ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na maj

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Puk, puk ,to ja ,sztuka

– rozwijanie mowy

– zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– tworzenie zbiorów

-rozwijanie zdolności skupienia uwagi podczas działania

– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

II. W świecie zwierząt

– rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie umiejętności liczenia

– poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę

– rozwijanie mowy

– reagowanie na ustalone sygnały

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy

III. Co w trawie piszczy?

– rozwijanie mowy

– określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt

– poznawanie nazw kwiatów i zwierząt na łące

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki

-rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– integracja grupy

IV. Moja mama i mój tata

– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4

– rozwijanie logicznego myślenia

– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

Piosenka do utrwalenia

,,Motylek’’

(sł. i muz. Bożena Forma)

1.Motylek, motylek fruwa nad łąką,

przez chwilę rozmawia z piękną biedronką.

Ref.: Wietrzyk wesołą piosenkę gra:  tralalalala, tralalala.

2. Na skrzydłach motyla mienią się wzory,

do tańca zaprasza mrówki i pszczoły.

Ref.: Wietrzyk wesołą…

3. Motylek, motylek na listku siada,

kołysze się, bo to świetna zabawa.

Ref.: Wietrzyk wesołą…

 

4 LATKI

I. Puk, puk, to ja sztuka:

– zapoznanie z wybranymi instrumentami smyczkowymi, rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej

– rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie sprawności fizycznej

– ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie zainteresowania bajkami

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie ciekawości poznawczej

– dbanie o czystość na stanowisku pracy, integrowanie grupy

II. W świecie zwierząt:

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie logicznego myślenia

– poznanie zwierząt zamieszkujących dżunglę, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie wiedzy przyrodniczej

– wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń, zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie mowy

III. Co w trawie piszczy:

– określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt, rozwijanie sprawności manualnej

– poznawanie nazw zwierząt i kwiatów spotkanych na łące, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie

– rozwijanie umiejętności plastycznych, integrowanie się dzieci

IV. Moja mama i mój tata:

– rozwijanie koncentracji uwagi, rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie myślenia logicznego, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

-rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania, rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie mowy

– dbanie o porządek na stanowisku pracy, integrowanie się z rówieśnikami

Piosenka do utrwalenia

Supermocni rodzice„

( sł. i muz. Krystyna Gowik)

Ref: Nasi rodzice mają takie supermoce,

że mogą zrobić wszystko i niczego nie boją się.

Więc przytulamy się do taty i przytulamy się do mamy,

bo supermocno, bo supermocno, bo supermocno ich kochamy.

Bo supermocno, bo supermocno, bo supermocno ich kochamy.

1. Mama zawsze dobrze wszystko zaplanuje.

Ciasto, sok i lody pyszne wyczaruje.

Tata dzielny niesłychanie, pająka pogoni,

a gdy bzyczą komary, to je sio! Pogoni.

Ref: Nasi rodzice mają……

2. Z mamą dobrze jest rozmawiać o smuteczkach.

Mama robi mi herbatkę do łóżeczka.

Tata rower w mig naprawi, kiedy się zepsuje,

i wycieczkę wspaniałą zawsze przygotuje.

Ref: Nasi rodzice mają….

 

5 LATKI

 

I Puk, puk, to ja, sztuka

– rozwijanie mowy

– synchroniczna gra na instrumentach

– wykonanie instrumentu z recyklingu

– przypomnienie nazw instrumentów

– zapoznanie z monetami i banknotami

– wdrażanie do posługiwania się pieniędzmi

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy

– ilustrowanie piosenki ruchem

– wyrabianie poczucia rytmu

– poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową

– zapoznanie ze strukturą makaronu suchego i ugotowanego

– wykonanie pracy plastycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

II W świecie zwierząt

– rozwijanie mowy

– zdobywanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących sawannę

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci

– rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy

– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy

– rozwijanie zainteresowań badawczych dzieci

– poszerzenie wiedzy przyrodniczej

– rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie umiejętności tworzenia kodu

III Co w trawie piszczy

– rozwijanie umiejętności liczenia

– utrwalenie zasad układania rytmu

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie słuchu muzycznego

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie postawy badawczej

– rozwijanie kreatywności

– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej

– rozwijanie funkcji poznawczych

– integracja ruchu

IV Moja mama i mój tata

– rozwijanie mowy

– rozwijanie koncentracji uwagi

– rozwijanie percepcji wzrokowej

– rozwijanie sprawności manualnej

– utrwalanie dodawania i odejmowania

– rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– wyrabianie swobody ruchu podczas piosenki w rytmie trójdzielnym

– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie

– rozwijanie myślenia logicznego

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie zainteresowań kulinarnych

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– integrowanie się z rówieśnikami

Piosenka do utrwalenia

,,Karuzela na łące”

(sł. i muz. K. Gowik)

1. Dzień radosny dziś́ na łące,

mocno i gorąco świeci majowe słońce.

Dobry humor się udziela,

przyjechała karuzela, będzie wielki bal!

Ref.: Na majowej łące karuzela

dla biedronki, osy i dla trzmiela.

I mrówka jedzie z chrząszczem,

i żaba, i chrabąszcze,

i konik polny wskoczył,

i żuczek się przytoczył.

A karuzela wiruje w koło,

muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam!

2. Kwiaty cieszą się z pogody
i sukienki zakładają -to pokaz mody!

Maki, chabry, fiołki, dzwonki.
Na nich muszki i biedronki uśmiech w koło ślą!

Ref. Na majowej łące…


3. Pająk nad porządkiem czuwa,
A motylek wraz z rodziną wysoko fruwa.

Pszczoła miód rozdaje wszystkim,

Pachną trawy, zioła, listki i tak cudnie jest!

Ref. Na majowej łące…

 

6 LATKI

I ,,Puk, puk, to ja sztuka”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności czytania,

  • zapoznanie z postacią kompozytora, rozwijanie wrażliwości muzycznej,

  • zapoznanie z monetami i banknotami, rozwijanie umiejętności rozmieniania i przeliczania pieniędzy,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową, rozwijanie umiejętności odgrywania ról,

  • rozwijanie kreatywności, rozwijanie umiejętności pracy w grupach,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

II ,, W świecie zwierząt”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie analizy słuchowej i koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej o wodach na Ziemi,

  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, posługiwania się liczebnikami porządkowymi,

  • sprawności fizycznej, kształtowanie prawidłowej postawy,

  • wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania,

  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

  • wzbogacanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących: morza i oceany, pola i lasy,

  • rozwijanie umiejętności tworzenia kodu,

III ,, Co w trawie piszczy?”

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie wrażliwości estetycznej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności współpracy,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,

  • wyrabianie umiejętności tańczenia z rekwizytem, rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,

  • wyjaśnianie znaczenia pszczół dla człowieka i przyrody,

  • rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi,

IV ,, Moja mama i mój tata ”

  • rozwijanie mowy i koncentracji uwagi, rozwijanie ekspresji twórczej,

  • rozwijanie umiejętności układania zdań, rozwijanie percepcji wzrokowej,

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, rozwijanie kreatywności,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

  • rozwijanie zainteresowań badawczych,

  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy na poziomie głoski,

Piosenka do utrwalenia

,,Zwierzęta na kontynentach”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

1. Afryka, Afryka to kontynent duży.

Można tam odbyć wiele wspaniałych podróży.

W Afryce mieszkają i zebry, i żyrafy.

Kto na mapie znaleźć Afrykę potrafi?

Kto na mapie znaleźć Afrykę potrafi?

Ref.: Na różnych kontynentach

mieszkają różne zwierzęta.

2. Australia, Australia to kontynent mały

i oceanem wkoło otoczony cały.

W Australii mieszkają koale i kangury.

I biegają poprzez równiny i góry.

I biegają poprzez równiny i góry.

Ref.: Na różnych kontynentach…

3. Europa, Europa to kontynent swojski.

My dobrze znamy ją, bo pochodzimy z Polski.

W Europie mieszkają niedźwiedzie oraz wilki.

Poznaj kontynenty! Nie trać ani chwilki!

Poznaj kontynenty! Nie trać ani chwilki!

Ref.: Na różnych kontynentach

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *