Skip to content
3 LATKI
I. Jesień w sadzie, w ogrodzie
– rozwijanie mowy
– utrwalenie informacji o owocach
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech
– porównywanie liczebności zbiorów
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie zdolności koncentracji
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
-rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek
II. Zwierzęta jesienią
– rozwijanie mowy
– zdobywanie informacji na temat przygotowań zwierząt do zimy
– rozwijanie pamięci
– segregowanie przedmiotów według przeznaczenia
– rozwijanie koncentracji
– budzenie zainteresowania muzyką
-rozwijanie sprawności fizycznej
– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
III. Moja rodzina i mój dom
– dzielenie się informacjami na temat członków rodziny
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur wśród innych figur
– kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
-zapoznanie z rodzajami domów i z pomieszczeniami, które się w nich znajdują
– rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
IV. Domowi ulubieńcy
– utrwalanie nazw zwierząt domowych
– rozwijanie mowy
– poznanie pracy weterynarza
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie trzech
– segregowanie obrazków ze zwierzętami poprzez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej.
Piosenka do utrwalenia:
,,Zwierzęta jesienią”
( sł. i muz. Bożena Forma)
I. Szuka orzechów wiewióreczka mała.
Pewnie już kilka w dziupli zebrała.
Będą zapasy na zimowe czasy. x4
II. Jeżyk pod liśćmi znalazł legowisko.
Czuje, że zima jest bardzo blisko.
Spać smacznie będzie, aż wiosna przybędzie. x4
III. Robi porządki w norce myszka mała.
Ziarenek wiele dawno zebrała.
Dla swej rodziny na czas długiej zimy. x4
4 LATKI
I. W sadzie jesienią:
– rozwijanie mowy, utrwalanie informacji o owocach
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4, porównywanie liczebności zbiorów
– rozwijanie umiejętności tanecznych, rozwijanie sprawności manualnej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy
II. Zwierzęta jesienią:
– rozwijanie mowy, wzbogacanie wiedzy na temat przygotowań zwierząt do zimy
– segregowanie przedmiotów według instrukcji Nauczyciela, rozwijanie pamięci
– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania, rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie małej motoryki, wzbogacanie wiedzy o zwierzętach leśnych
III. Moja rodzina i mój dom:
– rozwijanie mowy, nazywanie członków rodziny
-rozwijanie intuicji geometrycznej, uczestniczenie w zabawach integracyjnych
– rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej, nawiązanie relacji rówieśniczych
– rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności plastycznych, budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
IV. Domowi ulubieńcy:
– rozwijanie mowy, utrwalenie nazw zwierząt
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4, segregowanie obrazków ze zwierzętami przez dopasowywanie do nich właściwych akcesoriów
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej, rozwijanie mowy
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy
Piosenka do utrwalenia
„ Owoce i warzywa”
( sł i muz. Bożena Forma)
1. Gruszki, śliwki, jabłka,
ludzie je zjadają
słodkie i witamin
wiele w sobie mają.
Ref: Witamina A, witamina C
są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.
2. Groszek, pomidory
i inne warzywach
zdrowe i dlatego
często je spożywaj.
Ref: Witamina A, witamina C….
3. Zupa jarzynowa,
przecier ogórkowy.
Jedz warzywa i owoce,
będziesz zawsze zdrowy.
Ref: Witamina A, witamina C…….
5 LATKI
I Jesień w sadzie i ogrodzie
– rozwijanie mowy
– poszerzenie słownictwa
– budzenie zainteresowania literami
– dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– odkrywanie zapisów cyfrowych liczby 1 i 2
– utrwalenie informacji o owocach
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
– doskonalenie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności manualnej
– inscenizowanie ruchem słuchanego utworu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– przygotowywane zdrowego koktajlu
– rozwijanie wrażliwości smakowej
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
II Zwierzęta jesienią
– rozwijanie mowy
– wzbogacanie wiadomości na temat przygotowań zwierząt do zimy
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3
– kształtowanie umiejętności liczenia
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– doskonalenia poczucia rytmu
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– poszerzanie wiadomości na temat jeża
– wzbogacanie wiadomości na temat ptaków
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– dbanie o porządek w miejscu pracy
– poznawanie właściwości orzechów
– rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
III Moja rodzina i mój dom
– prowadzenie rozmów na temat członków rodziny
– budzenie zainteresowania literami
– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby
– zapoznanie z trójkątem
– rozwijanie umiejętności odwzorowywania
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wzmocnienie napięcia mięśniowego
– rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych
– doskonalenie reakcji na sygnał
– utrwalenie nazw rodzajów domów
– utrwalenie nazw pomieszczeń w domu
– rozwijanie umiejętności korzystania z przepisów kulinarnych
– integracja grupy
– doskonalenie orientacji przestrzennej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie funkcji poznawczych
IV Domowi ulubieńcy
– rozwijanie umiejętności pracy w grupie
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4
– kształtowanie umiejętności liczenia
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie zdolności wyrażania muzyki ruchem
– rozwijanie zdolności improwizacji ruchowych
– rozwijanie zainteresowań badawczych
– poszerzenie wiedzy o kotach
– poszerzenie wiedzy na temat schroniska dla zwierząt
– dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej
– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
– wzbudzenie zainteresowania zwierzętami
– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
Piosenka do utrwalenia
Moja rodzina
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
Kiedy rodzina jest w komplecie,
Jest tak radośnie, jest tak bezpiecznie.
Bo kto rodzinę fajną ma,
Ten jest szczęśliwy tak jak ja.
Tata nauczy, mama przytuli,
Jak brat i siostra nikt nie zrozumie.
Więc mów, co chcesz i myśl, co chcesz,
rodzina to wspaniała rzecz!
Rodzice bardzo mnie kochają.
Czasami skarcą, czasem pochwalą.
Ja o tym bardzo dobrze wiem –
Tak właśnie wychowują mnie.
6 LATKI
I ,,Jesień w sadzie, w ogrodzie”
-
rozwijanie mowy, poszerzanie wiadomości o owocach,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery O,o, (rozwijanie słuchu
-
fonematycznego),
-
odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2, rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie świadomości własnego ciała,
-
rozwijanie ekspresji ruchowej, doskonalenie poczucia rytmu,
-
rozwijanie sprawności manualnej improwizowania,
-
przygotowanie surówki z kapusty, rozwijanie wrażliwości smakowej,
-
rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
-
wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
II ,, Zwierzęta jesienią”
-
rozwijanie mowy i umiejętności pracy w grupie,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery A,a, (rozwijanie słuchu fonematycznego),
-
odkrywanie zapisów cyfrowych liczby 3, rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała,
-
rozwijanie refleksu w zabawach przy muzyce oraz poczucia rytmu,
-
poszerzenie wiadomości na temat jeża,
-
rozwijanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej,
-
wie, które ptaki odlatują z Polski na zimę, a które w Polsce zimują,
-
dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
-
wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego, rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
III ,, Moja rodzina i mój dom”
-
rozwijanie mowy, dykcji i artykulacji podczas śpiewu,
-
budzenie szacunku do członków rodziny,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery M,m, (rozwijanie słuchu fonematycznego),
-
zapoznanie z figurą geometryczną – trójkąt,
-
rozwijanie kreatywności i współdziałania,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
utrwalanie wiadomości na temat domów,
-
rozpoznawanie wybranych warzyw,
IV ,, Domowi ulubieńcy”
-
rozwijanie mowy i wyobraźni oraz
-
rozpoznawanie i nazywanie litery E,e, (rozwijanie słuchu fonematycznego),
-
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4, rozwijanie umiejętności liczenia,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie zdolności improwizacji ruchowych,
-
poszerzanie wiedzy o zwierzętach (koty),
-
dbanie o estetyczne wykonanie pracy plastycznej,
-
rozwijanie logicznego myślenia
Piosenka do utrwalenia
,,Moja kochana rodzina”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. W naszym domu jest wesoło,
choć to jest zwyczajny dom –
kuchnia, pokój i łazienka,
i przedpokój, mały hol.
Lecz niezwykła jest rodzina,
która mieszka właśnie tak –
mama, tata, brat i siostra.
No i oczywiście ja.
Ref: Moja mama, zawsze piękna,
kocha nas i o nas dba.
A mój tata, jak bohater,
chroni nas każdego dnia.
Siostra zawsze nam pomaga,
dobre rady daje brat.
W tej rodzinie, tak niezwykłej,
tak szczęśliwej, żyję ja.
2. Choć lubimy różne rzeczy,
choć jest inny każdy z nas,
to ze sobą właśnie chcemy
miło spędzać wolny czas.
Spacer, kino, pyszne lody,
wspólny wyjazd, ważny mecz.
Mieć rodzinę tak wspaniałą
to jest bardzo ważna rzecz!
Ref.: Moja mama, zawsze piękna…