ul. Polna 1, 08-330 Kosów Lacki
25 7879041
przedszkole@kosowlacki.pl

ZAMIERZENIA NA CZERWIEC

Created with Sketch.

3 LATKI

 

I Święto dzieci

podawanie swojego imienia, nazwiska

określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu

określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć

współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw

doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania bohaterów literackich) wybranych wartości moralnych, np. dobra, odwagi

II Moje podwórko

poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu

bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw

III Taki sam, ale inny

poznawanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją

poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras (ubiór, mieszkanie)

zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata

szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras (zwracanie uwagi na równość praw wszystkich ludzi)

IV Nadchodzą wakacje

poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych

obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie

poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

Piosenka do utrwalenia

Co kto lubi?

sł. A. Bernat, muz. B. Kolago

I. Jabłka w cieście lubi Grześ,

a ja wolę budyń jeść.

Każdy przecież co innego

ma ulubionego.

II. Grzesiek lubi gonić psa,

ja za piłką hopsasa.

Każdy przecież co innego

ma ulubionego.

III. Grzesiek do rakiety wsiadł,

a ja pieszo zwiedzam świat.

Każdy przecież co innego

ma ulubionego.

IV. Ja coś lubię, a ty nie,

ty coś wolisz, a ja nie.

Każdy lubi co innego

i to sprawa jego.

4 LATKI

I. TAKI SAM, ALE INNY

– poznawanie ludzi różnych ras, określanie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją

– poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras ( ubiór, mieszkanie)

– zwracanie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata

– szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras ( zwracanie uwagi na równość praw wszystkich ludzi).

II. ODKRYWAMY LAS

– wzbogacanie wiedzy przyrodniczej

– kształtowanie postaw ekologicznych

– zapoznanie z pracą leśniczego

– utrwalanie nazw drzew i zwierząt leśnych

III. NADCHODZĄ WAKACJE

– poznanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych

– poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

– rozwijanie sprawności fizycznej

-rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

IV. POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS

– rozwijanie wiedzy dotyczącej świata zwierząt

– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu:

  • nieoddalania się od rodziców( opiekunów) w miejscach publicznych

  • bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy

  • rozmawiania z obcymi ludźmi, odchodzenia z nimi

  • zbliżania się do nieznanych zwierząt, zwłaszcza psów

  • jedzenia nieznanych roślin, brudnych owoców.

Piosenka do utrwalenia

,,Już wkrótce wakacje”

(sł. I muz. D i K. Jagiełło)

I. Już wkrótce wakacje

i piękna przygoda,

wyjedźmy więc czym prędzej,

bo każdej chwili szkoda.

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal,

gdzie słońca złoty blask,

gdzie ptaków leśny chór

swym śpiewem wita nas.

II. Żegnamy się z panią,

z Maciusiem i z Anią,

gotowi, spakowani,

dziś w drogę wyruszamy.

III. Lecimy, jedziemy,

idziemy, płyniemy,

powietrzem, lądem, wodą,

by spotkać się z przyrodą.

Ref.: Gdzie grzywy morskich fal…

5 LATKI

I. Niby tacy sami, a jednak inni:

– kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych

– porównywanie masy przedmiotów

-rozwijanie sprawności manualnej

– integrowanie dzieci

– rozwijanie mowy

II. Wakacyjne podróże:

– zapoznanie z kontynentami oraz z globusem- kulistym modelem Ziemi

– zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich

– poznawanie wybranych regionów Polski

– poznawanie oznak lata

– rozwijanie sprawności fizycznej

III. Pożegnania nadszedł czas:

– zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

– rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań

– zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych

IV. Zabawki ekologiczne:

rozwijanie aktywności twórczej

– poszerzanie wiedzy na temat właściwości metali

-docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu

– pobudzanie ciekawości poznawczej

Piosenka do utrwalenia

Lato na wakacjach”

( sł. i muz. Krystyna Gowik)

I. Idzie lato poprzez pola,

roześmiane przyszło do nas, do przedszkola.

Wita lato wszystkie dzieci:

Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.

Ref: Na na na na na na na na na na na na

już wakacji nadchodzi czas.

Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,

bo wakacji nadchodzi czas!

II. Więc walizki spakujemy,

plecak, piłkę i materac zabierzemy.

Z mamą, tatą, siostrą, bratem

po przygodę wyruszamy razem z latem.

Ref: Na na na na…….

6 LATKI

I ,,Dzieci z całego świata

  • budzenie zainteresowania dzieci własnym świętem,

  • rozwijanie mowy,

  • wzbudzenie zainteresowania życiem dzieci,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10,

  • rozwijanie umiejętności wokalnych,

  • porównywanie warunków życia na różnych kontynentach,

  • umuzykalnianie dzieci,

  • wprowadzanie dzieci w świat wartości,

II ,,Moje podwórko”

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,

  • wyrabianie u dzieci prawidłowego zachowania względem siebie,

  • kształtowanie poczucia rytmu,

  • zapoznanie z etapami rozwojowymi pszczoły,

III ,,Wkrótce wakacje”

  • zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • uświadomienie zagrożeń związanych z wakacyjnym odpoczynkiem,

  • kształtowanie poczucia rytmu,

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek,

  • prezentowanie swoich umiejętności,

IV ,,Pożegnania nadszedł czas”

  • rozwijanie mowy,

  • rozwijanie sprawności manualnej,

  • rozwijanie umiejętności liczenia; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,

  • rozwijanie sprawności fizycznej,

  • utrwalenie melodii i tekstu piosenki; rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,

  • poznawanie przyczyny pękania czereśni; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach badawczych,

Piosenka do utrwalenia

,,Hola – ho”

I

Kto ma serce wędrowniczka,

ten jest, bracie zawsze rad,

kiedy mu spod nóg umyka

droga, co go wiedzie w świat.

Taką drogą, hola – ho! Hola – ho!

Taką drogą by się szło,by się szło,

raźnie, żwawo,

lewą, prawą,

kilometrów choćby sto!

raźnie, żwawo,

lewą, prawą,

kilometrów choćby sto!

II

Czy to w górach, czy dolinie,

wszystko nęci, wzywa nas.

Bystry strumyk obok płynie,

przyśpiewuje do nas las.

By w tym lesie, hola- ha! Hola- ha!

Dźwięcznych głosów tysiąc dwa,

tysiąc sosen,

ptasim głosem

zielonego marsza gra.

tysiąc sosen,

ptasim głosem

zielonego marsza gra.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *