Skip to content
3 LATKI
1. Tajemnice kosmosu
– rozwijanie mowy i zainteresowań tematyką dotyczącą kosmosu,
– rozwijanie umiejętności matematycznych,
– zaspakajanie podstawowych potrzeb rozwojowych związanych z aktywnością poznawczą,
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej,
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– kształtowanie prawidłowej postawy,
– rozwijanie umiejętności plastycznych,
– nauka operowania narzędziami i dostępnym materiałem.
2. Zwierzęta sprzed milionów lat:
– rozwijanie mowy, rozwijanie pamięci,
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania w zakresie 3,
– ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o porządek na stanowisku pracy.
3. Marcowa pogoda:
– rozwijanie mowy, zapoznanie z symbolami pogodowymi,
– segregowanie przedmiotów według rodzaju,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
– wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie sprawności manualnej i kreatywności.
4. Wiosno, ach to ty!:
– rozwijanie mowy, zapoznanie z ptakami przylatującymi wiosną do Polski,
– rozwijanie umiejętności matematycznych, integracja grupy,
– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
– wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne,
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie umiejętności plastycznych,
– zdobywanie informacji na temat wiosny.
Piosenka do utrwalenia:
„Spotkanie z wiosną”
1.Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,
słychać świergot ptaków,
a w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.
Ref.: Wiosna, wiosna przyszła do nas,
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej, bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.
4 LATKI
1. Zwierzęta sprzed milionów lat
– rozwijanie mowy
– rozwijanie pamięci
– poszerzenie wiedzy o dinozaurach
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– ilustrowanie piosenki ruchem
– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie zainteresowań badawczych
– integracja grupy
2. Pogoda marcowa
– zapoznanie z symbolami pogodowymi
– rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– rozwijanie sprawności fizycznej
– utrwalanie nawyku zachowania prawidłowej postawy podczas ćwiczeń
– rozwijanie umiejętności interpretacji ruchowej do piosenki
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
– rozwijanie zainteresowań badawczych
– rozwijanie sprawności manualnej
– zapoznanie z powiedzeniem : ,,ubrać się na cebulkę”
– rozwijanie mowy
3.Wiosno,ach to ty!
– utrwalanie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
– rozwijanie sprawności manualnej
– budowanie pozytywnych relacji grupowych
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– rozwijanie twórczego myślenia
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie poczucia rytmu
– doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– dostrzeganie związków między przyczyną a skutkiem
– poznanie pracy ogrodnika
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
4. Mamy różne charaktery
– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
– poszerzenie wiedzy o emocjach
– integrowanie grupy
– rozwijanie logicznego myślenia
– wprowadzenie określeń: długi, krótki
– reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne
– rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych
– kształtowanie postaw prospołecznych
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy.
Piosenka do utrwalenia
,,Wiosna na hulajnodze”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Nagle ciepłem powiało.
Nagle coś w lesie zapachniało.
Wszystkie lody stopniały,
a świat zielony zrobił się cały.
Ref.: Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!
Jedzie wiosna na hulajnodze.
Wszystkie kwiaty zakwitły jej przy drodze.
Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa.
Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.
Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!
2. Ale co to? Śnieg pada!
Cicho na bazie sobie spada.
Wiosna porusza chmurami.
I znów słoneczko ciepłe nad nami.
Ref.: Wiosna! Hej, hej, hej!…
5 LATKI
I. Zwierzęta sprzed milionów lat:
– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami
– rozwijanie umiejętności odejmowania, harmonijne rozwijanie organizmu
– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo- ruchowej
– poznawanie zwierząt z epoki lodowcowej
– rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
II. Pogoda marcowa:
– rozwijanie mowy, dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia
– rozwijanie sprawności fizycznej
– doskonalenie koncentracji uwagi podczas zabaw, rozwijanie wiedzy przyrodniczej
– rozwijanie wiedzy dzieci, kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych
III. Wiosno, ach to ty!:
– utrwalenie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski, budzenie zainteresowania literami
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie wyobraźni muzycznej, zrozumienie konieczności robienia wiosennych porządków
– zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie funkcji poznawczych
IV. Mamy różne charaktery:
– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji, budzenie zainteresowania literami
– wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy, rozwijanie myślenia logicznego
– rozwijanie umiejętności kierowania swoim ciałem poprzez muzykę
– rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie postaw prospołecznych
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wiedzy na temat wartości
Piosenka do utrwalenia
„ Wołanie wiosny”
( sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Dzisiaj w drodze do przedszkola
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.
Ref: Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące.
2. Na gałązkach pierwsze pąki,
a na pąkach pierwsze bąki.
Żabki skaczą, a skowronek
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.
Ref: Zielona wiosenka…….
3. Na spacerze zobaczymy,
czy już nigdzie nie ma zimy.
Teraz wiosna rządzić będzie,
z czego bardzo się cieszymy!
Ref: Zielona wiosenka…….
6 LATKI
I Zwierzęta sprzed milionów lat
-rozwijanie mowy,
– utrwalenie poznanych liter,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
– zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania,
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 9,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej,
– doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej,
– wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie zainteresowań dzieci,
– rozwijanie ciekawości poznawczej,
– poznawanie zwierząt żyjących w epoce lodowcowej,
– dbanie o porządek na stanowisku pracy,
– rozwijanie umiejętności przeliczania,
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
II Pogoda marcowa
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozpoznaj i nazywanie poznanych liter,
– rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej,
– reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
– rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
– rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie,
– wzbogacanie wiedzy na temat roślin,
– rozwijanie zainteresowań dzieci,
– rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,
– rozwijanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych,
– rozwijanie umiejętności kodowania,
III Wiosno, ach to Ty!
– rozwijanie mowy,
– utrwalanie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozpoznanie i nazywanie poznanych liter,
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie koncentracji uwagi,
– doskonalenie koncentracji słuchowo-ruchowej,
– poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie,
– rozwijanie umiejętności współpracy,
– utrwalenie wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie,
– kształtowanie postawy badawczej,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– doskonałe umiejętności posługiwania się określonymi narzędziami,
– rozwijanie orientacji w przestrzeni,
– doskonalenie umiejętności tworzenia kodu,
IV Mamy różne charaktery
– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji,
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
– wprowadzenie pojęć: dłuższy, krótszy,
– rozwijanie umiejętności porównywania długości,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie koncentracji uwagi,
– wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy,
– rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie,
– rozwijanie umiejętności odróżniania pozytywnych zachowań od negatywnych,
– kształtowanie postaw prospołecznych,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– dbanie o porządek na stanowisku pracy,
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania,
Piosenka do utrwalenia
,,Psotny marzec”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
1.Razem z wiosną przyszedł marzec,
z ciepłym słońcem, deszczem.
Zbudził kwiaty, zbudził drzewa,
które spały jeszcze.
Nagle marzec śniegiem sypnął
i postraszył mrozem,
szronem pokrył świeżą trawę,
wichrem smaga srodze.
Ref.: Marcu, marcu, ty psotniku,
niespodzianek masz bez liku:
deszcz i słońce, chmury, wiatr,
śnieg i mróz, i jeszcze grad!
2.Przebiśniegi i pierwiosnki
tak się zadziwiły:
„Przecież wiosna już na świecie,
a dzień taki zimny!”
Kotkom, co na wierzbie rosły,
chłodno się zrobiło.
Wiosna przyszła, a ty, marcu,
wciąż nas straszysz zimą!
Ref.: Marcu, marcu, ty psotniku…