ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na maj

Created with Sketch.

3 LATKI

I ,,Co lubią książki?”

• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu,

• rozwijanie sprawności manualnej,

• rozbudzanie zainteresowania książką,

• rozwijanie umiejętności wokalnych,

• kształtowanie umiejętności okazywania emocji w sposób akceptowalny dla innych,

• rozwijanie umiejętności określania położenia w przestrzeni,

II ,, Kiedy będę duży…”

• kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadań,

• kształcenie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownika,

• rozwijanie zainteresowania etapami rozwoju człowieka,

• budowanie wiedzy na temat zawodów, między innymi: lekarza, policjanta, strażaka, piosenkarki,

• zapoznanie i utrwalanie numeru alarmowego,

• rozwijanie umiejętności wokalnych,

• wdrażanie do zgodnego współdziałania z dziećmi w zabawie,

III ,,Dla ukochanej mamy”

• wdrażanie do uważnego słuchania oraz skupiania uwagi,

• uświadamianie dzieciom bogactwa i różnorodności smaków i zapachów,

• rozwijanie umiejętności wokalnych,

• pobudzenie aktywności oraz ekspresji twórczej,

• rozpoznawanie kolorów i figur geometrycznych,

• doskonalenie umiejętności liczenia,

• kształtowanie okazywania szacunku, miłości i przywiązania do mamy,

• kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną,

IV ,,Moja rodzina”

• rozwijanie przynależności do grupy społecznej (rodziny),

• rozwijanie słownictwa związanego z rodziną – nazywanie członków rodziny

• doskonalenie orientacji w przestrzeni,

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę,

• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na konkretny temat,

• rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu,

• wdrażanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych,

• doskonalenie umiejętności liczenia,

Piosenka do utrwalenia

,,Mam serduszko ”

muzyka i słowa: Katarzyna Sidorowicz

1. Zobacz, mamo, zobacz,
co ja tutaj mam,
takie duże serce
tobie dzisiaj dam.
Ref.: Serce puka raz i dwa,
to dla ciebie, mamo, gra!
Serce puka raz i dwa,
to dla ciebie gra!
2. Słuchaj, tato, słuchaj,
coś dla ciebie mam.
wesołą piosenkę,
zaraz ci ją dam.
Ref.: Serce puka raz i dwa,
to dla ciebie, tato, gra!
Serce puka raz i dwa,
to dla ciebie gra!

4 LATKI

I Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!

• doskonalenie mowy dzieci przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń, wysłuchanego tekstu,
• tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami,
• budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody,
• uwrażliwianie na piękno otaczającego świata,

II Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc.

• budzenie zainteresowania życiem małych zwierząt – owadów, kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt,
• doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych,
• poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki), zwrócenie uwagi na ich pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci,
• wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz te podejmowane spontanicznie przez dzieci,
• stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy,

III Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa.
• kształtowanie pojęć matematycznych przez zabawy matematyczne i dydaktyczne,
• kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego,
• tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami,
• zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności,
• stworzenie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym,
• rozwijanie mowy dzieci przez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego,

IV Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki.
• uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu,
• wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu,
• sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie,
• wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych,
• wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość,

Piosenka do utrwalenia

,,Łąka – królestwo owadów ”
muzyka i słowa:
Agnieszka Jędrzejewska-Stachura

1. Łąka to owadów królestwo,

jest tu zielono, niebiesko,
i złociście i tęczowo,

jednym słowem – kolorowo.

Ref.: Są motyle fruwające,

są i mrówki biegające,
jest też żuk bardzo powolny

i skaczący konik polny.

2. Kwiat się mieni w świetle słońca,

pszczółka też lata bzycząca,
obok ważka przelatuje,

złotym latem się raduje.
Ref.: Są motyle fruwające,

są i mrówki biegające…

5 LATKI

I. Książka moim przyjacielem

– rozpoznawanie poznanych liter

– rozwijanie wyobraźni muzycznej przez eksperymentowanie rytmem, głosem i dźwiękami

– wykonywanie własnych eksperymentów graficznych

– wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy

– klasyfikowanie przedmiotów według podanych warunków

– wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi

II. Wielkie talenty, ciekawe zawody

– klasyfikowanie przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia

– układanie przedmiotów w grupy, szeregi, rytmy

– rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych

– wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia, wyjaśnianie, czym się zajmuje osoba wykonująca dany zawód

– kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami

– budowanie realnego poczucia własnej wartości

III. Duże i małe rodziny w akcji

– rozpoznawanie dźwięków z otoczenia

– rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy, odczytywanie i układanie sylab i krótkich wyrazów z poznanych liter

– układanie przedmiotów w rytmy i szeregi , rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych

– rozpoznawanie modeli monet o niskich nominałach

– czynności dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, przeliczanie elementów zbiorów

– wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców

IV. Kocham Cię, mamo!

– odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

– wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych – rozbudzanie zainteresowania światem liter

– wdrażanie do odpowiadania na pytania pełnym zdaniem

– rozwijanie wyobraźni muzycznej przez słuchanie, odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce

– wykonywanie własnych eksperymentów graficznych farbą, kredką, ołówkiem , mazakiem itp.

– kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną.

Piosenki do utrwalenia:

,,Wesołe zoo”

muzyka i słowa: Renata Szczypior

Nie będę siedzieć w domu, bo przecież dziś niedziela!
Zaproszę mamę, tatę, zaproszę przyjaciela:
pójdziemy wszyscy razem tam, gdzie atrakcji sto,
pójdziemy wszyscy razem do wesołego zoo!

ref.
Tu żyrafa tańczy z koniem,
małpa dynda na ogonie,
a leniwy, stary lew
wyleguje się wśród drzew.
Żółwie gonią krokodyle,
słonie trąbią na motyle,
a leniwy, stary lew
wyleguje się wśród drzew.

Cztery wesołe zebry malują wszystko w paski:
pasiaste są więc lody, balony i kiełbaski,
pasiasty kameleon ze wstydem spuszcza wzrok,
bo kameleon w paski to szok, po prostu szok!

ref.
Tu żyrafa tańczy z koniem…

6 LATKI

I. Mali odkrywcy:

– Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne.

  • Wdrażanie do odkrywania swoich talentów.

  • Wyrabianie cech charakterologicznych- odwagi, cierpliwości, wytrwałości.

  • Rozwijanie aktywności poznawczej.

  • Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów.

  • Rozwijanie umiejętności czytania globalnego.

II. Nasze ulubione książki:

– Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie z literaturą.

– Wdrażanie do wyrażania swoich emocji podczas oglądania i czytania książek.

– Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

– Rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter.

III. Zawody naszych rodziców:

– Doskonalenie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w terenie.

– Budowanie szacunku do szanowania emocji własnych i innych osób.

– Rozwijanie świadomości wartości relacji z innymi ludźmi.

– Zapoznanie z rolami społecznymi osób różnych zawodów.

– Kształcenie umiejętności wypowiadania się na temat wybranego przez siebie zawodu.

-Doskonalenie umiejętności rozpoznawania modeli monet i banknotów oraz posługiwania się nimi w praktyce.

IV. Mama jest najważniejsza:

– Doskonalenie sprawności płynnego wykonywania ćwiczeń.

– Wdrażanie do zdolności okazywania uczucia miłości i szacunku w stosunku do bliskich.

– Wdrażanie do aktywnego podejmowania działań na rzecz innych.

– Wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych utworów literackich obejmujących cykl opowiadań.

– Doskonalenie umiejętności przyporządkowywania każdej głosce odpowiadającej jej litery.

V. Duże i małe rodziny w akcji:

Doskonalenie umiejętności wykonywania ćwiczeń graficznych.

– Kształtowanie empatii.

– Doskonalenie mimiki, ekspresji, operowania ciałem.

– Wzbogacanie słownictwa o pojęcia dotyczące środowisk społecznego rodziny.

– Wdrażanie do spontanicznej ekspresji autorskiej dziecka.

Piosenka do utrwalenia

„Mamo, tato ”

( muz. Barbara Tartanus, sł. Urszula Kozłowska)

I. Może kiedyś moja mama

kupi mi hipopotama,

z którym mógłbym nieustannie

brykać w wannie lub fontannie.

Może tata mnie zabierze

w długą podróż na rowerze,

prosto nad ocean wielki,

żeby zbierać tam muszelki….

Ref: Mamo, tato, przecież wiecie,

że sny mamy kolorowe

i wierzymy, że umiecie

spełnić choćby ich połowę.

 

II. Może pójdzie ze mną tata

gdzieś na drugi koniec świata,

by hodować źółte smoki

i ze śmiechu zrywać boki.

Może z mamą wymyślimy,

jak mieć co dzień urodziny,

bujać w chmurach przez rok cały

i niebieskie jeść migdały.

Ref: Mamo, tato, przecież wiecie…….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *