ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na marzec

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Muzyka jest wszędzie

– rozwijanie mowy

– porównywanie liczebności zbiorów

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie wyobraźni

– rozwijanie sprawności manualnej

– uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce

– utrwalanie znanych dzieciom piosenek

– utrwalanie nazw instrumentów perkusyjnych

– wyrabianie u dzieci umiejętności aktywnego spostrzegania

II. Pogoda marcowa

– zapoznanie z symbolami pogodowymi

– rozwijanie mowy

– segregowanie przedmiotów według rodzaju

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie kreatywności

III. Wiosna, ach to ty!

– rozwijanie mowy

– zapoznanie z ptakami przylatującymi wiosną do Polski

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– integracja grupy

– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania

– wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– zdobywanie informacji na temat wiosny

IV. Wielkanoc

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– rozwijanie umiejętności stosowania kolorów

– ilustrowanie ruchem piosenki

– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

Piosenka do utrwalenia

,,Spotkanie z wiosną”

( sł. i muz. Bożena Forma)

I. Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj.
Słychać świergot ptaków.
A w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.

Ref: Wiosna wiosna przyszła do nas
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.

 

4 LATKI

I. Zwierzęta sprzed milionów lat:

– rozwijanie mowy, rozwijanie pamięci, poszerzanie wiedzy o dinozaurach, rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu, rozwijanie sprawności fizycznej

– ilustrowanie piosenki ruchem, wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo- ruchowej, rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej, obserwacja procesu topnienia, rozwijanie zainteresowań badawczych

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie poczucia rytmu, integracja grupy

II. Mamy różne charaktery:

– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji, rozwijanie mowy i koncentracji uwagi, poszerzanie wiedzy o emocjach, integrowanie grupy

– wprowadzenie określeń długi, krótki, rozwijanie logicznego myślenia, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę, rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych

– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie postaw prospołecznych, rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

III. Wiosno, ach to ty!:

– utrwalenie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę, budowanie pozytywnych relacji grupowych

– rozwijanie umiejętności matematycznych, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności opanowania melodii i tekstu piosenki, rozwijanie poczucia rytmu

– doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem

– rozwijanie umiejętności plastycznych, rozwijanie mowy

IV. Pogoda marcowa:

– rozwijanie mowy, zapoznanie z przysłowiem „ W marcu jak w garncu”, rozwijanie myślenia logicznego

– rozwijanie umiejętności przeliczania, segregowanie przedmiotów według rodzaju

– rozwijanie umiejętności interpretacji ruchowej do piosenki, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie zainteresowań badawczych

– zapoznanie z powiedzeniem: „ ubrać się na cebulkę”, rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci

Piosenka do utrwalenia

„ Bociek„

( muz. M. Kaczurbina)

1. Kle, kle boćku, kle, kle,

witaj nam, bocianie!

Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje

żabki na śniadanie.

2. Kle, kle boćku, kle, kle,

usiądź na stodole!

Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili

gniazdo w starym kole.

3.Kle, kle boćku, kle, kle,

witamy cię radzi.

Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz,

wiosnę nam sprowadzasz.

 

5 LATKI

I Zwierzęta sprzed milionów lat

– rozwijanie mowy

– utrwalanie poznanych liter

– budzenie zainteresowania literami

– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby

– rozwijanie umiejętności odejmowania

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 9

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu

– wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabawy z piosenką

– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej

– stymulowanie ekspresji słownej

– wykonywanie eksperymentu z przenoszeniem lodu

– poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

II Pogoda marcowa

– rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi

– rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia

– doskonalenie umiejętności dodawania

– wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami

– doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej

– rozwijanie wiedzy dzieci

– wykazywanie zainteresowania zabawami badawczymi

– rozwijanie logicznego myślenia

– kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych

III Wiosno, ach to ty!

– utrwalanie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do polski

– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10

– rozwijanie wyobraźni muzycznej

– doskonalenie swobody ruchów w przestrzeni

– zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków

– zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie

– kształtowanie postawy badawczej

– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej

– rozwijanie funkcji poznawczych

– integracja grupy

IV Wielkanoc

– utrwalenie poznanych liter

– rozwijanie umiejętności odejmowani

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

– rozwijanie percepcji słuchowej

– zapoznanie z czynnikami potrzebnymi do wzrostu rośliny

– wykonanie grupowej hodowli

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– zapoznanie ze staropolskim zwyczajem

– udział w improwizacji ruchowej i melodycznej

Piosenka do utrwalenia

Wołanie wiosny

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

1. Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

Ref. Zielona wiosenka nas woła,

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące.

2. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze bąki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

3. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!

 

6 LATKI

 

I. ,, Zwierzęta sprzed milionów lat”

  • rozwijanie mowy, utrwalanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania; rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 9,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej,

  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej; wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie zainteresowań dzieci,

  • rozwijanie ciekawości poznawczej, poznawanie zwierząt żyjących w epoce lodowcowej,

  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,

II. ,, Pogoda marcowa ”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie

poznanych liter, poznanie litery u, U: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia, rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, uświadamianie konieczności podejmowania aktywności,

  • rozwijanie zainteresowań dzieci, rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,

  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych, rozwijanie umiejętności kodowania.

III ,, Wiosno, ach to ty!”

  • rozwijanie mowy, utrwalanie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery c, C: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie koncentracji uwagi,

  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie, rozwijanie umiejętności współpracy,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności tworzenia kodu.

IV. ,,Wielkanoc”

  • rozwijanie mowy i słuchu fonematycznego, utrwalanie poznanych głosek i liter,

  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi,

  • rozwijanie umiejętności odejmowania i przeliczania,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności wykonywania świadomych ruchów w przestrzeni, rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi,

  • rozwijanie ciekawości poznawczej, prowadzenie obserwacji,.

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie percepcji wzrokowej, nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach,

Piosenka do utrwalenia

,, Zdjęcia z dinozaurami”

1. Zwiedzamy park jurajski –

tu wielkie brontozaury,

a całkiem niedaleko

ogromny tyranozaur.

 

Ref.: Skradamy się cichutko.

Pstryk! Już zdjęcie mamy!

Tup, tup, tup, tup, tup, tup, tup!

Prędko uciekajmy!

Strasznym dinozaurom

złapać się nie dajmy!

2. Tam w wodzie jest ichtiozaur,

lecz dobrze go widzimy,

a zdjęcie z ichtiozaurem

koniecznie mieć musimy!

 

Ref.: Skradamy się cichutko…

 

3. Nad nami pterodaktyl

powoli przelatuje.

Z pterodaktylem selfie

to będzie hit w albumie.

 

Ref.: Skradamy się cichutko…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *