3 LATKI
1. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
– rozwijanie mowy
– zapoznanie z terminem ,,rówieśnicy”
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– tworzenie zbiorów
– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– dbanie o porządek na stanowisku pracy
2. Lato, lato, lato czeka
– rozwijanie wiedzy ogólnej
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności segregowania
– rozwijanie umiejętności porównywania zbiorów
– reagowanie ruchem na ustalone sygnały
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy
3. Wkrótce wakacje
– wzmocnienie więzi między rówieśnikami
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności liczenia
– zapoznanie z wybranymi środkami transportu
– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie umiejętności plastycznych
-integracja grupy
4. Zwiedzamy świat
– rozbudzanie zainteresowania podróżowaniem
– rozwijanie mowy
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy
– rozwijanie percepcji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
– rozwijanie sprawności fizycznej
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy.
Piosenka do utrwalenia
,,Chcemy zwiedzić cały świat”
1. Wyjeżdżamy na wycieczkę,
pociąg szybko mknie –
mija pola, lasy, łąki,
mija miasta, wsie.
Zobaczymy całą Polskę –
Kraków i Warszawę,
górskie szczyty i jeziora,
morze, złotą plażę.
2. Samolotem polecimy
zwiedzić wielki świat,
bo my wszystkie kontynenty
chcemy dobrze znać.
Zobaczymy Europę,
Azję i Afrykę
i zwiedzimy Australię
oraz Amerykę.
4 LATKI
I. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?:
– rozwijanie mowy, rozwijanie motoryki małej
– rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie sprawności fizycznej
– ilustrowanie piosenki ruchem, zapoznanie z dziećmi z różnych stron świata
– wykonanie eksperymentu z bańkami mydlanymi
– dbanie o czystość na stanowisku pracy, integracja z rówieśnikami
II. Zwiedzamy świat:
– rozwijanie mowy, zapoznanie z nazwami państwa sąsiadującymi z Polską
– rozwijanie wiedzy ogólnej, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej, rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
– rozwijanie zdolności koncentracji uwagi podczas działania, rozwijanie umiejętności współpracy
– harmonijny rozwój organizmu, rozwijanie mowy
– integrowanie się dzieci, rozwijanie zainteresowań badawczych
III. Lato, lato, lato czeka:
– rozwijanie kreatywności, budzenie chęci uczestnictwa w zabawie
– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, rozwijanie sprawności fizycznej
– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie logicznego myślenia
– rozwijanie sprawności manualnej, poszerzenie wiedzy o dzikim zachodzie
IV. Wkrótce wakacje:
– rozwijanie mowy, budowanie pozytywnych relacji grupowych
– utrwalenie myślenia logicznego, harmonijny rozwój organizmu
– reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne, kształtowanie poczucia rytmu
– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, stymulowanie do poznawania świata
– rozwijanie umiejętności plastycznych, integracja grupy
Piosenka do utrwalenia
„ Już wkrótce wakacje„
( sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)
1. Już wkrótce wakacje
i piękna pogoda,
wyjedźmy więc czym prędzej,
bo każdej chwili szkoda.
Ref: Gdzie grzywy morskich fal,
gdzie słońca złoty blask,
gdzie ptaków leśny chór
swym śpiewem wita nas.
2. Żegnamy się z panią,
z Maciusiem i z Anią,
gotowi, spakowani,
dziś w drogę wyruszamy.
Ref: Gdzie grzywy morskich fal….
3. Lecimy, jedziemy,
idziemy, płyniemy,
powietrzem, lądem, wodą,
by spotkać się z przygodą.
Ref: Gdzie grzywy morskich fal…..
5 LATKI
I Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie umiejętności wczuwania się w sytuację innych,
– wdrażanie do świata wartości,
– definiowanie pojęcia „przyjaźni”,
– rozwijanie orientacji przestrzennej,
– rozwijanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– ilustrowanie piosenki ruchem
– wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas wspólnej zabawy z piosenką,
– zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych zakątków świata,
– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy,
– ćwiczenie aparatu mowy,
– wykonanie eksperymentu z bańkami mydlanymi,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– dbanie o porządek na stanowisku pracy,
– współdziałanie w grupie,
– integracja z rówieśnikami,
II Lato, lato, lato czeka
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie inwencji twórczej,
– rozwijanie współpracy w grupie,
– poznanie ze związkiem frazeologiczny m jeden za wszystkich wszyscy za jednego,
– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,
– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– wyrabiania poczucia rytmu,
– kształtowanie percepcji słuchowo-ruchowej,
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
– rozwijanie wiedzy ogólnej,
– rozwijanie kreatywności,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie inwencji twórczej,
– integrowanie się dzieci,
– rozwijanie umiejętności współpracy,
III Wkrótce wakacje
– rozwijanie mowy,
– zapoznanie z miejscami letniego wypoczynku,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– doskonalenie umiejętności matematycznych,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
– wyrabianie dykcji i artykulacji,
– doskonalenie aparatu ruchowego i koncentracji uwagi,
– doskonalenie myślenia twórczego,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
– rozwijanie postawy badawczej,
– rozwijanie kreatywności,
– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej,
– rozwijanie umiejętności działania w grupie,
– integracja grupy,
IV Zwiedzamy świat
– rozwijanie mowy,
– zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,
– rozwijanie percepcji wzrokowej,
– poznanie krajów sąsiadujących z Polską,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– zapoznanie z potrawami z innych państw,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,
– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
– rozwijanie wyobraźni muzycznej,
– rozwijanie mowy,
– zdobywanie informacji na temat ciekawych miejsc w Europie,
– integracja grupy,
– stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– pobudzanie kreatywności,
– uwrażliwianie na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji
Piosenka do utrwalenia
,,Dzieci z całego świata”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)
1. Tu Ameryka, a tu Afryka!
Tam Azja i Europa – wszędzie pełno dzieci.
Tu i tam mieszkają, w tylu różnych krajach,
na całym świecie – 2x
Ref. Dzieci wszędzie są takie same.
Kochają tatę, kochają mamę.
Lubią zabawy, gry i przygody,
Puzzle i bajki, ciastka i lody.
Szukanie skarbów oraz bieganie,
Na głowie stanie, wesołe brykanie.
Każde z dzieci chce przygód mieć całą gamę,
Bo dzieci wszędzie są takie same.
2. Tu wielkie miasto! A tutaj wioska!
Czy blok, czy kamienica – wszędzie pełno dzieci.
Duże czy też małe, ale takie kochane
Przez swą rodzinę, tatę i mamę.
Ref.: Dzieci wszędzie są takie same …
6 LATKI
I ,, Czego dzieci potrzebują do szczęścia?”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności zadawania pytań,
-
rozwijanie spostrzegawczości, rozwijanie koncentracji uwagi,
-
rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, doskonalenie umiejętności ważenia,
-
kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej,
-
ilustrowanie piosenki ruchem,
-
zapoznanie z zabawami dzieci z różnych zakątków świata, rozwijanie umiejętności czytania,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie zainteresowań badawczych,
-
rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o porządek na stanowisku pracy,
-
rozwijanie umiejętności rywalizacji, integrowanie się z rówieśnikami,
II ,, Lato, lato, lato czeka ”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie kreatywności,
-
rozwijanie umiejętności współdziałania, rozwijanie myślenia twórczego,
-
rozwijanie umiejętności porządkowania, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
-
kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
rozwijanie umiejętności pracy w grupie, rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
integrowanie się grupy, rozwijanie myślenia logicznego,
III ,, Wkrótce wakacje ”
-
rozwijanie mowy, zapoznanie z miejscami letniego wypoczynku,
-
rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie wrażliwości estetycznej,
-
rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności współpracy,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
-
wyrabianie umiejętności tańca z rekwizytem, wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,
-
wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
-
rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie poczucia satysfakcji z wykonywanej pracy,
-
budowanie poczucia wspólnoty, integracja grupy,
IV ,, Zwiedzamy świat”
-
rozwijanie mowy, rozwijanie kreatywności,
-
rozwijanie mowy, zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,
-
rozwijanie sprawności manualnej, poznawanie krajów sąsiadujących z Polską,
-
rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z potrawami z różnych państw,
-
rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,
-
rozwijanie wyobraźni muzycznej, rozwijanie umiejętności wokalnych,
-
zdobywanie informacji na temat ciekawych miejsc w Europie,
-
integrowanie grupy, stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,
-
rozwijanie sprawności manualnej.