ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na październik

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Kody jesieni:

-rozwijanie wrażliwości i umiejętności wokalnych,

-wielozmysłowe poznawanie warzyw i owoców,

-rozwijanie wiedzy dzieci na temat darów jesieni,

-wzbogacanie wiedzy dziecka na temat życia zwierząt jesienią,

-rozwijanie kreatywności i wyobraźni.

II. W krainie emocji i uczuć:

-rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,

-budowanie wiedzy o emocjach oraz wzbogacanie czynnego  słownictwa dzieci,

-rozwiązywanie zagadek dotyczących emocji,

-kształtowanie umiejętności  określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,

-rozwijanie sprawności manualnej i zainteresowania przyrodą,

III. W krainie zdrowia:

– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,

-kształtowanie umiejętności logicznego myślenia w toku rozwiązywania zagadek zawodach,

-budowanie wiedzy o zdrowym odżywianiu, zapoznanie z zasadami właściwego odżywiania się,

-kształtowanie umiejętności matematycznych zakresie dodawania ,odejmowania przeliczania i porównywania długości,

-rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.

IV. Wśród zwierząt:

-przygotowanie dziecka do właściwego kontaktu ze światem zwierząt,

-kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami,

-uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt,

-wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć matematycznych,

-rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnych podczas wykonywania pracy plastycznej.

V. Wśród przyjaciół:

-kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,

-kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.

-stymulowanie dzieci do budowania wiedzy o otaczającym świecie przyrody przez obserwowanie i analizowanie najbliższego otoczenia,

-kształtowanie umiejętności odpowiadania na pytania – zabawy matematyczne doskonalące liczenie do 3,

– rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.

Piosenka do utrwalenia

,,Jesień”

1. Jesień dziś przybyła
Teraz jest tu z nami
Szur, szur, szur zatańczy
Z wiatrem i ptakami
Ref. Deszcz od rana pada, kap, kap, kap
Teraz krople deszczu złap, złap,złap
Wiatr piosenkę śpiewa,
Szumią z wiatrem drzewa
Szu, szu, szu, szu, szu, szu, szu
2. Z drzewa spadają liście
Mgła pola odkryła
A ciepłe słoneczko
Chmura zasłoniła.

4 LATKI

I. Jesień w sadzie i w ogrodzie

– rozwijanie mowy

– utrwalenie informacji o owocach

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4

– porównywanie liczebności zbiorów

– rozwijanie umiejętności tanecznych

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– tworzenie kącika owoców i warzyw

– wykonanie sałatki owocowej.

II. Zwierzęta jesienią

– wzbogacanie wiedzy na temat przygotowań zwierząt do zimy

– rozwijanie umiejętności segregowania

– rozwijanie pamięci

– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

-rozwijanie sprawności fizycznej

– wzbogacanie wiedzy o zwierzętach leśnych

– rozwijanie sprawności manualnej.

III. Moja rodzina i mój dom

– nazywanie członków rodziny

– rozwijanie mowy

– uczestniczenie w zabawach integracyjnych

– rozwijanie intuicji geometrycznej

– uczestniczenie w zabawach integracyjnych

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– nawiązywanie relacji rówieśniczych

– rozwijanie sprawności ruchowej

– rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

IV. Domowi ulubieńcy

– utrwalenie nazw zwierząt domowych

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4

– segregowanie obrazków ze zwierzętami przez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów

– rozwijanie kreatywności i wyobraźni

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– poznanie głosów wybranych zwierząt

– poznanie zasad właściwej opieki nad zwierzętami

Piosenka do utrwalenia

„Owoce i warzywa”

B.Forma

1. Gruszki, śliwki, jabłka,

Ludzie je zjadają,

Słodkie i witamin

Wiele w sobie mają.

Ref: Witamina A, witamina C

Są w owocach i warzywach.

Każdy o tym wie.

2. Groszek, pomidory

I inne warzywa

Zdrowe i dlatego

Często je spożywaj.

Ref: Witamina A….

3. Zupa jarzynowa,

Przecier ogórkowy.

Jedz warzywa i owoce

Będziesz zawsze zdrowy.

Ref : Witamina A…

5 LATKI

I. Kody jesieni

– rozwijanie wrażliwości i umiejętności wokalnych

– rozwijanie pomysłowości i kreatywności

– wielozmysłowe poznawanie owoców i warzyw

– rozpoznaje literę o, O wśród innych liter

– rozwijanie wiedzy dzieci na temat darów jesieni

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wzbogacenie wiedzy na temat życia zwierząt jesienią

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie kreatywności i wyobraźni

II. W krainie emocji i uczuć

– rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach

– wzbogacanie czynnego słownictwa

– budowanie wiedzy o emocjach

– wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć

– kształtowanie umiejętności położenia przedmiotów w przestrzeni

– kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami

– zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 1

– rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi

– rozwijanie sprawności manualnej i zainteresowania przyrodą

III. W krainie zdrowia

– budowanie wiedzy na temat zdrowia

– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych

– stymulowanie kreatywnego myślenia i wyobraźni

– rozpoznanie  litery l, L wśród innych liter

– rozwijanie pamięci słuchowej i refleksu

– zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– zapoznanie z liczbą 2

– kształtowanie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania, przeliczania i porównywania długości

– rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi

IV. Wśród zwierząt

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i plastycznych

– rozpoznawanie i nazywanie zwierząt domowych

– kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, zapoznanie z ich potrzebami

– rozwijanie mowy

– rozpoznanie litery a, A wśród innych liter

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– uwrażliwienie na potrzeby zwierząt

– rozwijanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość

– zapoznanie ze zwierzętami leśnymi

– rozwijanie pomysłowości i sprawności manualnej

V. Wśród przyjaciół

– kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat

– doskonalenie umiejętności współpracy

– rozwijanie zainteresowania światem przyrody

– rozwijanie orientacji w przestrzeni, wskazywanie prawej ręki i lewej ręki

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– kształtowanie ogólnej sprawności i koordynacji ruchowej.

Piosenka do utrwalenia

,,Domowe zwierzaki”

( sł. i muz. Bożena Forma)

Marzy o piesku mały Krzyś,

a o kotku Romek.

Królika bardzo Zosia chce,

a chomika Tomek.

Ref.: A ja pieska mam i o niego dbam.

A ja kotka mam i o niego dbam.

Każde zwierzątko inne jest,

zapamiętaj sobie.

Jeśli zwyczaje jego znasz,

ufa wtedy tobie.

Ref.: A ja pieska mam…

Zwierzaka w domu każdy ma,

to przyjaciel jego.

Spędza z nim wspólnie wolny czas,

jak z dobrym kolegą.

Ref.: A ja pieska mam…

6 LATKI

I. Kody jesieni:

– rozwijanie pomysłowości i kreatywności, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności współdziałania w grupie

– kształtowanie świadomości oddechu, rozwijanie mowy i myślenia

– rozwijanie zainteresowania światem przyrody

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie myślenia matematycznego

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

II. W krainie emocji i uczuć :

– rozwijanie umiejętności słuchowych i uważności

– rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach

– budowanie wiedzy dziecka na temat siebie i świata przyrody

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami

– rozwijanie sprawności manualnych

III. W krainie zdrowia:

– rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki, rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości

– rozwijanie pamięci słuchowej, rozwijanie mowy i myślenia

– zapoznanie z wartościami odżywczymi owoców i warzyw

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– rozwijanie myślenia matematycznego

– rozwijanie umiejętności motorycznych

IV. Wśród zwierząt:

– rozwijanie empatii, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i plastycznych

– rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– wdrażanie do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego

– rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania

– rozwijanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych

V. Wśród przyjaciół:

– rozwijanie aktywności twórczej: muzycznej, ruchowej

– rozwijanie przyjaznych kontaktów z rówieśnikami

– rozwijanie umiejętności gry zespołowej na instrumentach perkusyjnych

– rozwijanie umiejętności rzucania i łapania piłkI

– rozwijanie zainteresowania światem przyrody

– rozwijanie zainteresowań i zdolności ruchowych

– rozwijanie kreatywności

Piosenka do utrwalenia

„ Jesień fajne ma kałuże”

( sł. i muz. Robert Magielnicki)

1. Wiosną słońce lekko przygrzewa.

Latem w sadzie wszystko dojrzewa.

Jesień….a czy może być miło,

kiedy zimno się zrobiło.

Ref: Jesień fajne ma kałuże.

I jesienią śpimy dłużej.

Jesień nie jest taka zła.

Jesień nam na liściach gra.

2. Wiosną kwitną kwiaty i drzewa.

Latem rano skowronek śpiewa.

Jesień- czy to pora deszczowa,

w chmurach coś dobrego chowa.

Ref: Jesień fajne ma kałuże…….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *