Skip to content
    
    
    
        
            
                
                    
						
    
        
        
        
            3 LATKI
I. Puk, puk ,to ja ,sztuka
– rozwijanie mowy
– zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– tworzenie zbiorów
-rozwijanie zdolności skupienia uwagi podczas działania
– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
II. W świecie zwierząt
– rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności liczenia
– poznawanie zwierząt zamieszkujących dżunglę
– rozwijanie mowy
– reagowanie na ustalone sygnały
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy
III. Co w trawie piszczy?
– rozwijanie mowy
– określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt
– poznawanie nazw kwiatów i zwierząt na łące
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
-rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– integracja grupy
IV. Moja mama i mój tata
– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4
– rozwijanie logicznego myślenia
– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
Piosenka do utrwalenia
,,Motylek’’
(sł. i muz. Bożena Forma)
1.Motylek, motylek fruwa nad łąką,
przez chwilę rozmawia z piękną biedronką.
Ref.: Wietrzyk wesołą piosenkę gra:  tralalalala, tralalala.
2. Na skrzydłach motyla mienią się wzory,
do tańca zaprasza mrówki i pszczoły.
Ref.: Wietrzyk wesołą…
3. Motylek, motylek na listku siada,
kołysze się, bo to świetna zabawa.
Ref.: Wietrzyk wesołą…
 
4 LATKI
I. Puk, puk, to ja sztuka:
– zapoznanie z wybranymi instrumentami smyczkowymi, rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej
– rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie sprawności fizycznej
– ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie zainteresowania bajkami
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie ciekawości poznawczej
– dbanie o czystość na stanowisku pracy, integrowanie grupy
II. W świecie zwierząt:
– rozwijanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie logicznego myślenia
– poznanie zwierząt zamieszkujących dżunglę, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie wiedzy przyrodniczej
– wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń, zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie mowy
III. Co w trawie piszczy:
– określanie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt, rozwijanie sprawności manualnej
– poznawanie nazw zwierząt i kwiatów spotkanych na łące, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie
– rozwijanie umiejętności plastycznych, integrowanie się dzieci
IV. Moja mama i mój tata:
– rozwijanie koncentracji uwagi, rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie myślenia logicznego, wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
-rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania, rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie mowy
– dbanie o porządek na stanowisku pracy, integrowanie się z rówieśnikami
Piosenka do utrwalenia
„ Supermocni rodzice„
( sł. i muz. Krystyna Gowik)
Ref: Nasi rodzice mają takie supermoce,
że mogą zrobić wszystko i niczego nie boją się.
Więc przytulamy się do taty i przytulamy się do mamy,
bo supermocno, bo supermocno, bo supermocno ich kochamy.
Bo supermocno, bo supermocno, bo supermocno ich kochamy.
1. Mama zawsze dobrze wszystko zaplanuje.
Ciasto, sok i lody pyszne wyczaruje.
Tata dzielny niesłychanie, pająka pogoni,
a gdy bzyczą komary, to je sio! Pogoni.
Ref: Nasi rodzice mają……
2. Z mamą dobrze jest rozmawiać o smuteczkach.
Mama robi mi herbatkę do łóżeczka.
Tata rower w mig naprawi, kiedy się zepsuje,
i wycieczkę wspaniałą zawsze przygotuje.
Ref: Nasi rodzice mają….
 
5 LATKI
 
I Puk, puk, to ja, sztuka
– rozwijanie mowy
– synchroniczna gra na instrumentach 
– wykonanie instrumentu z recyklingu
– przypomnienie nazw instrumentów
– zapoznanie z monetami i banknotami
– wdrażanie do posługiwania się pieniędzmi
– rozwijanie sprawności fizycznej 
– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy 
– ilustrowanie piosenki ruchem 
– wyrabianie poczucia rytmu 
– poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową
– zapoznanie ze strukturą makaronu suchego i ugotowanego 
– wykonanie pracy plastycznej 
– rozwijanie sprawności manualnej 
– dbanie o porządek na stanowisku pracy 
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł 
II W świecie zwierząt 
– rozwijanie mowy
– zdobywanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących sawannę
– rozwijanie sprawności manualnej 
– rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci 
– rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych 
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie sprawności fizycznej 
– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy
– zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy 
– rozwijanie zainteresowań badawczych dzieci 
– poszerzenie wiedzy przyrodniczej 
– rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
III Co w trawie piszczy 
– rozwijanie umiejętności liczenia 
– utrwalenie zasad układania rytmu 
– rozwijanie sprawności fizycznej 
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu 
– rozwijanie słuchu muzycznego 
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej 
– rozwijanie postawy badawczej 
– rozwijanie kreatywności
– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej 
– rozwijanie funkcji poznawczych 
– integracja ruchu 
IV Moja mama i mój tata
– rozwijanie mowy 
– rozwijanie koncentracji uwagi 
– rozwijanie percepcji wzrokowej 
– rozwijanie sprawności manualnej 
– utrwalanie dodawania i odejmowania 
– rozwijanie logicznego myślenia 
– rozwijanie sprawności fizycznej 
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– wyrabianie swobody ruchu podczas piosenki w rytmie trójdzielnym 
– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie 
– rozwijanie myślenia logicznego 
– rozwijanie sprawności fizycznej 
– rozwijanie zainteresowań kulinarnych 
– dbanie o porządek na stanowisku pracy 
– integrowanie się z rówieśnikami 
Piosenka do utrwalenia
,,Karuzela na łące”
(sł. i muz. K. Gowik)
1. Dzień radosny dziś́ na łące, 
mocno i gorąco świeci majowe słońce. 
Dobry humor się udziela, 
przyjechała karuzela, będzie wielki bal! 
Ref.: Na majowej łące karuzela 
dla biedronki, osy i dla trzmiela. 
I mrówka jedzie z chrząszczem,
i żaba, i chrabąszcze, 
i konik polny wskoczył, 
i żuczek się przytoczył. 
A karuzela wiruje w koło, 
muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam! 
2. Kwiaty cieszą się z pogody
i sukienki zakładają -to pokaz mody! 
Maki, chabry, fiołki, dzwonki.
Na nich muszki i biedronki uśmiech w koło ślą! 
Ref. Na majowej łące…
3. Pająk nad porządkiem czuwa,
A motylek wraz z rodziną wysoko fruwa.
Pszczoła miód rozdaje wszystkim, 
Pachną trawy, zioła, listki i tak cudnie jest! 
Ref. Na majowej łące…
 
6 LATKI
I ,,Puk, puk, to ja sztuka”
- 
rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności czytania,
- 
zapoznanie z postacią kompozytora, rozwijanie wrażliwości muzycznej,
- 
zapoznanie z monetami i banknotami, rozwijanie umiejętności rozmieniania i przeliczania pieniędzy,
- 
rozwijanie sprawności fizycznej,
- 
ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- 
poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową, rozwijanie umiejętności odgrywania ról,
- 
rozwijanie kreatywności, rozwijanie umiejętności pracy w grupach,
- 
rozwijanie sprawności manualnej,
II ,, W świecie zwierząt”
- 
rozwijanie mowy, rozwijanie analizy słuchowej i koordynacji słuchowo-ruchowej,
- 
rozwijanie sprawności manualnej,
- 
rozwijanie wiedzy przyrodniczej o wodach na Ziemi,
- 
rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- 
sprawności fizycznej, kształtowanie prawidłowej postawy,
- 
wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas działania,
- 
rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- 
wzbogacanie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących: morza i oceany, pola i lasy,
- 
rozwijanie umiejętności tworzenia kodu,
III ,, Co w trawie piszczy?”
- 
rozwijanie mowy,
- 
zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
- 
rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
- 
rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności współpracy,
- 
rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,
- 
wyrabianie umiejętności tańczenia z rekwizytem, rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
- 
wyjaśnianie znaczenia pszczół dla człowieka i przyrody,
- 
rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi,
IV ,, Moja mama i mój tata ”
- 
rozwijanie mowy i koncentracji uwagi, rozwijanie ekspresji twórczej,
- 
rozwijanie umiejętności układania zdań, rozwijanie percepcji wzrokowej,
- 
rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, rozwijanie kreatywności,
- 
rozwijanie sprawności fizycznej,
- 
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,
- 
rozwijanie zainteresowań badawczych,
- 
rozwijanie umiejętności analizy i syntezy na poziomie głoski,
Piosenka do utrwalenia
,,Zwierzęta na kontynentach”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Afryka, Afryka to kontynent duży.
Można tam odbyć wiele wspaniałych podróży.
W Afryce mieszkają i zebry, i żyrafy.
Kto na mapie znaleźć Afrykę potrafi?
Kto na mapie znaleźć Afrykę potrafi?
Ref.: Na różnych kontynentach
mieszkają różne zwierzęta.
2. Australia, Australia to kontynent mały
i oceanem wkoło otoczony cały.
W Australii mieszkają koale i kangury.
I biegają poprzez równiny i góry.
I biegają poprzez równiny i góry.
Ref.: Na różnych kontynentach…
3. Europa, Europa to kontynent swojski.
My dobrze znamy ją, bo pochodzimy z Polski.
W Europie mieszkają niedźwiedzie oraz wilki.
Poznaj kontynenty! Nie trać ani chwilki!
Poznaj kontynenty! Nie trać ani chwilki!
Ref.: Na różnych kontynentach