ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole.kosowlacki@vp.pl

Zamierzenia na miesiąc listopad

Created with Sketch.

GRUPA 3 LATKI

I. URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE

– poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego

– dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.

II. A DESZCZ PADA I PADA…

– obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.

III. DBAMY O ZDROWIE

– spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczenie spożywania słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków( ograniczenie napojów gazowanych).

– dbanie o higienę poprzez:

*codzienne mycie całego ciała

*mycie zębów po posiłkach

*mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu

* samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste

*zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw ruchowych.

IV. ULUBIONE ZABAWY I ZABAWKI

– nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie

– podejmowanie prób wspólnych zabaw

– uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela,dających dziecku satysfakcję i radość

– wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli

– dostrzeganie w toku zabaw potrzeb dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych

– wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek.

Piosenka do utrwalenia

,,Pucu,pucu”

(sł.S. Jedynak, muz. K.Majewska)

I. Dzisiaj u nas wielkie pranie,

wielkie pranie i sprzątanie.

Pucu,pucu,chlapu,chlapu,

wielkie pranie i sprzątanie.

II. Wymieciemy wszystkie kurze,

i te małe, i te duże.

Pucu,pucu,chlapu,chlapu,

wielkie pranie i sprzątanie.

GRUPA 4 – LATKI

1. Mój dom:

dostrzeganie różnic w wglądzie domów

– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

– zgodne współdziałanie z innymi dla osiągnięcia wybranego celu

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat

2. Moje prawa i obowiązki:

poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny

– zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość

– nabywanie sprawności fizycznej

3. Moje zdrowie i bezpieczeństwo:

poznanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– zapoznanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania

– kształtowanie nawyków higienicznych

4. Jak wyglądał świat przed milionami lat:

– rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim

-kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności matematycznych

Piosenka do utrwalenia

Wszystkie dzieci chcą być zdrowe”

( sł i muz. K. Gowik)

1. Kto chce zdrowe ząbki mieć,

musi pastą czyścić je.

Kto chce cały czysty być,

wodą z mydłem musi myć!

Ref: Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

i wszystkie chcą być grzeczne.

Do zabawy wciąż gotowe

i bardzo bezpieczne.

2. Kto chce zdrowy brzuszek mieć,

musi dobre rzeczy jeść.

Kto chce przez ulicę przejść,

musi z mamą na pasy wejść.

Ref: Wszystkie dzieci chcą…..

3. Kto chce bardzo silny być,

musi o dzień mleko pić.

Kto chce rosnąć tak jak las

– gimnastyką zająć się czas!

Ref: Wszystkie dzieci chcą:……

GRUPA 5 LATKI

I. ,,Przyjaźń”

  • zapoznanie z pojęciem ,,przyjaźń”,

  • odpowiadanie na pytania i formułowanie własnych,

  • uświadomienie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka,

  • rozwijanie mowy i sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,

  • rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami podczas konfliktów z rówieśnikami,

  • rozumienie znaczenia wszystkich emocji (przyjemne – nieprzyjemne) w różnych sytuacjach,

  • rozwijanie koncentracji uwagi i mowy,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

II. ,,Mój dom”

  • rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,

  • zapoznanie z cyfrą 5, 0 oraz z literą t,T; utrwalenie poznanych cyfr i liter,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,wokalnej i manualnej,

  • sprawne reagowanie na sygnały słowne i muzyczne,

  • poznawanie wiadomości o urządzeniach elektrycznych,

  • poznawanie zwyczajów kotów i psów,

  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,

III. ,,Moje prawa i obowiązki”

  • uświadomienie dzieciom ich praw,

  • poznanie litery d,D,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • zapoznanie z cechami trójkąta;utrwalenie poznanych figur,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,wokalnej i manualnej,

  • utrwalenie poznanych praw dziecka,

  • ukazanie informacji o zjawiskach przewodnictwa cieplnego,

  • zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka,

IV. ,,Moje zdrowie i bezpieczeństwo”

  • zachęcanie do zdrowego stylu życia oraz do dbałości o czystość,

  • rozwijanie mowy,

  • poznanie litery k,K,oraz cyfry 6,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej,

  • uwrażliwienie dzieci na sytuacje niesprzyjające bezpieczeństwu,

  • uświadomienie konieczności korzystania z pomocy lekarza w czasie choroby,

  • zachęcanie do dbania o zęby,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

Piosenka do utrwalania

,,Uśmiechnij się do sera”

Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak
I cały świat jest zły, tak jak ty!
I ciągle mówisz nie ! I obiad też jest be!
Więc radę dobrą dam dzisiaj ci!

Ref.: Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka,
Kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.
Pokochaj pomidorki, pokochaj kalafiorki,
pomachaj do marchewki już z daleka.
Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść,
Na spacer co dzień iść i dobry humor mieć,
I dobry humor mieć!

Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są
I dadzą siłę ci, raz, dwa, trzy!
Owoców słodki sok przez cały długi rok
Uśmiechu doda i otrze łzy!


Ref.: Uśmiechnij się do …

Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce.
Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie?
Więc szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi!
A za marudą zamkniesz już drzwi!

Ref.: Uśmiechnij się do …

GRUPA 6 LATKI

I. Nasza miejscowość, nasz region

– poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie

– pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy ( odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– nazywanie figur geometrycznych

II. Nasz kontakt z techniką

– bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych, wideo

– poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi (np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera)

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie

– rozpoznawanie cyfr

– nazywanie figur geometrycznych

III. Poznajemy przyrodę

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia

– wyjaśnianie roli wody w życiu ludzi i zwierząt

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie

– rozpoznawanie cyfr

– nazywanie figur geometrycznych

IV. Dbamy o nasze zdrowie

– ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu )

– dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu

– spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału ( ograniczenia spożycia słodyczy, chipsów, picie kompotów, soków, ograniczanie napojów gazowanych)

– przezwyciężanie niechęci do niechcianych potraw

– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

– tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie

– rozpoznawanie cyfr

– nazywanie figur geometrycznych

Piosenka do utrwalenia

1.Wiosna w pąkach, lato w kwiatkach,

jesień w liściach, zima w płatkach.

Ref: Wiosna, lato, jesień , zima idą krok w krok!

Pory roku jak rodzina razem cały rok!

2.Raz zielono, raz kwieciście,

Raz brązowo, raz srebrzyście.

Ref: Wiosna….

3.Trochę słońca, trochę chłodu

Trochę wiatru, trochę lodu.

Ref: Wiosna….

4. nuci, lato śpiewa,

Jesień szumi, zima ziewa.

Ref: Wiosna…

5.I tak sobie pory roku

w kółko krążą, zawsze zdążą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *