ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na kwiecień

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Wiosna na wsi

– rozwijanie mowy

– rozwijanie percepcji słuchowej

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie zdolności reagowania ruchem na dźwięki instrumentów

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie

II. Mamy różne charaktery

– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji

– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi

– wprowadzenie pojęć: długi, krótki

– rozwijanie sprawności manualnej

– wyzwalanie umiejętności okazywania emocji poprzez kontakt z muzyką

– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

III. Dbamy o przyrodę

– zapoznanie ze sposobami dbania o ziemię

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– zapoznanie z kolorami pojemników na odpady

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– integracja grupy

IV. Polska moja ojczyzna

– rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– zapoznanie ze sposobami pomiaru wody

– poznanie utworu muzyki klasycznej

– wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

Piosenka do utrwalenia

,,Na podwórku”

( sł.i muz. Bożena Forma)

1. Na podwórku mieszka kaczka
bardzo głodna nieboraczka.
Krzyczą kury i indyczki,
kogut, gęsi i perliczki.
Wszyscy pusto w brzuchach mają,
gospodarza wciąż wzywają.
Gdzie się podział pan gospodarz?
Kiedy nam śniadanie poda.

Ref: Wtem gospodarz się pojawia,
daje karmę sypie ziarna.
Do poideł wodę wlewa.
Czy wam jeszcze czegoś trzeba?

2. Konik z worka skubie siano.
Trawę woli cielak z mamą,
pani koza z koźlątkami
oraz owca z jagniętami.
Brzuszki wszyscy napełnili,
jedząc trochę się zmęczyli.
Kwoka z dziećmi odpoczywa
w chłodnym miejscu się ukrywa.

Ref: Wtem gospodarz…

 

4 LATKI

I. Mamy różne charaktery:

– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji, rozwijanie mowy i koncentracji uwagi, poszerzanie wiedzy o emocjach, integrowanie grupy

– wprowadzenie określeń długi, krótki, rozwijanie logicznego myślenia, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę, rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych

– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie postaw prospołecznych, rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

II. Wiosna na wsi:

– rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie poprawnej wymowy

– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej

– doskonalenie koordynacji słuchowo- ruchowej, rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci

– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy podczas ćwiczeń, rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności

III. Dbamy o przyrodę:

– poszerzanie wiedzy na temat dbania o naszą planetę, budowanie pozytywnych relacji grupowych

– kształtowanie nawyków ekologicznych, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych

– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie postawy badawczej

– rozwijanie umiejętności plastycznych, integracja zespołu klasowego

IV. Polska- moja ojczyzna:

– rozwijanie umiejętności manipulowania, zapoznanie z wyglądem symboli narodowych

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy, rozwijanie zainteresowań dzieci Europą

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie mowy

– poszerzanie wiedzy o Polsce, dbanie o porządek na stanowisku pracy

– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie mowy

Piosenka do utrwalenia

„ Niełatwo nas pomylić„

( sł. i muz. Krystyna Gowik)

1. Patrzcie: każdy z nas jest inny.

Jeden sprytny, drugi zwinny.

Jeden złośnik, drugi- smutny.

Jeden śmieszek, drugi- rezolutny.

Ref: Jak pieski i kotki.

Jak chmury na niebie.

Tak samo i my różnimy się od siebie.

2. Przez tę inność w żadnej chwili

nie łatwo nas pomylić.

Bo wyglądem się różnimy.

Mamy inne twarze, oczy, miny.

Ref: Jak pieski i kotki……..

 

5 LATKI

I Mamy różne charaktery

– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji

– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi

– budzenie zainteresowań literami

– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby

– wprowadzenie pojęć dłuższy, krótszy

– rozwijanie myślenia logicznego

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę

– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych

– kształtowanie postaw prospołecznych

– rozwijając umiejętności współpracy w grupie

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– rozwijanie wiedzy na temat wartości

– rozwijanie pamięci

II Wiosna na wsi

-rozwijanie percepcji słuchowej

– budzenie zainteresowania literami

– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby

– porównywanie masy przedmiotów

– kształtowanie umiejętności właściwego używania pojęć ciężki, lekki

– rozwijanie koordynacji słuchowo -ruchowej

– doskonalenie koncentracji uwagi

– rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

III Dbamy o przyrodę

– rozwijanie mowy

– rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety

– budzenie zainteresowania literami

– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby

– przypomnienie zasad dotyczących segregowania śmieci

– kształtowanie postaw proekologicznych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

– doskonalenie aparatu ruchowego i koncentracji uwagi

– zachęcanie do dbania i planetę Ziemię

– stymulowanie do poznawania i odkrywania świata

– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej

– rozwijanie funkcji poznawczych

– integracja grupy

IV Polska – moja ojczyzna

– rozwijanie mowy

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– budzenie zainteresowania literami

– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby

– rozwijanie umiejętności mierzenia płynów

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy

– rozwijanie poczucia rytmu

– doskonalenie płynności i swobody ruchów podczas tańca

– zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych

– rozwijanie zainteresowania dzieci Europą

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– poszerzenie wiedzy o Polsce

Piosenka do utrwalenia

,,Jest taki kraj”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Jest taki kraj, piękny kraj,

gdzie płynie Wisła błękitna.

Gdzie lasy zielone i góry wysokie,

I nasze morze Bałtyckie.

Ref.: My Polskę znamy, Polskę kochamy,

bo to jest nasza ojczyzna.

My Polskę znamy, Polskę kochamy.

To kraj nasz, nasza piękna ojczyzna.

2. Jest taki kraj, piękny kraj,

gdzie flaga biało-czerwona

i hymn narodowy, i orzeł w koronie –

to naszej Polski symbole.

Ref.: My Polskę znamy, Polskę kochamy…

 

6 LATKI

I ,, Mamy różne charaktery”

  • rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,

  • rozwijanie mowy i uważnego słuchania,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery ł, Ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy; rozwijanie umiejętności porównywania długości,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie koncentracji uwagi,

  • wyrabianie zdolności

  • wyrażania emocji podczas zabawy, rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

II ,,Wiosna na wsi”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery f, F: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • zapoznanie z różnymi rodzajami wag, rozwijanie umiejętności szacowania wagi,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie swobody ruchów przy piosence,

  • rozwijanie myślenia logicznego, rozwijanie sprawności manualnej,

III ,, Dbam o przyrodę”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery ż, Ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • przypomnienie zasad segregowania śmieci, rozwijanie umiejętności liczenia.

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności kodowania, rozwijanie umiejętności współpracy,

IV ,, Polska – moja ojczyzna”

  • rozwijanie mowy; wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery h, H: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

  • rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów, rozwijanie zainteresowań badawczych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie myślenia logicznego, zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych, rozwijanie zainteresowań dzieci Europą,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

  • rozwijanie umiejętności kodowania,

Piosenka do utrwalenia

,,Nasza planeta Ziemia”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Życie na Ziemi może być piękne,

gdy tylko o Ziemię zadbamy.

Kiedy będziemy się o nią troszczyć,

gdy tylko ją posprzątamy.

Ref.: Ziemia to nasza planeta,

to nasze miejsce na świecie.

Chcemy, by wszyscy tu żyli

zdrowo, bezpiecznie i pięknie.

2. Nasza zielona planeta Ziemia

wciąż daje nam wszystkim schronienie –

czyste powietrze i czystą wodę,

mieszkanie i pożywienie.

Ref.: Ziemia to nasza planeta…

3. Dziś napiszemy do wszystkich ludzi

list, aby o Ziemię wciąż dbali.

By posprzątali lasy i morza,

nasz wspólny dom szanowali.

Ref.: Ziemia to nasza planeta…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *