3 LATKI
I. Chciałbym być matematykiem:
– rozwijanie mowy
– określanie wysokości przedmiotów
– rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów
– rozwijanie sprawności manualnych
– rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem
II. Chciałbym być muzykiem:
– zachęcanie do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat
– usprawnianie narządów artykulacyjnych
-zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi
– łączenie muzyki z ekspresją ruchową
– rozwijanie sprawności manualnych
III. Bawimy się w teatr:
– przybliżanie wiadomości na temat teatru
– zapoznanie z teatrzykiem cieni
– zachęcanie do zabaw w teatrzykiem
– rozwijanie sprawności manualnych
– rozwijanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych
IV. Wiosna idzie przez świat:
– poznawanie oznak wiosny
– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
– rozwijanie sprawności manualnych
– zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu
– rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
Piosenka do utrwalenia
„ Dzieci w przedszkolu”
( sł. i muz. Bożena Forma)
I. Krzyś i Marysia
wybrali dzisiaj
do swej zabawy
lalkę i misia.
Już po dywanie
mkną samochody,
zaraz się zaczną
wielkie zawody.
II. Na spacer lalki
zabrała Zosia,
razem z nią
mała Małgosia.
Książki w kąciku
Kamil układa,
dzielnie mu w pracy
Olga pomaga.
4 LATKI
I Poznajemy przyrodę
– poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych
– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt
– dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji
– wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedstawicieli ginących gatunków
II Poznajemy przyrodę
– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie
III Poznajemy przyrodę
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawianie się pąków na drzewach i krzewach
IV Poznajemy przyrodę
– oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno
– omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd)
Piosenka do utrwalenia
„Dżungla”
I. Dżungla, dżungla,
taka wielka dżungla,
poplątane zwoje
dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.
Ref.: Strusie mu się̨ w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.
II. Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich,
leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego
zawsze ma.
Ref.: Strusie mu się …
5 LATKI
I ,, Zwierzęta na świecie ”
-
uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt,
-
zapoznanie z drukowaną literą z: małą i wielką,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
poszerzanie wiadomości o zwierzętach,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie mowy,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
umuzykalnianie dzieci,
-
zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9,
II ,, Czy dinozaury żyły naprawdę?”
-
rozwijanie mowy,
-
zapoznanie z drukowaną literą u: małą i wielką,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
umuzykalnianie dzieci,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
III ,, Nadchodzi wiosna”
-
rozwijanie pamięci słuchowej,
-
zapoznanie z drukowaną literą c: małą i wielką,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zapoznanie z kalendarzem pogody,
-
kształtowanie pojęcia liczby 9,
-
rozwijanie mowy,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10,
-
zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków,
IV ,, Nadeszła wiosna”
-
rozwijanie mowy,
-
zapoznanie z drukowaną literą ł: małą i wielką,
-
sprawności manualnej,
-
wykazywanie się wiedzą na temat zwierząt,
-
rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zachęcanie do obserwowania przyrody,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
Piosenka do utrwalenia
,, Wkrótce wiosna”
(sł. B. Lewandowska, muz. Z. Ciechan)
I
Pierwszy obudził się pierwiosnek,
potem chochoły spadły z róż.
Skowronek śpiewem wołał wiosnę,
żeby na pole przyszła już.
Ref.: Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!
Niech słońce da jej pstryczka w nos!
Niech wiosnę, niech wiosnę
przyniosą na skrzydłach
bociek, jaskółka, szpak i kos.
II
Złoto błysnęło na leszczynach.
Zapach obudził senny ul.
Wiosenną orkę chcą zaczynać
głodne gawrony z pustych pól.
Ref.: Bo zima..