3 LATKI
I. Wiosna na wsi
– rozwijanie mowy
– rozwijanie percepcji słuchowej
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie zdolności reagowania ruchem na dźwięki instrumentów
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
II. Mamy różne charaktery
– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
– wprowadzenie pojęć: długi, krótki
– rozwijanie sprawności manualnej
– wyzwalanie umiejętności okazywania emocji poprzez kontakt z muzyką
– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
III. Dbamy o przyrodę
– zapoznanie ze sposobami dbania o ziemię
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– zapoznanie z kolorami pojemników na odpady
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– integracja grupy
IV. Polska moja ojczyzna
– rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą
– rozwijanie zainteresowań badawczych
– zapoznanie ze sposobami pomiaru wody
– poznanie utworu muzyki klasycznej
– wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
Piosenka do utrwalenia
,,Na podwórku”
( sł.i muz. Bożena Forma)
1. Na podwórku mieszka kaczka
bardzo głodna nieboraczka.
Krzyczą kury i indyczki,
kogut, gęsi i perliczki.
Wszyscy pusto w brzuchach mają,
gospodarza wciąż wzywają.
Gdzie się podział pan gospodarz?
Kiedy nam śniadanie poda.
Ref: Wtem gospodarz się pojawia,
daje karmę sypie ziarna.
Do poideł wodę wlewa.
Czy wam jeszcze czegoś trzeba?
2. Konik z worka skubie siano.
Trawę woli cielak z mamą,
pani koza z koźlątkami
oraz owca z jagniętami.
Brzuszki wszyscy napełnili,
jedząc trochę się zmęczyli.
Kwoka z dziećmi odpoczywa
w chłodnym miejscu się ukrywa.
Ref: Wtem gospodarz…
4 LATKI
I. Mamy różne charaktery:
– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji, rozwijanie mowy i koncentracji uwagi, poszerzanie wiedzy o emocjach, integrowanie grupy
– wprowadzenie określeń długi, krótki, rozwijanie logicznego myślenia, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę, rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych
– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie postaw prospołecznych, rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
II. Wiosna na wsi:
– rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie poprawnej wymowy
– rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej
– doskonalenie koordynacji słuchowo- ruchowej, rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci
– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy podczas ćwiczeń, rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności
III. Dbamy o przyrodę:
– poszerzanie wiedzy na temat dbania o naszą planetę, budowanie pozytywnych relacji grupowych
– kształtowanie nawyków ekologicznych, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie postawy badawczej
– rozwijanie umiejętności plastycznych, integracja zespołu klasowego
IV. Polska- moja ojczyzna:
– rozwijanie umiejętności manipulowania, zapoznanie z wyglądem symboli narodowych
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy, rozwijanie zainteresowań dzieci Europą
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie mowy
– poszerzanie wiedzy o Polsce, dbanie o porządek na stanowisku pracy
– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie mowy
Piosenka do utrwalenia
„ Niełatwo nas pomylić„
( sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Patrzcie: każdy z nas jest inny.
Jeden sprytny, drugi zwinny.
Jeden złośnik, drugi- smutny.
Jeden śmieszek, drugi- rezolutny.
Ref: Jak pieski i kotki.
Jak chmury na niebie.
Tak samo i my różnimy się od siebie.
2. Przez tę inność w żadnej chwili
nie łatwo nas pomylić.
Bo wyglądem się różnimy.
Mamy inne twarze, oczy, miny.
Ref: Jak pieski i kotki……..
5 LATKI
I Mamy różne charaktery
– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
– budzenie zainteresowań literami
– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby
– wprowadzenie pojęć dłuższy, krótszy
– rozwijanie myślenia logicznego
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę
– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności odróżniania zachowań pozytywnych od negatywnych
– kształtowanie postaw prospołecznych
– rozwijając umiejętności współpracy w grupie
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– rozwijanie wiedzy na temat wartości
– rozwijanie pamięci
II Wiosna na wsi
-rozwijanie percepcji słuchowej
– budzenie zainteresowania literami
– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– porównywanie masy przedmiotów
– kształtowanie umiejętności właściwego używania pojęć ciężki, lekki
– rozwijanie koordynacji słuchowo -ruchowej
– doskonalenie koncentracji uwagi
– rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności pracy w grupie
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
III Dbamy o przyrodę
– rozwijanie mowy
– rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety
– budzenie zainteresowania literami
– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby
– przypomnienie zasad dotyczących segregowania śmieci
– kształtowanie postaw proekologicznych
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
– doskonalenie aparatu ruchowego i koncentracji uwagi
– zachęcanie do dbania i planetę Ziemię
– stymulowanie do poznawania i odkrywania świata
– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej
– rozwijanie funkcji poznawczych
– integracja grupy
IV Polska – moja ojczyzna
– rozwijanie mowy
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– budzenie zainteresowania literami
– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– rozwijanie umiejętności mierzenia płynów
– rozwijanie zainteresowań badawczych
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– rozwijanie poczucia rytmu
– doskonalenie płynności i swobody ruchów podczas tańca
– zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych
– rozwijanie zainteresowania dzieci Europą
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– poszerzenie wiedzy o Polsce
Piosenka do utrwalenia
,,Jest taki kraj”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Jest taki kraj, piękny kraj,
gdzie płynie Wisła błękitna.
Gdzie lasy zielone i góry wysokie,
I nasze morze Bałtyckie.
Ref.: My Polskę znamy, Polskę kochamy,
bo to jest nasza ojczyzna.
My Polskę znamy, Polskę kochamy.
To kraj nasz, nasza piękna ojczyzna.
2. Jest taki kraj, piękny kraj,
gdzie flaga biało-czerwona
i hymn narodowy, i orzeł w koronie –
to naszej Polski symbole.
Ref.: My Polskę znamy, Polskę kochamy…
6 LATKI
I ,, Mamy różne charaktery”
-
rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
-
rozwijanie mowy i uważnego słuchania,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery ł, Ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
-
wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy; rozwijanie umiejętności porównywania długości,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie koncentracji uwagi,
-
wyrabianie zdolności
-
wyrażania emocji podczas zabawy, rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
II ,,Wiosna na wsi”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery f, F: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
-
zapoznanie z różnymi rodzajami wag, rozwijanie umiejętności szacowania wagi,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie swobody ruchów przy piosence,
-
rozwijanie myślenia logicznego, rozwijanie sprawności manualnej,
III ,, Dbam o przyrodę”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery ż, Ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
-
przypomnienie zasad segregowania śmieci, rozwijanie umiejętności liczenia.
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
-
rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności kodowania, rozwijanie umiejętności współpracy,
IV ,, Polska – moja ojczyzna”
-
rozwijanie mowy; wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, poznanie litery h, H: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
-
rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów, rozwijanie zainteresowań badawczych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie myślenia logicznego, zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych, rozwijanie zainteresowań dzieci Europą,
-
rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
-
rozwijanie umiejętności kodowania,