ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na listopad

Created with Sketch.

3 LATKI

I. Pada deszcz:

– rozwijanie inwencji twórczej

– rozwijanie umiejętności liczenia

-rozwijanie sprawności manualnej

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie mowy

II. Dbamy o zdrowie:

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozpoznawanie wysokości dźwięków

– zapoznanie z pracą stomatologa

– porównywanie masy przedmiotów

III. Domowi ulubieńcy:

– rozwijanie mowy i pamięci

– rozpoznawanie wysokości dźwięków

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie mowy i myślenia

IV. Urządzenia w moim domu:

– rozwijanie mowy

– umuzykalnianie dzieci

– zachęcanie do utrzymywania porządku wokół siebie

Piosenka do utrwalenia

„ Mój dom”

( sł. i muz. Bożena Forma)

1.Mój dom to duże okna

i bardzo jasne ściany,

to miejsce, w którym razem

z rodziną czas spędzamy.

2.Mój dom to mój pokoik,

zabawki, książki, biurko

i drzwi, które prowadzą

przez taras na podwórko.

3.Mój dom to moje miejsce,

do niego chętnie wracam,

bo tutaj mam przyjaciół,

rodziców, siostrę, brata.

 

4 LATKI

 

I. Nasza miejscowość nasz region.

– określanie miejsca zamieszkania

– poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola

– uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych – kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie sprawności manualnej i percepcji wzrokowej

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

II. Nasz kontakt z techniką.

-bezpieczne korzystanie z urządzeń technicznych: telewizor, komputer ,itp.

-poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego

– rozwijanie mowy

– nazywanie i wskazywanie części ciała występujących podwójnie

– umuzykalnienie dzieci

– rozwijanie sprawności manualnej

III. Poznajemy przyrodę.

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią występujących zjawisk atmosferycznych ,np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– umuzykalnianie dzieci

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

IV. Dbam o nasze zdrowie.

– spożywanie zdrowej żywności : warzyw , owoców, mięsa, nabiału (ograniczenie spożywania słodyczy ), picie kompotów, soków

-przebywanie na świeżym powietrzu

– dbanie o higienę poprzez : codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach

– rozwijanie umiejętności liczenia

– zapoznanie z pracą stomatologa

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności wokalnych

Piosenka do utrwalenia.

„Daj mi rączkę”

Daj mi rączkę, dam ci ja,

zatańczymy raz i dwa.

Dookoła na paluszkach,

leciuteńko tak jak muszka,

dookoła na paluszkach,

leciuteńko tak jak muszka.

II. Teraz nóżką wytupiemy

i rączkami wyklaszczemy.

Jeszcze tylko skoki dwa,

dookoła raz i dwa, dookoła raz i dwa

jeszcze tylko skoki dwa.

5 LATKI

I. ,,Domy i domki”

  • rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • zapoznanie z literą i: drukowaną małą i wielką,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • poznawanie cech trójkąta,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zainteresowanie planowaniem mieszkania,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego,

  • rozwijanie mowy,

II. ,, Urządzenia elektryczne”

  • zapoznanie ze sposobami oświetlenia pomieszczeń dawniej i obecnie,

  • zapoznanie z literą t: drukowaną małą i wielką,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie mowy;

  • zachęcanie do przygotowywania prostych potraw,

  • rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,

  • rozwijanie umiejętności liczenia i dodawania,

  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,

  • zapoznanie z możliwością wykorzystywania urządzeń elektrycznych.

III. ,, A deszcz pada i pada…”

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

  • zapoznanie z literą d: drukowaną małą i wielką,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie muzykalności,

  • rozwijanie sprawności manualnej i pomysłowości,

  • rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia,

  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,

  • rozwijanie inwencji twórczej i doświadczeń plastycznych,

  • poznawanie cech prostokąta,

  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie,

  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,

IV. ,, Zdrowie naszym skarbem”

  • rozwijanie mowy,

  • zapoznanie z literą k: drukowaną małą i wielką,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • kształcenie słuchu i poczucia rytmu,

  • uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,

  • zachęcanie do wykonywania zdrowych potraw,

  • uświadomienie konieczności dbania o zęby i ich leczenia,

  • budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

  • uświadamianie dzieciom ich praw,

  • rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów i odejmowania na konkretach,

Piosenka do utrwalenia

,,Dola parasola”

sł. H. Łochocka, muz. E. Pałłasz

I.

 Stał parasol koło ściany,
przekrzywiony, zapłakany,
chlip, chlip, chlap. (bis)
Nos drewniany wygiął w rurkę,
a łzy wkoło ciekną ciurkiem,
ciap, kap, ciap. (bis)

Ref.: Chlip, chlip, chlap,
ciap, kap, ciap. (bis)

II.

Wycieraczka rzekła: „Panie,
kiedyż wreszcie pan przestanie?”,
chlip, chlip, chlap. (bis)
„Gdy pan płakać chce nad sobą,
to już na mnie, a nie obok”,
ciap, kap, ciap. (bis)
Ref.: Chlip chlip, chlap…

III.

„Dzisiaj słota, kapuśniaczek,
nie dziwota, że popłaczę”,
chlip, chlip, chlap. (bis)
„Nosa wytrzeć też nie mogę,
muszę płakać na podłogę”,
ciap, kap, ciap. (bis)
Ref.: Chlip, chlip, chlap…

IV.

„W każdą pluchę, zawieruchę
nie ma na mnie nitki suchej”,
chlip, chlip, chlap. (bis)
„Potem w kącie stoję co dzień,
chciałbym wyjść i przy pogodzie”,
klap, klap, klap. (bis)

6 LATKI

I. Domy i domki

– pokazywanie na wybranych przykładach (np. Jeża, wiewiórki, bociana ), jak zwierzęta przygotowują się do zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają), zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.

– rozpoznawanie i nazywanie domów zwierząt

– zapoznanie z literą i – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– utrwalanie poznanej litery

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– zapoznanie z figurą geometryczną – trójkątem

II. Urządzenia elektryczne

– poznawanie, w sposób bezpośredni i pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi ( np. Korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera)

– bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera

– zapoznanie z literą t – małą i wielką , drukowaną i pisaną

– utrwalanie poznanych liter

– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5

– rozwijanie sprawności manualnej

III. Pada deszcz

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych ,np. :padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia

– wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi i zwierząt

– zapoznanie z literą d – małą i wielką, drukowaną i pisaną

– rozpoznaje i nazywa poznane litery

– budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną

– zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem

– rozwijanie mowy

IV. Zdrowie naszym skarbem

– ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku

– spożywanie zdrowej żywności : warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczenie spożycia słodyczy, chipsów, picie kompotów, soków, ograniczanie napojów gazowanych)

– przezwyciężanie niechęci do nieznanych potraw

– zapoznanie z literą k – małą i wielką , drukowana i pisaną

– wypowiada się na temat zdrowego odżywiania

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– uświadamianie dzieciom ich praw

Piosenki do utrwalenia:

,,Rodzinka pór roku”

Ref.: Wiosna, lato, jesień ,zima idą krok w krok!
Pory roku jak rodzina razem cały rok!
1. Wiosna w pąkach, lato w kwiatkach, jesień w liściach, zima w płatkach.
Ref.: Wiosna…
2. Raz zielono, raz kwieciście, raz brązowo, raz srebrzyście.
3.Trochę słońca, trochę chłodu, trochę wiatru, trochę lodu.
4. Wiosna nuci, lato śpiewa, jesień szumi, zima ziewa
5. I tak sobie pory roku w kółko krążą, zawsze zdążą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *