ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na wrzesień

Created with Sketch.

3 LATKI

I. W przedszkolu

– rozwijanie mowy

– rozwijanie koncentracji uwagi

– porównywanie liczebności zbiorów

– poznawanie zasad panujących w przedszkolu

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek wokół siebie

II. Oto ja

– utrwalanie informacji o sobie

– rozwijanie mowy

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– poznawanie nazw części ciała

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie umiejętności tworzenia koła

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką

III. Moja droga do przedszkola

– zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur

– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

– doskonalenie dykcji i artykulacji

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie znaczenia pierwszej pomocy

– rozwijanie sprawności manualnej

IV. Jesień w parku, w lesie

– rozwijanie koncentracji uwagi

– rozwijanie mowy

– przeliczanie elementów, dostrzeganie rytmu i kontynuowanie go

– rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek

Piosenka do utrwalenia

,,Maszeruje mała Ania”

1. Maszeruje mała Ania
razem z rodzicami,
głośno śpiewa im piosenkę
z wiatrem i ptakami.

Ref. La la la śpiewaj też,
la la la jeśli chcesz.

2. Opowiada o przedszkolu
i o miłej pani,
o zabawkach i o swojej
przyjaciółce Hani.

Ref. La la la śpiewaj też,
la la la jeśli chcesz.

4 LATKI

 

I. W przedszkolu

– rozwijanie mowy

– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania

– rozwijanie umiejętności liczenia

– zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki

– kształtowanie prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie zainteresowań zabawami badawczymi

II. Oto ja

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– poznawanie nazw części ciała

– rozwijanie mowy

– ilustrowanie piosenki ruchem

– usprawnianie aparatu artykulacyjnego

– kształtowanie prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

III. Moja droga do przedszkola

– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego

– rozwijanie umiejętności układania rytmów

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur

– rozwijanie mowy

– doskonalenie techniki ruchu

– nawiązywanie relacji rówieśniczych

– rozwijanie sprawności ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– poznawanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy

IV. Jesień w parku, w lesie

– zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania

– rozwijanie mowy

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– kształtowanie prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie zainteresowań sztuką

– rozwijanie sprawności manualnej

Piosenka do utrwalenia:

,,Kolorowe liście”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

5 LATKI

I. W przedszkolu:

– rozwijanie mowy, rozmowa na temat wakacyjnych wspomnień

– doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie

– tworzenie kodeksu grupowego, kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapoznanie z osobami pracującymi w przedszkolu, poznanie pomieszczeń znajdujących się w przedszkolu

– rozwijanie koncentracji i uwagi, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia

– rozwijanie umiejętności plastycznych

II. Oto ja:

– rozwijanie mowy, poszerzanie wiadomości o sobie

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała, przypomnienie nazw części ciała

– rozwijanie sprawności fizycznej

– doskonalenie poczucia rytmu, wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań

– rozpoznawanie podstawowych zmysłów

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności przeliczania

III. Moja droga do przedszkola:

– rozwijanie umiejętności poruszania się po drodze, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej

– kształtowanie prawidłowej postawy ciała

– zapoznanie z kołem, utrwalenie rytmów

– kształtowanie słuchu i wrażliwości muzycznej

– zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi

-poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny

– współdziałanie w grupie

– utrwalenie zasad udzielania pierwszej pomocy

IV. Jesień w parku, w lesie:

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku

– zapoznanie z kwadratem, rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie uwagi i poczucia rytmu

– rozwijanie mowy

– poszerzanie wiedzy na temat jesienią

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie logicznego myślenia

Piosenka do utrwalenia

„ Powitanie”

( sł. Danuta Zawadzka, muz. Stefan Gąsieniec)

Nowy dzień się zaczął.

Witaj! Cześć, przedszkole!

Chwyćmy się za ręce,

stańmy razem w kole.

Dzień dobry, dzień dobry

przywitajmy się.

Grzecznym powitaniem

rozpocznijmy dzień.

Dzień dobry, dzień dobry

przywitajmy się.

Grzecznym powitaniem

rozpocznijmy dzień.

6 LATKI

I W przedszkolu

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– poszerzanie wiadomości o Polsce

– prowadzenie wyrazów do czytania globalnego

– rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów

– przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapowie pogłębianiu się wad postawy

– doskonalenie poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania

– zapoznanie z kącikami tematycznymi znajdującymi się w przedszkolu

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– poznawanie miejsc znajdujących się w przedszkolu

– zapoznanie z młodszymi kolegami i koleżankami

– wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń znajdujących się na placu przedszkolnym

– rozwijanie koncentracji i uwagi

– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego

II Oto ja

– rozwijanie mowy

– wykonywanie poleceń według instrukcji

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– wprowadzenie pojęcia głoska

– utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała

– przypomnienie nazw części ciała

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy

– kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania

– rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej

– rozwijanie orientacji przestrzennej

– rozwijanie wrażliwości muzycznej

– rozpoznawanie podstawowych zmysłów

– rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej

– rozwijanie sprawności manualnej

– przedstawianie emocji w zabawach dramowych

– doskonalenie umiejętności przeliczania

– rozwijanie spostrzegawczości

III Moja droga do przedszkola

– rozwijanie mowy

– poznawanie zasad ruchu drogowego

– zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym

– rozwijanie pamięci

– zapoznanie z figurą geometryczną – kołem

– układanie rytmów

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie świadomości własnego ciała

– rozwijanie słuchu muzycznego

– doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych

– poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie

– utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych

– rozwijanie myślenia logicznego

– wykonanie pracy plastycznej

– współdziałanie w grupie

– rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy

IV Jesień w parku, w lesie

– rozwijanie mowy

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie

– rozpoznawanie różnych gatunków drzew

– zapoznanie z figurą geometryczną jaką jest kwadrat

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie świadomości własnego ciała

– rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych

– rozwijanie reakcji na zmiany dynamiczne

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– poszerzenie wiedzy na temat jesieni

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie wyobraźni

– rozwijanie myślenia logicznego

Piosenka do utrwalenia

„Znowu w przedszkolu”

(Sł. Muz. J. Kucharczyk )

1.Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato

i wakacje już skończą się,

wrócą dzieci do przedszkola,

bo w przedszkolu fajnie jest.

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,

w naszym przedszkolu miło płynie czas.

Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,

więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

2.Poznajemy literki i cyferki

i wierszyków uczymy się.

I śpiewamy, i tańczymy,

tu jest piękny każdy dzień.

Ref.: W naszym przedszkolu…

3. Tutaj zawsze koledzy, koleżanki

tak radośnie witają mnie.

Co dzień świetnie się bawimy.

Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!

Ref.: W naszym przedszkolu…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *