Skip to content
3 LATKI
Jesień w sadzie, w ogrodzie
– rozwijanie mowy
– utrwalenie informacji o owocach
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech
– porównywanie liczebności zbiorów
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie zdolności koncentracji
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
-rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek
Zwierzęta jesienią
– rozwijanie mowy
– zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy
– rozwijanie pamięci
– segregowanie przedmiotów według przeznaczenia
– rozwijanie koncentracji
– budzenie zainteresowania muzyką
-rozwijanie sprawności fizycznej
– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
Moja rodzina i mój dom
– dzielenie się informacjami na temat członków rodziny
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur
– kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
-zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują
– rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
Domowi ulubieńcy
– utrwalanie nazw zwierząt domowych
– rozwijanie mowy
– poznanie pracy weterynarza
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech
– segregowanie obrazków ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej.
Piosenka do utrwalenia:
„ Warzywa i owoce”
Sł. i muz.: Krystyna Gowik
1. Mama codziennie warzywa gotuje.
Każde warzywo inaczej smakuje.
Wszystkie warzywa są smaczne i zdrowe.
Śmieją się do nas i są kolorowe.
Ref.: Czy to wielka dynia, czy marchewka mała
chcą do brzuszka szybko wskoczyć. Mama mi je dała. (bis)
2. Mama codziennie owoce kupuje,
a każdy owoc inaczej smakuje.
Wszystkie owoce są smaczne i zdrowe.
Śmieją się do nas i są kolorowe.
Ref.: Czy to słodka gruszka, czy truskawka mała
chcą do brzuszka szybko wskoczyć. Mama mi je dała.
4 LATKI
I. Jesień w sadzie i w ogrodzie
– rozwijanie mowy
– utrwalenie informacji o owocach
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4
– porównywanie liczebności zbiorów
– rozwijanie umiejętności tanecznych
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– tworzenie kącika owoców i warzyw
– wykonanie sałatki owocowej.
II .Zwierzęta jesienią
– wzbogacanie wiedzy na temat przygotowań zwierząt do zimy
– rozwijanie umiejętności segregowania
– rozwijanie pamięci
– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
-rozwijanie sprawności fizycznej
– wzbogacanie wiedzy o zwierzętach leśnych
– rozwijanie sprawności manualnej.
III. Moja rodzina i mój dom
– nazywanie członków rodziny
– rozwijanie mowy
– uczestniczenie w zabawach integracyjnych
– rozwijanie intuicji geometrycznej
– uczestniczenie w zabawach integracyjnych
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– nawiązywanie relacji rówieśniczych
– rozwijanie sprawności ruchowej
– rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
IV. Domowi ulubieńcy
– utrwalenie nazw zwierząt domowych
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4
– segregowanie obrazków ze zwierzętami przez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów
– rozwijanie kreatywności i wyobraźni
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– poznanie głosów wybranych zwierząt
– poznanie zasad właściwej opieki nad zwierzętami
Piosenka do utrwalenia
,,Domowe zwierzaki”
(sł. I muz. Krystyna Gowik)
1.Domowe zwierzaki mieszkają razem z nami.
Łaskoczą futerkami, dotykają noskami.
My lubimy je karmić i nimi się zajmować.
Głaskać, czesać i bawić, dobrze się opiekować.
Ref. Pieski, myszki, świnki, kotki-
wszystkie miękkie jak maskotki.
Psot i zabaw z nimi wiele.
To są nasi ulubieńcy przyjaciele.
2.Domowe zwierzaki się do nas przytulają.
Z radości, że nas widzą, skaczą, miauczą, szczekają.
Często siedzą pod drzwiami, gdy z domu wychodzimy.
One wiernie czekają, my za nimi tęsknimy.
Ref. Pieski, myszki, świnki, kotki …
5 LATKI
I. Jesień w sadzie, w ogrodzie:
– rozwijanie mowy, dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2, rozwijanie sprawności fizycznej
– doskonalenie poczucia rytmu, rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie wrażliwości smakowej
– rozwijanie umiejętności przeliczania
II. Zwierzęta jesienią:
– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami
– kształtowanie umiejętności liczenia, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– rozwijanie umiejętności wokalnych, poszerzanie wiadomości na temat jeża
– wzbogacanie wiadomości na temat ptaków
– rozwijanie umiejętności plastycznych, poznawanie właściwości orzechów
III. Moja rodzina i mój dom:
– prowadzenie rozmów na temat członków rodziny, budzenie zainteresowania literami
– zapoznanie z trójkątem, wzmocnienie napięcia mięśniowego
– doskonalenie reakcji na sygnał, utrwalenie nazw pomieszczeń w domu
– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności korzystania z przepisów kulinarnych
– doskonalenie orientacji przestrzennej, rozwijanie funkcji poznawczych
IV. Domowi ulubieńcy:
– budzenie zainteresowania literami, rozwijanie mowy
– kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie zdolności improwizacji ruchowych, poszerzanie wiedzy o kotach
– poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy, wzbudzenie zainteresowania zwierzętami
Piosenka do utrwalenia
„ Zbiory z sadu i ogrodu”
( sł i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Już owoce i warzywa
pięknie nam dojrzały,
więc w jesienny dzień słoneczny
plony pozbieramy.
W sadzie rosną słodkie gruszki,
na powidła śliwki,
żółte i czerwone jabłka
i smaczne malinki.
2. A w ogrodzie jest marchewka,
pietruszka, selery,
teraz wszystkie te warzywa
z mamą wykopiemy.
W piwniczce je przechowamy
aż do końca zimy,
bo sałatki i surówki
chętnie z nich zrobimy.
6 LATKI
I Jesień w sadzie, w ogrodzie
– rozwijanie mowy,
– poszerzenie wiadomości o owocach,
– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– odkrywanie zapisów cyfrowych 1 i 2,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie świadomości własnego ciała,
– rozwijanie ekspresji ruchowej,
– doskonalenie poczucia rytmu,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie umiejętności improwizowania,
– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
II Zwierzęta jesienią
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie świadomości własnego ciała,
– rozwijanie poczucia rytmu,
– poszerzanie wiadomości na temat jeża,
– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy,
– wzbogacanie wiadomości o ptakach,
– dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
– wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,
– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego
III Moja rodzina i mój dom
– rozwijanie mowy,
– budzenie szacunku do członków rodziny,
– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– zapoznanie z figurą geometryczną jaką jest trójkąt,
– rozwijanie kreatywności,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
– doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
– rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu,
– utrwalenie wiadomości na temat domów,
– przypomnienie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu,
– rozpoznawanie wybranych warzyw,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie funkcji poznawczych,
– rozwijanie umiejętności współdziałania
IV Domowi ulubieńcy
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie wyobraźni,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
– rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce,
– rozwijanie zdolności improwizacji ruchowej,
– poszerzenie wiedzy o kotach,
– poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt,
– dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,
– budzenie zainteresowania zwierzętami,
– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego
Piosenka do utrwalenia
,,Dary jesieni”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1.Jesień już się rozgościła w sadzie i w ogrodzie,
słodkich jabłek, śliwek, gruszek zbiera wielkie kosze.
Wykopuje z grządek pory, pietruszkę, marchewkę.
Ścina piękne kalafiory, chrupką kalarepkę.
Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień,
pełne kosze cennych darów nam w podarku niesie.
2. Pani Jesień pracowita krząta się wytrwale
i ze zbiorem plonów radzi sobie doskonale.
Deszcz jesienny jej przeszkadza, wiatr włosy rozwiewa,
lecz obfite plony z sadu zebrać przecież trzeba.
Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień…
3. Już kapusta i ogórki w beczkach zakiszone
i warzywa do piwnicy w skrzynkach są wstawione.
A w spiżarni są powidła, owocowe dżemy,
więc jesieni za te dary pięknie dziękujemy.
Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień…