3 LATKI
I. Wielkanoc:
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie czterech
-zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi
– rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
– rozwijanie sprawności manualnych
II. Chciałbym zostać sportowcem:
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania
-umuzykalnianie dzieci
-rozwijanie mowy
III. Chciałbym być kosmonautą:
– rozwijanie mowy
– rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy
-rozwijanie umiejętności słuchania piosenek i wyrażania muzyki ruchem
IV. Dbamy o Ziemię :
– rozwijanie inwencji twórczej
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat treści utworu
– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
– rozwijanie sprawności manualnych
– umuzykalnianie dzieci
Piosenka do utrwalenia
„ Pisanki”
( sł. i muz. Bożena Forma)
I. Pisanki, kraszanki
w prześliczne wzory.
Wszystkie ubrane
w piękne kolory.
II. W zygzaki i kółka,
w kurczątka małe,
w listki i kwiatki
pokryte całe.
III. Moja pisanka
niebieska cała,
na niej wiatraczek
i chmurka mała.
4 LATKI
I Nasze rodziny
– kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy
– szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy
– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości
II Poznajemy przyrodę
– poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi
– nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania
– wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi
III Poznajemy przyrodę
– poznawanie zagrożenie dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielski działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach
– nieniszczenie roślin np. nie łamanie gałęzi drzew
– pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą
– wyrzucanie śmieci do kosza
– sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi
– niedeptanie trawników, klombów z kwiatami
– szanowanie wody, niemarnowanie jej
– wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznanie przedstawicieli ginący gatunków
IV W świecie sztuki. Teatr
– oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu
– uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt
– przygotowanie kącika teatralnego
– swobodne improwizowania, słowne i ruchowe, znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci
Piosenka do utrwalenia
Wielkanocny poranek
(sł. A. Galica, muz. T Pabisiak)
1.W wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem baranek
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzwoni dzwonkiem baranek.
Ref. Wielkanocne kotki
Robią miny słodkie
Już wyjrzały z pączka
Siedzą na gałązkach
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzby pytają (2x)
2. A kurczątka z zającem
Podskakują na łące
Hop, hop, hop
Podskakują na łące
Ref. Wielkanocne kotki
Robią miny słodkie
Już wyjrzały z pączka
Siedzą na gałązkach
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzby pytają (2x)
5 LATKI
I ,, Wielkanoc – zwyczaje i tradycje ”
-
rozwijanie mowy i myślenia,
-
zapoznanie z tradycjami świątecznymi,
-
zapoznanie z drukowaną literą j: małą i wielką,
-
zapoznanie ze zwyczajem wykonywania pisanek,
-
rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
-
rozwijanie umiejętności liczenia, tworzenie zbiorów równolicznych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, umiejętności współdziałania z partnerem i grupą,
-
umiejętności odwzorowywania,
-
rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu,
II ,, Wiosna na wsi”
-
rozwijanie mowy i logicznego myślenia,
-
ukazywanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka,
-
zapoznanie z drukowaną literą f: małą i wielką,
-
rozwijanie sprawności manualnej, inwencji twórczej i umiejętności zgodnego współdziałania,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie orientacji przestrzennej,
-
rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki i reagowania ruchem na sygnały muzyczne,
-
rozwijanie pamięci słuchowej,
-
zachęcanie do obserwowania przyrody,
III ,, Dbamy o Ziemię”
-
bezpośrednie obserwowanie przyrody, zachęcanie do dbania o przyrodę,
-
rozwijanie mowy,
-
zapoznanie z drukowaną literą ż: małą i wielką,
-
umuzykalnienie dzieci,
-
rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
IV ,, Teatr”
-
rozwijanie mowy,
-
rozwijanie sprawności manualne,
-
zapoznanie z drukowaną literą h: małą i wielką,
-
zapoznanie z teatrem, zachęcanie do oglądania spektakli teatralnych,
-
zachęcanie do interpretowania utworu za pomocą pacynek paluszkowych,
-
porównywanie wysokości,
-
rozwijanie sprawności fizyczne,
-
rozróżnianie wysokości dźwięków,
Piosenka do utrwalenia
,,U nas na podwórku”
(sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak)
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
I
Kogut pieje, kurka gdacze,
gęga gąska, kaczka kwacze.
– Daj nam szybko jeść.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
II
Krówka muczy, świnka kwiczy,
konik rży, a osioł ryczy.
– Zaraz dam wam jeść.