ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

ZAMIERZENIA NA PAŹDZIERNIK

Created with Sketch.

3 LATKI

I Jesień w sadzie

– rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku

– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad

II Kolorowe warzywa

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu

III Nasze rodziny

– podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata

– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

– pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych

– dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń w życiu rodziny

IV domowi ulubieńcy

– poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer

– naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich odgłosów

Piosenka do utrwalenia „Zabawa w sadzie”

I Do sadu, do sadu,

tam owoców wiele.

Jest już mała Zosia

i jej przyjaciele.

II. Owoce, owoce

do kosza zbierają.

Wiedzą, że owoce

witaminy mają.

III. A potem, a potem

wielka uczta będzie.

Ze smakiem owoce

każdy zjadać będzie.

 

4 LATKI

1.JESIEŃ W SADZIE

– rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku

– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.

2. DARY OGRODU

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozpoznawanie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu

– nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty); samodzielne wykonywanie wybranych.

3. NASZE RODZINY

– podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata

– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, wujek, babcia, dziadek

– pełnienie ról społecznych ( członkowie rodziny) , np. w toku zabaw tematycznych

– podawanie informacji: jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują

– opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech ( wygląd, charakter).

4. DOMOWI ULUBIEŃCY

– poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer

– nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

– naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich odgłosów.

Piosenka do utrwalenia ,,Popatrzcie na jamniczka”

Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie

ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę

ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka

ref; Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał 2x

Pod stołem jest koszyczek
W koszyczku śpi jamniczek
Jamniczek sobie śpi, PSS…
Jak się zbudzi będzie zły

 

5 LATKI

I. Idzie jesień…. przez ogród i sad:

– Rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów.

– Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

– poznawanie cech kwadratu.

– Rozpoznawanie i nazywanie warzyw.

– Poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę.

II. Idzie jesień… do zwierząt:

– Poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy.

– Poznawanie zapasów wiewiórki.

– Rozwijanie umiejętności wokalnych.

– Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych.

– Utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.

III. Co z czego otrzymujemy:

– Poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku.

– Orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby.

– Rozwijanie zwinności i szybkości.

-Poznawanie sposobu otrzymywania sera.

– Poznawanie zwierząt: owcy i barana.

IV. Idzie jesień… z deszczem:

– Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej.

– Poznawanie cech prostokąta.

– Poznawanie kolorów tęczy.

– Zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody.

– Poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie.

Piosenka do utrwalenia” Idą witaminki”

( sł. i muz. K. Gowik)

I. Zapukała raz marchewka do przedszkola,

za marchewką idą groszek i fasola.

Z tyłu się marchewka toczy i przeciera złote oczy.

Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy Ci to powie!

Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy Ci to powie!

II. Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek,

a za drzwiami stoją warzywa spóźnione:

pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek.

Do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki…

III. Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach,

a kalafior wkroczył prosto do garnuszka.

Dzieci szybko myją ręce i czekają, by czym prędzej

z jarzynkami przy stolikach spotkać się.

Ref: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki…

 

6 LATKI

I Jesień w sadzie.

  • zapoznanie z wyglądem sklepu, pracą ekspedientki,

  • zapoznanie z literą o: małą i wielką, drukowaną i pisaną, wprowadzenie pojęcia: samogłoska, spółgłoska,

  • zapoznanie z nazwami drzew owocowych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu,

  • segregowanie owoców ze względu na ich pochodzenie,

  • ustalanie równoliczności dwóch zbiorów,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb 1, 2,

  • kształtowanie poczucia rytmu,

  • zapoznanie z różnego rodzaju zapasami i przetworami przygotowywanymi na zimę,

  • wdrażanie własnych obserwacji w pracy plastycznej,

II Jesień na działce.

  • wielozmysłowe poznawanie warzyw,

  • zapoznanie z literą a: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie ze sposobem wykonania stempli z warzyw, oraz odbitek z ich wykorzystaniem,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,

  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,

  • zachęcanie do zabaw w teatr,

III O sobie samym.

  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji,

  • zapoznanie z literą m: małą i wielką, drukowaną i pisaną, utrwalenie pojęcia spółgłoska,

  • organizowanie zabaw muzyczno- ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,

  • poznanie cech kwadratu,

  • przyporządkowywanie odpowiednich barw bohaterów pozytywnych i negatywnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych,

  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów,

  • organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości,

  • tworzenie formy przestrzennej,

IV Nasze zmysły.

  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała,

  • zapoznanie z literą e: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłu,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3,

  • nauka piosenki,

  • uświadamianie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka,

  • podkreślenie znaczenia zmysłu wzroku,

  • poznanie różnych rodzajów okularów,

V Co z czego otrzymujemy.

  • poznanie właściwości fizycznych piasku i gliny,

  • przypomnienie poznanych liter,

  • orientowanie się w schemacie drugiej osoby,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie pamięci muzycznej, wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania,

  • zachęcanie do wykonywania potraw, poznawanie sposobu otrzymywania sera,

  • poznawanie zwierząt – owcy i barana; poznawanie pochodzenia wełny,

  • rozwijanie sprawności manualnej, poznawanie wyrobów z wełny,

  • rozwijanie mowy, poznawanie produkcji papieru,

Piosenka do utrwalenia ,,Jesień w sadzie i ogrodzie”

1. Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki, które jemy co dzień.

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2

2. Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.
Czy już wszyscy wiecie, co nam dała jesień?

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszkę,
złotą dynię , jabłko, śliwkę i dojrzałą gruszkę./ x2

;:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *