– rozwijanie zdolności reagowania ruchem na dźwięki instrumentów
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
II. Mamy różne charaktery
– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
– wprowadzenie pojęć: długi, krótki
– rozwijanie sprawności manualnej
– wyzwalanie umiejętności okazywania emocji poprzez kontakt z muzyką
– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
III. Dbamy o przyrodę
– zapoznanie ze sposobami dbania o ziemię
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– zapoznanie z kolorami pojemników na odpady
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– integracja grupy
IV. Polska moja ojczyzna
– rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą
– rozwijanie zainteresowań badawczych
– zapoznanie ze sposobami pomiaru wody
– poznanie utworu muzyki klasycznej
– wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
Piosenka do utrwalenia
,,Na podwórku”
( sł.i muz. Bożena Forma)
1. Na podwórku mieszka kaczka
bardzo głodna nieboraczka.
Krzyczą kury i indyczki,
kogut, gęsi i perliczki.
Wszyscy pusto w brzuchach mają,
gospodarza wciąż wzywają.
Gdzie się podział pan gospodarz?
Kiedy nam śniadanie poda.
Ref: Wtem gospodarz się pojawia,
daje karmę sypie ziarna.
Do poideł wodę wlewa.
Czy wam jeszcze czegoś trzeba?
2. Konik z worka skubie siano.
Trawę woli cielak z mamą,
pani koza z koźlątkami
oraz owca z jagniętami.
Brzuszki wszyscy napełnili,
jedząc trochę się zmęczyli.
Kwoka z dziećmi odpoczywa
w chłodnym miejscu się ukrywa.
Ref: Wtem gospodarz…
4 LATKI
I. Mamy różne charaktery:
– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji, rozwijanie mowy i koncentracji uwagi, poszerzanie wiedzy o emocjach, integrowanie grupy
– wprowadzenie określeń długi, krótki, rozwijanie logicznego myślenia, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę, rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych