ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na czerwiec

Created with Sketch.

3 LATKI

I ,, Sport to zdrowie”

• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela,

• kształtowanie umiejętności przedstawiania informacji za pomocą gestu, mimiki, ruchu,

• rozwijanie sprawności fizycznej, motoryki małej,

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę,

• wdrażanie do wypowiadania się na konkretny temat,

• uświadomienie dzieciom znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka,

II ,, Czym pachnie lato?”

• wdrażanie do uważnego słuchania,

• zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców,

• poznanie nazw kilku owoców,

• rozwijanie umiejętności szeregowania, przeliczania i klasyfikowania przedmiotów,

• wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych,

• rozwijanie sprawności fizycznej,

• zapoznanie ze zwierzętami i roślinami żyjącymi na łące,

• doskonalenie umiejętności wokalnych,

III ,, W wiejskiej zagrodzie”

• kształcenie szacunku do ludzi, przyrody i zwierząt,

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę,

• rozwijanie sprawności ruchowej, manualnej,

• rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby zwierząt,

• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

• rozwijanie wrażliwości sensorycznej,

• kształcenie umiejętności przeliczania elementów,

IV ,, Planujemy letnie podróże”

• kształcenie umiejętności odróżniania i nazywania różnych środków lokomocji,

• rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę,

• rozwijanie sprawności ruchowej, manualnej,

• wdrażanie do posługiwania się określeniami, dotyczącymi położenia przedmiotów
w przestrzeni i na płaszczyźnie,

• kształtowanie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela, wdrażanie do wypowiadania się na konkretny temat,

• uświadamianie zagrożeń, wynikających z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży,

Piosenka do utrwalenia

,, Stary Donald ”

popularna melodia amerykańska

1. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kury hodował ija, ija, o!
Ko-ko tu, ko-ko tam,
wszędzie ko-ko, tu i tam

2. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kaczki hodował ija, ija, o!
Kwa-kwa tu, kwa-kwa tam,
wszędzie kwa-kwa, tu i tam.

3. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej gęsi hodował ija, ija, o!
Gę-gę tu, gę-gę tam,
wszędzie gę-gę, tu i tam.

W dalszej części:
– krowy, mu-mu
– psy, hau-hau
– koty, miau-miau
– myszy, pi-pi
– świnie, chrum-chrum
– konie, iha-ha
– owce, be-be
– kozy, me-me

4 LATKI

 

I. ,,Z końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany”.
• stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka,
• doskonalenie tańców, piosenek poznanych podczas zajęć rytmicznych,
• budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań,
• rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne,

II. ,,Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści”.
• rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa,
• rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz budzenie dziecięcej ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczo-społecznego,
• tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego – egzotycznego,
• prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych rozwijających mięśnie narządów mowy,
• umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym,
• wspieranie samodzielnych, twórczych działań dzieci,

III. ,, Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy”

• poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu,
• kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych,
• obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola,
• nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy,
• rozbudzanie intuicji matematycznej w obszarach: ciężar i długość/szerokość,

IV. ,, Krąg tematyczny: Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
• rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samorzutne,
• dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów itp.,
• stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań,
• rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji – mówienie o swoich marzeniach,
• aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych kontaktów z ludźmi,

Piosenka do utrwalenia

,,Po łące biega lato”

muzyka: Krystyna Kwiatkowska
słowa: Barbara Lewandowska

1.Po łące biega lato,
uwija się jak bąk,
„dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.: Kto chce się z latem spotkać,
niech idzie z nami tam,
rumianek i stokrotka
pokażą drogę nam.

2.Pomaga lato pszczołom,
na kwiatach też się zna,
uśmiecha się wesoło
i w berka z wiatrem gra.

Ref.: Kto chce się z latem spotkać…

3.Gdy lato jest zmęczone,
w szałasie sobie śpi
i we śnie gra w zielone,
bo łąka mu się śni.

Ref.: Kto chce się z latem spotkać..

 

5 LATKI

I. Dzieciaki w ruchu

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat historyjki obrazkowej

– klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną cechę

– rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych

– odtwarzanie układów przedmiotów i tworzenie własnych

– czynnościowe dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej

– określanie kierunków na kartce

– eksperymentowanie ruchem rozwijające wyobraźnię muzyczną, muzykowanie z użyciem instrumentów i innych źródeł dźwięków

– ćwiczenia w kreśleniu po śladzie, liter i znaków literopodobnych

II. Lato w sadzie i ogrodzie

– doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie 10, liczenie z prawej do lewej i z lewej do prawej, liczenie w przód i wspak

– zachęcanie do poznawania świata poprzez obserwacje, doświadczenia, eksperymenty i działanie

– kształtowanie umiejętności rozumienia relacji głoska- litera w czasie zabaw językowych i czytelniczych

– doskonalenie pamięci przez naukę krótkich wierszy i rymowanek

– rozwijanie wyobraźni muzycznej, zachęcanie do swobodnego muzykowania

– zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie w okresie lata

– budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka

III. Z wizytą w gospodarstwie wiejskim

– doskonalenie umiejętności obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie latem

– doskonalenie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie

– określanie kierunków w praktyce, stosownie pojęć: ,,w prawą stronę”, ,,w lewą stronę”, ,,w przód”, ,,w tył”, ,,w bok’, ,,za”, ,,przed”, ,,między”

– przeliczanie w zakresie 10

– klasyfikowanie, segregowanie, wskazywanie różnic i podobieństw

– doskonalenie umiejętności układania sylab i wyrazów z liter, wyrazów z sylab, krótkich prostych zdań z wyrazów

IV. Co to znaczy być odkrywcą

– wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego

– rozpoznawanie poznanych liter

– klasyfikowanie przedmiotów według różnych warunków

– eksperymentowanie, szacowanie, przewidywanie, dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np. dłoni, stopy

– określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów

– rozróżnianie strony lewej i prawej

– wdrażanie do poprawnego liczenia przez przeliczanie elementów zbiorów w różnych sytuacjach

V. Nadchodzi lato

– określanie charakterystycznych dla lata zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków

– określanie kierunków w praktyce, stosowanie pojęć: ,,w prawą stronę”, ,,w lewą stronę”

– budowanie biernego i czynnego słownika dziecka

– wdrażanie do układania i rozwiązywania różnego rodzaju zagadek , rebusów i szarad o tematyce przyrodniczej

– wdrażanie do uważnego słuchania czytanych przez nauczyciela tekstów

– klasyfikowanie, segregowanie i porządkowanie elementów

-wskazywanie różnic i podobieństw

– rozwijanie umiejętności malowania, kolorowania i posługiwania się nożyczkami.

Piosenka do utrwalenia

,,Małpia przygoda”

muzyka i słowa: Renata Szczypior”

W dżungli, w dalekim kraju,

w małpim, zielonym gaju;

mieszkały cztery małpki śmieszne,

małe, rude i pocieszne.

2. Pierwsza – podskakiwała,

druga – trzecią drapała,

gdy trzecia smaczny orzech jadła,

czwarta małpa z drzewa spadła.

3. O! Rety, rety! Co za los! (chlip)

Małpka potłukła sobie nos! (ojoj!)

A pod drzewem tygrys zły

szczerzy ostre kły! (chrr!)

4. Małpko, proszę, nie zwlekaj!

Małpko, szybko uciekaj!

Małpka wysoko podskoczyła,

w wielkich liściach się ukryła.

6 LATKI

I. Sporty letnie:

– Rozwijanie umiejętności panowania nad swoimi emocjami podczas gier i zabaw z elementami współzawodnictwa.

– Wdrażanie do współdziałania w zabawie zgodnie z zasadami fair play.

– Kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo- słuchowej.

– Przypomnienie i utrwalenie poznanych liter.

– Kształtowanie umiejętności kodowania.

– Rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab.

II. Wyjątkowe smaki lata:

– Rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem.

– Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji.

– Rozwijanie umiejętności występowania przed publicznością.

– Rozwijanie słuchu fonematycznego.

– Wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka.

– Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach.

III. Zwierzęta na wsi i w domu:

– Aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych.

– Budowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt.

– Wdrażanie do uważnego słuchania i koncentracji uwagi.

– Kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań.

– Rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy oraz ekspresji plastycznej.

IV. Wkrótce wakacje:

– Aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu.

– Uwrażliwianie na piękno różnorodnych zjawisk, zarówno przyrodniczych jak i społecznych.

– Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych.

– Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

– Doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi na różne tematy.

– Budowanie zainteresowania regionami Polski.

Piosenka do utrwalenia

„Żegnamy przedszkole ”

( muz. Adam Skorupka, sł. Dorota Gellner)

I. Żegnamy przedszkole,

radosny piękny czas.

Idziemy do szkoły,

niech dalej uczy nas.

Żegnamy przedszkole,

uczniami chcemy być,

w dodatku nie wypada,

w przedszkolu dłużej tkwić.

Ref: Niech lalka nie płacze,

niech nie rozpacza miś,

bo w życiu tak trzeba,

do przodu ciągle iść.

II. Żegnamy przedszkole,

kłaniamy mu się w pas,

niech o nas pamięta,

i czasem wspomni nas.

Żegnamy przedszkole,

radosny piękny czas,

niech inne małe brzdące

zastąpią tutaj nas.

Ref: Niech lalka nie płacze……

III. Żegnamy przedszkole

la    la la la la la

żegnamy przedszkole

la la la la la la .

Żegnamy przedszkole,

uczniami chcemy być,

i coraz więcej umieć,

i coraz mądrzej żyć.

Ref: Niech lalka nie płacze…..

;:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *