3 LATKI
1. Polska – moja ojczyzna:
– rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą
– rozwijanie sprawności manualnych
– rozwijanie poczucia przynależności narodowej
– poznawanie wybranych wiadomości o Warszawie
– rozwijanie mowy
2. Puk, puk, to ja sztuka:
– poznawanie wyglądu i brzmienia instrumentów muzycznych
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie sprawności manualnej
– tworzeni zbiorów
– uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych
3. W świecie zwierząt:
– rozwiązywanie zagadek
– poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę
– rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej
– uczestniczenie w zabawach przy muzyce
– rozwijanie sprawności manualnych
– rozwijanie logicznego myślenia
4.Co w trawie piszczy ?
– poznawanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące
– rozwijanie sprawności manualnych
– rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji oraz spostrzegawczości
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza i opowiadania jego treści własnymi słowami
– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
5. Moja mama i mój tata:
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4
– rozwijanie sprawności manualnej
– prezentowanie swoich umiejętności i możliwości na akademii z okazji dnia Mamy i Taty
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
Piosenka do utrwalenia
„ Buziaki dla mamy i taty”
( sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
Mama jest jak dobra wróżka
Bo spełnia marze
Gdy przytula mnie do serca
Smutki w radość zamienia.
Ref. Przesyłamy buziaki dla mamy i taty
i składamy najlepsze życzenia
Swoje małe serduszka w prezencie dziś damy
Bo rodziców bardzo, bardzo kochamy.
Tata nasz jest bohaterem
dba o nas wspaniale
Z tatą dzień jest tak niezwykły
pełen niespodzianek
4 LATKI
1. Bajki, baśnie, bajeczki
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności odróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych
– rozwijanie myślenia logicznego
– rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5
– rozwijanie sprawności fizycznej
– uświadamianie korzyści, jakie niesie za sobą ruch
– śpiewanie piosenki z akompaniamentem instrumentów
– kształtowanie percepcji słuchowo- ruchowej
– poszerzenie wiedzy o baśniach
– rozwijanie pamięci
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności plastyczno – technicznych
2. W świecie zwierząt
– rozwijanie wiedzy przyrodniczej
– rozwijanie mowy
– rozwijanie myślenia logicznego
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności liczenia
– poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wyrabianie nawyku kształtowania prawidłowej postawy ciała
– rozwijanie poczucia rytmu
– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi morza i oceany
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy
– zapoznanie z wybranymi powiedzeniami
3. Moja mama i mój tata
– rozwijanie pamięci
– rozwijanie sprawności manualnej
– utrwalanie dodawania i odejmowania
– rozwijanie logicznego myślenia
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie mowy
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– wypowiadanie się na temat swojej rodziny
– poszerzanie wiedzy o członkach rodziny
4. Co w trawie piszczy
– określenie znaczenia barw ochronnych w życiu zwierząt
– rozwijanie sprawności manualnej
– budowanie pozytywnych relacji grupowych
– rozwijanie mowy
– poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie poczucia rytmu
– doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
– rozwijanie umiejętności zgodnego działania podczas wspólnej zabawy
– poznanie ziół rosnących na łące
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie postawy badawczej
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
– integrowanie się dzieci
Piosenka do utrwalenia
„Żabi koncert”
(sł. I muz. Jolanta Kucharczyk)
Żabka, żabce zakumkała
Na zielonej łące,
Że za chwilę się rozpocznie
Pierwszy żabi koncert
Kum, kuma, kuma rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew
Skaczą żabki i w zielone
Bawią się wesoło,
Rechotają i kumkają,
Wszędzie słychać wkoło
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest?
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Ile tu żabek zielonych jest
Kum, kuma, kuma, rech, rechu, rech,
Wszędzie tu słychać żabi śpiew
5 LATKI
1. Polska- moja ojczyzna:
– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami
– rozwijanie umiejętności mierzenia płynów, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie poczucia rytmu
– zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych
– rozwijanie zainteresowania dzieci Europą
– poszerzanie wiedzy o Polsce
2. W świecie zwierząt:
– zdobywanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących sawannę
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwiązywanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapoznanie z problemem zanieczyszczania mórz i oceanów
– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy
– rozwijanie logicznego myślenia
3. Co w trawie piszczy!:
– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej
– utrwalanie zasad układania rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie kreatywności
– rozwijanie funkcji poznawczych
4. Wiosna na wsi:
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek
– rozwijanie sprawności manualnych
– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi na wsi
5. Moja mama i mój tata:
– rozwijanie mowy, rozwijanie sprawności manualnej
– utrwalenie dodawania i odejmowania
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
– rozwijanie myślenia logicznego
– rozwijanie zainteresowań kulinarnych
Piosenka do utrwalenia
„ Kochamy mamę i tatę”
( sł i muz Jolanta Kucharczyk)
Ref: Dla kogo dziś mamy laurki i kwiaty?
Dla mamy i taty!
Dla kogo najsłodsze cukierki, lizaki?
Dla mamy i taty!
Dla kogo serduszka, uściski, buziaki?
Dla mamy i taty!
Więc kogo kochamy najbardziej na świecie?
To jasne! Mamę i tatę!