ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

Zamierzenia na czerwiec

Created with Sketch.

3 LATKI

1. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

– rozwijanie mowy

– zapoznanie z terminem ,,rówieśnicy”

– rozwijanie umiejętności przeliczania

– tworzenie zbiorów

– kształcenie percepcji słuchowo – ruchowej

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– dbanie o porządek na stanowisku pracy

2. Lato, lato, lato czeka

– rozwijanie wiedzy ogólnej

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności segregowania

– rozwijanie umiejętności porównywania zbiorów

– reagowanie ruchem na ustalone sygnały

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy

3. Wkrótce wakacje

– wzmocnienie więzi między rówieśnikami

– rozwijanie mowy

– rozwijanie umiejętności liczenia

– zapoznanie z wybranymi środkami transportu

– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania

– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie umiejętności plastycznych

-integracja grupy

4. Zwiedzamy świat

– rozbudzanie zainteresowania podróżowaniem

– rozwijanie mowy

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy

– rozwijanie percepcji słuchowo – ruchowej

rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej

– rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy

– rozwijanie sprawności manualnej

– rozwijanie umiejętności organizowania miejsca pracy.

Piosenka do utrwalenia

,,Chcemy zwiedzić cały świat”

1. Wyjeżdżamy na wycieczkę,

pociąg szybko mknie –

mija pola, lasy, łąki,

mija miasta, wsie.

Zobaczymy całą Polskę –

Kraków i Warszawę,

górskie szczyty i jeziora,

morze, złotą plażę.

2. Samolotem polecimy

zwiedzić wielki świat,

bo my wszystkie kontynenty

chcemy dobrze znać.

Zobaczymy Europę,

Azję i Afrykę

i zwiedzimy Australię

oraz Amerykę.

 

4 LATKI

I. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?:

– rozwijanie mowy, rozwijanie motoryki małej

– rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie sprawności fizycznej

– ilustrowanie piosenki ruchem, zapoznanie z dziećmi z różnych stron świata

– wykonanie eksperymentu z bańkami mydlanymi

– dbanie o czystość na stanowisku pracy, integracja z rówieśnikami

II. Zwiedzamy świat:

– rozwijanie mowy, zapoznanie z nazwami państwa sąsiadującymi z Polską

– rozwijanie wiedzy ogólnej, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie aktywności muzyczno- ruchowej, rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej

– rozwijanie zdolności koncentracji uwagi podczas działania, rozwijanie umiejętności współpracy

– harmonijny rozwój organizmu, rozwijanie mowy

– integrowanie się dzieci, rozwijanie zainteresowań badawczych

III. Lato, lato, lato czeka:

– rozwijanie kreatywności, budzenie chęci uczestnictwa w zabawie

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, rozwijanie sprawności fizycznej

– rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie mowy

– rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie logicznego myślenia

– rozwijanie sprawności manualnej, poszerzenie wiedzy o dzikim zachodzie

IV. Wkrótce wakacje:

– rozwijanie mowy, budowanie pozytywnych relacji grupowych

– utrwalenie myślenia logicznego, harmonijny rozwój organizmu

– reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne, kształtowanie poczucia rytmu

– kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, stymulowanie do poznawania świata

– rozwijanie umiejętności plastycznych, integracja grupy

Piosenka do utrwalenia

„ Już wkrótce wakacje„

( sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

1. Już wkrótce wakacje

i piękna pogoda,

wyjedźmy więc czym prędzej,

bo każdej chwili szkoda.

Ref: Gdzie grzywy morskich fal,

gdzie słońca złoty blask,

gdzie ptaków leśny chór

swym śpiewem wita nas.

2. Żegnamy się z panią,

z Maciusiem i z Anią,

gotowi, spakowani,

dziś w drogę wyruszamy.

Ref: Gdzie grzywy morskich fal….

3. Lecimy, jedziemy,

idziemy, płyniemy,

powietrzem, lądem, wodą,

by spotkać się z przygodą.

Ref: Gdzie grzywy morskich fal…..

 

5 LATKI

I Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie umiejętności wczuwania się w sytuację innych,

– wdrażanie do świata wartości,

– definiowanie pojęcia „przyjaźni”,

– rozwijanie orientacji przestrzennej,

– rozwijanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– ilustrowanie piosenki ruchem

– wyrabianie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas wspólnej zabawy z piosenką,

– zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych zakątków świata,

– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy,

– ćwiczenie aparatu mowy,

– wykonanie eksperymentu z bańkami mydlanymi,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– dbanie o porządek na stanowisku pracy,

– współdziałanie w grupie,

– integracja z rówieśnikami,

II Lato, lato, lato czeka

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie inwencji twórczej,

– rozwijanie współpracy w grupie,

– poznanie ze związkiem frazeologiczny m jeden za wszystkich wszyscy za jednego,

– rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych,

– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

– kształtowanie odruchu przyjmowania prawidłowej postawy,

– rozwijanie sprawności fizycznej,
– wyrabiania poczucia rytmu,

– kształtowanie percepcji słuchowo-ruchowej,

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

– rozwijanie wiedzy ogólnej,

– rozwijanie kreatywności,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie inwencji twórczej,

– integrowanie się dzieci,

– rozwijanie umiejętności współpracy,

III Wkrótce wakacje

– rozwijanie mowy,

– zapoznanie z miejscami letniego wypoczynku,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozbudzanie wrażliwości estetycznej,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– doskonalenie umiejętności matematycznych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,

– wyrabianie dykcji i artykulacji,

– doskonalenie aparatu ruchowego i koncentracji uwagi,

– doskonalenie myślenia twórczego,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,

– rozwijanie postawy badawczej,

– rozwijanie kreatywności,

– wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej,

– rozwijanie umiejętności działania w grupie,

– integracja grupy,

IV Zwiedzamy świat

– rozwijanie mowy,

– zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,

– rozwijanie percepcji wzrokowej,

– poznanie krajów sąsiadujących z Polską,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– zapoznanie z potrawami z innych państw,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu,

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

– rozwijanie wyobraźni muzycznej,

– rozwijanie mowy,

– zdobywanie informacji na temat ciekawych miejsc w Europie,

– integracja grupy,

– stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– pobudzanie kreatywności,

– uwrażliwianie na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacji

Piosenka do utrwalenia

,,Dzieci z całego świata”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

1. Tu Ameryka, a tu Afryka!

Tam Azja i Europa – wszędzie pełno dzieci.

Tu i tam mieszkają, w tylu różnych krajach,

na całym świecie – 2x

Ref. Dzieci wszędzie są takie same.

Kochają tatę, kochają mamę.

Lubią zabawy, gry i przygody,

Puzzle i bajki, ciastka i lody.

Szukanie skarbów oraz bieganie,

Na głowie stanie, wesołe brykanie.

Każde z dzieci chce przygód mieć całą gamę,

Bo dzieci wszędzie są takie same.

2. Tu wielkie miasto! A tutaj wioska!

Czy blok, czy kamienica – wszędzie pełno dzieci.

Duże czy też małe, ale takie kochane

Przez swą rodzinę, tatę i mamę.

Ref.: Dzieci wszędzie są takie same …

 

6 LATKI

I ,, Czego dzieci potrzebują do szczęścia?”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności zadawania pytań,

  • rozwijanie spostrzegawczości, rozwijanie koncentracji uwagi,

  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, doskonalenie umiejętności ważenia,

  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej,

  • ilustrowanie piosenki ruchem,

  • zapoznanie z zabawami dzieci z różnych zakątków świata, rozwijanie umiejętności czytania,

  • rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie zainteresowań badawczych,

  • rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o porządek na stanowisku pracy,

  • rozwijanie umiejętności rywalizacji, integrowanie się z rówieśnikami,

II ,, Lato, lato, lato czeka ”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie kreatywności,

  • rozwijanie umiejętności współdziałania, rozwijanie myślenia twórczego,

  • rozwijanie umiejętności porządkowania, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

  • kształtowanie odruchu prawidłowej postawy, rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie, rozwijanie wyobraźni przestrzennej,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • integrowanie się grupy, rozwijanie myślenia logicznego,

III ,, Wkrótce wakacje ”

  • rozwijanie mowy, zapoznanie z miejscami letniego wypoczynku,

  • rozwijanie sprawności manualnej, rozbudzanie wrażliwości estetycznej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności współpracy,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,

  • wyrabianie umiejętności tańca z rekwizytem, wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach,

  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,

  • rozwijanie postawy badawczej, rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie poczucia satysfakcji z wykonywanej pracy,

  • budowanie poczucia wspólnoty, integracja grupy,

IV ,, Zwiedzamy świat”

  • rozwijanie mowy, rozwijanie kreatywności,

  • rozwijanie mowy, zapoznanie z ciekawymi miejscami na świecie,

  • rozwijanie sprawności manualnej, poznawanie krajów sąsiadujących z Polską,

  • rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z potrawami z różnych państw,

  • rozwijanie sprawności fizycznej, przestrzeganie dokładności wykonywania ćwiczeń,

  • rozwijanie wyobraźni muzycznej, rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • zdobywanie informacji na temat ciekawych miejsc w Europie,

  • integrowanie grupy, stymulowanie do poznawania i odkrywania świata,

  • rozwijanie sprawności manualnej.

Piosenka do utrwalenia

,, Lato na lotni”

(sł. i muz. Krystyna Gowik)

1. Lato na lotni leci,

z wysoka macha do dzieci.

„Przynoszę wszystkim dni pełne słońca.

Cieszcie się nimi, cieszcie bez końca!”

Ref.: Lato, lato, lato wszędzie.

Teraz ciągle upał będzie.

Będą lody dla ochłody.

Każdy wskoczyć będzie chciał do wody.

Wyjmę krótkie spodnie, sukienki, kapelusze

i jeszcze krem z filtrem koniecznie kupić muszę.

2. Lotnia zatacza koła,

a w dole grupa wesoła.

To przedszkolaki skaczą z radości,

że lato wreszcie u nich zagości.

Ref.: Lato, lato, lato wszędzie…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *