ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na marzec

Created with Sketch.

3 LATKI

I. ,,Jak wygląda nasza planeta?”

  • wdrażanie do uważnego słuchanie opowiadań, wierszy; budowanie dziecięcej wiedzy o Kosmosie,

  • doskonalenie sprawności manualnej,

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania kół, spośród figur geometrycznych,

  • kształtowanie prawidłowych zachowań higienicznych,

  • umuzykalnianie dzieci,

II. ,,W świecie roślin i zwierząt”

  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody; poszerzenie wiadomości na temat roślin i zwierząt,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się; wzbogacanie słownictwa,

  • kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie, segregowanie, liczenie w dostępnym zakresie,

  • wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych,

III. ,,Tam gdzie Słońce, Księżyc i gwiazdy ”

  • rozbudzanie zainteresowania Kosmosem; poszerzenie wiadomości na temat Kosmosu,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się; wdrażanie do uważnego słuchanie,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • kształtowanie umiejętności matematycznych: segregowanie, liczenie w dostępnym zakresie,

  • wdrażanie do zgodnego współdziałania z dziećmi w zabawie,

IV. ,,Kiedy Ziemia źle się czuje?”

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się; wdrażanie do uważnego słuchanie,

  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez udział w zabawach ruchowych,

  • rozwijanie wrażliwości estetycznej i wyobraźni plastycznej,

  • kształtowanie umiejętności segregowania i klasyfikowania odpadów,

  • zachęcenie dzieci do dbania o czystość środowiska,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

Piosenka do utrwalenia

,,Gwiazdka”

muzyka i słowa: Krystyna Przybylska

1. Świeci gwiazdka, jedna, druga,
główką kręci, oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.
2. Chodź, gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
Chodź, gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
3. Krążą w kółko gwiazdki obie,
czasem nogą tupną sobie.
Czasem główką pokiwają
i mrugają, wciąż mrugają…

4 LATKI

I. ,,Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat”
• utrwalenie pojęcia para,
• uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny,
• czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno-dekoracyjnym,
• kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie,

II. ,,Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie!”
• rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin,
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z obecną porą roku,
• rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa,
• rozwijanie sprawności fizycznej i aparatu oddechowego,

III. ,,Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór”

• zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii,
• doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych,
• utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych,
• kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich,

IV. ,,Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem”
• dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe),
• kształtowanie intuicji związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się określeniami czasu,
• nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja,
• uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu,
• doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat,

Piosenka do utrwalenia

,,Śpiący miś”

popularna melodia norweska
słowa polskie: Anna Bernat

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:

     zbudź się, misiu, zbudź.
Pogłaskała słonkiem,
dzyń, dzyń leśnym dzwonkiem,
zbudź się, misiu, zbudź się, misiu –
a on śpi i już!

Przyszła wiosna do niedźwiedzia:
zbudź się, misiu, zbudź.
Burzą grała, grzmiała,
gromem zahuczała,
zbudź się, misiu, zbudź się, misiu –
a on śpi i już!

Nadleciała pszczółka mała:
zbudź się, misiu, zbudź.
Bzyku, bzyk do ucha,
widział kto leniucha?!
Ledwie pszczółka bzy, bzyknęła,
niedźwiedź krzyknął: m i ó d!

5 LATKI

I. Idziemy do teatru

– odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

– wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych – rozbudzanie zainteresowania światem liter

– wdrażanie do zadawania pytań i odpowiadanie na nie pełnym zdaniem

– podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej

– rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez słuchanie , odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce

II. Jesteśmy artystami

– budzenie zainteresowania czytelnictwem

– rozwijanie umiejętności odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter

– rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

– klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów

– określanie kierunków i ustalenie położenia przedmiotów

– przeliczanie elementów zbiorów ( z prawej do lewej i z lewej do prawej)

– ustalanie liczebności zbiorów

– wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia

III. Kosmos, co to takiego?

– klasyfikowanie obrazków ze względu na kształt

– przyporządkowanie określonej cyfry do oznaczenia właściwej liczebności zbioru

– wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

– rozpoznawanie poznanych liter

– rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych

– rozwijanie umiejętności określania kierunków przedmiotów i wskazywanie ich położenia względem własnej osoby

– rozwijanie wyobraźni oraz ekspresji plastycznej dziecka

IV. Witaj Wiosno !

– kształtowanie umiejętności wnioskowania matematycznego i twórczego myślenia przy prostych zadaniach matematycznych

– zakładanie zielnika, uczestniczenie w prostych eksperymentach przyrodniczych

– określanie zmian odwracalnych i nieodwracalnych w przyrodzie oraz najbliższym otoczeniu

– nazywanie niektórych gatunków kwiatów i owoców na podstawie zdjęć oraz wyglądu, wskazywanie podobieństw i różnic

– rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

V. Ach, ta pogoda!

– wdrażanie do uważnego słuchania i rozmawiania na podany temat

– wdrażanie do systematycznego rejestrowania zjawisk pogodowych

– wdrażanie do odkrywania tajemnic związanych ze zjawiskami pogodowymi, szukanie odpowiedzi na nie w różnych źródłach informacji

– klasyfikowanie według różnych kryteriów , uogólnianie według wybranego klucza klasyfikacji

– objaśnianie kolejności zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych

– układanie i rozwiązywanie zagadek oraz twórczych opowiadań

Piosenka do utrwalenia

,,Maszeruje Wiosna”

muzyka i słowa: Krystyna Bożek – Gowik

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki.

Ref. :Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat.

2.Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony
A z nich każdy jest zielony.

Ref.: Maszeruje Wiosna…

3. Wiosno, wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna .

Ref.: Maszeruje Wiosna…

6 LATKI

I. W teatrze:

  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia gimnastyczne.

  • Rozwijanie umiejętności kreślenia nowo poznanych liter.

  • Aktywne uczestniczenie w odkrywaniu kultury.

  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką.

  • Poszerzanie wiadomości o teatrze i spektaklach teatralnych.

  • Kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania litery “ w”, “ W”.

  • Rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów zbudowanych z poznanych liter.

II. Mali artyści to my!

– Budowanie świadomości, że obcowanie ze sztuką jest wartościowe i może sprawiać przyjemność, wywoływać radość oraz inne emocje.

  • Budowanie motywacji do podejmowania działań inspirowanych plastyką, baletem, dźwiękiem.

  • Wdrażanie do pracy nad sobą, świadomego rozwijania swoich zainteresowań i umiejętności.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10 w przód i wspak od dowolnej liczby.

  • Nabywanie umiejętności zapisywania liczb za pomocą cyfr, kropek lub innych symboli.

  • Kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywania litery “ z”, “ Z”.

III. Obserwujemy pogodę:

Kształtowanie postawy odpowiedzialności za zdrowie własne i innych.

– Budowanie uczucia więzi z przyrodą.

– Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania emocji związanych z pogodą.

– Wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych ludzi.

– Rozwijanie umiejętności kodowania informacji za pomocą symboli lub obrazków.

– Utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10.

– Rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo- literowych.

IV. Wiosna w parku i w ogrodzie:

  • Używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pisania.

  • Wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń, czekania na swoją kolej.

  • Okazywanie emocji i wrażliwości    na naturalne piękno budzącego się życia, podczas obserwacji przyrodniczych w najbliższym otoczeniu.

  • Wdrażanie do umiejętności zakładania hodowli roślin jadalnych i ozdobnych, obserwowania wzrostu roślin od nasienia, prowadzenie kalendarza obserwacji.

  • Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych.

  • Rozwijanie sprawności dodawania i odejmowania w zakresie 10.

V. Chronimy przyrodę:

  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

  • Wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy.

  • Wdrażanie do kończenia pracy w wyznaczonym czasie.

  • Rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania.

  • Kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji.

  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

  • Doskonalenie umiejętności czytania prostych wyrazów i krótkich tekstów zawierających literę „ j”, „ J”.

  • Wdrażanie do czytania globalnego.

Piosenka do utrwalenia

„Wiosna w błękitnej sukience ”

( sł. Ewa Zawistowska, muz. Stanisław Marciniak)

I. Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce,

wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

Ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko.

Wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

II. Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy,

wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

Ref: Wiosna buja w obłokach…..

III. Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie,

i nie wie, że sosna rośnie.

Ref: Wiosna buja w obłokach……

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *