ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

zamierzenia na czerwiec

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny:

– zapoznanie z obchodami Dnia Dziecka

– rozwijanie mowy

– podkreślanie szkodliwości hałasu dla zdrowia

– rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych

– rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej

II. Moje podwórko:

– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi

– rozwijanie mowy

-rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych zwierząt

– rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej

– rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych

III. Wakacje, znów będą wakacje:

– rozwijanie mowy

– poznawanie różnych środków lokomocji

– zwracanie uwagi na charakterystyczne oznaki lata

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie wrażliwości słuchowej

Piosenka do utrwalenia

„ Na moim podwórku”

( sł. i muz. Bożena Forma)

I. Na moim podwórku,

kiedy słońce świeci,

bawią się wesoło

w piaskownicy dzieci.

Ref: Do wspólnej zabawy dziś zapraszam Was.

Na moim podwórku miło płynie czas.

II. Na moim podwórku,

kiedy deszczyk pada,

skaczę przez kałuże.

To świetna zabawa.

Ref: Do wspólnej……

III. Na moim podwórku,

jest duże boisko,

zimą się zamienia

w piękne lodowisko.

Ref: Do wspólnej….

 

4 LATKI

I Nasza Ziemia

– poznawanie ludzi różnych raz, określanie miejsca ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją

– poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie)

– zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata

– szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras (zwracanie uwagi na równość praw wszystkich ludzi)

II Nasze bezpieczeństwo na co dzień

– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:

  • bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarznięty m stawie

  • zabaw różnymi źródłami ognia, które mogą być przyczyną pożaru

  • rozmawiania z obcymi ludźmi, odchodzenia z nimi

  • zbliżania się do nieznajomych zwierząt, zwłaszcza psów

– bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zabaw

III Jesteśmy Polakami

– poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych

– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:

  • nieoddalania się od rodziców (opiekunów) w miejscach publicznych

  • bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarznięty m stawie

  • rozmawiania z obcymi ludźmi, odchodzenia z nimi

  • zbliżania się do nieznajomych zwierząt, zwłaszcza psów

  • jedzenia nieznanych roślin, brudnych owoców

Piosenka do utrwalenia

(sł. D. Gellner, muz. K. Kwiatkowska)

,,Podajmy sobie ręce”

1. Chociaż świat dokoła

dziwny jest i wielki,

a my tacy mali,

mali jak kropelki.

Ref.: Podajmy sobie ręce

w zabawie i w piosence,

w ogródku przed domem,

na łące znajomej.

Podajmy sobie ręce

przez burze i przez tęcze,

pod gwiazdą daleką,

nad rzeczką i rzeką.

2. Kiedy nagle z bajki

zniknie dobra wróżka,

kiedy, szary smutek

wpadnie do fartuszka.

Ref.: Podajmy sobie…

3. Choć nas czasem dzielą

nieprzebyte góry,

nieskończone drogi,

zachmurzone chmury.

Ref.: Podajmy sobie…

 

5 LATKI

Tydzień I: ,,Święto rodziców”

  • Zagadnienia tego tematu nie zostały zrealizowane w miesiącu maju, więc będą realizowane w miesiącu czerwcu.

Tydzień II: ,,Dziecięce przyjaźnie”

  • rozwijanie mowy i myślenia,

  • umuzykalnianie, rozwijanie poczucia rytmu podczas gry na instrumentach perkusyjnych,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,

  • ćwiczenia w liczeniu i tworzeniu zbiorów,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, wyczucia ciała i przestrzeni,

  • rozwijanie percepcji słuchowej,

  • zachęcanie do wspólnej zabawy z młodszymi dziećmi,

Tydzień III: ,,Na naszym podwórku”

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia,

  • rozwijanie sprawności fizyczne,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • zwracanie uwagi na niebezpieczeństwa grożące na placu zabaw,

Tydzień IV: ,,Nadszedł czas wakacji”

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,

  • rozwijanie sprawności manualne,

  • rozwijanie umiejętności: liczenia, dodawania i odejmowania,

  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,

  • uczestniczenie w działaniach pozwalających na przedstawienie swoich umiejętności,

Piosenka do utrwalenia

,, Wesołe wakacje”

(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)

I. Ruszył już pociąg nasz, mknie po torach,
a za oknem przesuwa się świat,
drzew gałęzie kłaniają się nisko,
pokazując kolory swych szat.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj,
żegnamy przedszkole, kolegów i misia,
wzywają nas pola zielone i las,
niech żyją wakacje! – wyruszyć już czas.

II. W dole rzeka się wije błękitna,
wytyczając do morza swój szlak,
już na dobre zaczęło się lato
i z radości rozśpiewał się ptak.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…

III. Na wakacje pędzimy przed siebie,
swoim szumem pozdrawia nas wiatr,
gdzieś za nami zostały równiny
i witają nas już szczyty Tatr.

Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…

 

6 LATKI

I. Takie same i inne

– nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją

– poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie)

– zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów

– dostrzeganie swojej niepowtarzalności , a także niepowtarzalności innych, szanowanie jej

– określanie podstawowych cech różniących poszczególne figury

– rozwijanie umiejętności czytania

II. Na naszym podwórku

Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:

– bawienia się w miejscach niedozwolonych,np. Przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie

– rozmawiania z obcymi ludźmi ( niepodawanie danych osobowych oraz nieprzekazywanie informacji na temat rodziny), odchodzenia z nimi

– jedzenia nieznanych roślin, brudnych owoców

– zbliżania się do nieznanych zwierząt, zwłaszcza psów

– bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, przyborów, narzędzi znajdujących się na placu zabaw

– przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych

III. Nadszedł czas wakacji

-obserwowanie w sposób bezpośredni i pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach ( np. w lesie, na łące)

– poznawanie oznak nowej pory roku

– przestrzeganie odpowiedniego zachowania podczas burzy, huraganu

– poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

– czytanie krótkich , ilustrowanych tekstów

– rozwiązywanie zadań tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji; stosowanie metody symulacyjnej.

Piosenka do utrwalenia

,,Do widzenia przedszkole”

1. Gdy szedł wrzesień przez zielony las
W deszczu z parasolem,
Wszystkie dzieci wtedy
Pierwszy raz, witały przedszkole.

Ref. Podajemy ręce do zabawy w kole
przy naszej piosence witamy przedszkole
oraz naszą panią, lalki, piłki misie
witamy już dzisiaj witamy!

2. Przyszła zima, zagrał mroźny wiatr
Gwiżdże już po polach.
Sypnął śniegiem, pozostawił ślad
W drodze do przedszkola.

3. Już jaskółka, biało-czarny ptak
Gniazdo ma w stodole.
Wkoło zieleń. To już lata znak
Czas żegnać przedszkole.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *