3 LATKI
I. Puk, puk ,to ja ,sztuka
– rozwijanie mowy
– zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– tworzenie zbiorów
-rozwijanie zdolności skupienia uwagi podczas działania
– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
II. W świecie zwierząt
– rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności liczenia
– poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę
– rozwijanie mowy
– reagowanie na ustalone sygnały
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy
III. Co w trawie piszczy?
– rozwijanie mowy
– określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt
– poznawanie nazw kwiatów i zwierząt na łące
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
-rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– integracja grupy
IV. Moja mama i mój tata
– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4
– rozwijanie logicznego myślenia
– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
Piosenka do utrwalenia
,,Motylek’’
(sł. i muz. Bożena Forma)
1.Motylek, motylek fruwa nad łąką,
przez chwilę rozmawia z piękną biedronką.
Ref.: Wietrzyk wesołą piosenkę gra: tralalalala, tralalala.
2. Na skrzydłach motyla mienią się wzory,
do tańca zaprasza mrówki i pszczoły.
Ref.: Wietrzyk wesołą…
3. Motylek, motylek na listku siada,
kołysze się, bo to świetna zabawa.
Ref.: Wietrzyk wesołą…
4 LATKI
I. Puk, puk, to ja sztuka:
– zapoznanie z wybranymi instrumentami smyczkowymi, rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej
– rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie sprawności fizycznej
– ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie zainteresowania bajkami
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie ciekawości poznawczej
– dbanie o czystość na stanowisku pracy, integrowanie grupy
II. W świecie zwierząt:
– rozwijanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie logicznego myślenia
– poznanie zwierząt zamieszkujących dżunglę, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie wiedzy przyrodniczej
– wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń, zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie mowy
III. Co w trawie piszczy:
– określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt, rozwijanie sprawności manualnej
– poznawanie nazw zwierząt i kwiatów spotkanych na łące, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie
– rozwijanie umiejętności plastycznych, integrowanie się dzieci
IV. Moja mama i mój tata:
– rozwijanie koncentracji uwagi, rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie myślenia logicznego, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
-rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania, rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie mowy
– dbanie o porządek na stanowisku pracy, integrowanie się z rówieśnikami
Piosenka do utrwalenia
„ Supermocni rodzice„
( sł. i muz. Krystyna Gowik)
Ref: Nasi rodzice mają takie supermoce,
że mogą zrobić wszystko i niczego nie boją się.
Więc przytulamy się do taty i przytulamy się do mamy,
bo supermocno, bo supermocno, bo supermocno ich kochamy.
Bo supermocno, bo supermocno, bo supermocno ich kochamy.
1. Mama zawsze dobrze wszystko zaplanuje.
Ciasto, sok i lody pyszne wyczaruje.
Tata dzielny niesłychanie, pająka pogoni,
a gdy bzyczą komary, to je sio! Pogoni.
Ref: Nasi rodzice mają……
2. Z mamą dobrze jest rozmawiać o smuteczkach.
Mama robi mi herbatkę do łóżeczka.
Tata rower w mig naprawi, kiedy się zepsuje,
i wycieczkę wspaniałą zawsze przygotuje.
Ref: Nasi rodzice mają….
5 LATKI
I Puk, puk, to ja, sztuka
– rozwijanie mowy
– synchroniczna gra na instrumentach
– wykonanie instrumentu z recyklingu
– przypomnienie nazw instrumentów
– zapoznanie z monetami i banknotami
– wdrażanie do posługiwania się pieniędzmi
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy
– ilustrowanie piosenki ruchem
– wyrabianie poczucia rytmu
– poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową
– zapoznanie ze strukturą makaronu suchego i ugotowanego
– wykonanie pracy plastycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
II W świecie zwierząt
– rozwijanie mowy
– zdobywanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących sawannę
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci
– rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy
– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy
– rozwijanie zainteresowań badawczych dzieci
– poszerzenie wiedzy przyrodniczej
– rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
III Co w trawie piszczy
– rozwijanie umiejętności liczenia
– utrwalenie zasad układania rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– rozwijanie słuchu muzycznego
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie postawy badawczej
– rozwijanie kreatywności
– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej
– rozwijanie funkcji poznawczych
– integracja ruchu
IV Moja mama i mój tata
– rozwijanie mowy
– rozwijanie koncentracji uwagi
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– rozwijanie sprawności manualnej
– utrwalanie dodawania i odejmowania
– rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– wyrabianie swobody ruchu podczas piosenki w rytmie trójdzielnym
– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
– rozwijanie myślenia logicznego
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie zainteresowań kulinarnych
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– integrowanie się z rówieśnikami
Piosenka do utrwalenia
,,Karuzela na łące”
(sł. i muz. K. Gowik)
1. Dzień radosny dziś́ na łące,
mocno i gorąco świeci majowe słońce.
Dobry humor się udziela,
przyjechała karuzela, będzie wielki bal!
Ref.: Na majowej łące karuzela
dla biedronki, osy i dla trzmiela.
I mrówka jedzie z chrząszczem,
i żaba, i chrabąszcze,
i konik polny wskoczył,
i żuczek się przytoczył.
A karuzela wiruje w koło,
muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam!
2. Kwiaty cieszą się z pogody
i sukienki zakładają -to pokaz mody!
Maki, chabry, fiołki, dzwonki.
Na nich muszki i biedronki uśmiech w koło ślą!
Ref. Na majowej łące…
3. Pająk nad porządkiem czuwa,
A motylek wraz z rodziną wysoko fruwa.
Pszczoła miód rozdaje wszystkim,
Pachną trawy, zioła, listki i tak cudnie jest!
Ref. Na majowej łące…
6 LATKI
I ,,Puk, puk, to ja sztuka”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności czytania,
-
zapoznanie z postacią kompozytora, rozwijanie wrażliwości muzycznej,
-
zapoznanie z monetami i banknotami, rozwijanie umiejętności rozmieniania i przeliczania pieniędzy,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową, rozwijanie umiejętności odgrywania ról,
-
rozwijanie kreatywności, rozwijanie umiejętności pracy w grupach,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
II ,, W świecie zwierząt”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie analizy słuchowej i koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie wiedzy przyrodniczej o wodach na Ziemi,
-
rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
-
sprawności fizycznej, kształtowanie prawidłowej postawy,
-
wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania,
-
rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
-
wzbogacanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących: morza i oceany, pola i lasy,
-
rozwijanie umiejętności tworzenia kodu,
III ,, Co w trawie piszczy?”
-
rozwijanie mowy,
-
zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
-
rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
-
rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności współpracy,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
-
wyrabianie umiejętności tańczenia z rekwizytem, rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
-
wyjaśnianie znaczenia pszczół dla człowieka i przyrody,
-
rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi,
IV ,, Moja mama i mój tata ”
-
rozwijanie mowy i koncentracji uwagi, rozwijanie ekspresji twórczej,
-
rozwijanie umiejętności układania zdań, rozwijanie percepcji wzrokowej,
-
rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, rozwijanie kreatywności,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
-
rozwijanie zainteresowań badawczych,
-
rozwijanie umiejętności analizy i syntezy na poziomie głoski,
Piosenka do utrwalenia
,,Zwierzęta na kontynentach”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Afryka, Afryka to kontynent duży.
Można tam odbyć wiele wspaniałych podróży.
W Afryce mieszkają i zebry, i żyrafy.
Kto na mapie znaleźć Afrykę potrafi?
Kto na mapie znaleźć Afrykę potrafi?
Ref.: Na różnych kontynentach
mieszkają różne zwierzęta.
2. Australia, Australia to kontynent mały
i oceanem wkoło otoczony cały.
W Australii mieszkają koale i kangury.
I biegają poprzez równiny i góry.
I biegają poprzez równiny i góry.
Ref.: Na różnych kontynentach…
3. Europa, Europa to kontynent swojski.
My dobrze znamy ją, bo pochodzimy z Polski.
W Europie mieszkają niedźwiedzie oraz wilki.
Poznaj kontynenty! Nie trać ani chwilki!
Poznaj kontynenty! Nie trać ani chwilki!
Ref.: Na różnych kontynentach