ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na luty

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Jesteśmy samodzielni w kuchni:

– poznawanie pracy kucharki

– rozwijanie poczucia rytmu

– poznawanie przeznaczenia sztućców

– rozwijanie sprawności manualnych

II. Baśniowy świat:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie mowy

III. Chciałbym być matematykiem:

– rozwijanie mowy

– określanie wysokości przedmiotów

– rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem

IV. Chciałbym być muzykiem:

– zachęcanie do uważnego słuchania utworu i wypowiadania się na jego temat

– usprawnianie narządów artykulacyjnych

-zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi

-łączenie muzyki z ekspresją ruchową

– rozwijanie sprawności manualnych

Piosenka do utrwalenia

„ Gra muzyka”

( sł. i muz. Bożena Forma)

I. W domu gra muzyka

od samego rana,

śpiewa woda w kranie,

śpiewa moja mama.

II. Idę do przedszkola,

wiatr piosenkę śpiewa,

z nim śpiewają ptaki,

z nim śpiewają drzewa.

III. Wszędzie gra muzyka,

w domu i na dworze,

śpiewaj razem z nami,

jeśli tylko możesz.

 

4 LATKI

I Nasza edukacja matematyczna

– dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy

– nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, i nocy

II Nasza Ziemia

– poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus, słuchanie ciekawostek na ich temat

– gromadzenie literatury, zdjęć albumów związanych z kosmosem

– poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma

III Poznajemy przyrodę

– poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych

– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji

– wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedstawicieli ginących gatunków

IV Poznajemy przyrodę

– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie

Piosenka do utrwalenia

,,Trzej kosmici’

(sł. S. Karaszewski, muz. S. Marciniak)

Trzej kosmici, trzej kosmici

przylecieli rankiem.

Ten w talerzu, tamten w spodku,

trzeci leciał w dzbanku.

Ref: Pierwszy – krągłe jajeczko,

drugi – chrupka bułeczka,

a ten trzeci, drżący, chlupiący

jak ta kawa z mleczkiem.

Trzej kosmici, trzej kosmici

wpadli przez okienko.

W pokoiku na stoliku

lądowali miękko.

Ref: Pierwszy – krągłe jajeczko,

drugi – chrupka bułeczka,

a ten trzeci, drżący, chlupiący

jak ta kawa z mleczkiem.

 

5 LATKI

I ,, Czy jesteśmy sami w kosmosie? ”

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie z drukowaną literą p: małą i wielką,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie sprawności manualnych,

  • umuzykalnienie dzieci,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

II ,, Zimowe zabawy”

  • rozwijanie mowy oraz koncentracji uwagi,

  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania i układania zagadek i zadań,

  • zapoznanie z drukowaną literą g: małą i wielką,

  • wyczuwanie ciała i przestrzeni, odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu,

  • rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności współdziałania w zespole,

  • rozwijanie sprawności fizycznej i skoordynowanego działania,

  • rozwijanie sprawności fizycznej rozwijanie poczucia rytmu,

  • rozwijanie inwencji twórczej,

III, IV,, Wspólne zabawy” –tygodnie feryjne

  • rozwijanie aktywności twórczej,

  • rozwijanie mowy, myślenia i wyobraźni,

  • rozwijanie sprawności fizycznej i koordynacji ruchowej,

  • dostrzeganie rytmów i ich kontynuowanie,

  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek: wzrokowych, słuchowych i słownych,

  • rozwijanie twórczości muzycznej, poczucia rytmu,

  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,

  • wzbudzanie zainteresowania literaturą,

  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 8.

Piosenka do utrwalenia

,,Buch w śnieżny puch”

(sł. A Bernat, muz. Z. Ciechan)

I

Pani zima sypie śniegiem,
my za panią zimą biegiem…

Ref.: Puch, puch, puch,

śnieżny puch,
jak to miło w taki puch zrobić buch.

II

Pani zima, biała pani,
hasa w śniegu razem z nami…

Ref.: Puch, puch, puch,

śnieżny puch,
jak to miło w taki puch zrobić buch.

III

Pani zima ciągnie sanki,
a na sankach my – bałwanki…

Ref.: Puch, puch, puch,

śnieżny puch,
jak to miło w taki puch zrobić buch.

 

6 LATKI

I. Nie jesteśmy sami w kosmosie

– poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa; wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz

– poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat

– gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem

– poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma

– poznawanie ciekawostek, legend na temat satelity Ziemi- Księżyca

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8

– wprowadzenie litery p – małej i wielkiej , drukowanej i pisanej

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

II. W świecie zwierząt

– poznanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji

– nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania

– rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych

– zapoznanie z literą z – małą i wielką , drukowaną i pisaną

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania pod względem rodzaju

– rozpoznawanie cyfr

– rozwijanie sprawności fizycznej

III. Zwierzęta sprzed milionów lat

– poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości

– poznawanie wybranych zwierząt ( dinozaury) i roślin ( np. Olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie

– poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych

– zapoznanie z literą u – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

IV. Marcowa pogoda

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. Coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki( skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty ( przebiśniegi, krokusy)

– zapoznanie z literą c – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– utrwalanie poznanych liter

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– rozpoznawanie cyfr

Piosenka do utrwalenia

,,Kosmiczny sen”

(sł. i muz. K. Gowik )

I. Czterej kosmici przylecieli,
w moim pokoju przystanęli.
Mówią: ,,Dzień dobry, my przepraszamy,
ale pewnego chłopca szukamy.
Ten chłopiec  wielkim jest leniuszkiem
i  często chowa się pod łóżkiem,
Nie słucha taty, na brata krzyczy
i nie chce mamie swej pomóc w niczym.”

Ref.: A przecież trzeba dobrym być,
słodką minę mieć,
bo inaczej trochę wstyd…
Być leniuszkiem? Nie!
Być kłamczuszkiem? Nie!
Lepiej iść do mamy i przytulić się.

II. Czterej kosmici odlecieli,
bo porozmawiać z kim nie mieli.
A ja czerwony jak pan buraczek
pod łóżkiem leżę, ze wstydu płaczę…
A potem bardzo się zdziwiłem,
bo się po prostu obudziłem.
To tylko sen był, och, wspaniale!
Już nigdy zły nie będę wcale.

Ref.: A przecież trzeba…


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *