ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na styczeń

Created with Sketch.

3 LATKI

1. Tak mija nam czas

– rozwijanie mowy

– budzenie zainteresowania upływem czasu

– zapoznanie z zawodem zegarmistrza

– dostrzeganie upływu czasu

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– zapoznanie z porami roku

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności koncentracji

2. Zwierzęta zimą

– zdobywanie informacji na temat prawidłowego dokarmiania ptaków

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– rozwijanie zdolności łączenia ruchu z dźwiękiem instrumentu

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej

3.Kim są rodzice moich rodziców?

– nauka wierszyka na pamięć

– rozwijanie mowy

– przeliczanie elementów

– klasyfikowanie przedmiotów ze względu na daną cechę

– rozwijanie umiejętności skupienia uwagi podczas działania

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie prawidłowej postawy ciała

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– pobudzanie kreatywności

4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalanie nazw zawodów

– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów

– rozwijanie mowy

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie umiejętności estetycznego poruszania się

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie prawidłowej postawy ciała

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

Piosenka do utrwalenia

„Walczyk dla Babci i Dziadka”

Tańczymy dla babci walczyka,

Niech niesie się wkoło muzyka.

Ref. Niech płynie muzyka na cały świat.

Żyj, babciu, żyj nam sto lat!

Tańczymy dla dziadka walczyka,

Niech niesie się wkoło muzyka.

4 LATKI

1. Tak mija nam czas

– rozwijanie mowy

– budzenie zainteresowania upływem czasu

– zapoznanie z różnymi narzędziami służącymi do pomiaru czasu

– zapoznanie z zawodem zegarmistrza

– rozwijanie poczucia rytmu

– zapoznanie z porami roku

– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności koncentracji

2. Zwierzęta zimą

– zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– utrwalenie określeń: najkrótszy, najdłuższy

– rozbudzanie naturalnej kreatywności

– budzenie zainteresowania muzyką

– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi

3. Kim są rodzice moich rodziców?

– rozwijanie mowy

– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla osób starszych

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności wyrażania ruchem muzyki

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– wzmacnianie przywiązania do najbliższej rodziny

4. Fryzjer, weterynarz czy lekarz ?

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalanie nazw zawodów

– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania różnych zawodów

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

Piosenka do utrwalenia

,,Dokarmiamy ptaki”

(sł. i muz. Bożena Forma)

1. W przedszkolnym ogrodzie wielkie zamieszanie,

do karmnika przyfrunęły ptaszki na śniadanie.

Ref.: Hu, hu, ha, zima zła. Kto nam dziś ziarenka da?

Hu, hu, ha, zima zła. Pusty brzuszek każdy ma.

2. Dzieci dnia każdego ptaki dokarmiają,

ziarno niosą i słoninkę w karmniku wieszają.

Ref.: Hu, hu, ha…

3.Ptaszki podziękują, gdy wiosna nastanie,

tirlu, tirlu, wiju, wiju,

swym pięknym śpiewaniem.

Ref.: Hu, hu, ha…

5 LATKI

I. Tak mija nam czas :

– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami

-zapoznanie z zawodem zegarmistrza, rozwijanie sprawności ruchowej

– rozwijanie poczucia rytmu, zapoznanie z porami roku

– poznawanie nazw dni tygodniu

– rozwijanie sprawności manualnej, utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia i pór dnia

II. Zwierzęta zimą :

– wzbogacanie wiedzy o ptakach, budzenie zainteresowania literami

– wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów, rozwijanie sprawności ruchowej

-umiejętne łączenie ruchu z muzyką, zdobywanie wiedzy o pracy leśniczego

– wzbogacanie wiedzy o zwierzętach

– wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie umiejętności czytania kodu

III. Kim są rodzice moich dziadków:

– uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych, budzenie zainteresowania literami

– rozwijanie umiejętności dodawania, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem, rozwijanie myślenia i spostrzegawczości

– integracja grupy, rozwijanie mowy

– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej

IV. Fryzjer, weterynarz czy lekarz:

– rozwijanie mowy, poznanie pracy projektanta

– utrwalenie nazw zawodów, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie poczucia rytmu, wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów

– poznanie pracy archeologa

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

Piosenka do utrwalenia

„ Niezwykli dziadkowie”

( sł i muz. Krystyna Gowik)

1. Niezwykli dziadkowie

mają dobre zdrowie

i zamiast w domu siedzieć,

co robią? Chcecie wiedzieć?

Ref: Babcia biega w maratonie.

Dziadek skacze na spadochronie.

Babcia chętnie sambę tańczy.

Dziadek skacze na bungee.

A poza tym mają dom na głowie.

Niezwykli ci dziadkowie!

I dla wnuczków mają czas,

bo najbardziej to kochają nas.

2. Niezwykli dziadkowie-

każdy wam to powie-

do sportu i nauki

wciąż namawiają wnuki.

Ref: Babcia biega……

6 LATKI

I Tak mija nam czas

– rozwijanie mowy,

– wzbogacanie wiedzy na temat zegarów,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– zapoznanie ze sposobem odczytywania godzin na tarczy zegara,

– zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów,

– rozwijanie sprawności ruchowej,

– rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,

– kształtowanie swobody ruchu w metrum ¾,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– zapoznanie z porami roku,

– rozwijanie myślenia logicznego,

– poznawanie nazw dni tygodnia,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– dbanie o estetykę wykonywanej pracy,

– utrwalenie nazw: pór roku, miesięcy i dni tygodnia,

II Zwierzęta zimą

– rozwijanie mowy,

– wzbogacanie wiedzy o zimowych potrzebach ptaków,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,

– zapoznanie z graficznym znakiem dodawania,

– rozwijanie sprawności ruchowej,

– rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń,

– rozwijanie swobody ruchów podczas tańca z rekwizytem,

– ćwiczenie dykcji,

– poszerzanie wiedzy o pracy leśniczego,

– rozwijanie kreatywności,

– poznawanie tropów zwierząt,

– wzbogacanie informacji przyrodniczych,

– budzenie satysfakcji z wykonanej pracy,

– wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,

– rozwijanie umiejętności odczytywania kodu,

III Kim są rodzice moich rodziców

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

– odkrywanie litery b, B: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie 7,

– rozwiązywanie zadań tekstowych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie koordynacji ruchowej,

– rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,

– rozwijanie umiejętności poruszania sią w rytm muzyki,

– utrwalenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu z dziadkami,

– przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,

– zapoznanie z drzewem genealogicznym,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozbudzanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,

– doskonalenie umiejętności współdziałania podczas zabaw grupowych,

IV Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– poznawanie pracy groomera,

– tworzenie modelu psa z surowców pochodzących z recyklingu,

– utrwalenie nazw wybranych zawodów,

– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania wybranych zawodów,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie koordynacji ruchowej,

– wyrabianie umiejętności swobodnego ilustrowania muzyki ruchem,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych,

– rozwijanie umiejętności tworzenia pytań,

– rozwijanie zainteresowań badawczych,

– poznanie pracy oceanologa,

– dbanie o porządek na stanowisku pracy,

– rozwijanie umiejętności przewidywania,

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,

Piosenka do utrwalenia

,,Czas szybko mija”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

I. Mijają dni, miesiące, lata,

znów w kalendarzu jest inna data.

Czemu ten czas tak szybko mija?

I czemu nie da się go zatrzymać?

Ref. Zegar nam odmierza czas:

tik-tak, tik-tak, tik-tak,

a kalendarz dni, miesiące –

liczy, ile mamy lat.

II. Oglądam dziś zdjęcia w albumie.

Jak się zmieniamy, trudno zrozumieć!

Siostra i ja, mama i tata

jesteśmy starsi już o trzy lata!

Ref. Zegar nam odmierza czas…

III. I znowu są na mnie za małe

stare ubrania i buty stare.

Niedługo już pójdę do szkoły,

z żalem pożegnam moje przedszkole.

Ref. Zegar nam odmierza czas…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *