanie z porami roku
– rozwijanie logicznego myślenia
– poznawanie nazw dni tygodnia
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o estetykę pracy
– utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia i pór dnia
II Zwierzęta zimą
– wzbogacenie wiedzy o ptakach
– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– umiejętne łączenie ruchu z muzyką
– doskonalenie poczucia rytmu
– zdobywanie wiedzy o pracy leśniczego
– rozwijanie kreatywności
– wzbogacenie wiedzy z zwierzętach
– rozwijanie umiejętności weryfikowania poprawności wykonanego zadania
III Kim są rodzice moich rodziców
– uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych
– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby
– rozwijanie umiejętności dodawania
– przeliczanie elementów
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy piosenką
– rozwijanie zainteresowania muzyką i tańcem
– rozwijanie myślenia i spostrzegawczości
– poznanie sposobów na spędzanie wolnego czasu z babcią i dziadkiem
– integracja grupy
– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej
– rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi
IV Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
– poznanie pracy projektanta
– rozwijanie wyobraźni
– utrwalenie nazw zawodów
– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów
– rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowej
– rozwijanie poczucia rytmu
– wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych
– rozwijanie umiejętności tworzenia pytań
– obserwacja surowców mineralnych przez lupę
– poznanie pracy archeologa
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– rozwijanie umiejętności przewidywania
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
Piosenka do utrwalenia
,,Niezwykli dziadkowie”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Niezwykli dziadkowie
mają dobre zdrowie
i zamiast w domu siedzieć,
co robią? Chcecie wiedzieć?
Ref.: Babcia biega w maratonie.
Dziadek skacze na spadochronie.
Babcia chętnie sambę tańczy.
Dziadek skacze na bungee.
A poza tym mają dom na głowie.
Niezwykli ci dziadkowie!
I dla wnuczków mają czas,
bo najbardziej to kochają nas.
2. Niezwykli dziadkowie –
każdy wam to powie –
do sportu i nauki
wciąż namawiają wnuki.
Ref.: Babcia biega…
6 LATKI
I ,, Tak mija nam czas”
-
rozwijanie mowy, zapoznanie z nazwami miesięcy.
-
rozpoznawanie i nazywanie litery s, S: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
-
zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara, zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,
-
rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
-
kształtowanie swobody ruchu w metrum ¾, rozwijanie poczucia rytmu,
-
zapoznanie z porami roku, rozwijanie myślenia logicznego,
-
poznawanie nazw dni tygodnia,
-
rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o estetykę wykonywanej pracy,
II ,, Zwierzęta zimą”
-
rozwijanie mowy, wzbogacanie wiedzy o zimowych potrzebach ptaków,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery n, N: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
-
wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów, zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,
-
rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,
-
rozwijanie swobody ruchów podczas tańca z rekwizytem, ćwiczenie dykcji,
-
poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego, rozwijanie kreatywności,
-
poznawanie tropów zwierząt, wzbogacanie informacji przyrodniczych,
-
rozwijanie sprawności manualnej, budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,
-
rozwijanie umiejętności odczytywania kodu,
III ,, Kim są rodzice moich rodziców?
-
rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery b, B: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
-
utrwalanie umiejętności przeliczania w zakresie 7, rozwiązywanie zadań tekstowych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
-
zapoznanie z drzewem genealogicznym,
-
rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
IV ,, Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
-
rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej,
-
poznanie pracy groomera, tworzenie modelu psa z surowców pochodzących z recyklingu,
-
utrwalenie nazw wybranych zawodów, zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie koordynacji ruchowej,
-
wyrabianie umiejętności swobodnego ilustrowania ruchem muzyki, rozwijanie poczucia rytmu,
-
wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych, rozwijanie umiejętności tworzenia pytań,
-
rozwijanie zainteresowań badawczych, zapoznanie z pracą oceanologa,