ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na miesiąc marzec

Created with Sketch.

3 LATKI

I. POZNAJEMY PRZYRODĘ

– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji

– poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych.

II. BYŁY SOBIE DINOZAURY

– poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości

– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin ( np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.

III. WIOSNA TUŻ TUŻ

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty ( krokusy).

IV. NADESZŁA WIOSNA

– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach i krzewach

– zakładanie w sali zielonego ogródka, poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin;zachęcanie do prowadzenia kalendarza obserwacji roślin.

Piosenka do utrwalenia:

,,Dżungla”

1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

Małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

2. Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

 

4 LATKI

 

I. Zwierzęta dżungli i sawanny:

– zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania, zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych żyjących w dżungli lub na sawannie.

– poznawanie właściwości bananów i fig, w tym ich walorów smakowych.

– rozpoznawanie i nazywanie emocji, rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.

II. Zwierzęta naszych pól i lasów:

– poznawanie właścicieli zwierząt żyjących w lesie i na polu, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu.

– rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie sprawności rachunkowych.

– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej, doskonalenie poczucia rytmu.

III. Marcowa pogoda:

– kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku, poznawanie w zabawie właściwości farb i zjawiska mieszania się kolorów.

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania, utrwalenie pojęć: długi, krótki.

– rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie orientacji w obrębie ciała.

IV. Wiosenne przebudzenie:

-rozwijanie ciekawości poznawczej, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny.

– poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących wiosną w życiu małych zwierząt, rozwijanie sprawności manualnej.

– zgodne współdziałanie z rówieśnikami, rozwijanie koncentracji.

Piosenka do utrwalenia

” Pada deszcz”

( sł i muz. Bożena Forma)

I. Pada deszcz kapu, kap,

idą dzieci człap, człap, człap.

Idzie też Oli brat

po kałużach człap, człap, człap.

Ref: Dziś od rana deszczyk pada,

z deszczem świetna jest zabawa.

II. Pada deszcz kapu, kap,

wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.

I ja też, szlap, szlap, szlap

tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap.

Ref: Dziś od rana……

 

5 LATKI

 

Zwierzęta dżungli i sawanny

– zapoznanie ze zwierzętami egzotycznymi(lew, żyrafa, nosorożec),
– rozwijanie mowy i myślenia,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowe; odkrywanie litery z, Z,
– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
– rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej,
– kształtowanie poczucia rytmu,
– rozwijanie umiejętności wokalnych,
– rozwijanie słuch fonematycznego,
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej,

Zwierzęta naszych pól i lasów

– rozwijanie mowy,
– uczenie dzieci, jak należy postępować z osobami nieznajomymi,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowe; odkrywanie litery u, U,
– poznanie wyglądu i zachowania się zwierząt polnych i leśnych (sowa, królik, mrówki),
– rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej,
– umiejętności wokalnych,
– rozwijanie słuch fonematycznego,
– poznanie właściwości powietrza (poznanie pojęcia gaz),

Marcowa pogoda

– rozwijanie mowy,
– poznanie zjawisk atmosferycznych w przedwiośniu,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowe; odkrywanie litery c,C,
– poznanie cech kul; wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,
– rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej,
– reagowanie na ustalony sygnał ,
– rozwijanie umiejętności wokalnych, zmian zachodzących w przyrodzie (poznanie zjawiska parowania i skraplania),
– utrwalenia nazw dni tygodnia,
– określanie znaczenia wody w życiu człowieka,

Wiosenne przebudzenie

– poznanie oznak wiosny, rozwijanie mowy,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowe; odkrywanie litery ł,Ł,
– przeliczanie w zakresie 10,
– poznawanie nazw mieszkańców łąk,
– rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej,
– kształtowanie poczucia rytmu,
– poznanie potrzeby ochrony roślin,
– poznanie zwyczajów pożegnania zimy i powitania wiosny,

 

Piosenka do utrwalania

,,Wiosenne buziaki”

I.

Już rozgościła się wiosna.
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

II.

Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

III.

Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

6 LATKI

I W świecie zwierząt

– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji

– nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– rozpoznawanie cyfr

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

– rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych

– zachęcanie dzieci do poszerzania zainteresowań matematycznych

II Zwierzęta sprzed milionów lat

– poznawanie historii powstawania węgla kamiennego, jego właściwości

– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie

– poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– rozpoznawanie cyfr

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

– rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych

– zachęcanie dzieci do poszerzania zainteresowań matematycznych

III Marcowa pogoda

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. co raz dłuższe dni, co raz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– rozpoznawanie cyfr

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

– rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych

– zachęcanie dzieci do poszerzania zainteresowań matematycznych

IV Nadeszła wiosna

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, co raz dłuższe dni, co raz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– rozpoznawanie cyfr

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

– rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych

– zachęcanie dzieci do poszerzania zainteresowań matematycznych

Piosenka do utrwalenia

1. Dzisiaj w drodze do przedszkola
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.

Ref. Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.

2. Na gałązkach pierwsze pąki,
a na pąkach pierwsze bąki.
Żabki skaczą, a skowronek
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

Ref. Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.

3. Na spacerze zobaczymy,
czy już nigdzie nie ma zimy.
Teraz wiosna rządzić będzie,
z czego bardzo się cieszymy!

Ref. Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *