ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na kwiecień

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Wielkanoc:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie czterech

-zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi

– rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem

– rozwijanie sprawności manualnych

II. Chciałbym zostać sportowcem:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania

-umuzykalnianie dzieci

-rozwijanie mowy

III. Chciałbym być kosmonautą:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

– zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy

-rozwijanie umiejętności słuchania piosenek i wyrażania muzyki ruchem

IV. Dbamy o Ziemię :

– rozwijanie inwencji twórczej

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat treści utworu

– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi

– rozwijanie sprawności manualnych

– umuzykalnianie dzieci

Piosenka do utrwalenia

Pisanki”

( sł. i muz. Bożena Forma)

I. Pisanki, kraszanki

w prześliczne wzory.

Wszystkie ubrane

w piękne kolory.

II. W zygzaki i kółka,

w kurczątka małe,

w listki i kwiatki

pokryte całe.

III. Moja pisanka

niebieska cała,

na niej wiatraczek

i chmurka mała.

 

4 LATKI

I Nasze rodziny

– kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy

– szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy

– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości

II Poznajemy przyrodę

– poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi

– nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania

– wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi

III Poznajemy przyrodę

– poznawanie zagrożenie dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielski działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach

– nieniszczenie roślin np. nie łamanie gałęzi drzew

– pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą

– wyrzucanie śmieci do kosza

– sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi

– niedeptanie trawników, klombów z kwiatami

– szanowanie wody, niemarnowanie jej

– wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznanie przedstawicieli ginący gatunków

IV W świecie sztuki. Teatr

– oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu

– uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt

– przygotowanie kącika teatralnego

– swobodne improwizowania, słowne i ruchowe, znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci

Piosenka do utrwalenia

Wielkanocny poranek

(sł. A. Galica, muz. T Pabisiak)

 1.W wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem baranek
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzwoni dzwonkiem baranek.

Ref. Wielkanocne kotki
Robią miny słodkie
Już wyjrzały z pączka
Siedzą na gałązkach
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzby pytają (2x)

2. A kurczątka z zającem
Podskakują na łące
Hop, hop, hop
Podskakują na łące

Ref. Wielkanocne kotki
Robią miny słodkie
Już wyjrzały z pączka
Siedzą na gałązkach
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzby pytają (2x)

 

5 LATKI

I ,, Wielkanoc – zwyczaje i tradycje ”

  • rozwijanie mowy i myślenia,

  • zapoznanie z tradycjami świątecznymi,

  • zapoznanie z drukowaną literą j: małą i wielką,

  • zapoznanie ze zwyczajem wykonywania pisanek,

  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów równolicznych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, umiejętności współdziałania z partnerem i grupą,

  • umiejętności odwzorowywania,

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu,

II ,, Wiosna na wsi”

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia,

  • ukazywanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka,

  • zapoznanie z drukowaną literą f: małą i wielką,

  • rozwijanie sprawności manualnej, inwencji twórczej i umiejętności zgodnego współdziałania,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie orientacji przestrzennej,

  • rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki i reagowania ruchem na sygnały muzyczne,

  • rozwijanie pamięci słuchowej,

  • zachęcanie do obserwowania przyrody,

III ,, Dbamy o Ziemię”

  • bezpośrednie obserwowanie przyrody, zachęcanie do dbania o przyrodę,

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie z drukowaną literą ż: małą i wielką,

  • umuzykalnienie dzieci,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

IV ,, Teatr”

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności manualne,

  • zapoznanie z drukowaną literą h: małą i wielką,

  • zapoznanie z teatrem, zachęcanie do oglądania spektakli teatralnych,

  • zachęcanie do interpretowania utworu za pomocą pacynek paluszkowych,

  • porównywanie wysokości,

  • rozwijanie sprawności fizyczne,

  • rozróżnianie wysokości dźwięków,

Piosenka do utrwalenia

,,U nas na podwórku”

(sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak)

Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Piesek szczeka: hau, hau, hau.

I

Kogut pieje, kurka gdacze,

gęga gąska, kaczka kwacze.

– Daj nam szybko jeść.

Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Piesek szczeka: hau, hau, hau.

II

Krówka muczy, świnka kwiczy,

konik rży, a osioł ryczy.

– Zaraz dam wam jeść.

 

6 LATKI

I. Wielkanoc

– zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Wielkanocą

– zapoznanie z literą j – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– czytanie krótkich ilustrowanych tekstów

– porównywanie schematu własnego ciała ze schematem ciała innej osoby

– klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych

– rozpoznawanie cyfr

– rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji

– rozwijanie umiejętności wokalnych

II. Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

– wyrabianie nawyków prozdrowotnych

– zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej

– kształtowanie nawyku dbania o czystość w najbliższym otoczeniu

– rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie

– kształtowanie umiejętności językowych , wzbogacanie słownictwa

– dbanie o zmysły- posługiwanie się głosem o umiarkowanym natężeniu, unikanie krzyku w zabawie

III. Dbamy o Ziemię

– poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach

– nieniszczenie roślin,np. niełamanie gałęzi drzew

– szanowanie wody, niemarnowanie jej

– wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione

– utrwalanie poznanych liter

– klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych

IV. W świecie muzyki

– gra na instrumentach perkusyjnych

– wykonywanie akompaniamentu do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo

– określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od

– wykonywanie instrumentów perkusyjnych z różnych materiałów

– czytanie krótkich ilustrowanych tekstów

– rozwijanie sprawności fizycznej

Piosenka do utrwalenia

,,Koszyczek dobrych życzeń”

( sł.i muz. K. Gowik)

Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.
Dziwi się biały baranek: O! Kto to wszystko będzie jadł??

Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!

Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł??

Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *