ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na maj

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Jestem Polakiem i Europejczykiem:

– rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie poczucia przynależności narodowej

– poznawanie wybranych wiadomości o Warszawie

– poznanie kilku słów w języku angielskim

II. Łąka wiosną:

– poznawanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące

– rozwijanie sprawności manualnych

– rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji oraz spostrzegawczości

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza i opowiadania jego treści własnymi słowami

– rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych

III. Wiosna na wsi:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie pamięci

– rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek

– rozwijanie sprawności manualnych

IV. Znam różne zawody:

– zapoznanie z pracą ogrodnika

– zapoznanie z pracą krawcowej

– zapoznanie z pracą policjanta

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– umuzykalnianie dzieci

V. Moi rodzice:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności manualnej

– prezentowanie swoich umiejętności i możliwości

– zapoznanie z obchodami Dnia Dziecka

Piosenka do utrwalenia

„ Dla mamy”

( sł. i muz. Bożena Forma)

I. Urosły w ogrodzie

piękne tulipany,

bukiet z nich zrobimy

specjalnie dla mamy.

Ref: Raz, dwa,

raz, dwa, trzy,

żółte i czerwone,

każdy z nich ciekawie

zerka w mamy stronę.

II. Mama się uśmiecha,

kwiaty się kłaniają

i do tańca mamę

pięknie zapraszają.

Ref: Raz, dwa……

III. Tańczą tulipany,

tańczy z nimi mama.

Sto lat żyj, mamusiu,

śpiewa łąka cała.

Ref: Raz, dwa….

4 LATKI

I W świecie sztuki. Muzyka

– nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu

– poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, i sposobu gry na nich

– uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych

– reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu

– rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie; nazywanie muzyków grających na tych instrumentach

II Nasza miejscowość, nasz region

– określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś)

– nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków

– poznawanie ważniejszych regionów naszego kraju, znajdujących się tam bogactw naturalnych

– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu

– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc

III Poznajemy przyrodę

– oglądanie kwitnących roślin, zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno

– obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie

– poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek

– obserwowanie roślin, zwierząt przy użyciu lupy

IV Nasze rodziny

– określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

– dzielenie się wiadomościami na temat życia w rodzinie, np. sposobów wspólnego spędzania czasu, pojawienia się nowego potomka

– przygotowanie programu artystycznego, samodzielnie (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi

– wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny

Piosenka do utrwalenia

,,Śpiewaj tak jak on”

(sł. J. Mackiewicz, muz. K. Kwiatkowska)

 1.Szumią w lesie stare drzewa,

kos piosenkę z nami śpiewa.

Ref: Śpiewaj, śpiewaj tak jak on:

din don, din don, din don. (bis)

2.Siedzi czyżyk na gałązce,

szpak zaprosił go na koncert.

Ref: Śpiewaj, śpiewaj tak jak on:

din don, din don, din don. (bis)

3.Dzięcioł stuka w korę drzewa,

cały las już z nami śpiewa.

Ref: Śpiewaj, śpiewaj tak jak on:

din don, din don, din don. (bis)

5 LATKI

Tydzień I: ,,Muzyka jest wszędzie”

  • rozpoznawanie różnorodnych dźwięków, uświadomienie szkodliwości hałasu,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z tematyką dotyczącą biblioteki i bibliotekarza,

  • rozwijanie mowy i myślenia,

  • umuzykalnienie dzieci i poczucia rytmu,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • odejmowanie na konkretach,

Tydzień II: ,,Polska – mój dom”

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia,

  • zapoznanie z różnymi rodzajami domów,

  • zapoznanie z wyglądem i rolą strażaka,

  • zapoznanie z charakterystycznymi miejscami danej miejscowości; zachęcanie do poznawania piosenek ludowych i ich wspólnego śpiewania,

  • zapoznanie z symbolami narodowymi,

  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,

  • rozwijanie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie określonego zbioru,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie z legendą związaną z Warszawą; zrozumienie znaczenia przynależności Polski do Unii Europejskiej,

Tydzień III: ,,Łąka i jej mieszkańcy”

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zapoznanie ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu,

  • rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • rozwijanie poczucia rytmu i umuzykalnianie,

  • rozpoznawanie roślin i zwierząt żyjących na łące; zachęcanie do wnikliwej obserwacji przyrody,

Tydzień IV: ,,Święto rodziców”

  • rozwijanie mowy,

  • zachęcanie do przygotowania niespodzianek dla mamy i taty z okazji ich świąt,

  • umuzykalnianie i rozwijanie poczucia rytmu,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • posługiwanie się nazwami miesięcy, pór roku i dni tygodnia,

  • uczestniczenie dzieci w przygotowaniach uroczystości rodzinnej; prezentowanie własnych możliwości i umiejętności,

Piosenka do utrwalenia

,, Skaczące nutki ‘’

sł. Dorota Gellner, muz. B. Kolago

I. Do przedszkola wpadły nutki.
Wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki,
i skakały jak piłeczki.

Ref.: Ta wysoko,
tamta nisko,
ta z plecakiem,
ta z walizką.
Roztańczone
nutki trzy:
do, re, mi,
nutki trzy.

II. Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie
i biegały, i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ref.: Ta wysoko…

III. Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.

Ref.: Ta wysoko…

6 LATKI

I. Ktoś nam niebo pomalował .Witaj,tęczo kolorowa!

– doskonalenie mowy dzieci przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń

– tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami

– budzenie zainteresowania ciekawym zjawiskami pogody

– uwrażliwianie na piękno otaczającego świata

II. Mój region, moje państwo, moja Unia

– nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejscowości

– poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością

– poznawanie legend, opowiadań wierszy dotyczących historii państwa polskiego

– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu

– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc

– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego

III. Łąka wiosną

– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

– określenie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt

– poznawanie nominałów wybranych monet i banknotów; używanie ich papierowych sylwet w zabawie

– rozwijanie umiejętności czytania

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania

– zapoznanie z monetami i banknotami o niskich nominałach

IV. Moi rodzice

– podawanie informacji, jakie zwody wykonują rodzice, czym się zajmują

– opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech( wygląd, charakter)

– określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny

– czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców i innych zbiorów zastępczych

– rozwijanie umiejętności wokalnych

Piosenka do utrwalenia

,,Magiczna wróżka”

( sł. i muz. K. Gowik)

I. Moja mama lubi marzyć, płynąć nad
chmurami
Rzucać mi promyki słońca w dół.
Moja mama zawsze błyszczy uśmiechami,
Kiedy pyszny obiad stawia mi na stół.
Ref:
Moja mama zawsze wszystko dobrze wie!
Moja mama fruwała dziś z ptakami.
Ciemne chmury zmiotła gdzieś,
Ja nie wiem gdzie, nie wiem gdzie.
Moja mama zawsze wszystko dobrze wie!
Moja mama miała dzisiaj dobry dzień
Moja magiczna wróżka z herbatą do łóżka.
Najpiękniejsza mama, to się przecież wie, to się
wie!
Moja mama miała dzisiaj dobry dzień!

II. Moja mama lubi kwiaty, kocha leśne
wróżki.
Podsłuchuje, o czym szepcze wiatr,
A wieczorem, kiedy sobie leżę w łóżku,
Opowiada , co pan żuk na obiad zjadł.


III. Kocham bardzo moją mamę i jej wszystkie
czary,
Bajki śmieszki i całusów moc.
To są dla mnie bardzo ważne, wielkie dary,
Śpiewam mamie tę piosenkę w dzień i w noc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *