ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na luty

Created with Sketch.

3 LATKI

I ,,Muzyczne opowieści”

  • wdrażanie do uważnego słuchania,

  • kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi,

  • rozwijanie wyobraźni muzycznej, poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych,

  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań graficznych, manualnych i plastycznych,

II ,,W świecie kształtów i kolorów”

  • wdrażanie do uważnego słuchania poleceń,

  • wdrażanie do wypowiadania się na określony temat,

  • rozwijanie umiejętności nazywania kolorów,

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych,

  • kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie,

  • rozwijanie percepcji wzrokowej,

III ,,Bawimy się w teatr”

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,

  • rozwijanie motoryki małej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach,

  • zapoznanie z wybranymi formami teatralnymi,

  • kształtowanie nawyków właściwego zachowania się w teatrze,

  • inspirowanie do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowe,

IV ,,Jaki mam talent?”

  • wdrażanie do pokonywania swojej nieśmiałości, występowania przed grupą rówieśniczą, mówienia o sobie,

  • rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek,

  • doskonalenie umiejętności wokalnych,

  • kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni,

  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach,

  • usprawnianie motoryki małej,

Piosenka do utrwalenia

,,Jestem muzykantem”
1. Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci – konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na pianinie.
A pianino i-no, i-no, a pianino i-no, i-no,
a pianino i-no, i-no, a pianino, bęc!

2. Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci – konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na bębenku.
A bębenek e-nek, e-nek, a bębenek e-nek, e-nek,
a bębenek e-nek, e-nek, a bębenek, bęc!

3. Jestem muzykantem – konszabelantem,
my muzykanci – konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać.
– A na czym? – Na puzonie.
Na puzonie -onie, -onie, na puzonie -onie, -onie,
na puzonie -onie, -onie, na puzonie, o bęc!

 

4 LATKI

I ,,Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy”
• Poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu;
• Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych;
• Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola;
• Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy;
• Rozbudzanie intuicji matematycznej w obszarach: ciężar i długość/szerokość.

II. Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa”
• Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
• Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;
• Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych;
• Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów;
• Kształtowanie umiejętności tworzenia prac plastycznych inspirowanych utworem literackim.

III ,, Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze”
• Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu;
• Składanie prostych konstrukcji z papieru unoszących się w powietrzu i na wodzie;
• Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych;
• Rozwijanie zdolności uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

IV ,,Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę”

• Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiałów;
• Poszerzanie wiedzy dzieci o teatrze, szczególnie o teatrze lalkowym;
• Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role;
• Wyodrębnianie cech wspólnych lalek teatralnych i różnic między nimi.

Piosenka do utrwalenia

,,Na zakupy”

muzyka: Ewa Nowotarska
słowa: Ewa Stadtmüller

Ref.: Na zakupy z tatą, z mamą,
po południu albo rano,
po bułeczki, marcheweczki,
po syropek i książeczki.
1. Już na placu ruch jest spory,
przyjechały pomidory,
i rzodkiewki na straganie
układają miłe panie.
Ref.: Na zakupy z tatą, z mamą…
2. Pan Walenty w obuwniczym
dnia miłego wszystkim życzy,
tu kupimy pantofelki,
bo u niego wybór wielki.
Ref.: Na zakupy z tatą, z mamą…
3. Tuż za rogiem jest apteka,
pani Ania na nas czeka,
zna sposobów dobrych parę,
by wyleczyć nasz katarek.
Ref.: Na zakupy z tatą, z mamą…
4. Gdy książeczkę kupić chcemy,
do księgarni wędrujemy,
śliczną bajkę wybieramy,
teraz to już wszystko mamy!
Ref.: Na zakupy z tatą, z mamą…

 

5 LATKI

1. Odkrywamy świat muzyki

– nazywanie i odkrywanie instrumentów oraz ich dźwięków

– poznanie różnych rodzajów muzyki

– poznanie różnych form tańca

– poznanie obrazu graficznego liczby 10

– doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,r” – litery ,,R”, ,,r”

2. Jak powstają obrazy i rzeźby?

– odpowiadanie na pytania pełnym zdaniem, układanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie zagadek

– wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabaw

– określenie kierunków i ustalenie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów

– podejmowanie samodzielnej działalności poznawczej

– wyjaśnianie, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód

3. Idziemy do teatru

– odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

– wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych – rozbudzanie zainteresowania światem liter

– wdrażanie do zadawania pytań i odpowiadanie na nie pełnym zdaniem

– rozwijanie wyobraźni muzycznej poprzez słuchanie , odtwarzanie i tworzenie muzyki, śpiewanie piosenek i ruch przy muzyce

– wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy

– podejmowanie samodzielnej

4.Jesteśmy artystami

– rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

– klasyfikowanie przedmiotów według podanego kryterium

– określanie kierunków i ustalenie położenia przedmiotów

– przeliczanie elementów zbiorów ( z prawej do lewej i z lewej do prawej)

– ustalenie liczebności zbiorów

– wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia

– budzenie zainteresowania czytelnictwem

Piosenka do utrwalenia

,,Skaczące nutki”

muzyka : Barbara Kolago

słowa: Dorota Gellner

Do przedszkola wpadły nutki
wszystkie miały czarne butki
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy
do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie
i biegały i skakały po klawiszach
czarno – białych.

Ta wysoko, tamta nisko….

Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.

Ta wysoko, tamta nisko…

6 LATKI

I. W krainie muzyki:

  • Wdrażanie do tworzenia własnych układów ruchowych.

  • Kształtowanie postaw aktywnego odbiorcy sztuki muzycznej.

  • Budowanie motywacji do podejmowania działań inspirowanych muzyką.

  • Wdrażanie do słuchania muzyki klasycznej i rozrywkowej.

  • Rozwijanie umiejętności przedstawiania muzyki ruchem.

  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania litery “ r”, “ R”

  • Rozwijanie umiejętności czytania prostych tekstów złożonych z poznanych liter.

II. Wśród malarzy i rzeźbiarzy:

  • Rozwijanie różnorodnej aktywności dziecka.

  • Wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach publicznych.

  • Wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć podczas tworzenia i oglądania dzieł sztuki.

  • Wdrażanie do przejawiania troski o estetykę i czystość otoczenia.

  • Rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów na określony temat.

  • Wdrażanie do czytania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów.

  • Utrwalenie umiejętności przeliczania w przód i wspak w zakresie 10.

III. W teatrze:

  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne.

  • Aktywne uczestniczenie w odkrywaniu kultury.

  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką.

  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania litery “ w”, “ W”

  • Ćwiczenia w pisaniu poznanych liter po śladzie i z pamięci.

  • Wprowadzenie znaków “ +” i “-”.

  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 na konkretach.

  IV. Mali artyści to my:

  • Aktywne uczestniczenie w odkrywaniu kultury.

  • Wyzwalanie zadowolenia ze swoich osiągnięć, efektów swojej pracy.

  • Wdrażanie do pracy nad sobą, świadomego rozwijania swoich zainteresowań i umiejętności.

  • Rozwijanie umiejętności kreślenia nowo poznanych cyfr i liter.

  • Kształtowanie umiejętności    rozpoznawania i nazywania litery “ z”, “ Z”.

  • Wdrażanie do eksperymentowania farbą podczas mieszania kolorów i ich nazywania.

Piosenka do utrwalenia

„Zagram dzieciom ”

( sł. Dorota Gellner, muz. Barbara Kolago)

I. Zaraz siądę sobie w kącie,

zagram dzieciom na trójkącie.

Trójkąt srebrne oczy ma,

srebrnym głosem chętnie gra.

Trójkąt srebrne oczy ma,

srebrnym głosem chętnie gra.

Ref :Czary- mary,

weź pałeczkę do ręki,

czary- mary,

wyczarują się dźwięki.

Czary- mary,

i na pewno w tych dźwiękach

jest zaklęta, zaklęta piosenka.

II. To są dzwonki, to pałeczka,

zagram dzieciom na dzwoneczkach.

Zagram cicho- sol, do, mi,

niech się wszystkim dobrze śpi.

Zagram cicho- sol, do, mi,

niech się wszystkim dobrze śpi.

Ref: Czary- mary….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *