ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na listopad

Created with Sketch.

3 LATKI

1. A deszcz pada i pada

– rozwijanie mowy

– usprawnianie motoryki małej

– wprowadzenie pojęć: mało, dużo

– porównywanie liczebności zbiorów

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie szybkiej reakcji na sygnał

-rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

2. Co powinienem wiedzieć o Polsce

– zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– zapoznanie z potrawami regionalnymi

– rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

3. Zdrowie naszym skarbem

– rozwijanie mowy

– zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka

– rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych

– zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia

– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

4. Co ułatwia prace w domu?

– zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych

– zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych

– zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie

– zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych

– rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi

– rozwijanie poczucia rytmu

– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

Piosenka do utrwalenia

( sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak)

,,Myj ręce”

Jeśli chcesz zdrowym być

musisz często ręce myć

Ręcznik mydło są w łazience

po zabawie umyj ręce (bis).

Kapu, kap mówi kran

dużo wody w sobie mam

A szczoteczka aż się jeży

umyj ręce jak należy (bis).

Jakiś czar jakiś cud

z rączek zniknął cały brud

Mama woła- chodź kochanie

pyszny deser dziś dostaniesz (bis).

4 LATKI

I. A deszcz pada i pada:

– rozwijanie mowy, wykonanie eksperymentu ukazującego mieszania się mas powietrza

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określoną cechę, odwzorowywanie rytmu

– kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie słuchu muzycznego

– kształtowanie reakcji na sygnał, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy

II. Co powinienem wiedzieć o Polsce:

– rozwijanie mowy, zapoznanie z legendą o Bazyliszku

– doskonalenie umiejętności przeliczania, wykonanie potrawy regionalnej

– ilustrowanie piosenki ruchem, próby manipulowania rekwizytem

– kształtowanie reakcji na sygnał, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy

III. Zdrowie naszym skarbem:

– rozwijanie mowy, zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka

– utrwalenie wiadomości na temat piramidy zdrowia, poznanie znaczenia owoców i warzyw w diecie

– rozwijanie umiejętności wokalnych, rozwijanie swobody ruchów w przestrzeni

– rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń

– rozwijanie umiejętności plastycznych, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

IV. Co ułatwia pracę w domu:

– rozwijanie mowy, zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych

– zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i współcześnie, rozwijanie zainteresowań badawczych

– rozwijanie umiejętności odbioru i wyrażania muzyki, rozwijanie poczucia rytmu

– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie umiejętności plastycznych, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

Piosenka do utrwalenia

„ Nasza ojczyzna”

( sł i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Ta piękna ziemia od gór do morza,

zielone lasy i żyzne pola,

kwieciste łąki, Wisła błękitna-

to nasza ziemia, ziemia ojczysta.

Ref: To nasz kraj, ojczyzna nasza,

nasza najdroższa Polska kochana.

2. Piękna historia, stare legendy:

o Białym Orle, Smoku Wawelskim,

o bohaterskich Warsie i Sawie,

i o stolicy naszej, Warszawie.

Ref: To nasz kraj, ojczyzna nasza……..

5 LATKI

1.„A deszcz,pada i pada”:

-rozwijanie mowy, odkrywanie litery i, I;

– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,

-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5,

-rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;

-rozwijanie umiejętności wokalnych;

-rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej.

2. „Polskie legendy”:

-rozwijanie mowy, poznanie litery t,T w toku zabawy;

-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6;

-rozwijanie umiejętności wokalnych;

-rozwijanie sprawności fizycznej

-zapobieganie pogłębianiu wad postawy;

-rozwijanie sprawności manualnej,

-wskazywanie flagi oraz godła Polski.

3. „Zdrowie naszym skarbem”:

-rozwijanie mowy,poznanie litery d, D w toku zabawy;

-zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem;

-utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych;

-rozwijanie umiejętności wokalnych;

-rozwijanie sprawności fizycznej;

-utrwalanie wiadomości na temat dbania o higienę osobistą;

-rozwijanie sprawności manualnej;

-uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków;

4. „Co ułatwia pracę w domu”:

-rozwijanie mowy,utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych;

-poznanie litery k,K podczas zabaw;

-zapoznanie z urządzeniami, które występowały dawniej;

-rozbudzanie zainteresowania muzyka i tańcem;

-rozwijanie sprawności fizycznej;

-rozwijanie sprawności manualnej;

-poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologi oraz urządzeń elektrycznych.

Piosenka do utrwalenia

,,Jestem Polką i Polakiem”

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!

1. Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas.

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!

2. Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są.
Kraków to miasto stare, w nim piękny Wawel,
Obok Wawelu mieszkał smok.

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!

3. Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest,
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc.

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty!

4. Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku, skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat.

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem …

6 LATKI

I ,, A deszcz pada i pada…”

  • rozwijanie mowy i wiedzy ogólnej,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery i, I: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5, rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,

  • rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni,

  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,

II ,, Co powinienem wiedzieć o Polsce”

  • rozwijanie mowy, wdrażanie do świata wartości,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery t, T: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 6, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie uważności i koncentracji,

  • zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków,

  • poszerzanie wiedzy na temat Polski,

III ,, Zdrowie naszym skarbem”

  • rozwijanie mowy, zdobywanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery d, D: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem, utrwalanie nazw i kształtów figur geometrycznych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • doskonalenie zdolności koncentracji, ilustrowanie piosenki ruchem,

  • uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby, utrwalenie nazw specjalizacji lekarskich,

  • zachęcanie do dbania o czystość, rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem,

  • rozwijanie sprawności manualnej, uświadamianie dzieciom ich praw i obowiązków,

  • rozwijanie poczucia bycia częścią grupy, tworzenie przyjemnej atmosfery,

IV ,, Co ułatwia prace w domu?”

  • rozwijanie mowy, utrwalanie nazw urządzeń elektrycznych,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery k, K: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • rozwijanie myślenia matematycznego,( wyznaczanie części wspólnej zbiorów),

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • rozbudzanie zainteresowań kulinarnych,

  • rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii,

  • rozwijanie percepcji słuchowej, rozwijanie umiejętności układania zdań,

Piosenka do utrwalenia

,,Żyj zdrowo”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Co dzień rano gimnastyka:

pompki i przysiadów kilka,

szybki spacer albo trucht –

tak dzień rozpoczyna zuch.

Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć,

o kondycję dba co dzień,

zawsze zdrowo się odżywia,

je owoce i warzywa.

2. Hulajnoga, rolki, rower,

no i basen w każdy wtorek.

Czasem na boisku mecz.

Ruch to bardzo ważna rzecz!

Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć…

3. Piękny uśmiech, radość w sercu

i pogodne nastawienie.

Świetny nastrój każdy ma,

kto o swoje zdrowie dba.

Ref.: Kto chce dobre zdrowie mieć…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *