ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na październik

Created with Sketch.

3 LATKI

Jesień w sadzie, w ogrodzie

– rozwijanie mowy

– utrwalenie informacji o owocach

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech

– porównywanie liczebności zbiorów

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie zdolności koncentracji

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

-rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek

Zwierzęta jesienią

– rozwijanie mowy

– zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy

– rozwijanie pamięci

– segregowanie przedmiotów według przeznaczenia

– rozwijanie koncentracji

– budzenie zainteresowania muzyką

-rozwijanie sprawności fizycznej

– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

Moja rodzina i mój dom

– dzielenie się informacjami na temat członków rodziny

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur

– kształtowanie poczucia przynależności do rodziny

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

-zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują

– rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

Domowi ulubieńcy

– utrwalanie nazw zwierząt domowych

– rozwijanie mowy

– poznanie pracy weterynarza

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech

– segregowanie obrazków ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej.

Piosenka do utrwalenia:

„ Warzywa i owoce”

Sł. i muz.: Krystyna Gowik

1. Mama codziennie warzywa gotuje.
Każde warzywo inaczej smakuje.
Wszystkie warzywa są smaczne i zdrowe.
Śmieją się do nas i są kolorowe.

Ref.: Czy to wielka dynia, czy marchewka mała
chcą do brzuszka szybko wskoczyć. Mama mi je dała. (bis)

2. Mama codziennie owoce kupuje,
a każdy owoc inaczej smakuje.
Wszystkie owoce są smaczne i zdrowe.
Śmieją się do nas i są kolorowe.

Ref.: Czy to słodka gruszka, czy truskawka mała
chcą do brzuszka szybko wskoczyć. Mama mi je dała.

4 LATKI

I. Jesień w sadzie i w ogrodzie

– rozwijanie mowy

– utrwalenie informacji o owocach

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4

– porównywanie liczebności zbiorów

– rozwijanie umiejętności tanecznych

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– tworzenie kącika owoców i warzyw

– wykonanie sałatki owocowej.

II .Zwierzęta jesienią

– wzbogacanie wiedzy na temat przygotowań zwierząt do zimy

– rozwijanie umiejętności segregowania

– rozwijanie pamięci

– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

-rozwijanie sprawności fizycznej

– wzbogacanie wiedzy o zwierzętach leśnych

– rozwijanie sprawności manualnej.

III. Moja rodzina i mój dom

– nazywanie członków rodziny

– rozwijanie mowy

– uczestniczenie w zabawach integracyjnych

– rozwijanie intuicji geometrycznej

– uczestniczenie w zabawach integracyjnych

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– nawiązywanie relacji rówieśniczych

– rozwijanie sprawności ruchowej

– rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

IV. Domowi ulubieńcy

– utrwalenie nazw zwierząt domowych

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4

– segregowanie obrazków ze zwierzętami przez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów

– rozwijanie kreatywności i wyobraźni

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– poznanie głosów wybranych zwierząt

– poznanie zasad właściwej opieki nad zwierzętami

Piosenka do utrwalenia

,,Domowe zwierzaki”

(sł. I muz. Krystyna Gowik)

1.Domowe zwierzaki mieszkają razem z nami.

Łaskoczą futerkami, dotykają noskami.

My lubimy je karmić i nimi się zajmować.

Głaskać, czesać i bawić, dobrze się opiekować.

Ref. Pieski, myszki, świnki, kotki-

wszystkie miękkie jak maskotki.

Psot i zabaw z nimi wiele.

To są nasi ulubieńcy przyjaciele.

2.Domowe zwierzaki się do nas przytulają.

Z radości, że nas widzą, skaczą, miauczą, szczekają.

Często siedzą pod drzwiami, gdy z domu wychodzimy.

One wiernie czekają, my za nimi tęsknimy.

Ref. Pieski, myszki, świnki, kotki …

 5 LATKI

I. Jesień w sadzie, w ogrodzie:

– rozwijanie mowy, dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby

– odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2, rozwijanie sprawności fizycznej

– doskonalenie poczucia rytmu, rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie wrażliwości smakowej

– rozwijanie umiejętności przeliczania

II. Zwierzęta jesienią:

– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami

– kształtowanie umiejętności liczenia, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy

– rozwijanie umiejętności wokalnych, poszerzanie wiadomości na temat jeża

– wzbogacanie wiadomości na temat ptaków

– rozwijanie umiejętności plastycznych, poznawanie właściwości orzechów

III. Moja rodzina i mój dom:

– prowadzenie rozmów na temat członków rodziny, budzenie zainteresowania literami

– zapoznanie z trójkątem, wzmocnienie napięcia mięśniowego

– doskonalenie reakcji na sygnał, utrwalenie nazw pomieszczeń w domu

– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności korzystania z przepisów kulinarnych

– doskonalenie orientacji przestrzennej, rozwijanie funkcji poznawczych

IV. Domowi ulubieńcy:

– budzenie zainteresowania literami, rozwijanie mowy

– kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie zdolności improwizacji ruchowych, poszerzanie wiedzy o kotach

– poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy, wzbudzenie zainteresowania zwierzętami

Piosenka do utrwalenia

„ Zbiory z sadu i ogrodu”

( sł i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Już owoce i warzywa

pięknie nam dojrzały,

więc w jesienny dzień słoneczny

plony pozbieramy.

W sadzie rosną słodkie gruszki,

na powidła śliwki,

żółte i czerwone jabłka

i smaczne malinki.

2. A w ogrodzie jest marchewka,

pietruszka, selery,

teraz wszystkie te warzywa

z mamą wykopiemy.

W piwniczce je przechowamy

aż do końca zimy,

bo sałatki i surówki

chętnie z nich zrobimy.

6 LATKI

I Jesień w sadzie, w ogrodzie

– rozwijanie mowy,

– poszerzenie wiadomości o owocach,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– odkrywanie zapisów cyfrowych 1 i 2,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie świadomości własnego ciała,

– rozwijanie ekspresji ruchowej,

– doskonalenie poczucia rytmu,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie umiejętności improwizowania,

– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

II Zwierzęta jesienią

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie świadomości własnego ciała,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– poszerzanie wiadomości na temat jeża,

– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy,

– wzbogacanie wiadomości o ptakach,

– dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,

– wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego,

– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego

III Moja rodzina i mój dom

– rozwijanie mowy,

– budzenie szacunku do członków rodziny,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– zapoznanie z figurą geometryczną jaką jest trójkąt,

– rozwijanie kreatywności,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,

– doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,

– rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu,

– utrwalenie wiadomości na temat domów,

– przypomnienie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu,

– rozpoznawanie wybranych warzyw,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie funkcji poznawczych,

– rozwijanie umiejętności współdziałania

IV Domowi ulubieńcy

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie wyobraźni,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,

– rozwijanie refleksu poprzez udział w zabawach przy muzyce,

– rozwijanie zdolności improwizacji ruchowej,

– poszerzenie wiedzy o kotach,

– poszerzanie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt,

– dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy,

– budzenie zainteresowania zwierzętami,

– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego

Piosenka do utrwalenia

,,Dary jesieni”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1.Jesień już się rozgościła w sadzie i w ogrodzie,

słodkich jabłek, śliwek, gruszek zbiera wielkie kosze.

Wykopuje z grządek pory, pietruszkę, marchewkę.

Ścina piękne kalafiory, chrupką kalarepkę.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień,

pełne kosze cennych darów nam w podarku niesie.

2. Pani Jesień pracowita krząta się wytrwale
i ze zbiorem plonów radzi sobie doskonale.

Deszcz jesienny jej przeszkadza, wiatr włosy rozwiewa,

lecz obfite plony z sadu zebrać przecież trzeba.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień…

3. Już kapusta i ogórki w beczkach zakiszone
i warzywa do piwnicy w skrzynkach są wstawione.

A w spiżarni są powidła, owocowe dżemy,

więc jesieni za te dary pięknie dziękujemy.

Ref.: Tyle warzyw i owoców daje hojna jesień…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *