Skip to content
3 LATKI
1. A deszcz pada i pada
– rozwijanie mowy
– usprawnianie motoryki małej
– wprowadzenie pojęć: mało, dużo
– porównywanie liczebności zbiorów
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie szybkiej reakcji na sygnał
-rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
2. Co powinienem wiedzieć o Polsce
– zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– zapoznanie z potrawami regionalnymi
– rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
3. Zdrowie naszym skarbem
– rozwijanie mowy
– zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka
– rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych
– zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia
– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
4. Co ułatwia prace w domu?
– zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych
– zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych
– zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie
– zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych
– rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi
– rozwijanie poczucia rytmu
– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
Piosenka do utrwalenia
( sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak)
,,Myj ręce”
Jeśli chcesz zdrowym być
musisz często ręce myć
Ręcznik mydło są w łazience
po zabawie umyj ręce (bis).
Kapu, kap mówi kran
dużo wody w sobie mam
A szczoteczka aż się jeży
umyj ręce jak należy (bis).
Jakiś czar jakiś cud
z rączek zniknął cały brud
Mama woła- chodź kochanie
pyszny deser dziś dostaniesz (bis).
4 LATKI
I. A deszcz pada i pada:
– rozwijanie mowy, wykonanie eksperymentu ukazującego mieszania się mas powietrza
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określoną cechę, odwzorowywanie rytmu
– kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie słuchu muzycznego
– kształtowanie reakcji na sygnał, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy
II. Co powinienem wiedzieć o Polsce:
– rozwijanie mowy, zapoznanie z legendą o Bazyliszku
– doskonalenie umiejętności przeliczania, wykonanie potrawy regionalnej
– ilustrowanie piosenki ruchem, próby manipulowania rekwizytem
– kształtowanie reakcji na sygnał, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy
III. Zdrowie naszym skarbem:
– rozwijanie mowy, zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka
– utrwalenie wiadomości na temat piramidy zdrowia, poznanie znaczenia owoców i warzyw w diecie
– rozwijanie umiejętności wokalnych, rozwijanie swobody ruchów w przestrzeni
– rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń
– rozwijanie umiejętności plastycznych, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
IV. Co ułatwia pracę w domu:
– rozwijanie mowy, zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych
– zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i współcześnie, rozwijanie zainteresowań badawczych
– rozwijanie umiejętności odbioru i wyrażania muzyki, rozwijanie poczucia rytmu
– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie umiejętności plastycznych, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
Piosenka do utrwalenia
„ Nasza ojczyzna”
( sł i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Ta piękna ziemia od gór do morza,
zielone lasy i żyzne pola,
kwieciste łąki, Wisła błękitna-
to nasza ziemia, ziemia ojczysta.
Ref: To nasz kraj, ojczyzna nasza,
nasza najdroższa Polska kochana.
2. Piękna historia, stare legendy:
o Białym Orle, Smoku Wawelskim,
o bohaterskich Warsie i Sawie,
i o stolicy naszej, Warszawie.
Ref: To nasz kraj, ojczyzna nasza……..
5 LATKI
1.„A deszcz,pada i pada”:
-rozwijanie mowy, odkrywanie litery i, I;
– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5,
-rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;
-rozwijanie umiejętności wokalnych;
-rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej.
2. „Polskie legendy”:
-rozwijanie mowy, poznanie litery t,T w toku zabawy;
-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6;
-rozwijanie umiejętności wokalnych;
-rozwijanie sprawności fizycznej
-zapobieganie pogłębianiu wad postawy;
-rozwijanie sprawności manualnej,
-wskazywanie flagi oraz godła Polski.
3. „Zdrowie naszym skarbem”:
-rozwijanie mowy,poznanie litery d, D w toku zabawy;
-zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem;
-utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych;
-rozwijanie umiejętności wokalnych;
-rozwijanie sprawności fizycznej;
-utrwalanie wiadomości na temat dbania o higienę osobistą;
-rozwijanie sprawności manualnej;
-uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków;
4. „Co ułatwia pracę w domu”:
-rozwijanie mowy,utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych;
-poznanie litery k,K podczas zabaw;
-zapoznanie z urządzeniami, które występowały dawniej;
-rozbudzanie zainteresowania muzyka i tańcem;
-rozwijanie sprawności fizycznej;
-rozwijanie sprawności manualnej;
-poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologi oraz urządzeń elektrycznych.
Piosenka do utrwalenia
,,Jestem Polką i Polakiem”
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!
1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas.
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!
2. Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są.
Kraków to miasto stare, w nim piękny Wawel,
Obok Wawelu mieszkał smok.
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!
3. Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest,
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc.
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!
4. Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku, skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat.
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …
6 LATKI
I ,, A deszcz pada i pada…”
-
rozwijanie mowy i wiedzy ogólnej,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery i, I: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5, rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
-
rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków,
-
rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni,
-
wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
II ,, Co powinienem wiedzieć o Polsce”
-
rozwijanie mowy, wdrażanie do świata wartości,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery t, T: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
poznawanie zapisu cyfrowego liczby 6, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie uważności i koncentracji,
-
zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków,
-
poszerzanie wiedzy na temat Polski,
III ,, Zdrowie naszym skarbem”
-
rozwijanie mowy, zdobywanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery d, D: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem, utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
doskonalenie zdolności koncentracji, ilustrowanie piosenki ruchem,
-
uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby, utrwalenie nazw specjalizacji lekarskich,
-
zachęcanie do dbania o czystość, rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem,
-
rozwijanie sprawności manualnej, uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków,
-
rozwijanie poczucia bycia częścią grupy, tworzenie przyjemnej atmosfery,
IV ,, Co ułatwia prace w domu?”
-
rozwijanie mowy, utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery k, K: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
rozwijanie myślenia matematycznego,( wyznaczanie części wspólnej zbiorów),
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem,
-
rozwijanie poczucia rytmu,
-
rozbudzanie zainteresowań kulinarnych,
-
rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii,
-
rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie umiejętności układania zdań,
Piosenka do utrwalenia
,,Żyj zdrowo”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Co dzień rano gimnastyka:
pompki i przysiadów kilka,
szybki spacer albo trucht –
tak dzień rozpoczyna zuch.
Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć,
o kondycję dba co dzień,
zawsze zdrowo się odżywia,
je owoce i warzywa.
2. Hulajnoga, rolki, rower,
no i basen w każdy wtorek.
Czasem na boisku mecz.
Ruch to bardzo ważna rzecz!
Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć…
3. Piękny uśmiech, radość w sercu
i pogodne nastawienie.
Świetny nastrój każdy ma,
kto o swoje zdrowie dba.
Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć…