3 LATKI
I. Pada deszcz:
– rozwijanie inwencji twórczej
– rozwijanie umiejętności liczenia
-rozwijanie sprawności manualnej
– umuzykalnianie dzieci
– rozwijanie mowy
II. Dbamy o zdrowie:
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozpoznawanie wysokości dźwięków
– zapoznanie z pracą stomatologa
– porównywanie masy przedmiotów
III. Domowi ulubieńcy:
– rozwijanie mowy i pamięci
– rozpoznawanie wysokości dźwięków
– rozwijanie umiejętności liczenia
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie mowy i myślenia
IV. Urządzenia w moim domu:
– rozwijanie mowy
– umuzykalnianie dzieci
– zachęcanie do utrzymywania porządku wokół siebie
Piosenka do utrwalenia
„ Mój dom”
( sł. i muz. Bożena Forma)
1.Mój dom to duże okna
i bardzo jasne ściany,
to miejsce, w którym razem
z rodziną czas spędzamy.
2.Mój dom to mój pokoik,
zabawki, książki, biurko
i drzwi, które prowadzą
przez taras na podwórko.
3.Mój dom to moje miejsce,
do niego chętnie wracam,
bo tutaj mam przyjaciół,
rodziców, siostrę, brata.
4 LATKI
I. Nasza miejscowość nasz region.
– określanie miejsca zamieszkania
– poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola
– uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych – kształtowanie poczucia rytmu
– rozwijanie sprawności manualnej i percepcji wzrokowej
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania
II. Nasz kontakt z techniką.
-bezpieczne korzystanie z urządzeń technicznych: telewizor, komputer ,itp.
-poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego
– rozwijanie mowy
– nazywanie i wskazywanie części ciała występujących podwójnie
– umuzykalnienie dzieci
– rozwijanie sprawności manualnej
III. Poznajemy przyrodę.
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią występujących zjawisk atmosferycznych ,np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania
– umuzykalnianie dzieci
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawności manualnej
IV. Dbam o nasze zdrowie.
– spożywanie zdrowej żywności : warzyw , owoców, mięsa, nabiału (ograniczenie spożywania słodyczy ), picie kompotów, soków
-przebywanie na świeżym powietrzu
– dbanie o higienę poprzez : codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach
– rozwijanie umiejętności liczenia
– zapoznanie z pracą stomatologa
– rozwijanie mowy
– rozwijanie umiejętności wokalnych
Piosenka do utrwalenia.
„Daj mi rączkę”
Daj mi rączkę, dam ci ja,
zatańczymy raz i dwa.
Dookoła na paluszkach,
leciuteńko tak jak muszka,
dookoła na paluszkach,
leciuteńko tak jak muszka.
II. Teraz nóżką wytupiemy
i rączkami wyklaszczemy.
Jeszcze tylko skoki dwa,
dookoła raz i dwa, dookoła raz i dwa
jeszcze tylko skoki dwa.
5 LATKI
I. ,,Domy i domki”
-
rozwijanie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
zapoznanie z literą i: drukowaną małą i wielką,
-
rozwijanie umiejętności liczenia,
-
poznawanie cech trójkąta,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
zainteresowanie planowaniem mieszkania,
-
rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
rozwijanie mowy,
II. ,, Urządzenia elektryczne”
-
zapoznanie ze sposobami oświetlenia pomieszczeń dawniej i obecnie,
-
zapoznanie z literą t: drukowaną małą i wielką,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej,
-
rozwijanie sprawności manualnej,
-
rozwijanie mowy;
-
zachęcanie do przygotowywania prostych potraw,
-
rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,
-
rozwijanie umiejętności liczenia i dodawania,
-
zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,
-
zapoznanie z możliwością wykorzystywania urządzeń elektrycznych.
III. ,, A deszcz pada i pada…”
-
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
-
zapoznanie z literą d: drukowaną małą i wielką,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
rozwijanie muzykalności,
-
rozwijanie sprawności manualnej i pomysłowości,
-
rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
-
rozwijanie mowy i logicznego myślenia,
-
usprawnianie narządów artykulacyjnych,
-
rozwijanie inwencji twórczej i doświadczeń plastycznych,
-
poznawanie cech prostokąta,
-
zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie,
-
zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,
IV. ,, Zdrowie naszym skarbem”
-
rozwijanie mowy,
-
zapoznanie z literą k: drukowaną małą i wielką,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
kształcenie słuchu i poczucia rytmu,
-
uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w czasie choroby,
-
zachęcanie do wykonywania zdrowych potraw,
-
uświadomienie konieczności dbania o zęby i ich leczenia,
-
budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
-
rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-
uświadamianie dzieciom ich praw,
-
rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów i odejmowania na konkretach,