zapoznanie z tematyką dotyczącą biblioteki i bibliotekarza,
rozwijanie mowy i myślenia,
umuzykalnienie dzieci i poczucia rytmu,
rozwijanie sprawności manualnej,
odejmowanie na konkretach,
Tydzień II: ,,Polska – mój dom”
rozwijanie mowy i logicznego myślenia,
zapoznanie z różnymi rodzajami domów,
zapoznanie z wyglądem i rolą strażaka,
zapoznanie z charakterystycznymi miejscami danej miejscowości; zachęcanie do poznawania piosenek ludowych i ich wspólnego śpiewania,
zapoznanie z symbolami narodowymi,
rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
rozwijanie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru,
rozwijanie sprawności fizycznej,
zapoznanie z legendą związaną z Warszawą; zrozumienie znaczenia przynależności Polski do Unii Europejskiej,
Tydzień III: ,,Łąka i jej mieszkańcy”
rozwijanie mowy i logicznego myślenia,
rozwijanie sprawności fizycznej,
zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,
rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,
rozwijanie umiejętności liczenia,
rozwijanie poczucia rytmu i umuzykalnianie,
rozpoznawanie roślin i zwierząt żyjących na łące; zachęcanie do wnikliwej obserwacji przyrody,
Tydzień IV: ,,Święto rodziców”
rozwijanie mowy,
zachęcanie do przygotowania niespodzianek dla mamy i taty z okazji ich świąt,
umuzykalnianie i rozwijanie poczucia rytmu,
rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie sprawności manualnej,
posługiwanie się nazwami miesięcy, pór roku i dni tygodnia,
uczestniczenie dzieci w przygotowaniach uroczystości rodzinnej; prezentowanie własnych możliwości i umiejętności,
Piosenka do utrwalenia
,, Skaczące nutki ‘’
sł. Dorota Gellner, muz. B. Kolago
I. Do przedszkola wpadły nutki.
Wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki,
i skakały jak piłeczki.
Ref.: Ta wysoko,
tamta nisko,
ta z plecakiem,
ta z walizką.
Roztańczone
nutki trzy:
do, re, mi,
nutki trzy.
II. Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie
i biegały, i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ref.: Ta wysoko…
III. Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ref.: Ta wysoko…
6 LATKI
I. Ktoś nam niebo pomalował .Witaj,tęczo kolorowa!
– doskonalenie mowy dzieci przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń
– tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami
– budzenie zainteresowania ciekawym zjawiskami pogody
– uwrażliwianie na piękno otaczającego świata
II. Mój region, moje państwo, moja Unia
– nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejscowości
– poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością
– poznawanie legend, opowiadań wierszy dotyczących historii państwa polskiego
– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc
– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
III. Łąka wiosną
– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt
– określenie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt
– poznawanie nominałów wybranych monet i banknotów; używanie ich papierowych sylwet w zabawie
– rozwijanie umiejętności czytania
– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
– zapoznanie z monetami i banknotami o niskich nominałach
IV. Moi rodzice
– podawanie informacji, jakie zwody wykonują rodzice, czym się zajmują
– opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech( wygląd, charakter)
– określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny
– czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów
– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców i innych zbiorów zastępczych
– rozwijanie umiejętności wokalnych
Piosenka do utrwalenia
,,Magiczna wróżka”
( sł. i muz. K. Gowik)
I. Moja mama lubi marzyć, płynąć nad
chmurami
Rzucać mi promyki słońca w dół.
Moja mama zawsze błyszczy uśmiechami,
Kiedy pyszny obiad stawia mi na stół.
Ref:
Moja mama zawsze wszystko dobrze wie!
Moja mama fruwała dziś z ptakami.
Ciemne chmury zmiotła gdzieś,
Ja nie wiem gdzie, nie wiem gdzie.
Moja mama zawsze wszystko dobrze wie!
Moja mama miała dzisiaj dobry dzień
Moja magiczna wróżka z herbatą do łóżka.
Najpiękniejsza mama, to się przecież wie, to się
wie!
Moja mama miała dzisiaj dobry dzień!
II. Moja mama lubi kwiaty, kocha leśne
wróżki.
Podsłuchuje, o czym szepcze wiatr,
A wieczorem, kiedy sobie leżę w łóżku,
Opowiada , co pan żuk na obiad zjadł.
III. Kocham bardzo moją mamę i jej wszystkie
czary,
Bajki śmieszki i całusów moc.
To są dla mnie bardzo ważne, wielkie dary,
Śpiewam mamie tę piosenkę w dzień i w noc.