ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na październik

Created with Sketch.

3 LATKI

,,Kolory pani jesieni”

  • wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie reagowanie na nie,

  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,

  • wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia,

  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,

  • wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych,

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,

  • kształtowanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • wdrażanie do słuchanie tekstów, rozwijanie mowy,

,,W jesiennym ogrodzie”

  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

  • rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa,

  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,

  • określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”.,

  • wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób,

  • kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech,

  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,

  • wdrażanie do uczestniczenia w organizowanych zabawach integracyjnych i zajęciach ruchowych,

,,Apetyt na zdrowie”

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,

  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu,

  • rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa,

  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,

  • wdrażanie do uczestniczenia w organizowanych zabawach integracyjnych i zajęciach ruchowych,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,

,,Jesienna muzyka”

  • wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia i zmian zachodzących w przyrodzie,

  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie,

  • rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,

  • wdrażanie do uczestniczenia w organizowanych zabawach integracyjnych i zajęciach ruchowych,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej,

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, rozwijanie mowy,

Piosenka do utrwalenia

Zdrowym być!

Mleko, jogurt lub kefirek
na śniadanie trzeba pić.
Ref.: To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być!
To jest bardzo, bardzo ważne
żeby zdrowym dzieckiem być!

Zaprzyjaźnić się z marchewką,
i z jabłuszkiem w zgodzie żyć.
Ref.: To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być!
To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być!

Po zabawie, przed jedzeniem
trzeba zawsze ręce myć.
Ref.: To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być!
To jest bardzo, bardzo ważne,
żeby zdrowym dzieckiem być.

 

4 LATKI

I. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich pochodzenia – sadem;

  • Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych;

  • Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej;

  • Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo-ruchowej;

  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom;

  • Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych.

II. Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody;

Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych;

Kształtowanie intuicji matematycznej;

Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów;

Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem warzyw oraz sposobami ich wykorzystania.

III. Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Dostrzeżenie zachodzących w przyrodzie zmian związanych z aktualną porą roku;

  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno;

  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

IV. Las szumi jesiennie, już robi się sennie

  • Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody; zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni (mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka);

  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów;

  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;

  • Rozbudzenie poczucia estetyki;

  • Wdrażanie do poszanowania przyrody.

Piosenka do utrwalenia

Owocowy blues

muzyka: Adriana Miś

słowa: Ewa Stadtmuller

 1.Na zmartwienia i na żale

dżem Ci zrobi doskonale,

bowiem w dżemie siła drzemie.

Owocowy blues!

Ref.: Blues, blues, blues owocowy,

taniec pyszny to i zdrowy,

słodki jak jabłkowy mus!

Owocowy blues!

2. Na zgryzoty i kłopoty

bardzo dobre są kompoty,

czy śliwkowe, czy gruszkowe,

każdy o tym wie!

Ref.: Blues, blues, blues owocowy…

3. Chcesz być silny tak jak smok,

owocowy tankuj sok!

Malinowy, porzeczkowy,

każdy dobry jest!

Ref.: Blues, blues, blues owocowy,

taniec pyszny to i zdrowy,

słodki jak jabłkowy mus!

Owocowy blues!

Owocowy blues! Oh, yeah … /x2

 

5 LATKI

I. Pani Jesień i jej wspaniałe stroje

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi

– doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach

– rozróżnianie głoski ,,a” w nagłosie i wygłosie

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,a” – litery ,,A”, ,,a”

– poznanie obrazu graficznego liczby ,,2”

– wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi cech charakterystycznych dla pór roku ( opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, odloty ptaków, krótszy dzień, chłód, deszcz)

II. Co nam jesień w koszach niesie?

– wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania

– rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,e” – litery ,,E”, ,,e”

– poznanie obrazu graficznego liczby ,,3”

– wdrażanie do respektowania cudzych emocji

– rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

czynności

III. Uczymy się dbać o własne zdrowie

– kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat

– rozwijanie poczucia rytmu muzycznego

– kształtowanie umiejętności określania kierunków ( prawa, lewa) oraz położenia ( obok, przed, za, między, nad, pod)

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,i” – litery ,,I”, ,,i”

– poznanie obrazu graficznego liczby ,,4”

IV. Niezwykły rytm przyrody

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,m” – litery ,,M”, ,,m”

– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

– rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku

– poznanie obrazu graficznego liczby ,,5’’

– rozwijanie poczucia rytmu muzycznego

– rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych i samoobsługowych.

Piosenka do utrwalenia:

,,Pani Jesień”

muzyka i słowa: Barbara Tartanus

                                 1. Kto chodzi dziś po lesie? La, la, la, la, la, la

To piękna Pani Jesień: kapelusz z liści ma

Listeczków kolorowych, złocistych i brązowych

czerwonych koralików kapelusz ma bez liku

 

2. Kto chodzi dziś po lesie? La, la, la, la, la, la.

To piękna Pani Jesień: w koszyku dary ma.

Żołędzi i kasztanów, jabłuszek pięć rumianych

i grzybków – borowików w koszyku ma bez liku.

 

3. K to chodzi dziś po lesie? La, la, la, la, la, la. T

o piękna Pani Jesień: piosenki dla nas ma.

Deszczowe, nastrojowe, wesołe, przebojowe.

W jesiennym notesiku piosenek ma bez liku.

 

6 LATKI

I. Taniec jesiennych kolorów:

– kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracją

– kształtowanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach- werbalnych i niewerbalnych

– doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami

– poznanie obrazu graficznego głoski „ a” – litery „A” , „ a”

-poznanie obrazu graficznego liczby 2

II. Książka kucharska prosto z natury:

– wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami

– wdrażanie do respektowania cudzych emocji

– doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach

– rozwijanie umiejętności pisania liter od strony lewej do prawej- staranne odtwarzanie kształtu wzorów i mieszczenie ich w wyznaczonych liniach

– poznanie obrazu graficznego głoski „ e”- litery „ E”, „ e”

– poznanie obrazu graficznego liczby 3

III. Jak dbamy o nasze zdrowie:

– poznawanie wartości zdrowego odżywiania się w kontekście zdrowego trybu życia

– rozróżnianie emocji przyjemnych od nieprzyjemnych

– wdrażanie do zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w grupie

– poznanie obrazu graficznego głoski „ i” litery- „ I”, „ i”

– poznanie obrazu graficznego głoski 4

IV. Odkrywamy sekrety przyrody jesienią:

– kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych

– budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody

– wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej

– poznanie obrazu graficznego głoski „ m” litery „ M”, „ m”

– poznanie obrazu graficznego liczby 5

Piosenka do utrwalenia

„ Jesienny pociąg”

( muz. Adam Skorupka, sł. Dorota Gellner)

I. Stoi pociąg na peronie.

Żółte liście ma w wagonie,

i kasztany i żołędzie-

dokąd z nimi jechać będzie,

dokąd z nimi jechać będzie?

Ref: Przed siebie, przed siebie wprost!

Przez mokry, deszczowy most.

Przed siebie, przed siebie w dal!

Na pierwszy jesienny bal.

II. Rusza pociąg, sapiąc głośno.

Już w przedziałach grzyby rosną,

a na półce wśród bagaży

leży sobie bukiet jarzyn.

Rusza pociąg, sapiąc głośno.

Ref: Przed siebie, przed siebie wprost…..

III. Pędzi pociąg lasem, polem,

pod ogromnym parasolem.

Wiezie rynny i kalosze,

i owoców pełne kosze.

Pędzi pociąg lasem, polem.

Ref: Przed siebie, przed siebie wprost…….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *