3 LATKI
I. W przedszkolu
– rozwijanie mowy
– rozwijanie koncentracji uwagi
– porównywanie liczebności zbiorów
– poznawanie zasad panujących w przedszkolu
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek wokół siebie
II. Oto ja
– utrwalanie informacji o sobie
– rozwijanie mowy
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
– poznawanie nazw części ciała
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie umiejętności tworzenia koła
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
III. Moja droga do przedszkola
– zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
– doskonalenie dykcji i artykulacji
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie znaczenia pierwszej pomocy
– rozwijanie sprawności manualnej
IV. Jesień w parku, w lesie
– rozwijanie koncentracji uwagi
– rozwijanie mowy
– przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go
– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek
Piosenka do utrwalenia
,,Maszeruje mała Ania”
1. Maszeruje mała Ania
razem z rodzicami,
głośno śpiewa im piosenkę
z wiatrem i ptakami.
Ref. La la la śpiewaj też,
la la la jeśli chcesz.
2. Opowiada o przedszkolu
i o miłej pani,
o zabawkach i o swojej
przyjaciółce Hani.
Ref. La la la śpiewaj też,
la la la jeśli chcesz.
4 LATKI
I. W przedszkolu
– rozwijanie mowy
– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania
– rozwijanie umiejętności liczenia
– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
– kształtowanie prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi
II. Oto ja
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
– poznawanie nazw części ciała
– rozwijanie mowy
– ilustrowanie piosenki ruchem
– usprawnianie aparatu artykulacyjnego
– kształtowanie prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
III. Moja droga do przedszkola
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego
– rozwijanie umiejętności układania rytmów
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur
– rozwijanie mowy
– doskonalenie techniki ruchu
– nawiązywanie relacji rówieśniczych
– rozwijanie sprawności ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy
IV. Jesień w parku, w lesie
– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania
– rozwijanie mowy
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– kształtowanie prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie zainteresowań sztuką
– rozwijanie sprawności manualnej
Piosenka do utrwalenia:
,,Kolorowe liście”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.
5 LATKI
I. W przedszkolu:
– rozwijanie mowy, rozmowa na temat wakacyjnych wspomnień
– doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie
– tworzenie kodeksu grupowego, kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapoznanie z osobami pracującymi w przedszkolu, poznanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu
– rozwijanie koncentracji i uwagi, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności plastycznych
II. Oto ja:
– rozwijanie mowy, poszerzanie wiadomości o sobie
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała, przypomnienie nazw części ciała
– rozwijanie sprawności fizycznej
– doskonalenie poczucia rytmu, wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań
– rozpoznawanie podstawowych zmysłów
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności przeliczania
III. Moja droga do przedszkola:
– rozwijanie umiejętności poruszania się po drodze, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej
– kształtowanie prawidłowej postawy ciała
– zapoznanie z kołem, utrwalenie rytmów
– kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej
– zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi
-poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny
– współdziałanie w grupie
– utrwalenie zasad udzielania pierwszej pomocy
IV. Jesień w parku, w lesie:
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku
– zapoznanie z kwadratem, rozwijanie umiejętności klasyfikowania
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie uwagi i poczucia rytmu
– rozwijanie mowy
– poszerzanie wiedzy na temat jesienią
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie logicznego myślenia
Piosenka do utrwalenia
„ Powitanie”
( sł. Danuta Zawadzka, muz. Stefan Gąsieniec)
Nowy dzień się zaczął.
Witaj! Cześć, przedszkole!
Chwyćmy się za ręce,
stańmy razem w kole.
Dzień dobry, dzień dobry
przywitajmy się.
Grzecznym powitaniem
rozpocznijmy dzień.
Dzień dobry, dzień dobry
przywitajmy się.
Grzecznym powitaniem
rozpocznijmy dzień.
6 LATKI
I W przedszkolu
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– poszerzanie wiadomości o Polsce
– prowadzenie wyrazów do czytania globalnego
– rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
– przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapowie pogłębianiu się wad postawy
– doskonalenie poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania
– zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– poznawanie miejsc znajdujących się w przedszkolu
– zapoznanie z młodszymi kolegami i koleżankami
– wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym
– rozwijanie koncentracji i uwagi
– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego
II Oto ja
– rozwijanie mowy
– wykonywanie poleceń według instrukcji
– rozwijanie słuchu fonematycznego
– wprowadzenie pojęcia głoska
– utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała
– przypomnienie nazw części ciała
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
– rozwijanie orientacji przestrzennej
– rozwijanie wrażliwości muzycznej
– rozpoznawanie podstawowych zmysłów
– rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej
– rozwijanie sprawności manualnej
– przedstawianie emocji w zabawach dramowych
– doskonalenie umiejętności przeliczania
– rozwijanie spostrzegawczości
III Moja droga do przedszkola
– rozwijanie mowy
– poznawanie zasad ruchu drogowego
– zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym
– rozwijanie pamięci
– zapoznanie z figurą geometryczną – kołem
– układanie rytmów
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie świadomości własnego ciała
– rozwijanie słuchu muzycznego
– doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych
– poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie
– utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych
– rozwijanie myślenia logicznego
– wykonanie pracy plastycznej
– współdziałanie w grupie
– rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy
IV Jesień w parku, w lesie
– rozwijanie mowy
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie
– rozpoznawanie różnych gatunków drzew
– zapoznanie z figurą geometryczną jaką jest kwadrat
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie świadomości własnego ciała
– rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych
– rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie zainteresowań badawczych
– poszerzenie wiedzy na temat jesieni
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie wyobraźni
– rozwijanie myślenia logicznego
Piosenka do utrwalenia
„Znowu w przedszkolu”
(Sł. Muz. J. Kucharczyk )
1.Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato
i wakacje już skończą się,
wrócą dzieci do przedszkola,
bo w przedszkolu fajnie jest.
Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc tu z chęcią wraca każdy z nas.
2.Poznajemy literki i cyferki
i wierszyków uczymy się.
I śpiewamy, i tańczymy,
tu jest piękny każdy dzień.
Ref.: W naszym przedszkolu…
3. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki
tak radośnie witają mnie.
Co dzień świetnie się bawimy.
Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!
Ref.: W naszym przedszkolu…