ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na grudzień

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Czy smoki to dinozaury:

– zachęcanie do wspólnej zabawy dzieci

– rozwijanie umiejętności liczenia

-rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie mowy

II. Ulubione zabawy i zabawki:

– rozwijanie mowy

– utrwalanie nazw wybranych kolorów

– kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności manualnej

III. To już zima:

– rozwijanie mowy

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności manualnej

IV. Święta tuż- tuż:

– rozwijanie mowy

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie poczucia bycia współgospodarzem sali

– rozwijanie umiejętności liczenia

– wspólne zabawy

Piosenka do utrwalenia

„ Choinka”

( sł. i muz. Bożena Forma)

1.Przyjechała do nas

choinka zielona,

stoi w naszej sali,

pięknie przystrojona.

Ref: La, la, la choinka zielona,

stoi w naszej sali,

pięknie przystrojona.

2.Wiszą na niej bombki,

pierniki pachnące,

duża złota gwiazda,

ciasteczka chrupiące.

Ref: La, la, la….

III. Święta się zbliżają,

tańczą wszystkie dzieci,

choinka lampkami

jasno wszystkim świeci.

Ref: La, la, la…..

4 LATKI

I. Na jesienny, smutny czas

– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

– pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek

– współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych

– uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności dodawania

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie sprawności manualnej

II. Nadchodzi zima

– poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie

– poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie

– rozwijanie mowy

– rozwijanie orientacji przestrzennej

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie myślenie przyczynowo- skutkowego

III. Święta tuż- tuż

– przygotowanie programu artystycznego, samodzielnie (lub z pomocą nauczyciela), wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi

– kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np.. związanych ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocy

– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich- tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– zachęcanie do wykonywania prostych wypieków

– rozwijanie mowy

Piosenka do utrwalenia:

I. Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,

bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.

Ref.: Hu, hu, ha! Tra- la-la, co to za Mikołaj.

II. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,

a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.

Ref.: Hu, hu, ha…

 

5 LATKI

I ,, Co robić w taki smutny czas?”

  • rozwijanie mowy i słuchu fonematycznego,

  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,

  • zapoznanie z drukowaną literą l: małą i wielką,

  • rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną;

  • rozwijanie aktywności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia i klasyfikowania,

  • rozwijanie poczucia rytmu,

  • wspomaganie rozwoju emocjonalnego,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

II ,, Nadeszła zima”

  • rozwijanie mowy i umiejętności interpretowania utworu własnymi słowami,

  • poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu,

  • zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu,

  • zapoznanie z drukowaną literą y: małą i wielką,

  • rozwijanie orientacji przestrzennej, wyobraźni i inwencji twórczej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • poznawanie wybranych drzew iglastych,

III ,,Święta tuż – tuż”

  • zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • zapoznanie z drukowaną literą r: małą i wielką,

  • zapoznanie z wyglądem świątecznego stołu,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • utrwalanie swojego adresu,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,

Piosenka do utrwalenia

,,Zima biała”

(sł. J. Mackiewicz, muz. K. Kwiatkowska)

I. Rankiem się zbudziła,
śniegu nasypała.
Będzie sanna,
bo nareszcie
przyszła zima biała.

II. Drzewa w białych czapach,
droga w śniegu cała.
Lecą, lecą
małe piórka,
przyszła zima biała.

 

6 LATKI

 

I. Co robimy w wolnym czasie?

– zapoznanie z literą l małą i wielką, drukowaną i pisaną

– utrwalanie poznanych liter

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia

– klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych

– rozwijanie aktywności twórczej

– rozwijanie słuchu fonematycznego

II. W świecie baśni

– zapoznanie z literą y – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację

– przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracania stron, oglądania tekstu

– słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

– zapoznanie ze znakami: równości, mniejszości, większości

– klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych

– rozwijanie sprawności fizycznej

III. To już zima.

– zapoznanie z literą r – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– utrwalanie poznanych liter

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zima: zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie

– poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich , np. Opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne

– poznawanie wybranych właściwości śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0

– zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – trójkątem

IV. Święta tuż tuż

– kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia

– wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości

– zapoznanie z literą s – mała i wielką, drukowaną i pisaną

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnych

Piosenka do utrwalenia

,,Świąteczne życzenia”

( sł. i muz. J. Kucharczyk)

1. Gdy pierwsza gwiazdka błyśnie na wieczornym niebie,

gdy popłynie w świat kolęda,

przy choince zbiera się rodzina,

to już są święta.

Ref. Gwiazdka z nieba śle promyki złote

i spełnia nam marzenia.

Z ust do ust i z serc do serc

płyną dobre życzenia.

2.Na wigilijnym stole jasno płonie świeca

i dwanaście potraw czeka.

Znajdzie się dziś miejsce dla każdego,

to już są święta.

Ref. Gwiazdka z nieba…

3.I dziś życzymy sobie tego, co najlepsze,

dużo zdrowia, dużo szczęścia .

I prezentów pod choinką wiele,

to już są święta.

Ref. Gwiazdka z nieba…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *