ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

ZAMIERZENIA NA LISTOPAD

Created with Sketch.

3 LATKI

I Domy i domki

– poznawanie, na podstawie swojej miejscowości , sposobów budowania dawniej i współcześnie

– pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór

II Urządzenia elektryczne

– poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego

– dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom

III A deszcze pada i pada…

– obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia

IV Dbamy o zdrowie

-spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie napojów gazowanych)

– dbanie o higienę poprzez:

  • codzienne mycie całego ciała

  • mycie zębów po posiłkach

  • mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu

  • samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste

– zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw ruchowych

Piosenka do utrwalenia

I Na polanie, w lesie, już pożółkła trawa,
zaraz się rozpocznie jesienna zabawa.
Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,
mały jeżyk podśpiewuje: bum tra – ra – ra – ra. /bis

II Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,
pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak.
Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,
mały jeżyk podśpiewuje: bum tra – ra – ra – ra. /bis

 

4 LATKI

I. Domy i domki

– określanie miejsca zamieszkania ( miasto, wieś)

– poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola

– poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie

– uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych

II. Urządzenia elektryczne

– bezpieczne korzystanie z urządzeń technicznych, np.: telewizora, komputera

– poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi ( np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera)

– poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego

– dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwieniu pracy ludziom

– poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np.: odkurzacza, miksera, ekspresu, zasad bezpiecznego korzystania z nich

III. A deszcz pada i pada

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. : padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia

IV. Dbamy o zdrowie

– spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału ( ograniczenie spożywania słodyczy, chipsów) , picie kompotów, soków ( ograniczenie napojów gazowanych)

– przezwyciężenie niechęci do nieznanych potraw

– przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych

– dbanie o higienę poprzez:

  • codzienne mycie całego ciała

  • mycie zębów po posiłkach

– systematyczne kontrolowanie stanu uzębienia; przezwyciężenie obaw przed wizytą u stomatologa.

Piosenka do utrwalenia

,,Porządki”

1. Lubię czystość, więc porządek
w swym pokoju zawsze mam;
książki, misie, samochody,
każda rzecz swe miejsce ma.

Ref.: Co dzień rano łóżko ścielę
i podlewam kwiatki,
pozamiatam, poodkurzam,
posprzątam zabawki.

2. Jak to miło, gdy mój pokój
od rana czystością lśni;
nie potrzeba dużo pracy,
by porządek zawsze był.

Ref.: Co dzień rano…

 

5 LATKI

I. Moja rodzina:

– budzenie szacunku dla rodziców za to, co dają dzieciom

– utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur

– wykorzystanie w pracy materiałów odpadowych

– budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną

II. Mój dom:

rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania

– utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb

– poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych

– poznawanie zwyczajów kotów i psów

III. Moje prawa i obowiązki:

uświadamianie dzieciom ich praw

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– poznawanie materiałów, które przewodzą ciepło

– zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka

IV. Moje zdrowie i bezpieczeństwo:

– zachęcanie do zdrowego stylu życia

– zachęcanie do dbania o czystość

– zachęcanie do wykonywania prostych potraw

– uświadamianie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby

Piosenka do utrwalenia

Moja mama”

( sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

I. Moja mama tak świetnie gotuje,

na komputerze się zna.

I o świecie wie prawie wszystko,

taka mama to prawdziwy skarb.

Ref: A kiedy mocno przytuli do serca,

wiem, że mnie kocha jak nikt.

I ja mamę kocham najmocniej jak umiem,

ze wszystkich swoich sił.

II. Tylko mama podpowie, doradzi

i zawsze pomoże mi,

bo jest bliski, bo jest tuż obok,

wciąż mnie uczy, jak dobrze mam żyć.

Ref: A kiedy……

III. Właśnie ona prowadzi przez życie,

mam przecież tak mało lat.

Mówi, co złe, a co jest dobre,

z moją mamą poznaję ten świat.

Ref: A kiedy…..

 

6 LATKI

I ,,Jesienne nastroje”

  • utrwalenie nazw pór roku,

  • zapoznanie z literą i: małą i wielką, pisaną i drukowaną,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody przyrodzie,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • poznanie cech trójkąta,

  • zapoznanie z nazwą miesiąca – listopad,

  • poznawanie nowych technik plastycznych,

II ,,Dbamy o zdrowie”

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie z literą t: małą i wielką, pisaną i drukowaną,

  • uświadomienie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka,

  • zachęcanie do spożywania zdrowej żywności,

  • zapoznanie z wyglądem, budową, nazwą tamburynu i grą na nim,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z pracą stomatologa,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem liczbowym liczby 5,

  • poznawanie nazw posiłków i pór dnia,

III ,,Moje domowe zwierzątko”

  • rozwijanie mowy i myślenia,

  • zapoznanie z literą d: małą i wielką, pisaną i drukowaną,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • poznanie cech prostokąta,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • poznawanie swoich praw i obowiązków,

  • poznawanie właściwości magnesu,

IV ,,Urządzenia elektryczne”

  • przygotowanie do nauki czytania,

  • zapoznanie z literą k: małą i wielką, pisaną i drukowaną,

  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych. Porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo, stosowanie znaków >, <, =,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym,

  • rozpoznawani umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów,

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,

  • poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii,

  • poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła,

Piosenka do utrwalenia

,,Popatrzcie na jamniczka”

1.Popatrzcie na jamniczka!

wyturlał się z koszyczka,

zaczaił się na babcię

i porwał babci kapcie.

Ref.; A jak spał, a jak spał,

taką grzeczną minę miał. 2x

2. Poszarpał chustkę w róże

i zrobił dwie kałuże,

i moją nową lalkę

zaciągnął pod wersalkę.

Ref.; A jak spał, a jak spał,

taką grzeczną minę miał. 2x

3. A teraz gdzieś ucieka

i szczeka, szczeka, szczeka.

Łapiemy więc jamniczka.

Niech wraca do koszyczka.

Ref.; Bo jak spał, bo jak spał,

taką grzeczną minę miał. 2x

4. Pod stołem jest koszyczek.

W koszyczku śpi jamniczek.

Jamniczek sobie śpi.

Jak się zbudzi będzie zły!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *