ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

ZAMIERZENIA NA KWIECIEŃ

Created with Sketch.

3 LATKI

I Nadeszła wiosna

− poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach

− zakładanie w sali zielonego ogródka, poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin; zachęcanie do prowadzenia kalendarza obserwacji roślin

II Wiosna na wsi

− poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi

− nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania

− wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi

III Ochrona przyrody

− nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew

− niedeptanie trawników, klombów z kwiatami

− wyrzucanie śmieci do kosza

IV W świecie teatru

− oglądanie przedstawień dla dzieci w przedszkolu

− oglądanie przedstawień teatralnych w wykonaniu kolegów i koleżanek

− naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.

Piosenka do utrwalenia

,,Na podwórku”

(sł. i muz. B. Forma)

I. Na podwórku mieszka kaczka,

bardzo głodna nieboraczka.

Krzyczą kury i indyczki,

kogut, gęsi i perliczki.

Wszyscy pusto w brzuchach mają,

gospodarza wciąż wzywają.

Gdzie się podział pan gospodarz?

Kiedy nam śniadanie poda?

Ref.: Wtem gospodarz się pojawia,

daje karmę, sypnie ziarna.

Do poideł wodę wlewa.

Czy wam jeszcze czegoś trzeba?

II. Konik z worka skubie siano,

trawę woli cielak z mamą,

pani koza z koźlątkami

oraz owca z jagniętami.

Brzuszki wszyscy napełnili.

Jedząc, trochę się zmęczyli.

Kwoka z dziećmi odpoczywa,

w chłodnym miejscu się ukrywa.

Ref.: Wtem gospodarz…

 

4 LATKI

I. Wiosna na wsi

– poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi

– nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania

– wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi

II. Dbamy o Ziemię

– poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. Zatruwanie wód , powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach

– nieniszczenie roślin, np. Niełamanie gałęzi drzew

– pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą

– wyrzucanie śmieci do kosza

– sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi

– niedeptanie trawników, klombów z kwiatami

– szanowanie wody, niemarnowanie jej

– wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznanie przedstawicieli ginących gatunków

III. Zabawa w teatr

– uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt

– swobodne improwizowanie, słowne i ruchowe, znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci

– przygotowanie kącika teatralnego

IV. Wszystko może być muzyką

– nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu

– poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek i sposobu gry na nich

– uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych

– reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu

– rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie; nazywanie muzyków grających na tych instrumentach.

Piosenka do utrwalenia

,,Śpiewaj tak jak on”

Szumią w lesie stare drzewa
Kos piosenkę z nami śpiewa

Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong

Siedzi czyżyk na gałązce
Szpak zaprosił go na koncert

Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong

Dzięcioł stuka w korę drzewa
Cały las już z nami śpiewa

Śpiewaj, śpiewaj tak jak on
Ding-dong, ding-dong, ding-dong
Ding-dong, ding-dong, ding-dong

 

5 LATKI

I. Wielkanoc:

– poznawanie zwyczajów wielkanocnych

– przeliczanie i dodawanie w zakresie 10

– poznawanie różnych pisanek

– kształtowanie poczucia rytmu

-poznawanie budowy i właściwości jajka

-zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek

II. Wiosenne powroty:

– poznawanie nazw ptaków

– rozwijanie sprawności fizycznej

– utrwalenie cech ptasich na podstawie wilgi

– budzenie zainteresowania przyrodą

III. Wiosna na wsi:

– poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka

– rozwijanie umiejętności mierzenia

– rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały

– poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka

– rozwijanie mowy

IV. Dbamy o przyrodę:

– kształtowanie postaw proekologicznych

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– zachęcanie do segregowania śmieci

– wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin

Piosenka do utrwalenia

„ Wołanie wiosny”

( sł i muz Krystyna Gowik)

I. Dzisiaj w drodze do przedszkola

już zielone były pola,

a bociany klekotały,

bo na łąkę przyleciały.

Ref: Zielona wiosenka nas woła

zielona panienka wesoła.

W oczy świeci nam

złotym słońcem

i rozrzuca kwiaty pachnące. ( 2x)

II. Na gałązkach pierwsze pąki,

a na pąkach pierwsze baki.

Żabki skaczą, a skowronek

śpiewa ja srebrzysty dzwonek.

Ref: Zielona wiosenka……….

III. Na spacerze zobaczymy,

czy już nigdzie nie ma zimy.

Teraz wiosna rządzić będzie,

z czego bardzo się cieszymy!

Ref: Zielona wiosenka………

 

6 LATKI

 

I ,,Chciałbym być sportowcem”

  • rozwijanie mowy i pamięci słuchowej ,

  • zapoznanie z literą j: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • zachęcanie do zabaw ruchowych,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zachęcanie do wspólnego odpoczynku z rodzicami,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem stadionu sportowego,

II ,,Cuda i dziwy”

  • rozwijanie aktywności twórczej,

  • zapoznanie z literą f: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • wyrabianie postawy proekologicznej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,

  • poznawanie zjawiska powstawania dnia i nocy,

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

III ,,Mali strażnicy przyrody”

  • uświadamianie konieczności dbania o lasy,

  • zapoznanie z literą ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu,

  • rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności,

  • uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • uświadamianie konieczności dbania o środowisko naturalne,

  • rozwijanie umiejętności prawidłowego artykułowania głosek s, sz,

IV ,,Jestem Polakiem i Europejczykiem”

  • rozwijanie percepcji słuchowej,

  • zapoznanie z literą h: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

  • przybliżenie charakterystycznych miejsc znajdujących się w swojej miejscowości,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z symbolami narodowymi,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • poznawanie herbu Warszawy, nazwy miasta, jej pochodzenia oraz wybranych zabytków,

  • rozwijanie mowy,

  • umuzykalnienie dzieci,

Piosenka do utrwalenia

,,Ochroń Ziemię”

I.

Mieszkamy na wielkiej kuli.

Ta kula to nasza Ziemia.

Dorośli ciągle na tej Ziemi

chcą wszystko zmieniać.

Wycinają drzewa,

śmiecą na leśnej łące,

czarny dym z kominów leci

i zasłania słońce.

Ref.

Ochroń Ziemię bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas.

II.

Gdy wszystkie na świecie dzieci

zadbają o piękno Ziemi,

to wszystko skończy się szczęśliwie,

nic się nie zmieni.

W ogromnym kosmosie

Ziemia się nie zgubi,

gdy ją każdy mały człowiek

nauczy się lubić…

Ref.

Ochroń Ziemię bądź jej przyjacielem.

Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *