ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na luty

Created with Sketch.

3 LATKI

1. Baśnie, bajki i bajeczki

– rozwijanie mowy

– rozwijanie rozróżniania informacji prawdziwych od nieprawdziwych

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3

– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych

– ilustrowanie piosenki ruchem

– kształcenie percepcji słuchowo- ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

2. Wspaniałe zabawy na śniegu

– rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności segregowania

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 3

– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie

– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

3. Tajemnice kosmosu

– rozwijanie zainteresowań tematyką dotyczącą kosmosu

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– zaspakajanie podstawowych potrzeb rozwojowych związanych z aktywnością poznawczą

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– nauka operowania narzędziami i dostępnym materiałem

4. W dziecięcym laboratorium

– tworzenie siatki wiedzy

– rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci

– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów

– rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi

– wyrabianie umiejętności reagowania ruchem na dźwięki muzyczne

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o estetykę wykonywanej pracy plastycznej.

Piosenka do utrwalenia

,,Śnieg jest śmieszny’’

sł. i muz. Krystyna Gowik

1.Śnieg zasypał drogi, pola.

Jak tu dotrzeć do przedszkola?

Białe płatki sypią wkoło.

A nam jest wesoło!

Ref.: Śnieg jest śmieszny: ha, ha, ha.

Razem z dziećmi sanki pcha.

Razem bawi się śnieżkami.

Coś tam szepcze z bałwankami.

Sypnie czasem w buzie i

pęka ze śmiech

2. Place zabaw zasypane.

Domy w śniegu zakopane.

Biały puch wciąż z nieba leci.

Cieszą się więc dzieci!

Ref.: Śnieg jest śmieszny… 2x

 

4 LATKI

I. Bajki, baśnie, bajeczki:

– rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej, uczestniczenie w improwizacji muzycznej z użyciem instrumentów, rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności zbiorów, rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5, rozwijanie sprawności fizycznej, uświadamianie korzyści, jakie niesie ze sobą ruch

– śpiewanie piosenki z akompaniamentem instrumentów, kształcenie percepcji słuchowo- ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej, uświadamianie korzyści, jakie niesie ze sobą ruch, zapoznanie z procesem powstawania książki, rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy, rozwijanie umiejętności plastyczno- technicznych, rozwijanie wyobraźni

II. Wspaniałe zabawy na śniegu:

– rozwijanie zasobu słownictwa, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi, rozwijanie umiejętności zachowania ostrożności podczas zabaw na śniegu i lodzie

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5, doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy

-rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie percepcji słuchowo- ruchowej, zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi, rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności fizycznej, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy, rozwijanie zainteresowań badawczych, badanie właściwości śniegu i lodu

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wrażliwości na sztukę, rozwijanie logicznego myślenia, integracja grupy

III. Tajemnice kosmosu:

– rozwijanie mowy, rozwijanie zainteresowań techniką kosmosu, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni

– rozwijanie umiejętności matematycznych, rozwijanie twórczego myślenia, rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas wspólnej zabawy z piosenką, rozwijanie zainteresowań pojazdami kosmicznymi

– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie postawy badawczej, wzbogacanie zasobu słownictwa

– rozwijanie umiejętności plastycznych, pobudzanie kreatywności, rozwijanie mowy, wdrażanie do współdziałania w grupie

IV. W dziecięcym laboratorium:

– rozwijanie mowy, zdobywanie informacji na temat pracy naukowca, rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji, rozwijanie zainteresowań badawczych

-poszerzanie wiedzy na temat eksperymentów, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki, budzenie zainteresowań muzyką klasyczną, rozwijanie zainteresowań badawczych, rozwijanie ciekawości poznawczej

– rozwijanie sprawności fizycznej, poznawanie właściwości magnesu

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności postępowania według instrukcji, integrowanie grupy

Piosenka do utrwalenia

„ Baśnie ”

( sł i muz. Bożena Forma)

1. Baśni słuchają dzieci

i dorośli też lubią baśnie.

Każdy chętnie posłucha

pięknej baśni, zanim zaśnie.

2. W baśniach mieszkają wróżki,

dobre elfy i czarodzieje,

w baśniach z pomocą przyjdą

zawsze wierni przyjaciele.

3. Baśnie to tajemnica,

w baśniach różne cuda i dziwy,

w baśniach świat całkiem inny,

nie do końca jest prawdziwy.

 

5 LATKI

I Kim są rodzice moich rodziców

– uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych

– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby

– rozwijanie umiejętności dodawania

– przeliczanie elementów

– rozwijanie sprawności fizycznej

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy piosenką

– rozwijanie zainteresowania muzyką i tańcem

– rozwijanie myślenia i spostrzegawczości

– poznanie sposobów na spędzanie wolnego czasu z babcią i dziadkiem

– integracja grupy

– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej

– rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi

II Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

– poznanie pracy projektanta

– rozwijanie wyobraźni

– utrwalenie nazw zawodów

– zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów

– rozwijanie umiejętności improwizacji ruchowej

– rozwijanie poczucia rytmu

– wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych

– rozwijanie umiejętności tworzenia pytań

– obserwacja surowców mineralnych przez lupę

– poznanie pracy archeologa

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– rozwijanie umiejętności przewidywania

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

III Baśnie, bajki, bajeczki

– rozwijanie mowy

– rozwijanie percepcji wzrokowej

– budzenie zainteresowania literami

– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8

– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy

– rozwijanie wyobraźni muzycznej

– kształtowanie percepcji słuchowo-ruchowej

– rozpoznawanie bohaterów znanych baśni

– rozwijanie inwencji twórczej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapoznanie z procesem wydawniczym

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

– sprawdzanie wiedzy ze znajomości książek i baśni

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

IV Wspaniałe zabawy na śniegu

– rozwijanie zainteresowań zabawami zimowymi

– budzenie zainteresowania literami

– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8

– doskonalenie umiejętności matematycznych

– rozwijanie słuchu muzycznego

– zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– badanie właściwości śniegu i lodu

– rozwijanie wrażliwości na sztukę

– wykonanie eksperymentów graficznych

Piosenka do utrwalenia

„Zimowe zabawy”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

I.Hej, koledzy, koleżanki,

chodźmy na saneczki,

kto odważny, niech na nartach

szusuje z góreczki.

Ref.: Świat zasypał śnieg,

wkoło zima biała.

Czas pobawić się śnieżkami,

czas lepić bałwana!

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się!

II. Lodowisko jest przy szkole,

tak się pięknie błyszczy.

Już dziewczynki i chłopaki.

zakładają łyżwy.

Ref.: Świat zasypał śnieg,

wkoło zima biała.

Czas pobawić się śnieżkami,

czas lepić bałwana!

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się!

III. Nikt nie zmarznie dziś na mrozie,

słońce w buzie grzeje.

Dzieci bawią się radośnie,

pan bałwan się śmieje.

Ref.: Świat zasypał śnieg,

wkoło zima biała.

Czas pobawić się śnieżkami,

czas lepić bałwana!

Każde dziecko o tym wie,

ma bezpiecznie bawić się!

 

6 LATKI

I ,, Fryzjer, weterynarz czy lekarz?”

Zagadnienia z tego tematu nie zostały zrealizowane w poprzednim miesiącu, więc realizowane będą w tym miesiącu.

II ,,Baśnie, bajki, bajeczki”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie percepcji słuchowej,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery g, G: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • wyrabianie poczucia rytmu, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni, rozwijanie myślenia logicznego,

  • zapoznanie z procesem wydawniczym,

  • poznawanie nowych technik prac plastyczno-technicznych, rozwijanie wyobraźni,

III,, Wspaniałe zabawy na śniegu”

  • rozwijanie mowy, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery w, W: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • rozwijanie umiejętności dodawania, kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności zgodnego uczestnictwa we wspólnej zabawie, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

  • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,

  • rozwijanie zainteresowań badawczych,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wyobraźni,

IV ,, Tajemnice kosmosu”

  • rozwijanie mowy, zdobywanie wiadomości na temat planet Układu Słonecznego,

  • rozpoznawanie i nazywanie litery p, P: drukowanej i pisanej, małej i wielkiej, rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,

  • zdobywanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych, rozwijanie umiejętności współpracy,

  • kształtowanie postawy badawczej,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie umiejętności kodowania, integracja grupy,

Piosenka do utrwalenia

,, Będę mistrzem”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).

I.

Przyszła zima, a wraz z zimą zabawy zimowe.

Lubię zjeżdżać na saneczkach na górce przed domem.

Lubię łyżwy figurowe i zjazdowe narty,

a najbardziej lubię snowboard – to mój sport kochany.

Ref.: Trening czyni mistrza, więc trenuję co dzień.

Może będę mistrzem świata w jeździe na snowboardzie? (bis)

II.

Dużo czasu spędzam zimą tu, w wysokich górach,

gdzie orczyki i ławeczki, prawdziwa gondola.

Ten wagonik mnie zabierze na szerokie stoki,

gdzie trenować można zjazdy, slalomy, wyskoki.

Ref.: Trening czyni mistrza, więc trenuję co dzień.

Może będę mistrzem świata w jeździe na snowboardzie? (4 x)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *