ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na wrzesień

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Nasza grupa:

-kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,

-rozwijanie mowy i myślenia,

-kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

-kształtowanie umiejętności przeliczania.

-rozwijanie sprawności manualnej.

II. Emocje i uczucia:

– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,

-wdrażanie do wypowiadania się na dany temat,

-kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji,

-określanie stosunków wielkościowych,

-kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia,

III. Jesienne impresje:

-rozwijanie poczucia rytmu i słuchu fonematycznego,

-wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat,

-poszerzanie słownictwa dzieci o zwroty i wyrażenia związane z jesienią,

-doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów,

-kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w ruch drogowym.

IV. Babie lato:

-kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,

-kształtowanie wiedzy o otaczającym świecie,

-rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych -rozpoznawanie darów jesieni,

-kształtowanie skupienia i koncentracji  uwagi na rytmach ,wychwytywanie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich,

-rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo -ruchowej.

Piosenka do utrwalenia

,, W przedszkolnej grupie”

1. Wchodzę do przedszkola,

uśmiech mam na twarzy.

Pewnie coś fajnego

dzisiaj się wydarzy.

Ref.: Nasza grupa fajna jest,

nasza grupa jest the best.

2. Bawimy się w grupie,

tańczymy, śpiewamy.

Słów: proszę, przepraszam,

często używamy.

Ref.: Nasza grupa fajna jest…

3. Bardzo się cieszymy,

gdy wspólnie działamy.

Kiedy wszyscy razem

świat nasz odkrywamy.

Ref.: Nasza grupa fajna jest…

4 LATKI

I. W przedszkolu

– rozwijanie mowy

– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania

– rozwijanie umiejętności liczenia

– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki

– kształtowanie prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi

II. Oto ja

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– poznawanie nazw części ciała

– rozwijanie mowy

– ilustrowanie piosenki ruchem

– usprawnianie aparatu artykulacyjnego

– kształtowanie prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

III. Moja droga do przedszkola

– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego

– rozwijanie umiejętności układania rytmów

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur

– rozwijanie mowy

– doskonalenie techniki ruchu

– nawiązywanie relacji rówieśniczych

– rozwijanie sprawności ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy

IV. Jesień w parku, w lesie

– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania

– rozwijanie mowy

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– kształtowanie prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie zainteresowań sztuką

– rozwijanie sprawności manualnej

Piosenka do utrwalenia:

,,Kolorowe liście”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

5 LATKI

I. Nasza grupa

– kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych

– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

– rozwijanie mowy i myślenia

– kształtowanie umiejętności skupienia uwagi

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

– kształtowanie umiejętności przeliczania

– klasyfikowanie przedmiotów według podanego kryterium

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie sprawności fizycznej

II. Emocje i uczucia

– rozwijanie wrażliwości dotykowej – poznawanie właściwości farb

– rozpoznawanie instrumentów perkusyjnych

– rozwijanie poczucia rytmu

– wskazywanie prawej i lewej strony swojego ciała

– kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas zabaw

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji

– rozpoznawanie  uczuć: radości, smutku, złości

– określanie stosunków wielkościowych

– rozpoznawanie koła, kwadratu, trójkąta i prostokąta wśród innych figur

– kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia

III. Jesienne impresje

– rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego

– rozwijanie kreatywności i wyobraźni

– przeliczanie w zakresie 10

– stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych

– poszerzenie słownictwa o zwroty i wyrażenia związane z jesienią

– rozwijanie sprawności fizycznej

– doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów

– rozwijanie twórczej inicjatywy i pomysłowości

IV. Babie lato

– rozwijanie pomysłowości i kreatywności

– rozwijanie sprawności ruchowej

– rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania

– kształtowanie wiedzy o otaczającym świecie

– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych

– przeliczanie w zakresie 10

– stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych

– rozwijanie sprawności manualnej

Piosenka do utrwalenia

,, W przedszkolnej grupie”

1. Wchodzę do przedszkola,

uśmiech mam na twarzy.

Pewnie coś fajnego

dzisiaj się wydarzy.

Ref.: Nasza grupa fajna jest,

nasza grupa jest the best.

2. Bawimy się w grupie,

tańczymy, śpiewamy.

Słów: proszę, przepraszam,

często używamy.

Ref.: Nasza grupa fajna jest…

3. Bardzo się cieszymy,

gdy wspólnie działamy.

Kiedy wszyscy razem

świat nasz odkrywamy.

Ref.: Nasza grupa fajna jest…

6 LATKI

I. Nasza grupa:

– rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

– kształtowanie umiejętności skupienia uwagi i zdolności samoobserwacji swoich rąk i nóg, rozwijanie mowy i myślenia

– wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych

– rozwijanie sprawności fizycznej dzieci

II. Emocje i uczucia:

– rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego

– kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych w czasie zabaw

– rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji

– poznanie sposobów na opanowanie złości

– kształtowanie świadomości własnego ciała

– rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych

III. Jesienne inspiracje:

– rozwijanie wrażliwości artystycznej

– rozwijanie kreatywności i wyobraźni dzieci

– stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych

– wzbogacanie słownictwa dzieci o zwroty i wyrażenia związane z jesienią

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10

III. Babie lato:

– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych

– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi

– wdrażanie do uważnego słuchania

-rozwijanie sprawności fizycznej

-rozwijanie logicznego myślenia

-rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej

Piosenka do utrwalenia

„ Jak się masz”

( sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Ja, Amelka, i ja Adaś,

pięknie was witamy!

Do nauki i zabawy

wszystkich zapraszamy.

Ref: Jak się mas? Jak się masz?

Jak się dzisiaj czujesz?

Jeśli czujesz się wspaniale,

skocz z radości w górę!

2. Chętnie tutaj przychodzimy,

bo tu jest wesoło.

Wszyscy bardzo się lubimy,

śmiech wciąż słychać wkoło.

Ref: Jak się masz?…..

3. Jest już Zuzia, Pola, Julek,

Gabryś, Antek, Klara.

Jest też Wojtek i Antosia,

Zosia, Hania, Maja.

Ref: Jak się masz?….

4.Są też w grupie nowe dzieci.

Bardzo was lubimy!

Chcemy poznać się wzajemnie,

więc się przedstawimy.

Ref: Jak się masz?……

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *