ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na marzec

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Chciałbym być matematykiem:

– rozwijanie mowy

– określanie wysokości przedmiotów

– rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem

II. Chciałbym być muzykiem:

– zachęcanie do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat

– usprawnianie narządów artykulacyjnych

-zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi

– łączenie muzyki z ekspresją ruchową

– rozwijanie sprawności manualnych

III. Bawimy się w teatr:

– przybliżanie wiadomości na temat teatru

– zapoznanie z teatrzykiem cieni

– zachęcanie do zabaw w teatrzykiem

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych

IV. Wiosna idzie przez świat:

– poznawanie oznak wiosny

– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego

– rozwijanie sprawności manualnych

– zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu

– rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem

Piosenka do utrwalenia

„ Dzieci w przedszkolu”

( sł. i muz. Bożena Forma)

I. Krzyś i Marysia

wybrali dzisiaj

do swej zabawy

lalkę i misia.

Już po dywanie

mkną samochody,

zaraz się zaczną

wielkie zawody.

II. Na spacer lalki

zabrała Zosia,

razem z nią

mała Małgosia.

Książki w kąciku

Kamil układa,

dzielnie mu w pracy

Olga pomaga.

 

4 LATKI

I Poznajemy przyrodę

– poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych

– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji

– wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedstawicieli ginących gatunków

II Poznajemy przyrodę

– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie

III Poznajemy przyrodę

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawianie się pąków na drzewach i krzewach

IV Poznajemy przyrodę

– oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno

– omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd)

Piosenka do utrwalenia

„Dżungla”

I. Dżungla, dżungla,

taka wielka dżungla,

poplątane zwoje

dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.

Ref.: Strusie mu się̨ w pas kłaniają,

małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam,

Ambo tu i tam.

II. Ambo Sambo, doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich,

leśnych ulubieńców

w dłoni coś smacznego

zawsze ma.

Ref.: Strusie mu się …

 

5 LATKI

I ,, Zwierzęta na świecie ”

  • uwrażliwienie dzieci na losy zwierząt,

  • zapoznanie z drukowaną literą z: małą i wielką,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • poszerzanie wiadomości o zwierzętach,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9,

II ,, Czy dinozaury żyły naprawdę?”

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie z drukowaną literą u: małą i wielką,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

III ,, Nadchodzi wiosna”

  • rozwijanie pamięci słuchowej,

  • zapoznanie z drukowaną literą c: małą i wielką,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z kalendarzem pogody,

  • kształtowanie pojęcia liczby 9,

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10,

  • zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków,

IV ,, Nadeszła wiosna”

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie z drukowaną literą ł: małą i wielką,

  • sprawności manualnej,

  • wykazywanie się wiedzą na temat zwierząt,

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do obserwowania przyrody,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

Piosenka do utrwalenia

,, Wkrótce wiosna”

(sł. B. Lewandowska, muz. Z. Ciechan)

I

Pierwszy obudził się pierwiosnek,
potem chochoły spadły z róż.
Skowronek śpiewem wołał wiosnę,
żeby na pole przyszła już.

Ref.: Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!
Niech słońce da jej pstryczka w nos!
Niech wiosnę, niech wiosnę
przyniosą na skrzydłach
bociek, jaskółka, szpak i kos.

II

Złoto błysnęło na leszczynach.
Zapach obudził senny ul.
Wiosenną orkę chcą zaczynać
głodne gawrony z pustych pól.

Ref.: Bo zima..

 

6 LATKI

I. Marcowa pogoda

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki( skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty ( przebiśniegi, krokusy), pojawienie się pąków na drzewach, krzewach

– poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny

– zapoznanie z literą c – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– utrwalanie poznanych liter

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– rozróżnianie zbiorów – równolicznych i różnolicznych

– rozpoznawanie cyfr

II. Wiosna na wsi

– poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi

– nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania

– wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi

– zapoznanie z literą f – małą i wielką , drukowaną i pisaną

– utrwalanie poznanych liter

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech

– rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji; stosownie metody symulacyjnej.

III. Nadeszła wiosna

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki ( skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty 9 przebiśniegi, krokusy)

– zapoznanie z literą ł – małą i wielką , drukowaną i pisaną

– utrwalanie poznanych liter

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

– rozwijanie mowy

IV. W świecie teatru

– poznanie wystroju teatru ( kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracujących ( aktor, reżyser, scenograf)

– odszukiwanie w w oglądanych utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda

– umiejętne posługiwanie się rekwizytami

– zapoznanie z literą h – małą i wielką ,drukowaną i pisaną

– zachęcanie do oglądania spektakli teatralnych

– rozwijanie sprawności fizycznej

Piosenka do utrwalenia

,,Wiosenne buziaki”

( sł. I muz. K. Gowik i A. Żurawska)

Już rozgościła się wiosna.
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,

bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

III. Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *