ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na maj

Created with Sketch.

3 LATKI

1. Polska – moja ojczyzna:

– rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie poczucia przynależności narodowej

– poznawanie wybranych wiadomości o Warszawie

– rozwijanie mowy

2. Puk, puk, to ja sztuka:

– poznawanie wyglądu  i brzmienia instrumentów muzycznych

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności manualnej

– tworzeni zbiorów

– uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych

3. W świecie zwierząt:

– rozwiązywanie zagadek

– poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę

– rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej

– uczestniczenie w zabawach przy muzyce

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie logicznego myślenia

4.Co w trawie piszczy ?

– poznawanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji oraz spostrzegawczości

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza i opowiadania jego treści własnymi słowami

– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych

5. Moja mama i mój tata:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4

– rozwijanie sprawności manualnej

– prezentowanie swoich umiejętności i możliwości na akademii z okazji dnia     Mamy i Taty

– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki

Piosenka do utrwalenia

„ Buziaki dla mamy i taty”

( sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

Mama jest jak dobra wróżka

   Bo spełnia marze

  Gdy przytula mnie do serca

  Smutki w radość zamienia.

 Ref. Przesyłamy buziaki dla mamy i taty

 i składamy najlepsze życzenia

 Swoje małe serduszka w prezencie dziś damy

 Bo rodziców bardzo, bardzo kochamy.

Tata nasz jest bohaterem

dba o nas wspaniale

Z tatą dzień jest tak niezwykły

 pełen niespodzianek

4 LATKI

1. Bajki, baśnie, bajeczki

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności odróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych

– rozwijanie myślenia logicznego

– rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5

– rozwijanie sprawności fizycznej

– uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch

– śpiewanie piosenki z akompaniamentem instrumentów

– kształtowanie percepcji słuchowo- ruchowej

– poszerzenie wiedzy o baśniach

– rozwijanie pamięci

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności plastyczno – technicznych

2. W świecie zwierząt

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej

– rozwijanie mowy

– rozwijanie myślenia logicznego

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności liczenia

– poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wyrabianie nawyku kształtowania prawidłowej postawy ciała

– rozwijanie poczucia rytmu

– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi morza i oceany

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy

– zapoznanie z wybranymi powiedzeniami

3. Moja mama i mój tata

– rozwijanie pamięci

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalanie dodawania i odejmowania

– rozwijanie logicznego myślenia

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie mowy

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– wypowiadanie się na temat swojej rodziny

– poszerzanie wiedzy o członkach rodziny

4. Co w trawie piszczy

– określenie znaczenia barw ochronnych w życiu zwierząt

– rozwijanie sprawności manualnej

– budowanie pozytywnych relacji grupowych

– rozwijanie mowy

– poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie poczucia rytmu

– doskonalenie umiejętności komunikacyjnych

– rozwijanie umiejętności zgodnego działania podczas wspólnej zabawy

– poznanie ziół rosnących na łące

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie postawy badawczej

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

– integrowanie się dzieci

Piosenka do utrwalenia

„Żabi koncert”

(sł. I muz. Jolanta Kucharczyk)

Żabka, żabce zakumkała
Na zielonej łące,
Że za chwilę się rozpocznie
Pierwszy żabi koncert

Kum, kuma, kuma rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew

Skaczą żabki i w zielone
Bawią się wesoło,
Rechotają i kumkają,
Wszędzie słychać wkoło

Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest?
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew

5 LATKI

1. Polska- moja ojczyzna:

– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami

– rozwijanie umiejętności mierzenia płynów, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie poczucia rytmu

– zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych

– rozwijanie zainteresowania dzieci Europą

– poszerzanie wiedzy o Polsce

2. W świecie zwierząt:

– zdobywanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących sawannę

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwiązywanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapoznanie z problemem zanieczyszczania mórz i oceanów

– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy

– rozwijanie logicznego myślenia

3.  Co w trawie piszczy!:

– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalanie zasad układania rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie kreatywności

– rozwijanie funkcji poznawczych

4. Wiosna na wsi:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek

– rozwijanie sprawności manualnych

– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi na wsi

5. Moja mama i mój tata:

– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalenie dodawania i odejmowania

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie

– rozwijanie myślenia logicznego

– rozwijanie zainteresowań kulinarnych

Piosenka do utrwalenia

„ Kochamy mamę i tatę”

( sł i muz Jolanta Kucharczyk)

Ref:  Dla kogo dziś mamy laurki i kwiaty?

Dla mamy i taty!

Dla kogo najsłodsze cukierki, lizaki?

Dla mamy i taty!

Dla kogo serduszka, uściski, buziaki?

Dla mamy i taty!

Więc kogo kochamy najbardziej na świecie?

To jasne! Mamę i tatę!

 

1. Codziennie mamie pomagamy-

wieszamy pranie, pokój sprzątamy.

Lubimy z mamą spędzać czas.

Kochamy mamę i mama kocha nas.

Ref: Dla kogo dziś mamy laurki i kwiaty….

2.Codziennie tacie pomagamy-

auto myjemy, garaż sprzątamy.

Lubimy z tatą spędzać czas.

Kochamy tatę i tata kocha nas.

Ref: Dla kogo dziś mamy laurki i kwiaty….

6 LATKI

I Polska – moja ojczyzna

– rozwijanie mowy

– wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter

– rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy

– rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy

– wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach

– rozwijanie myślenia logicznego

– zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie zainteresowań dzieci Europą

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie

– rozwijanie umiejętności kodowania

II W świecie zwierząt

– rozwijanie mowy

– doskonalenie umiejętności analizy słuchowej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej

– rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych

– rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie prawidłowej postawy

– wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania

–  rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

– wzbogacanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany

– wzbogacanie wiedzy o wodach na ziemi

– wzbogacanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących pola i lasy

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie

– zdobywanie wiedzy o różnych gatunkach ryb

– rozwijanie umiejętności tworzenia kodu

III Moja mama i mój tata

– rozwijanie mowy

– rozwijanie koncentracji uwagi

– rozwijanie umiejętności układania zdań

– rozwijanie percepcji wzrokowej

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania

– rozwijanie kreatywności

– rozwijanie sprawności fizycznej

– dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania

– rozwijanie ekspresji twórczej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– rozwijanie myślenia logicznego

– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy na poziomie głoski

IV Co w trawie piszczy?

– rozwijanie mowy

– zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozbudzanie wrażliwości estetycznej

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności współpracy

– dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń

– wyrabianie umiejętności tańczenia z rekwizytem

– rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej

– wyjaśnianie znaczenia pszczół dla człowieka i przyrody

– dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń

– rozwijanie postawy badawczej

– rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi

– budzenie poczucia satysfakcji

– rozwijanie funkcji poznawczych

– integracja grupy

Piosenka do utrwalenia

,,Przygody z rodzicami”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

1.Czasem mi się tak marzy, że w rodzinie superpojazd mamy,
Do którego z mamą, tatą chętnie z radością hop! wsiadamy.
A ten pojazd ma taką wielką moc, że nas może zabrać wszędzie, czy jest dzień, czy noc,

Ref.: W czarodziejskim pojeździe ciągle rozmawiamy,
śmiejemy się, śmiejemy się i głośno śpiewamy.
Ach te podróże z rodzicami! Tyle jeszcze świetnych przygód przed nami!

2.W kosmos polecę z tatą, z mamą zaś Afrykę odwiedzimy.
Z tatą sprawdzę, gdzie jest lato. Z mamą na biegun polecimy.
Z okien widać świat, wewnątrz miło nam.
Ja uwielbiam te podróże i polecam wam!
Ref.: W czarodziejskim pojeździe….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *