ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na listopad

Created with Sketch.

3 LATKI

1. A deszcz pada i pada

– rozwijanie mowy

– usprawnianie motoryki małej

– wprowadzenie pojęć: mało, dużo

– porównywanie liczebności zbiorów

– ilustrowanie piosenki ruchem

– rozwijanie szybkiej reakcji na sygnał

-rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

2. Co powinienem wiedzieć o Polsce

– zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– zapoznanie z potrawami regionalnymi

– rozwijanie szybkiej reakcji na sygnały

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

3. Zdrowie naszym skarbem

– rozwijanie mowy

– zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka

– rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych

– zapoznanie z produktami szkodliwymi dla zdrowia

– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

4. Co ułatwia prace w domu?

– zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych

– zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych

– zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie

– zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych

– rozwijanie pamięci i koncentracji uwagi

– rozwijanie poczucia rytmu

– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– budzenie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

Piosenka do utrwalenia

( sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak)

,,Myj ręce”

Jeśli chcesz zdrowym być

musisz często ręce myć

Ręcznik mydło są w łazience

po zabawie umyj ręce (bis).

Kapu, kap mówi kran

dużo wody w sobie mam

A szczoteczka aż się jeży

umyj ręce jak należy (bis).

Jakiś czar jakiś cud

z rączek zniknął cały brud

Mama woła- chodź kochanie

pyszny deser dziś dostaniesz (bis).

4 LATKI

 

I. A deszcz pada i pada

– rozwijanie mowy

– rozwijanie wyobraźni

– wykonanie eksperymentu ukazującego mieszanie się mas powietrza

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na określoną cechę

– odwzorowywanie rytmu

– kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie słuchu muzycznego

– kształtowanie reakcji na sygnał

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

II. Co powinienem wiedzieć o Polsce

– zapoznanie z legendą o Bazyliszku i dzielnym krawczyku

– rozwijanie umiejętności twórczego myślenia w zadaniach nietypowych

– doskonalenie umiejętności przeliczania

– ilustrowanie piosenki ruchem

– próby manipulowania rekwizytem

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– zapoznanie z wyglądem flagi Polski

III. Zdrowie naszym skarbem

– zapoznanie z rolą aktywności fizycznej w życiu człowieka

– utrwalenie wiadomości na temat piramidy zdrowia

– poznanie znaczenia owoców i warzyw w diecie

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– rozwijanie swobody ruchów w przestrzeni

– rozwijanie sprawności ruchowej

– doskonalenie uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– budzenie uczucia satysfakcji z wykonanej pracy

IV. Co ułatwia pracę w domu?

– zapoznanie z nazwami podstawowych urządzeń elektrycznych

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– zapoznanie z wybranymi urządzeniami gospodarstwa domowego wykorzystywanymi dawniej i współcześnie

– rozwijanie umiejętności odbioru i wyrażania muzyki

– rozwijanie poczucia rytmu

– wyrabianie nawyku prawidłowej postawy

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– segregowanie urządzeń ze względu na kolor

Piosenka do utrwalenia

,,W zdrowym ciele zdrowy duch”

( sł. i muz. Bożena Forma)

1. Dbam o swoje zdrowie

jeżdżę na rowerze

lubię też wyprawy

z tatą na skuterze.

Ref. W zdrowym ciele zdrowy duch

Zapamiętaj sobie

Dnia każdego dbaj o siebie

Dobrze radzę tobie

2. Rano gimnastyka

Mleko na śniadanie

A warzywa często

Jem na drugie danie.

Ref. W zdrowym ciele…

3. Mam też zdrowe zęby

Dokładnie je myję

Zawsze mam też czyste

Uszy, włosy, szyję.

Ref. W zdrowym ciele…

5 LATKI

I. A deszcz pada i pada :

– rozwijanie mowy, dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby

– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności wokalnych, rozwiązywanie zagadek słuchowych

– wyciąganie wniosków na temat parowania i skraplania wody

– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności przeliczania

II. Co powinienem wiedzieć o Polsce :

– rozwijanie mowy, poszerzanie wiadomości o sobie

– rozwijanie słuchu fonematycznego

– utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała, przypomnienie nazw części ciała

– rozwijanie sprawności fizycznej

– doskonalenie poczucia rytmu, wypowiadanie się na temat swoich zainteresowań

– rozpoznawanie podstawowych zmysłów

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności przeliczania

III. Zdrowie naszym skarbem:

– rozwijanie świadomości na temat ruchu w życiu człowieka

– analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby

– zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności wokalnych, utrwalenie nazw specjalności lekarskich

– utrwalenie wiadomości na temat dbania o higienę osobistą

– uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków, integracja grupy

IV. Co ułatwia prace w domu:

– utrwalenie nazw urządzeń elektrycznych, budzenie zainteresowania literami

– rozwijanie myślenia matematycznego, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem

– poznawanie różnych źródeł otrzymywania energii

– budzenie zainteresowań kulinarnych

– poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii

– rozwijanie logicznego myślenia

Piosenka do utrwalenia

„ W poszukiwaniu witamin”

( sł i muz. Krystyna Gowik)

1. Jak ważne jest zdrowie, mama wam to powie.

Mapę dziś zrobiła, szlak zdrowia zaznaczyła.

Chętnie nim pójdziemy,

bo zdrowia szukać chcemy.

Ref: To jest niezwykła i całkiem nowa

mapa witaminowa.

Gdy z nią radośnie pomaszerujemy,

to zdrowie na pewno znajdziemy.

To jest niezwykła i całkiem nowa

mapa witaminowa.

Gdy z nią radośnie pomaszerujemy,

to zdrowie na pewno znajdziemy.

Na, na, na………

2. Gdzie szukać witamin? Mapa drogę skrywa.

Są one w owocach, są one w warzywach.

Trzeba jeść je co dzień,

bo zdrowym być jest w modzie!

Ref: To jest niezwykła……….

6 LATKI

I A deszcz pada i pada

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie wiedzy ogólnej,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozwijanie percepcji słuchowej,

– rozwijanie umiejętności myślenia logicznego,

– rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie wyobraźni,

– rozwijanie umiejętności przeliczania,

– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł

II Co powinienem wiedzieć o Polsce?

– rozwijanie mowy,

– wdrażanie do świata wartości,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– poznawanie zapisu cyfrowego liczby 6,

– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,

– rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały,

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– zapoznanie z postaciami znanych Polek i Polaków,

– poszerzanie wiedzy na temat Polski,

– rozwijanie uważności i koncentracji,

– utrwalenie informacji o Polsce,

III Zdrowie naszym skarbem

– rozwijanie mowy,

– zdobywanie wiedzy na temat zdrowego trybu życia,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem,

– utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– wdrażanie do rekreacji ruchowej,

– doskonalenie zdolności koncentracji,

– ilustrowanie piosenki ruchem,

– uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,

– utrwalenie nazw specjalizacji lekarskich,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– zachęcanie do dbania o czystość,

– rozbudzanie zainteresowania eksperymentowaniem,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– uświadamianie dzieciom ich praw ii obowiązków,

– rozwijanie poczucia bycia częścią grupy,

– stworzenie przyjemnej atmosfery,

IV Co ułatwia pracę w domu?

– rozwijanie mowy,

– utrwalenie nazw urządzeń elektrycznych,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– zapoznanie z urządzeniami elektrycznymi,

– rozwijanie myślenia matematycznego,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– wdrażanie do rekreacji ruchowej,

– rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii,

– rozwijanie percepcji słuchowej,

– rozwijanie umiejętności układania zdań,

Piosenka do utrwalenia

(muz. i sł. Krystyna Gowik)

,,Taniec w deszczu”

1. Zimno, zimno już na dworze, pada deszcz.
Kwaśna mina nie pomoże, dobrze wiesz!
Lato odfrunęło razem z bocianami,
Zostawiło stado szarych chmur.

Ref. Gdy jesienny pada deszcz, jesień pod parasol bierz.
Po przygodę wyrusz z nią bardzo mokrą drogą,
Chociaż słońca trochę brak, rozśmieszymy cały świat!
Taniec w deszczu z parasolem to nie żart!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap.
W kałużach kaloszami chlap, chlap, chlap!

2. Deszcz zagląda w nasze okna. Woła nas:
„ Chodźcie do mnie trochę zmoknąć, czas w sam raz!
Zatańczymy razem pod parasolkami,
Ze mną nigdy nie znudzicie się!”

3. Puka, stuka zimny deszczyk, żal go nam.
Kto pobiegnie za nim pierwszy: ty czy ja?
Trochę potańczymy w kurtkach i kaloszach,
Jesień z deszczem może nie być zła!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *