3 LATKI
I. Zabawki
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach przekazywanych przez nauczyciela
– zapoznanie z zabawkami z przeszłości
– integrowanie grupy
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy przy muzyce
– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– pobudzanie kreatywności
– rozwijanie umiejętności plastycznych
II. Odwiedziny Mikołaja
– usprawnianie motoryki małej
– rozwijanie mowy
– utrwalenie nazw wybranych kolorów
– utrwalanie pojęć ,,duży”, ,,mały
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie reakcji na ustalone sygnały
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
III. Zima jest coraz bliżej
– rozwijanie mowy
– zapoznanie z oznakami zimy
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie umiejętności koncentracji
IV. Magia świąt
– zapoznanie z tradycjami świątecznymi
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie umiejętności matematycznych
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności koncentracji.
Piosenka do utrwalenia
„Mikołaj jedzie samochodem”
1.Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Ref. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
2.Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
4 LATKI
1. Odwiedziny Mikołaja
– rozwijanie mowy
– usprawnianie motoryki małej
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– rozwijanie umiejętności dodawania na konkretach
– ilustrowanie piosenki ruchem
– rozwijanie zdolności koncentracji
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
2. Zima jest coraz bliżej
– rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie umiejętności określania wielkości
– rozwijanie ciekawości poznawczej
– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie nawyku prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń
– rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji: radości
– poznanie oznak zimy
– rozwijanie sprawności manualnej
3. Magia świąt
– zapoznanie z tradycjami świątecznymi
– rozwijanie umiejętności liczenia
– utrwalenie określeń: najmniej, najwięcej, para
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie poczucia rytmu
– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności koncentracji
– rozwijanie sprawności manualnej
– poznawanie tradycji związanych ze świętami
– poznawanie potraw świątecznych
4.Zabawki
– rozwijanie mowy
– utrwalenie informacji na temat zabawek z dawnych lat
– rozwijanie zdolności matematycznych
– rozwijanie zdolności koncentracji podczas działania
– rozwijanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie prawidłowej postawy ciała
– rozwijanie umiejętności plastycznych
– pobudzanie kreatywności
Piosenka do utrwalenia
,,Choinka przedszkolaków”
(sł. I muz. Teresa Wójcik)
1. Ubierzemy dziś choinkę
w kolorowe bombki,
zawiesimy srebrny łańcuch
i czerwone wstążki
Ref.: Bo najpiękniejsza będzie dziś choinka
w sali przedszkolaków
I najpiękniejsze będą prezenty
dla małych i starszaków.
2. Świecą srebrne gwiazdki w koło
i lampki mrugają.
Moc uścisków i radości
przedszkolakom dają
Ref.: Bo najpiękniejsza …
5 LATKI
I. Odwiedziny Mikołaja:
– rozwijanie mowy, budzenie zainteresowania literami
– porównywanie liczebności zbiorów, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej, zapoznanie z działaniami wykonywanymi przez wolontariuszy
-uczestniczenie w eksperymentach, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności przeliczania
II. Zima jest coraz bliżej:
– rozwijanie mowy, dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0, rozwijanie sprawności fizycznej
– doskonalenie poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności
– rozbudzanie zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie
– rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie zainteresowania kodowaniem
III. Zabawki:
– rozwijanie mowy, rozwijanie zdolności językowych
-utrwalenie przeliczania w zakresie 7, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy
– rozbudzanie ekspresji teatralnej
– zdobywanie informacji na temat zabawek z przyszłości, rozwijanie umiejętności tworzenia kodu
IV. Magia świąt:
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, budzenie zainteresowania literami
– odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7, zapobieganie pogłębianiu się wad postawy
– rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej, poznawanie tradycji bożonarodzeniowych
– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie umiejętności składania życzeń
– rozwijanie sprawności manualnej, wzmacnianie więzi rówieśniczych
Piosenka do utrwalenia
„ Świąteczne życzenia”
( sł i muz Jolanta Kucharczyk)
1. Gdy pierwsza gwiazdka błyśnie na wieczornym niebie,
gdy popłynie w świat kolęda,
przy choince zbiera się rodzina,
to już święta.
Ref: Gwiazdka z nieba śle promyki złote
i spełnia nam marzenia.
Z ust do ust i z serc do serc
płyną dobre życzenia.
2. Na wigilijnym stole jasno płonie świeca
i dwanaście potraw czeka.
Znajdzie się dziś miejsce dla każdego,
to już są święta.
Ref: Gwiazda z nieba śle promyki złote….
3. I dziś życzymy sobie tego, co najlepsze,
dużo zdrowia, dużo szczęścia.
I prezentów pod choinką wiele,
to już święta.
Ref: Gwiazdka z nieba śle promyki złote……
6 LATKI