ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na kwiecień

Created with Sketch.

3 LATKI

1. Mamy różne charaktery

– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji

– rozwijanie mowy i koncentracji uwagi

– wprowadzenie pojęć: długi, krótki

– rozwijanie sprawności manualnej

– wyzwalanie umiejętności okazywania emocji poprzez kontakt z muzyką

– rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

2.Wiosna na wsi

– rozwijanie mowy

– rozwijanie percepcji słuchowej

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

– rozwijanie zdolności reagowania ruchem na dźwięki instrumentów

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie

3.Wielkanoc

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– rozwijanie umiejętności stosowania kolorów

– ilustrowanie ruchem piosenki

– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo-ruchowej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

4. Dbamy o przyrodę

– zapoznanie ze sposobami dbania o ziemię

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– zapoznanie z kolorami pojemników na odpady

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– integracja grupy

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

Piosenka do utrwalenia

,,Jacy jesteśmy”

( sł.i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Tata czasami jest smutny,

mama zamyślona.

Ja lubię cieszyć się

i śmiać, i śmiać bez końca.

Ref: Ciągle dobry humor mam
i z radością idę przez świat.

2. Dziadek jest wciąż zatroskany,

babcia taka pogodna.

Ja lubię cieszyć się

i śmiać, i śmiać bez końca.

           Ref: Ciągle dobry…

4 LATKI

1. Wiosna na wsi

– rozwijanie mowy

– rozwijanie percepcji słuchowej

– kształtowanie poprawnej wymowy

– rozwijanie wiedzy ogólnej

– rozwijanie umiejętności liczenia

– rozwijanie umiejętności szeregowania

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności zachowania prawidłowej postawy podczas ćwiczeń

– rozwijanie poczucia rytmu

– doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej

– poznanie narzędzi potrzebnych w pracy rolnika

– poznanie produktów, które otrzymujemy od zwierząt z wiejskiego podwórka

– rozwijanie sprawności manualnej

– poszerzenie wiedzy o zwierzętach wiejskich

– rozwijanie kreatywności

2. Puk, puk to ja sztuka

– zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi

– rozbudzanie zainteresowań muzyką

– rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– rozwijanie umiejętności dopełniania do określonej liczby

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

-ilustrowanie piosenki ruchem

– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie mowy

– rozwijanie zainteresowania bajkami

– rozwijanie ciekawości poznawczej

– rozwijanie sprawności manualnej

– integrowanie grupy

3. Wielkanoc

– rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności stosowania określeń mniej ,więcej

– poszerzenie wiedzy o tradycjach świątecznych

-rozwijanie umiejętności przeliczania

– wyrabianie wyobraźni muzycznej i koordynacji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– utrwalanie nazw kolorów

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności związanych z kodowaniem

4. Dbamy o przyrodę

-poszerzenie wiedzy na temat dbania o naszą planetę – Ziemię

– rozwijanie sprawności manualnej

– budowanie pozytywnych relacji grupowych

– rozwijanie mowy

– kształtowanie nawyków ekologicznych

– rozwijanie umiejętności matematycznych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie poczucia rytmu

– doskonalenie umiejętności komunikacyjnych

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie postawy badawczej

– wzbogacanie słownika dziecięcego o nowe pojęcia

– rozwijanie umiejętności plastycznych

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

5. Polska moja ojczyzna

– rozwijanie mowy

– dzielenie na wyrazów sylaby

– poszerzenie wiedzy o swojej miejscowości

– rozwijanie zainteresowań badawczych

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie umiejętności mierzenia płynów

– rozwijanie poczucia rytmu

– zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych

– rozwijanie umiejętności manipulowania rekwizytem podczas tańca

– rozwijanie zainteresowania Europą

– rozwijanie sprawności manualnej

– poszerzenie wiedzy o Polsce

Piosenka do utrwalenia

,,Święta Wielkanocne”

( sł. I muz. Jolanta Kucharczyk)

 

1.Rzeżucha jak trawka zielona,
pisanki i palemka,
żółty kurczaczek i zając wesoły
czekają już na święta.

Ref.: Niedługo święta wiosenne, święta radosne,
Święta Wielkanocne.
Święta wiosenne, święta radosne,
Święta Wielkanocne.

2. Stół białym obrusem nakryty,
wygląda tak odświętnie.
Zając już muszkę założył, bo chce dziś
wyglądać bardzo pięknie.

Ref.: Niedługo święta wiosenne, święta radosne,
3. W koszyczku też czeka baranek.
Dziś minkę ma wesołą,
różki złociste i białą wełenkę
w sto loczków zakręconą.
Ref.: Niedługo święta wiosenne, święta radosne

5 LATKI

 

1. Wiosna na wsi :

– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami

-porównywanie masy przedmiotów, rozwijanie sprawności fizycznej

-doskonalenie koncentracji uwagi

– rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie, rozwijanie sprawności manualnej

2.Puk, puk, to ja sztuka :

– rozwijanie mowy, wykonanie instrumentu z recyklingu

– zapoznanie z monetami i banknotami

– rozwijanie sprawności fizycznej

– poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową

– zapoznanie ze strukturą makaronu suchego i ugotowanego

– wykonanie kastanietów

– dbanie o czystość na stanowisku pracy

3.  Wielkanoc:

– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami

– rozwijanie umiejętności odejmowania

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

– zapoznanie z czynnikami potrzebnymi do wzrostu rośliny

– rozwijanie sprawności manualnej, zapoznanie ze staropolskim zwyczajem

4. Dbamy o przyrodę:

– rozwijanie mowy, analiza i synteza na poziomie głoski i litery

– utrwalenie wiadomości na temat prawidłowej segregacji śmieci

– rozwijanie sprawności fizycznej

– doskonalenie aparatu ruchowego i koncentracji uwagi

– rozwijanie sprawności manualnej

– zachęcanie o dbanie o planetę Ziemię

– integracja grupy

5. Polska – moja ojczyzna:

– rozwijanie słuchu fonematycznego, budzenie zainteresowania literami

– rozwijanie umiejętności mierzenia płynów

– rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie poczucia rytmu

– zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych

– rozwijanie zainteresowania dzieci Europą

poszerzanie wiedzy o Polsce

Piosenka do utrwalenia

„ Na wiejskim podwórku”

( sł i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Na podwórku już o świcie

zamieszanie, rwetes, krzyki,

pokłóciły się koguty,

kaczki, gęsi i indyki.

Ref: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!

Gul, gul, gul, gul, kukuryku!

Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!

O co tyle krzyku?

2. Krowa muczy, świnki kwiczą,

piesek szczeka: hau, hau, hau, hau.

Owce beczą, kozy meczą,

w stajni koń rży: ihahaha

Ref: Kwa, kwa…

3. Gospodyni rano wstała,

daje paszę, ziarno sypie,

więc przez chwilę na podwórku

będzie troszkę, troszkę ciszej

Ref: Kwa, kwa….

6 LATKI

 

I Wiosna na wsi

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie percepcji słuchowej,

-rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– zapoznanie z różnymi rodzajami wag,

– rozwijanie umiejętności szacowania wagi,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,

– rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy z piosenką,

– wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,

– rozwijanie wiedzy ogólnej dzieci,

– rozwijanie myślenia logicznego,

– rozwijanie sprawności manualnej,

II Dbamy o przyrodę

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– przypomnienie zasad segregowania śmieci,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń,

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– zachęcanie o planetę Ziemię,

– stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,

– rozwijanie kreatywności,

– rozwijanie umiejętności kodowania,

– rozwijanie umiejętności współpracy

III Wielkanoc

– rozwijanie mowy,

– zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– rozwijanie umiejętności odejmowania,

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,

– rozwijanie umiejętności wykonywania świadomych ruchów w przestrzeni,

– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi,

– utrwalanie znajomości poznanych głosek i liter,

– rozwijanie ciekawości poznawczej,

– prowadzenie obserwacji,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– dbanie o porządek na stanowisku pracy,

– rozwijanie percepcji wzrokowej,

– nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

IV Polska – moja ojczyzna

– rozwijanie mowy,

– wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w którym mieszkają dzieci,

– rozwijanie słuchu fonematycznego,

– rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

– rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów,

– rozwijanie zainteresowań badawczych, rozwijanie sprawności fizycznej,

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,

– rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,

– wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,

– rozwijanie myślenia logicznego,

– zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,

– rozwijanie zainteresowań dzieci Europą,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

– rozwijanie umiejętności kodowania,

V Puk, puk, to ja, sztuka

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie umiejętności czytania,

– zapoznanie z postacią kompozytora,

– rozwijanie wrażliwości muzycznej,

– zapoznanie z monetami i banknotami,

– rozwijanie umiejętności rozmieniania i przeliczania pieniędzy,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– kształtowanie prawidłowej postawy,

– ilustrowanie piosenki ruchem,

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

– poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową,

– rozwijanie umiejętności odgrywania ról,

– rozwijanie kreatywności,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupach,

– rozwijanie myślenia logicznego,

– dbanie o porządek na stanowisku pracy,

– rozwijanie sprawności manualnej,

Piosenka do utrwalenia

,,Nasza planeta Ziemia”

(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Życie na Ziemi może być piękne,

gdy tylko o Ziemię zadbamy.

Kiedy będziemy się o nią troszczyć,

gdy tylko ją posprzątamy.

Ref. Ziemia to nasza planeta,
to nasze miejsce na świecie.
Chcemy, by wszyscy tu żyli
zdrowo, bezpiecznie i pięknie.

  1. Nasza zielona planeta Ziemia

    wciąż daje nam wszystkim schronienie –

    czyste powietrze i czystą wodę,

    mieszkanie i pożywienie.

Ref. Ziemia to nasza planeta…

2. Dziś napiszemy do wszystkich ludzi

list, aby o Ziemię wciąż dbali.

By posprzątali lasy i morza,

nasz wspólny dom szanowali.

Ref. Ziemia to nasza planeta…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *