ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

ZAMIERZENIA NA WRZESIEŃ

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Pierwszy raz w przedszkolu:

– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy

– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

– mówienie o swoich potrzebach

– odpowiadanie na pytania

II. Jestem przedszkolakiem:

– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy

– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie

– mówienie o swoich potrzebach

– odpowiadanie na pytania

III. Bezpieczne ulice:

– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

– poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej

– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu

IV. Nadeszła jesień:

– obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zaszły w przyrodzie

– oglądanie drzew znajdujących się w pobliskim otoczeniu

– zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody

Piosenka do utrwalenia

Maszeruje mała Ania”

( sł. i muz. B. Forma)

 

I. Maszeruje mała Ania

razem z rodzicami,

głośno śpiewa im piosenkę

z wiatrem i ptakami

Ref: La, la, la śpiewaj też

La, la, la jeśli chcesz.

II. Opowiada o przedszkolu

i o miłej pani

o zabawkach i o swojej

przyjaciółce Hani.

Ref: La, la, la……….

4 LATKI

I. NASZA GRUPA

– podawanie swojego imienia i nazwiska

– określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć

– samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych

– ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni

– zakładanie ubrań, butów

– korzystanie z toalety

– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

II. JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

– podawanie swojego imienia, nazwiska

– określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć

– samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych

– korzystanie z toalety

– spożywanie posiłków

– prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem.

III. ULICZNE SYGNAŁY

– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

– poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych

– zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego, z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek.

IV. NADESZŁA JESIEŃ

– oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnienie zjawiska usychania liści

– zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej

– poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych i niejadalnych

– pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy ( odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają) ; zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.

Piosenka do utrwalenia

,,Przedszkolaczek”

Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.

 

5 LATKI

I. To jestem ja:

– poznawanie ważniejszych regionów Polski

– utrwalanie nazw części ciała

– poznawanie różnych stanów emocjonalnych

– rozwijanie orientacji przestrzennej

II. Moja grupa:

– utrwalenie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren

– dekodowanie obrazków- tworzenie kontraktu grupowego

– poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania w grupie

– rozwijanie sprawności fizycznej

III. Moja droga do przedszkola:

– poznawanie zasad ruchu drogowego

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy- wielkości

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi

IV. Idzie jesień…przez las, park:

– utrwalenie zasad ruchu drogowego

– poznawanie oznak nowej pory roku- jesieni

– utrwalanie kolorów jesieni

– rozwijanie wyobraźni

Piosenka do utrwalenia

Dziękuję, proszę, przepraszam”

( sł. I muz. J. Kucharczyk)

I. Każdy zna te słowa,

słowa bardzo piękne,

słowa dzięki którym

żyje się przyjemnie.

Ref: Dziękuję, proszę, przepraszam

czarodziejskie słowa trzy,

mówię je bardzo często

i często je mówisz ty.

II. Uczę brata, siostrę

jak się zachowywać’

jak ładnie poprosić,

kiedy podziękować.

Ref: Dziękuję, proszę…

III. Kiedy przez przypadek

kogoś obrazimy,

to go zawsze grzecznie

pięknie przeprosimy.

Ref: Dziękuję, proszę….

 

6 LATKI

I WITAJCIE W PRZEDSZKOLU!

  • zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem,

  • rozwijanie percepcji wzrokowej,

  • zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,

  • zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,

  • rozwijanie mowy, przestrzeganie kodeksu grupowego,

  • umuzykalnianie dzieci, reagowanie na muzyczne sygnały,

  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej,

II DROGA DO PRZEDSZKOLA

  • rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,

  • rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,

  • zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z różnymi środkami lokomocji: lądowej, powietrznej i wodnej,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich przeznaczenia dla społeczeństwa,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych,

III NADESZŁA JESIEŃ

  • zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park,

  • rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,

  • wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej,

  • budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek,

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,

  • dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,

  • zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi,

IV CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • zapoznanie ze sposobem przygotowanie się zwierząt do zimy,

  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego,

  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej,

  • zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy,

  • łączenie ze sobą różnorodnych materiałów plastycznych,

    Piosenka do utrwalenia

,,Kolorowe liście”

I

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref: Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

II

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref: Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

III

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref: Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *