ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na styczeń

Created with Sketch.

3 LATKI

I ,,Kiedy zimno jest na dworze”

  • wdrażanie do obserwacji przyrody,

  • rozwijanie mowy i myślenia,

  • doskonalenie spostrzegawczości i umiejętności klasyfikowania,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,

II ,,Hop, hop na śniegu”

  • rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania w zakresie 4,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,

  • doskonalenie czynności samoobsługowych,

  • doskonalenie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu,

III ,,Moja babcia i mój dziadek”

  • kształtowanie szacunku dla najbliższych,

  • doskonalenie umiejętności wokalnych,

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się,

  • kształtowanie spostrzegawczości,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych,

IV ,,Czas na zimowe obserwacje”

  • kształtowanie ciekawości poznawczej poprzez eksperymentowanie ze śniegiem, wodą,

  • uświadomienie konieczności niesienia pomocy ptakom zimą,

  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się,

  • doskonalenie umiejętności wokalnych,

Piosenka do utrwalenia

,,Tupu, tup po śniegu”

muzyka: Tadeusz Pabisiak

słowa: Agnieszka Galica

I

Przyszła zima biała,
śniegiem posypała,
zamroziła wodę,
staw przykryła lodem.

ref:

Tupu, tup po śniegu,
dzyń, dzyń, dzyń na sankach,
skrzypu, skrzyp na mrozie,
lepimy bałwanka.

II

Kraczą głośno wrony:
,,Marzną nam ogony.
Mamy pusto w brzuszku,
dajcie nam okruszków!”

ref:

Tupu, tup po śniegu,
dzyń, dzyń, dzyń na sankach,
skrzypu, skrzyp na mrozie,
lepimy bałwanka.

III

Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik;
białej mroźnej zimy
nie boję się wcale.

ref:

Tupu, tup po śniegu,
dzyń, dzyń, dzyń na sankach,
skrzypu, skrzyp na mrozie,
lepimy bałwanka.

 

4 LATKI

I ,,Nowy rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą”

• Dostrzeganie powtarzalności pór roku, miesięcy

• Spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i dłuższych (godzin, dni, miesięcy)

• Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy, pór roku, dni tygodnia

• Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania rytmów i sekwencji czasowych.

II ,,Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali  rycerze”

• Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej

• Organizowanie zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości, godzenia się z niepowodzeniem

• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

• Ćwiczenie właściwego ustawiania się w pary

III ,,Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka”

• Rozwijanie umiejętności mówienia o uczuciach

• Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych

• Umożliwienie własnoręcznego wykonania prezentów

• Kształcenie umiejętności planowania i realizacji działań związanych z przygotowaniem przyjęcia

• Kształcenie odporności emocjonalnej w sytuacjach wystąpień przed widownią

• Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

IV ,,Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia”

• Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych myśli i życzeń

• Kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo- skutkowych

• Doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów, dokładania, zabierania, ustalania, ile pozostało

• Uwrażliwienie na potrzeby i marzenia innych ludzi

Piosenka do utrwalenia

,,Marzenia”

muzyka: Bolesław Szulia
słowa: Ewa Stadtmüller

1. Kuba chciałby mieć rowerek
taki, co nie psuje się,
jedzie na nim na spacerek
w kolorowym swoim śnie. } bis

Ref.: Warto marzyć, warto marzyć,
bo marzenia skrzydła mają,
wszystko może się wydarzyć,
sny czasami się spełniają.

2. Iza chciałaby mieć pieska,
ale mama mówi: „nie”,
więc spotyka się z Azorkiem
w kolorowym swoim śnie. } bis

Ref.: Warto marzyć, warto marzyć…

3. Te marzenia, te marzenia
co dzień nam dodają sił,
no bo bez nich, no bo bez nich
świat by bardzo smutny był. } bis

Ref.: Warto marzyć, warto marzyć..

5 LATKI

I. Jak mija czas?

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,b,,- litery ,,B”, ,,b”

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter

– budowanie czynnego i biernego słownika dziecka ( stosowanie pojęć: dzień, tydzień, miesiąc, rok)

– wdrażanie do posługiwania się nazwami dni tygodnia i miesięcy

– poznanie obrazu graficznego liczby ,,9”

– doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9

– kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami ,,mniej”, ,,więcej”, ,,tyle samo”, ,,po równo”

-rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

II. Sporty zimowe dla każdego

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,c” – litery ,,C”, ,,c”

– budowanie czynnego i biernego słownika dziecka ( stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych)

– poznanie obrazu graficznego liczby ,,0”

– przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów

– segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów ( rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium

– rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej

III. Zimowe zabawy z babcią i dziadkiem

– kształtowanie postaw prospołecznych (składanie życzeń, wręczanie prezentów)

– kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo – słuchowej

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,n” – litery ,,N”, ,,n”

– kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby

– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego – porządkowanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń ( poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)

– dodawanie i odejmowanie na konkretach

– kształtowanie poczucia rytmu i interpretacji muzyki ruchem

IV. Zimowe obserwacje i eksperymenty

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,p” – litery ,,P”, ,,p”

– budowanie biernego i czynnego słownika dziecka ( nazwy zwierząt, nazwy pokarmów dla zwierząt)

– doskonalenie posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9

– kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała

– wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: prawa, lewa, z tyłu, z przodu, obok, pomiędzy

– budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym ( obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)

– zachęcanie do opieki nad ptakami w zimowych warunkach poprzez wskazanie konkretnych działań

Piosenka do utrwalenia:

,,Dziadek i babcia tańczą walczyka”

muzyka : Adam Skorupka

słowa: Dorota Gellner

1. Dziadek i babcia

tańczą walczyka.

Babcia w deszczowych

tańczy kolczykach.

Dziadek wiruje

z babcią w ramionach,

ziemia się kręci

jak nakręcona!

Ref. A deszczyk, a deszczyk

kapie kap, kap!

A dziadek, a dziadek

dał babci kwiat.

A deszczyk, a deszczyk

dzwoni dzyń, dzyń!

A ty walczyku

z deszczem płyń!

2. Dziadek się zgrabnie

wspina na palce,

babcia w deszczowej

tańczy woalce.

Dziadek z kalosza

wodę wylewa,

a w babci kapciach

szumi ulewa!

Ref. A deszczyk, a deszczyk…

3. Dziadek i babcia tańczą walczyka.

Babcia w deszczowych

tańczy kolczykach.

Tańczą i tańczą

w kółko to samo

i nie wiadomo,

kiedy przestaną!

Ref. A deszczyk, a deszczyk…

i babcia

6 LATKI

I. Nowy Rok- mija czas:

– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych

– ćwiczenie umiejętności właściwego planowania czasu

– wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter

– poznanie drukowanej i pisanej litery „ B’ „b”

– poznanie zapisu cyfrowego liczby 9

– wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej

II. Zimowa olimpiada przedszkolaków:

– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe

– kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej

– poznanie drukowanej i pisanej litery „ C” „ c”

– rozwijanie umiejętności czytania globalnego

– poznanie zapisu cyfrowego liczby 0

– dodawanie i odejmowanie na konkretach

– utrwalenie znajomości piramidy zdrowego żywienia

III. Z pamiętnika babci i dziadka:

– wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami

– kształtowanie świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych członków rodziny

– kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności dla dziadków

– poznanie drukowanej i pisanej litery „ N” „ n”

– doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9

– doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów

IV. Eksperymenty z wodą i śniegiem:

– wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez eksperymentowanie

– poznanie drukowanej i pisanej litery „ P” „ p”

– zapoznanie z pojęciami: pieniądz, moneta, banknot, waluta

– utrwalenie cyfr 0- 9 i znaków matematycznych

– poznawanie i stosowanie podczas aktywności twórczej nowatorskich technik plastycznych

Piosenka do utrwalenia

„ Babciu, dziadku- kocham was!”

( muz. Fryderyk Babiński, sł. Arleta Niciewicz- Tarach)

1. Babcia jest jak dobra wróżka,

zawsze uśmiech ma na twarzy,

najpiękniejsze czyta bajki,

pyszne naleśniki smaży!

Ref: Dziś piosenkę dla was mam

i całusa chętnie dam!

Z wami słodko mija czas.

Babciu, dziadku – kocham was!

2. Z dziadkiem mogę majsterkować

albo wybrać się na grzyby…..

O kosmosie mi opowie

i nauczy łowić ryby!

Ref: Dziś piosenkę dla was mam……

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *