ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na listopad

Created with Sketch.

3 LATKI

,,Każdy ma swój dom”

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na bliskie tematy (rodzina, zabawki),

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych,

  • rozwijanie mowy,

  • wyrabianie nawyku poszanowania zabawek,

  • doskonalenie percepcji wzrokowej,

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni (na, pod, obok),

  • wdrażania do rozpoznawania i nazywania emocji,

  • rozwijanie motoryki małej,

  • doskonalenie umiejętności wokalnych,

,,Gdzie jest mój dom, gdzie jest moje przedszkole”

  • doskonalenie czynności samoobsługowych,

  • wdrażanie do uważnego słuchania,

  • klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu i koloru,

  • kształtowanie poczucia przynależności narodowej,

  • rozwijanie motoryki małej,

  • doskonalenie umiejętności wokalnych,

  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, dbanie o zachowanie prawidłowej postawy ciała,

  • kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego,

,,Kiedy babcia była mała”

  • wdrażanie do uważnego słuchania,

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi wielkości i grubości,

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych,

  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych,

  • rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym naszych przodków,

,,Czy to prawda, czy to bajka?”

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych, w ty, naśladowczych i rytmicznych,

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,

  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej,

  • doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci,

  • doskonalenie umiejętności wokalnych,

  • kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości,

  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji,

  • rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi,

Piosenka do utrwalenia

,,Droga do przedszkola”

1.Tu jest domek, a tu płot.
Na tym płotku siedzi kot.
Tu są drzewa, tam ulica,
jaka piękna okolica.
Ref.: To jest droga do przedszkola,
la, la, la, la, la, la, li.
Co dzień chodzi drogą Ola,
la, la, la, la, la, la, li.

2.Tu są sklepy, a tam las.
W lesie miło płynie czas.
Tu plac zabaw, tam apteka,
a w oddali Azor szczeka.
Ref.: To jest droga do przedszkola,
la, la, la, la, la, la, li.
Co dzień chodzi drogą Ola,
la, la, la, la, la, la, li.

 

4 LATKI

I. Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

• Stwarzanie okazji do dobrych uczynków;

• Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności uprzejmości;

• Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;

•Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci;

• Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;

•Doskonalenie świadomości schematu własnego ciała oraz umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości

II. Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje

• Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej;

• Budowanie prostych konstrukcji latających;

Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych;

• Tworzenie instrumentów dętych z nietypowych przedmiotów;

• Wzbogacanie czynnego słownika dzieci.

III. Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga

•Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych i dbania o zdrowie;

• Rozbudzanie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych;

• Wzbogacanie doświadczeń estetycznych i twórczych dzieci;

•Rozbudzanie intuicji geometrycznej, dostrzeganie kształtu trójkąta wśród innych figur.

IV. Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy

Pokonywanie strachu przed nieznanym i wytworami własnej wyobraźni;

• Zwrócenie uwagi na przyjemną stronę zabawy i wartości z niej płynące;

• Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała;

•Usprawnianie i wzmacnianie sprawności manualnej dłoni, palców – przygotowanie do pisania;

•Wyrabianie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.

Piosenka do utrwalenia

,,Parasol dla kota”

muzyka: Stanisław Marciniak

słowa: Dorota Gellner

1. Chodzi kot po sklepach,

kupić chce parasol.

Taki, który miałby, taki, który miałby,

modny wzór i fason.

Ref.: Parasol w bure paski, w różowe kiełbaski,

w gołębie i wrony, i mysie ogony. /x 2

2. Chodzi kot po błocie,

miauczy smutnym głosem:

„Nie bałbym się deszczu, nie bałbym się deszczu,

gdybym miał kalosze”.

Ref.: Kalosze w bure paski, w różowe kiełbaski,

w gołębie i wrony, i mysie ogony. /x 2

3. Nagle wyszła z norki

myszka z czarnym nosem,

pożyczyła kotu, pożyczyła kotu

wszystko, o co prosił.

Ref.: Kalosze i parasol, co modny ma fason,

prześliczny i nowy komplecik deszczowy!/x 2

 

5 LATKI

I. ODKRYWAM ŚWIAT WOKÓŁ SIEBIE

– kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo – słuchowej

– usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej ( rozpoznawanie liter ,,t” , ,,T” wśród innych liter, rozróżnianie głoski ,,t” w nagłosie i wygłosie)

– kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem własnej osoby ( stosownie zwrotów : ,, z lewej strony”, ,, z prawej strony’’, ,,blisko”, ,,bliżej”, ,,daleko”, ,,dalej’)

– kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi ( ,,mały”, ,,mniejszy”, ,,mniej”, ,,duży”, ,,większy’, ,,dużo”, ,,tyle samo”, ,, o tyle więcej”, ,,o tyle mniej”)

– rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

– doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów

– rozwijanie sprawności grafomotorycznej

II. MOJA OJCZYZNA – POLSKA

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat ( mała i wielka ojczyzna, podróżowanie, środki lokomocji)

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,l” – litery ,,L”, ,,l”

– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego ( podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, , do różnych miejsc)

– kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem własnej osoby ( stosownie zwrotów: ,,przede mną”, ,,za mną”, ,,obok mnie”, ,,z prawej strony”, ,,z lewej strony”, ,,blisko”, ,,bliżej”, ,,daleko”, ,,dalej”)

– klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanym kryterium ( jednym, np. kształt, kolor, wielkość, lub dwoma łącznie)

– kształtowanie tożsamości narodowej przez ukazanie największych miast Polski, sylwetek sławnych Polaków, piękna przyrody, różnych smaków kuchni regionalnych

– kształtowanie przynależności do społeczności lokalnej

III. DAWNIEJ I DZIŚ

– rozbudzanie zainteresowania światem liter, wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,u” – litery ,,U”, ,,u”

– zapoznanie z graficznym zapisem liczby ,,6”

– wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1 – 6

– wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: ,,prawa”, ,,lewa”, ,,z tyłu”, ,,z przodu”, ,,obok”, ,,między’’

– budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach ( umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)

IV. PODRÓŻUJEMY W DAWNE CZASY

– wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego

– wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby

– zapoznanie z graficznym zapisem liczby ,,7”

– wdrażanie i posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1 – 7

– kształtowanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,k’ – litery ,,K”, ,,k”

– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami

Piosenka do utrwalenia

,,Listopadowa piosenka”

muzyka: Tadeusz Pabisiak

słowa: Agnieszka Galica

1.Płyną niebem ciemne chmury,

wiatr w kominie śpiewa

I ostatnie złote liście opadają z drzewa.

Ref. Listopadowa piosenka,

jak deszczu kropelka.

Listopadowa piosenka,

kap, kap, kap.

2. Już listopad wieje chłodem,

kropi zimnym deszczem.

W parku trzęsą się chochoły,

jakby miały dreszcze.

Ref. Listopadowa piosenka,

jak deszczu kropelka.

Listopadowa piosenka,

kap, kap, kap.

3. Pan Listopad swój parasol

mocno w ręce trzyma

I powiada, że niedługo

przyjdzie do nas zima.

Ref. Listopadowa piosenka,

jak deszczu kropelka.

Listopadowa piosenka,

kap, kap, kap.

 

 

6 LATKI

I. Poznajemy świat wokół nas:

– aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody

– wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej

– zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ T” „ t”

– rozwijanie słuchu fonematycznego

II. Jestem Polką, jestem Polakiem:

– kształtowanie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych

– kształtowanie pożądanych postaw – postawy patriotycznej

– kształtowanie poczucia przynależności do Europy

– rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski

– zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ L” „ l”

– rozwijanie umiejętności liczenia

III. Dawno, dawno temu w Polsce:

– wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji

– kształtowanie uczuć patriotycznych

– budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny

– zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ U” „ u”

– wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter

– poznanie obrazu graficznego liczby 6

– przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów.

IV. Niesamowita podróż w czasie:

– wdrażanie do poszanowania symboli narodowych

– budzenie szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach

– kształtowanie poczucia czasu- wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat

– zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ K” „ k”

– wdrażanie do czytania globalnego

– poznanie obrazu graficznego liczby 7

Piosenka do utrwalenia

Orzeł biały”

( sł: Stanisław Karaszewski, muz: Fryderyk Babiński)

I. Dzieci, słuchajcie, co wam opowiem,

w Polsce przed laty żyli królowie!

Zamki stawiali, warowne wieże,

strzegli granicy polscy rycerze!

Ref: Polska ma ponad tysiąc lat,

nad nami- Orzeł Biały.

To nasze godło, to nasz znak,

królewski ptak wspaniały!

II. Z legend poznamy Polski pradzieje,

Piasta, co władcą był- kołodziejem,

Wandę królewnę i króla Kraka,

smoka co niegdyś na Kraków napadł!

Ref: Polska ma ponad tysiąc lat…..

III. Wiemy o Lechu, Czechu i Rusie,

Warsie i Sawie, i o Krakusie.

Polska historia pełna świetności,

dumni jesteśmy z naszej przeszłości.

Ref: Polska ma ponad tysiąc lat…..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *