3 LATKI
I. Nasza grupa:
-kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
-rozwijanie mowy i myślenia,
-kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
-kształtowanie umiejętności przeliczania.
-rozwijanie sprawności manualnej.
II. Emocje i uczucia:
– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
-wdrażanie do wypowiadania się na dany temat,
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji,
-określanie stosunków wielkościowych,
-kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia,
III. Jesienne impresje:
-rozwijanie poczucia rytmu i słuchu fonematycznego,
-wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat,
-poszerzanie słownictwa dzieci o zwroty i wyrażenia związane z jesienią,
-doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów,
-kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w ruch drogowym.
IV. Babie lato:
-kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
-kształtowanie wiedzy o otaczającym świecie,
-rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych -rozpoznawanie darów jesieni,
-kształtowanie skupienia i koncentracji uwagi na rytmach ,wychwytywanie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich,
-rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo -ruchowej.
Piosenka do utrwalenia
,, W przedszkolnej grupie”
1. Wchodzę do przedszkola,
uśmiech mam na twarzy.
Pewnie coś fajnego
dzisiaj się wydarzy.
Ref.: Nasza grupa fajna jest,
nasza grupa jest the best.
2. Bawimy się w grupie,
tańczymy, śpiewamy.
Słów: proszę, przepraszam,
często używamy.
Ref.: Nasza grupa fajna jest…
3. Bardzo się cieszymy,
gdy wspólnie działamy.
Kiedy wszyscy razem
świat nasz odkrywamy.
Ref.: Nasza grupa fajna jest…
4 LATKI
I. W przedszkolu
– rozwijanie mowy
– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania
– rozwijanie umiejętności liczenia
– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
– kształtowanie prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi
II. Oto ja
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
– poznawanie nazw części ciała
– rozwijanie mowy
– ilustrowanie piosenki ruchem
– usprawnianie aparatu artykulacyjnego
– kształtowanie prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
III. Moja droga do przedszkola
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego
– rozwijanie umiejętności układania rytmów
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur
– rozwijanie mowy
– doskonalenie techniki ruchu
– nawiązywanie relacji rówieśniczych
– rozwijanie sprawności ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy
IV. Jesień w parku, w lesie
– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania
– rozwijanie mowy
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– kształtowanie prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie zainteresowań sztuką
– rozwijanie sprawności manualnej
Piosenka do utrwalenia:
,,Kolorowe liście”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.
5 LATKI
I. Nasza grupa
– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
– rozwijanie mowy i myślenia
– kształtowanie umiejętności skupienia uwagi
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
– kształtowanie umiejętności przeliczania
– klasyfikowanie przedmiotów według podanego kryterium
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie sprawności fizycznej
II. Emocje i uczucia
– rozwijanie wrażliwości dotykowej – poznawanie właściwości farb
– rozpoznawanie instrumentów perkusyjnych
– rozwijanie poczucia rytmu
– wskazywanie prawej i lewej strony swojego ciała
– kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas zabaw
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji
– rozpoznawanie uczuć: radości, smutku, złości
– określanie stosunków wielkościowych
– rozpoznawanie koła, kwadratu, trójkąta i prostokąta wśród innych figur
– kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia
III. Jesienne impresje
– rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego
– rozwijanie kreatywności i wyobraźni
– przeliczanie w zakresie 10
– stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych
– poszerzenie słownictwa o zwroty i wyrażenia związane z jesienią
– rozwijanie sprawności fizycznej
– doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów
– rozwijanie twórczej inicjatywy i pomysłowości
IV. Babie lato
– rozwijanie pomysłowości i kreatywności
– rozwijanie sprawności ruchowej
– rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania
– kształtowanie wiedzy o otaczającym świecie
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
– przeliczanie w zakresie 10
– stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych
– rozwijanie sprawności manualnej
Piosenka do utrwalenia
,, W przedszkolnej grupie”
1. Wchodzę do przedszkola,
uśmiech mam na twarzy.
Pewnie coś fajnego
dzisiaj się wydarzy.
Ref.: Nasza grupa fajna jest,
nasza grupa jest the best.
2. Bawimy się w grupie,
tańczymy, śpiewamy.
Słów: proszę, przepraszam,
często używamy.
Ref.: Nasza grupa fajna jest…
3. Bardzo się cieszymy,
gdy wspólnie działamy.
Kiedy wszyscy razem
świat nasz odkrywamy.
Ref.: Nasza grupa fajna jest…
6 LATKI
I. Nasza grupa:
– rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
– kształtowanie umiejętności skupienia uwagi i zdolności samoobserwacji swoich rąk i nóg, rozwijanie mowy i myślenia
– wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych
– rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
II. Emocje i uczucia:
– rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego
– kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych w czasie zabaw
– rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji
– poznanie sposobów na opanowanie złości
– kształtowanie świadomości własnego ciała
– rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych
III. Jesienne inspiracje:
– rozwijanie wrażliwości artystycznej
– rozwijanie kreatywności i wyobraźni dzieci
– stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych
– wzbogacanie słownictwa dzieci o zwroty i wyrażenia związane z jesienią
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10
III. Babie lato:
– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi
– wdrażanie do uważnego słuchania
-rozwijanie sprawności fizycznej
-rozwijanie logicznego myślenia
-rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej
Piosenka do utrwalenia
„ Jak się masz”
( sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Ja, Amelka, i ja Adaś,
pięknie was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.
Ref: Jak się mas? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
skocz z radości w górę!
2. Chętnie tutaj przychodzimy,
bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
śmiech wciąż słychać wkoło.
Ref: Jak się masz?…..
3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.
Ref: Jak się masz?….
4.Są też w grupie nowe dzieci.
Bardzo was lubimy!
Chcemy poznać się wzajemnie,
więc się przedstawimy.
Ref: Jak się masz?……