ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na grudzień

Created with Sketch.

3 LATKI

,,W mojej rodzinie”

  • wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie,

  • rozwijanie myślenia logicznego przez wskazanie elementów niepasujących do pozostałych,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności ruchowej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych, naśladowczych, rytmicznych,

  • rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i plastycznych,

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas zabaw konstrukcyjnych,

,, Kiedy w domu pachnie choinka”

  • zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia,

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich,

  • kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowanie elementów,

  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie mowy i myślenia,

,, Boże Narodzenie”

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • kształtowanie pamięci odtwórczej,

  • doskonalenie percepcji wzrokowej,

  • rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania,

  • wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

Piosenka do utrwalenia

,,Zimowa piosenka”

muzyka i słowa Renata Szczypior

1. Jak tu miło, jak wesoło,
płatki śniegu tańczą w koło.
Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa!
Zatańcz z nami raz i dwa. Bis

2. Zima sroga, zima biała
śniegiem dachy przysypała.
Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa. Bis

3. Dzwonią sanie dzwoneczkami:
to Mikołaj z prezentami!
Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa… Bis

 

4 LATKI

I ,,Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł”

• Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;

• Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;

• Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze;

• Zapoznanie z wybranymi utworami literatury dla dzieci;

• Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym;

II ,,Porządkami czas się zająć, goście zaraz przybywają”

• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za porządek i czystość w najbliższym otoczeniu;

• Pogłębianie w dzieciach uczucia przywiązania do rodziny, potrzeby niesienia pomocy na miarę możliwości;

• Wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata (węch, dotyk);

• Doskonalenie wypowiedzi ustnych, prezentowanie własnych doświadczeń i własnego punktu widzenia;

• Zaangażowanie dzieci w czynności prospołeczne;

III ,,W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem”

• Stworzenie okazji wielozmysłowego poznawania otaczającego świata (dotyk, węch);

• Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Narodzenia;

• Wdrażanie do estetycznego wykonywania ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji drzewka świątecznego w sali;

• Integrowanie dzieci i ich rodzin z przedszkolem przez uczestnictwo w uroczystości grupowej;

Piosenka do utrwalenia

,,Zabawy na śniegu”

muzyka: Fryderyk Babiński
słowa: Stanisław Karaszewski

1. Śnieżek prószy już od rana,
czas na śnieżki i bałwana.
Wyniesiemy narty, sanki,
zbudujemy śnieżne zamki!

Ref.: To śniegowych zabaw czas!…
Lubi zimę każdy z nas! } bis

2. Stoją w śniegu drzewa, ławki,
gdzie kałuże – tam ślizgawki.
Pędzą z górki narty, sanki,
kule śniegu na bałwanki!
Ref.: To śniegowych zabaw czas!…
Lubi zimę każdy z nas! } bis
Każdy z nas!

5 LATKI

I. Nasze rodziny

– wdrażanie do poprawnego posługiwania się pojęciami: kuzyn, wujek, krewny, stryjek, ciocia, prababcia, pradziadek, szwagier, siostrzenica, bratanek

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny

– kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadanie na niedziela

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,d” – liter ,,D”, ,,d”

– zapoznanie z graficznym zapisem liczby ,,8”

– wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1-8

– kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni , stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni : po prawej, po lewej, z tyłu, z przodu, obok, między.

II. Co to znaczy być dobrym?

– poznanie obrazu graficznego głoski ,,y” – liter ,,y”, ,,Y”

– rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzających się rytmów i ich kontynuowanie

– dodawanie i odejmowanie na konkretach

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat

– rozbudzanie zainteresowania światem liter

– wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą

III. Boże Narodzenie

– poznawanie zwyczajów i tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia

– wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy potraw, zwyczajów i czynności związanych z Bożym Narodzeniem

– doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów zgodnie z podanym warunkiem lub według samodzielnie ustalonego kryterium

– nauka wybranych fragmentów kolęd

– kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i przedszkolu

– kształtowanie nawyku utrzymania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu.

Piosenka do utrwalenia

,,Wigilijna noc”

muzyka i słowa: Danuta i Karol Jagiełło

Puszysty śnieg nocą otulił las,

cisza i mrok, płomień w kominku zgasł.

Na szybach mróz podarował dziś nam

tysiące gwiazd. Namalował je sam.

Raz w roku może zdarzyć się to, co dziś.

Czeka nas miłych wrażeń moc.

Zwierzęta ludzkim głosem przemówić chcą.

Raz w roku, w wigilijną noc.

W choinki woń kolęd wmieszał się ton,

na śpiący sad spadł srebrzysty szron.

Księżyca blask wielki oświetlił wóz,

rzekę i staw w lód zamienił dziś mróz.

Raz…

6 LATKI

I. Moja rodzina:

– doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno- konstrukcyjnych

– wdrażanie do respektowania norm społecznych wynikających z przynależności do rodziny

– kształtowanie uczucia przywiązania oraz okazywania szacunku i wdzięczności bliskim

– zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ d”, „ D”

wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter

– poznanie obrazu graficznego liczby 8

– dodawanie i odejmowanie na konkretach

II. Jak być dobrym dla innych:

rozwijanie sprawności ruchowej

– doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w nowych sytuacjach

– uwrażliwianie na potrzeby innych

– poznanie drukowanej i pisanej litery „ y”

– wdrażanie do globalnego czytania

– utrwalenie umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakami <, >, =

III. Boże Narodzenie:

wywołanie radosnego nastroju, spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością bliskich osób

– wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej

– rozwijanie współczucia i empatii- uwrażliwianie na potrzeby ludzi i zwierząt

– rozwijanie umiejętności pracy w parze i grupie

– utrwalenie poznanych liter

– doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów

Piosenka do utrwalenia

Rodzinne święta”

( muz. Renata Szczypior sł. Beata Szurowska)

I. Pierwsza gwiazdka Wigilię rozpoczyna.

Już przy stole zbiera się rodzina.

Jest opłatek, biały obrus, pod nim siano

i choinka przystrojona rano.

Ref: Księżyc gwiazdę zapalił na niebie,

a my wszyscy uśmiechamy się do siebie.

Takie chwile, każdy pamięta,

najpiękniejsze rodzinne święta.

II. Babcia wnukom historię przypomina,

o Betlejem, gdzie Maria rodzi syna.

Mama z tatą wnoszą pyszny barszcz z uszkami,

a choinka pachnie piernikami.

Ref: Księżyc gwiazdę zapalił na niebie…..

III. Śnieżny puszek otulił wszystkie drzewa.

Anioł w bieli swą kolędę śpiewa.

I choć coraz zimniej robi się na dworze,

w naszych sercach cieplej być nie może.

Ref: Księżyc gwiazdę zapalił na niebie…..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *