3 LATKI
I. Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny:
– zapoznanie z obchodami Dnia Dziecka
– rozwijanie mowy
– podkreślanie szkodliwości hałasu dla zdrowia
– rozwijanie zdolności wokalnych i ruchowych
– rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej
II. Moje podwórko:
– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
– rozwijanie mowy
-rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych zwierząt
– rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej
– rozwijanie zdolności wokalnych i rytmicznych
III. Wakacje, znów będą wakacje:
– rozwijanie mowy
– poznawanie różnych środków lokomocji
– zwracanie uwagi na charakterystyczne oznaki lata
– rozwijanie sprawności manualnych
– rozwijanie wrażliwości słuchowej
Piosenka do utrwalenia
„ Na moim podwórku”
( sł. i muz. Bożena Forma)
I. Na moim podwórku,
kiedy słońce świeci,
bawią się wesoło
w piaskownicy dzieci.
Ref: Do wspólnej zabawy dziś zapraszam Was.
Na moim podwórku miło płynie czas.
II. Na moim podwórku,
kiedy deszczyk pada,
skaczę przez kałuże.
To świetna zabawa.
Ref: Do wspólnej……
III. Na moim podwórku,
jest duże boisko,
zimą się zamienia
w piękne lodowisko.
Ref: Do wspólnej….
4 LATKI
I Nasza Ziemia
– poznawanie ludzi różnych raz, określanie miejsca ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją
– poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie)
– zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata
– szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras (zwracanie uwagi na równość praw wszystkich ludzi)
II Nasze bezpieczeństwo na co dzień
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:
-
bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarznięty m stawie
-
zabaw różnymi źródłami ognia, które mogą być przyczyną pożaru
-
rozmawiania z obcymi ludźmi, odchodzenia z nimi
-
zbliżania się do nieznajomych zwierząt, zwłaszcza psów
– bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zabaw
III Jesteśmy Polakami
– poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych
– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:
-
nieoddalania się od rodziców (opiekunów) w miejscach publicznych
-
bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarznięty m stawie
-
rozmawiania z obcymi ludźmi, odchodzenia z nimi
-
zbliżania się do nieznajomych zwierząt, zwłaszcza psów
-
jedzenia nieznanych roślin, brudnych owoców
Piosenka do utrwalenia
(sł. D. Gellner, muz. K. Kwiatkowska)
,,Podajmy sobie ręce”
1. Chociaż świat dokoła
dziwny jest i wielki,
a my tacy mali,
mali jak kropelki.
Ref.: Podajmy sobie ręce
w zabawie i w piosence,
w ogródku przed domem,
na łące znajomej.
Podajmy sobie ręce
przez burze i przez tęcze,
pod gwiazdą daleką,
nad rzeczką i rzeką.
2. Kiedy nagle z bajki
zniknie dobra wróżka,
kiedy, szary smutek
wpadnie do fartuszka.
Ref.: Podajmy sobie…
3. Choć nas czasem dzielą
nieprzebyte góry,
nieskończone drogi,
zachmurzone chmury.
Ref.: Podajmy sobie…
5 LATKI
Tydzień I: ,,Święto rodziców”
-
Zagadnienia tego tematu nie zostały zrealizowane w miesiącu maju, więc będą realizowane w miesiącu czerwcu.
Tydzień II: ,,Dziecięce przyjaźnie”
-
rozwijanie mowy i myślenia,
-
umuzykalnianie, rozwijanie poczucia rytmu podczas gry na instrumentach perkusyjnych,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
-
ćwiczenia w liczeniu i tworzeniu zbiorów,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, wyczucia ciała i przestrzeni,
-
rozwijanie percepcji słuchowej,
-
zachęcanie do wspólnej zabawy z młodszymi dziećmi,
Tydzień III: ,,Na naszym podwórku”
-
rozwijanie mowy i logicznego myślenia,
-
rozwijanie sprawności fizyczne,
-
rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
-
rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
-
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
zwracanie uwagi na niebezpieczeństwa grożące na placu zabaw,
Tydzień IV: ,,Nadszedł czas wakacji”
-
rozwijanie mowy i logicznego myślenia,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,
-
rozwijanie sprawności manualne,
-
rozwijanie umiejętności: liczenia, dodawania i odejmowania,
-
rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,
-
uczestniczenie w działaniach pozwalających na przedstawienie swoich umiejętności,
Piosenka do utrwalenia
,, Wesołe wakacje”
(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)
I. Ruszył już pociąg nasz, mknie po torach,
a za oknem przesuwa się świat,
drzew gałęzie kłaniają się nisko,
pokazując kolory swych szat.
Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj,
żegnamy przedszkole, kolegów i misia,
wzywają nas pola zielone i las,
niech żyją wakacje! – wyruszyć już czas.
II. W dole rzeka się wije błękitna,
wytyczając do morza swój szlak,
już na dobre zaczęło się lato
i z radości rozśpiewał się ptak.
Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…
III. Na wakacje pędzimy przed siebie,
swoim szumem pozdrawia nas wiatr,
gdzieś za nami zostały równiny
i witają nas już szczyty Tatr.
Ref.: Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…