3 LATKI
1. Baśnie, bajki i bajeczki
– rozwijanie mowy
– rozwijanie rozróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3
– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
– ilustrowanie piosenki ruchem
– kształcenie percepcji słuchowo- ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
2. Wspaniałe zabawy na śniegu
– rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności segregowania
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3
– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
3. Tajemnice kosmosu
– rozwijanie zainteresowań tematyką dotyczącą kosmosu
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– zaspakajanie podstawowych potrzeb rozwojowych związanych z aktywnością poznawczą
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– nauka operowania narzędziami i dostępnym materiałem
4. W dziecięcym laboratorium
– tworzenie siatki wiedzy
– rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci
– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów
– rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi
– wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej.
Piosenka do utrwalenia
,,Śnieg jest śmieszny’’
sł. i muz. Krystyna Gowik
1.Śnieg zasypał drogi, pola.
Jak tu dotrzeć do przedszkola?
Białe płatki sypią wkoło.
A nam jest wesoło!
Ref.: Śnieg jest śmieszny: ha, ha, ha.
Razem z dziećmi sanki pcha.
Razem bawi się śnieżkami.
Coś tam szepcze z bałwankami.
Sypnie czasem w buzie i
pęka ze śmiech
2. Place zabaw zasypane.
Domy w śniegu zakopane.
Biały puch wciąż z nieba leci.
Cieszą się więc dzieci!
Ref.: Śnieg jest śmieszny… 2x
4 LATKI
I. Bajki, baśnie, bajeczki:
– rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej, uczestniczenie w improwizacji muzycznej z użyciem instrumentów, rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów, rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5, rozwijanie sprawności fizycznej, uświadamianie korzyści, jakie niesie ze sobą ruch
– śpiewanie piosenki z akompaniamentem instrumentów, kształcenie percepcji słuchowo- ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej, uświadamianie korzyści, jakie niesie ze sobą ruch, zapoznanie z procesem powstawania książki, rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy, rozwijanie umiejętności plastyczno- technicznych, rozwijanie wyobraźni
II. Wspaniałe zabawy na śniegu:
– rozwijanie zasobu słownictwa, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi, rozwijanie umiejętności zachowania ostrożności podczas zabaw na śniegu i lodzie
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5, doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
-rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie percepcji słuchowo- ruchowej, zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi, rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy, rozwijanie zainteresowań badawczych, badanie właściwości śniegu i lodu
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wrażliwości na sztukę, rozwijanie logicznego myślenia, integracja grupy
III. Tajemnice kosmosu:
– rozwijanie mowy, rozwijanie zainteresowań techniką kosmosu, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni
– rozwijanie umiejętności matematycznych, rozwijanie twórczego myślenia, rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas wspólnej zabawy z piosenką, rozwijanie zainteresowań pojazdami kosmicznymi
– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie postawy badawczej, wzbogacanie zasobu słownictwa
– rozwijanie umiejętności plastycznych, pobudzanie kreatywności, rozwijanie mowy, wdrażanie do współdziałania w grupie
IV. W dziecięcym laboratorium:
– rozwijanie mowy, zdobywanie informacji na temat pracy naukowca, rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji, rozwijanie zainteresowań badawczych
-poszerzanie wiedzy na temat eksperymentów, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki, budzenie zainteresowań muzyką klasyczną, rozwijanie zainteresowań badawczych, rozwijanie ciekawości poznawczej
– rozwijanie sprawności fizycznej, poznawanie właściwości magnesu
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności postępowania według instrukcji, integrowanie grupy
Piosenka do utrwalenia
„ Baśnie ”
( sł i muz. Bożena Forma)
1. Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.
2. W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.
3. Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.
5 LATKI
I Kim są rodzice moich rodziców
– uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych
– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby
– rozwijanie umiejętności dodawania
– przeliczanie elementów
– rozwijanie sprawności fizycznej
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu
– doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy piosenką
– rozwijanie zainteresowania muzyką i tańcem
– rozwijanie myślenia i spostrzegawczości
– poznanie sposobów na spędzanie wolnego czasu z babcią i dziadkiem
– integracja grupy
– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej
– rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi
II Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
– poznanie pracy projektanta
– rozwijanie wyobraźni
– utrwalenie nazw zawodów
– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów
– rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowej
– rozwijanie poczucia rytmu
– wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych
– rozwijanie umiejętności tworzenia pytań
– obserwacja surowców mineralnych przez lupę
– poznanie pracy archeologa
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– rozwijanie umiejętności przewidywania
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
III Baśnie, bajki, bajeczki
– rozwijanie mowy
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– budzenie zainteresowania literami
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8
– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych
– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– rozwijanie wyobraźni muzycznej
– kształtowanie percepcji słuchowo-ruchowej
– rozpoznawanie bohaterów znanych baśni
– rozwijanie inwencji twórczej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– zapoznanie z procesem wydawniczym
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
– sprawdzanie wiedzy ze znajomości książek i baśni
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
IV Wspaniałe zabawy na śniegu
– rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi
– budzenie zainteresowania literami
– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby
– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8
– doskonalenie umiejętności matematycznych
– rozwijanie słuchu muzycznego
– zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi
– rozwijanie zainteresowań badawczych
– badanie właściwości śniegu i lodu
– rozwijanie wrażliwości na sztukę
– wykonanie eksperymentów graficznych
Piosenka do utrwalenia
„Zimowe zabawy”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
I.Hej, koledzy, koleżanki,
chodźmy na saneczki,
kto odważny, niech na nartach
szusuje z góreczki.
Ref.: Świat zasypał śnieg,
wkoło zima biała.
Czas pobawić się śnieżkami,
czas lepić bałwana!
Każde dziecko o tym wie,
ma bezpiecznie bawić się!
II. Lodowisko jest przy szkole,
tak się pięknie błyszczy.
Już dziewczynki i chłopaki.
zakładają łyżwy.
Ref.: Świat zasypał śnieg,
wkoło zima biała.
Czas pobawić się śnieżkami,
czas lepić bałwana!
Każde dziecko o tym wie,
ma bezpiecznie bawić się!
III. Nikt nie zmarznie dziś na mrozie,
słońce w buzie grzeje.
Dzieci bawią się radośnie,
pan bałwan się śmieje.
Ref.: Świat zasypał śnieg,
wkoło zima biała.
Czas pobawić się śnieżkami,
czas lepić bałwana!
Każde dziecko o tym wie,
ma bezpiecznie bawić się!
6 LATKI
I ,, Fryzjer, weterynarz czy lekarz?”
Zagadnienia z tego tematu nie zostały zrealizowane w poprzednim miesiącu, więc realizowane będą w tym miesiącu.
II ,,Baśnie, bajki, bajeczki”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery g, G: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
wyrabianie poczucia rytmu, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
rozpoznawanie bohaterów znanych baśni, rozwijanie myślenia logicznego,
-
zapoznanie z procesem wydawniczym,
-
poznawanie nowych technik prac plastyczno-technicznych, rozwijanie wyobraźni,
III,, Wspaniałe zabawy na śniegu”
-
rozwijanie mowy, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery w, W: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
rozwijanie umiejętności dodawania, kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie umiejętności zgodnego uczestnictwa we wspólnej zabawie, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-
zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,
-
rozwijanie zainteresowań badawczych,
-
rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni,
IV ,, Tajemnice kosmosu”
-
rozwijanie mowy, zdobywanie wiadomości na temat planet Układu Słonecznego,
-
rozpoznawanie i nazywanie litery p, P: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
-
zdobywanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych, rozwijanie umiejętności współpracy,
-
kształtowanie postawy badawczej,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie umiejętności kodowania, integracja grupy,