3 LATKI
I. Pierwszy raz w przedszkolu:
– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
– mówienie o swoich potrzebach
– odpowiadanie na pytania
II. Jestem przedszkolakiem:
– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
– mówienie o swoich potrzebach
– odpowiadanie na pytania
III. Bezpieczne ulice:
– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
– poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu
IV. Nadeszła jesień:
– obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zaszły w przyrodzie
– oglądanie drzew znajdujących się w pobliskim otoczeniu
– zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody
Piosenka do utrwalenia
„ Maszeruje mała Ania”
( sł. i muz. B. Forma)
I. Maszeruje mała Ania
razem z rodzicami,
głośno śpiewa im piosenkę
z wiatrem i ptakami
Ref: La, la, la śpiewaj też
La, la, la jeśli chcesz.
II. Opowiada o przedszkolu
i o miłej pani
o zabawkach i o swojej
przyjaciółce Hani.
Ref: La, la, la……….
4 LATKI
I. NASZA GRUPA
– podawanie swojego imienia i nazwiska
– określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć
– samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
– ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
– zakładanie ubrań, butów
– korzystanie z toalety
– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
II. JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
– podawanie swojego imienia, nazwiska
– określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć
– samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
– korzystanie z toalety
– spożywanie posiłków
– prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem.
III. ULICZNE SYGNAŁY
– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego
– poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych
– zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego, z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek.
IV. NADESZŁA JESIEŃ
– oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnienie zjawiska usychania liści
– zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej
– poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych i niejadalnych
– pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy ( odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają) ; zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.
Piosenka do utrwalenia
,,Przedszkolaczek”
Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.
Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.
Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.
Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.
5 LATKI
I. To jestem ja:
– poznawanie ważniejszych regionów Polski
– utrwalanie nazw części ciała
– poznawanie różnych stanów emocjonalnych
– rozwijanie orientacji przestrzennej
II. Moja grupa:
– utrwalenie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren
– dekodowanie obrazków- tworzenie kontraktu grupowego
– poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania w grupie
– rozwijanie sprawności fizycznej
III. Moja droga do przedszkola:
– poznawanie zasad ruchu drogowego
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy- wielkości
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi
IV. Idzie jesień…przez las, park:
– utrwalenie zasad ruchu drogowego
– poznawanie oznak nowej pory roku- jesieni
– utrwalanie kolorów jesieni
– rozwijanie wyobraźni
Piosenka do utrwalenia
„ Dziękuję, proszę, przepraszam”
( sł. I muz. J. Kucharczyk)
I. Każdy zna te słowa,
słowa bardzo piękne,
słowa dzięki którym
żyje się przyjemnie.
Ref: Dziękuję, proszę, przepraszam
czarodziejskie słowa trzy,
mówię je bardzo często
i często je mówisz ty.
II. Uczę brata, siostrę
jak się zachowywać’
jak ładnie poprosić,
kiedy podziękować.
Ref: Dziękuję, proszę…
III. Kiedy przez przypadek
kogoś obrazimy,
to go zawsze grzecznie
pięknie przeprosimy.
Ref: Dziękuję, proszę….
6 LATKI
I WITAJCIE W PRZEDSZKOLU!
-
zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, ich wyglądem i przeznaczeniem,
-
rozwijanie percepcji wzrokowej,
-
zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,
-
zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu,
-
rozwijanie mowy, przestrzeganie kodeksu grupowego,
-
umuzykalnianie dzieci, reagowanie na muzyczne sygnały,
-
rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej,
II DROGA DO PRZEDSZKOLA
-
rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
-
rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
-
zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zapoznanie z różnymi środkami lokomocji: lądowej, powietrznej i wodnej,
-
umuzykalnianie dzieci,
-
przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich przeznaczenia dla społeczeństwa,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych,
III NADESZŁA JESIEŃ
-
zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park,
-
rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
-
wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej,
-
budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek,
-
poszerzanie doświadczeń plastycznych,
-
dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
-
zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi,
IV CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ
-
rozwijanie mowy,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
zapoznanie ze sposobem przygotowanie się zwierząt do zimy,
-
rozwijanie poczucia rytmu muzycznego,
-
rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej,
-
zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy,
-
łączenie ze sobą różnorodnych materiałów plastycznych,
Piosenka do utrwalenia