– kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo – słuchowej
– poznanie obrazu graficznego głoski ,,n” – litery ,,N”, ,,n”
– kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego – porządkowanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń ( poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
– dodawanie i odejmowanie na konkretach
– kształtowanie poczucia rytmu i interpretacji muzyki ruchem
IV. Zimowe obserwacje i eksperymenty
– poznanie obrazu graficznego głoski ,,p” – litery ,,P”, ,,p”
– budowanie biernego i czynnego słownika dziecka ( nazwy zwierząt, nazwy pokarmów dla zwierząt)
– doskonalenie posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
– kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała
– wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: prawa, lewa, z tyłu, z przodu, obok, pomiędzy
– budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym ( obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)
– zachęcanie do opieki nad ptakami w zimowych warunkach poprzez wskazanie konkretnych działań
Piosenka do utrwalenia:
,,Dziadek i babcia tańczą walczyka”
muzyka : Adam Skorupka
słowa: Dorota Gellner
1. Dziadek i babcia
tańczą walczyka.
Babcia w deszczowych
tańczy kolczykach.
Dziadek wiruje
z babcią w ramionach,
ziemia się kręci
jak nakręcona!
Ref. A deszczyk, a deszczyk
kapie kap, kap!
A dziadek, a dziadek
dał babci kwiat.
A deszczyk, a deszczyk
dzwoni dzyń, dzyń!
A ty walczyku
z deszczem płyń!
2. Dziadek się zgrabnie
wspina na palce,
babcia w deszczowej
tańczy woalce.
Dziadek z kalosza
wodę wylewa,
a w babci kapciach
szumi ulewa!
Ref. A deszczyk, a deszczyk…
3. Dziadek i babcia tańczą walczyka.
Babcia w deszczowych
tańczy kolczykach.
Tańczą i tańczą
w kółko to samo
i nie wiadomo,
kiedy przestaną!
Ref. A deszczyk, a deszczyk…
i babcia
6 LATKI
I. Nowy Rok- mija czas:
– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
– ćwiczenie umiejętności właściwego planowania czasu
– wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
– poznanie drukowanej i pisanej litery „ B’ „b”
– poznanie zapisu cyfrowego liczby 9
– wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej
II. Zimowa olimpiada przedszkolaków:
– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe
– kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej